باشگاه مشتریان رستوران

1401/05/15 در ساعت 12:49:00

تبلیغات و جذب مشتریان جدید، برای همه ی رستورانها مهم است. اما مهم تر از آن راضی نگه داشتن مشتریان فعلی است.

باشگاه مشتریان رستوران

تبلیغات و جذب مشتریان جدید، برای همه ی رستورانها مهم است. اما مهم تر از آن راضی نگه داشتن مشتریان فعلی است. چون رقابت در عرصه رستورانها بسیار زیاد است و اگر حواستان به مشتری های قدیمی نباشد و آنها را وفادار به رستورانتان نکرده باشید، ممکن است آنها را از دست بدهید. بهترین راه حل برای استقبال مجدد مشتریان از رستوران شما، برنامه باشگاه مشتریان رستوران است.
 وقتی یک مشتری برای اولین بار مهمان رستوران شما می شود، غذای عالی، فضا و خدماتی که به مشتری ارائه می دهید در بازگشت مشتری بسیار تاثیرگذار خواهد بود. ولی هیچ چیز مانند برنامه باشگاه مشتریان که به صورت مداوم به مشتری پاداش می دهد ، مشتریان را ترغیب نمی کند که به رستوران شما بازگردد. آمارها نشان داده که نگهداری مشتری مقرون به صرفه تر از جذب مشتریان جدید است چون مشتریانی که به سمت شما دوباره باز می گردد، بیشتر از مشتیان تازه وارد هزینه می کنند.
در این مقاله تعریف مختصری از باشگاه مشتریان رستوران خواهیم داشت و در ادامه مزایای باشگاه مشتریان را برای رستورانها شرح خواهیم داد و در انتها به شما کمک می کنیم که بتوانید یک نرم افزار جامع برای مدیریت رستورانتان تهیه کنید. 


باشگاه مشتریان رستوران چیست؟
باشگاه مشتریان یک نرم افزار است که مخصوص رستورانها و مشتریان آنها طراحی شده است. این نرم افزار خریدهای مشتریان را ردیابی می کند و سپس با توجه به مواردی مثل میزان خرید و ... به مشتریان امتیازهایی می دهد. با توجه به امتیازهایی که کاربران دریافت کرده اند، پاداش هایی دریافت می کنند. این پاداش می تواند کد تخفیف و یا  شارژ کیف پول برای خرید های بعدی و ... باشد. در واقع باشگاه مشتریان، افرادی را که قبلا به رستوران شما آمده اند را هدف قرار می دهد و با پیشنهادهای جذاب، آنها را تشویق یه خرید مجدد از شما می کند. اکثر مشتریان زمانی که عضو باشگاه مشتریان یک رستوران می شوند و به صورت مداوم از آنها پاداش می گیرند، به آن رستوران وفادار می شوند و برای صرف غذا، احتمال اینکه به رستورانی که عضو باشگاه مشتریانش هستند، مراجعه کنند، بیشتر است.


مزایای باشگاه مشتریان برای رستورانها :

باشگاه مشتریان برای رستورانها مزایای زیادی دارد که در زیر به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد:

    1. بازدهی بیشتری نسبت به روش های دیگر دارد:
      در مقایسه با سایر استراتژی های بازاریابی، برنامه باشگاه مشتریان، نسبتا کم هزینه تر است. زیرا در باشگاه مشتریان، شما به یک بانک اطلاعاتی آماده از مشتریانتان دسترسی دارید و هر زمان که بخواهید مشتریان بیشتری جذب کنید، تنها کافی است یک کد تخفیف را به مشتریان خود ارسال کنید.

    2. باشگاه مشتریان رستوران، برند رستوران شما را تقویت می کند.
      برند سازی در همه ی حوزه ها به خصوص حوزه پررقابت رستورانها بسیار مهم است. شما برای برندسازی نیاز به ابزاری خواهید داشت که بتوانید ارتباط بیشتری با مشتری داشته باشید و ذهن او را مدیریت کنید. نرم افزار باشگاه مشتریان می تواند شما را به این هدف برساند و باعث حضور دائمی برند شما در کنار مشتری خواهد بود. قطعا اگر رستوران شما هواداران بیشتر و مشتریان وفادار بیشتری داشته باشد، برندتان با ارزش تر خواهد شد و به دنبال آن دیگران نیز جذب کار شما خواهند شد.

    3. فروش را افزایش می دهد:    
      رستورانها می توانند منو و غذاهای ویژه خود را به مشتریان یادآوری کنند. یک یادآوری به موقع برای مشتری، بهترین روش برای بازگشت آنها به رستوران شماست. شما می توانید برای جذب مشتریان جدید، از باشگاه مشتریان خود استفاده کنید. مثلا می توانید به مشتری های فعلی خود در ازای معرفی رستوران شما به دوستانشان پاداش بدهید. این کار قطعا فروش شما را افزایش می دهد زیرا مشتریان مشتاق هستند که از پاداش های خود استفاده کنند و تنها راهی که می توانند از این پاداشها استفاده کنند این است که به رستوران شما بازگردند.

    4. ایجاد پایگاه داده از مشتریان:
      هرچه اطلاعات بیشتری از مشتریان خود داشته باشید، می توانید برنامه ریزی بهتری برای تعیین استراتژی های بازاریابی برای رستوران خود انجام دهید. باشگاه مشتریان به شما این امکان را می دهد که یک پایگاه داده کامل از مشتریانتان ایجاد کنید که شامل آدرس، ایمیل و ترجیحات آنها باشد. هنگامی که این اطلاعات را دارید ، می توانید برای مشتریان خود بر اساس ترجیحات فردی آنها پیشنهادات بهتری را ارائه دهید. پیشنهادی که برای اکثر مشتریان مهم باشد، می تواند دوباره پای مشتران زیادی را به رستوران شما باز کند.

    5. تقویت روابط با مهمانان:
      باشگاه مشتریان رستوران به شما امکان می دهد روابط بهتری با مشتریانتان برقرار کنید. تعامل بیشتر با مشتری باعث افزایش رضایتمندی او خواهد شد. از ارسال کد تخفیف به مناسبت تولدشان گرفته تا یادآوری جشن هایی که به مناسبت سالگرد افتتاح رستورانتان. همه ی اینها می توانند تاثیر ماندگاری بر مهمانان شما بگذارند. و شما را نسبت به رقبایتان متمایز کند. ارسال این پیام ها شما را در ذهن مشتری ماندگار خواهد کرد.


    6. امکان ارسال فرم های نظرسنجی در باشگاه مشتریان:
      یکی از مهمترین کاربردهای باشگاه مشتریان در رستوران، ارسال فرم نظرسنجی بعد از صرف غذا به مشتری می باشد. این نظرسنجی می تواند در زمینه های مختلف از جمله میزان رضایت از غذا، برخورد پرسنل و هر موردی که برای شما مهم است باشد. فرم نظرسنجی به مشتری حس ارزشمندی و احترام می دهد و باعث می شود با رستوران شما بهتر ارتباط برقرار کند. شما می توانید از نظرات مشتریان خود ، برای مدیریت بهتر رستورانتان استفاده کنید.

    7. باشگاه مشتریان رستوران باعث ترویج رستوران شما خواهد شد.

مشتریان فعلی شما می توانند برجسته ترین حامیان شما باشند. وقتی مشتریان از رستوران شما بازدید می کنند، با استفاده از سیستم های نظر سنجی شما می توانید آنها را بشناسید. اطلاعاتی از قبیل اینکه آنها قبلا چه غذاهایی را سفارش داده اند، نظرشان درباره خدمات شما چیست و ... می تواند برای شما بسیار مفید باشد. چون می توانید از این داده های ارزشمند برای توصیه ی غذای جدید به آنها استفاده کنید. چنین اقدامی باعث می شود آنها احساس ارزشمندی کنند. مشتریان دائمی شما، از طری
ق دهان به دهان و با آوردن دوستان و خانواده، شما را بازاریابی می کنند و به شما در افزایش فروش رستوران کمک می کنند. پس مطمئن باشید که بازگرداندن مشتریانتان برای همیشه مهم ترین دستاورد شما خواهد بود.


باشگاه مشتریان رستوران را از کجا می توانم تهیه کنم؟   
شرکت های نرم افزاری زیادی هستند که نرم افزار باشگاه مشتریان را ارائه می دهند. پیشنهاد ما به شما این است که باشگاه مشتریان را از شرکتی تهیه کنید که بتواند علاوه بر نرم افزار باشگاه مشتریان، نرم افزار سفارشگیری داخلی و سایت رستوران آنلاین را هم به صورت یکپارچه در اختیار شما قرار دهد. زیرا برای کارایی بهتر، این نرم افزارها باید به هم متصل باشند. اگر هرکدام از این نرم افزارها را از شرکت های مختلف خریداری کنید، برای اتصال آنها به یکدیگر دچار مشکل خواهید شد. پس بهترین کار این است که اطمینان حاصل کنید که شرکت مورد نظر، بتواند تمامی امکانات دیگر نرم افزار را در اختیار شما قرار دهد.
 شرکت هفت ستاره در طی سالها تجربه کار با رستوران های مختلف، نرم افزار جامعی را برای شما تهیه کرده که با استفاده از آن بتوانید سفارش های داخلی، سفارشات آنلاین که از وبسایت شما انجام می شود و باشگاه مشتریانتان را مدیریت کنید. علاوه بر این رستوران هایی که برای بخشی از فروش آنلاین خود از نرم افزار واسط اسنپ استفاده می کنند، می توانند سفارشات اسنپ خود را از طریق نرم افزار رستورانی هفت ستاره مدیریت کنند. این نرم افزار یکپارچه کار مدیریت رستوران را برای شما مکانیزه می کند و باعث کاهش هزینه های شما در بلند مدت خواهد شد چون کار شما را راحت کرده و باعث صرفه جویی در وقت پرسنل خواهد شد. مشاهده امکانات نرم افزار رستوران هفت ستاره
برای مشاهده ی امکانات باشگاه مشتریان هفت ستاره، می توانید صفحه باشگاه مشتریان را مطالعه کنید.


برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما تماس بگیرید. 09128387480

آیا شما هم با طراحی سایت رستوران قصد رونق کسب و کار خود را دارید؟

1397/06/17 در ساعت 10:41:00

حتما قبول دارید که امروزه بازار رستوران ها بسیار داغ است پس برای ماندگاری و رقابت در این صنعت ، طراحی سایت رستوران اولین قدم است

آیا شما هم با طراحی سایت رستوران قصد رونق کسب و کار خود را دارید؟

7 راه ساده برای افزایش فروش رستوران

1400/08/05 در ساعت 13:48:01

اگر به دنبال افزایش فروش رستوران خود هستید، سعی کنید زمان و بودجه و انرژی خود را روی ایده هایی سرمایه گذاری کنید که مدرنتر و موثرتر هستند. در ادامه 7 مورد از این ایده ها را به شما معرفی می کنیم...

7 راه ساده برای افزایش فروش رستوران

اپلیکیشن رستوران چه مزایایی دارد ؟

1400/07/07 در ساعت 12:27:00

در همه جای دنیا تعداد تلفن های هوشمند از تعداد رایانه های شخصی بیشتر است. بر اساس آمارها هر فرد به طور متوسط، روزی سه ساعت از وقت خود را صرف کار کردن با تلفن همراه می کند .

اپلیکیشن رستوران چه مزایایی دارد ؟

چگونه راه اندازی رستوران اینترنتی می تواند به رونق رستوران کمک کند؟

1400/07/04 در ساعت 15:08:00

قبلا اگر راه اندازی یک رستوران اینترنتی و فروش آنلاین برای یک رستوران یک مزیت حساب می شد، اکنون یک ضرورت است که همه ی رستورانها به این ضرورت پی برده اند

چگونه راه اندازی رستوران اینترنتی  می تواند به رونق رستوران کمک کند؟

فروشگاه اینترنتی مواد غذایی

1400/06/29 در ساعت 11:45:00

تقاضای خرید آنلاین مواد غذایی در چند سال گذشته به میزان قابل توجهی افزایش یافته و تعداد بیشتری از فروشگاه های مواد غذایی ، تحویل درب منزل را به خدمات خود اضافه کرده اند.

فروشگاه اینترنتی مواد غذایی

چگونه یک رستوران موفق داشته باشیم؟

1400/07/17 در ساعت 11:18:20

امروزه رقابت در حوزه رستورانها خیلی زیاد است. مهم ترین دلیل شکست رستوران ها در سال های اولیه ی افتتاح، عدم برنامه ریزی درست است.

چگونه یک رستوران موفق داشته باشیم؟
نظر جدید
0%