7 راه ساده برای افزایش فروش رستوران

1402/09/06 در ساعت 16:12:12

اگر به دنبال افزایش فروش رستوران خود هستید، سعی کنید زمان و بودجه و انرژی خود را روی ایده هایی سرمایه گذاری کنید که مدرنتر و موثرتر هستند. در ادامه 7 مورد از این ایده ها را به شما معرفی می کنیم...

7 راه ساده برای افزایش فروش رستوران

فروش رستوران معمولا متغیر است. فصلی بودن، رقابت، اقتصاد و عوامل بیشمار دیگری می توانند در فروش رستوران شما نقش داشته باشند. مهم نیست اکنون چه قدر فروش دارید. در این مقاله قصد داریم به شما کمک کنیم که گام های موثری برای افزایش فروش رستوران خود بردارید.
در گذشته صاحبان رستورانها معتقد بودند که پرداخت هزینه برای تبلیغات، بهترین راه برای افزایش فروش رستوران است. اگرچه هنوز هم تبلیغات، شما را در معرض دید قرار می دهد و نام تجاری شما را معرفی می کند اما یک سرمایه گزاری پر هزینه است.
اگر به دنبال افزایش فروش رستوران خود هستید، سعی کنید زمان و بودجه و انرژی خود را روی ایده هایی سرمایه گذاری کنید که مدرنتر و موثرتر هستند. در ادامه 7 مورد از این ایده ها را به شما معرفی می کنیم.

برای افزایش فروش رستوران راه های زیادی وجود دارد که به برخی از مهم ترین آنها اشاره خواهیم کرد:




  1. برای رستوران خود، سفارش آنلاین ارائه دهید.
    امروزه نحوه ی خرید مردم تغییر کرده است ، فروش حضوری در رستوران ها کاهش پیدا کرده و مردم بیشتر به سمت خرید آنلاین گرایش پیدا کرده اند. این تغییر رفتار مشتریان، صنعت رستورانداری را دچار تحول عظیمی کرده است و باعث شده کسانی که خدمات فروش آنلاین را ندارند، از صحنه ی رقابت حذف و یا کمرنگ شوند. امروزه فروش آنلاین غذا در صنعت رستورانداری امری ضروری و اجتناب ناپذیر است. همه ی رستورانها امروزه می دانند که راه اندازی رستوران اینترنتی می تواند به رونق رستوران آنها کمک زیادی کند. برای افزایش فروش رستوران، باید کار سفارش را برای مشتریانتان آسانتر کنید. سفارش آنلاین باعث می شود تا مشتریان شما برای دریافت خدمات منتظر نمانند و برای کارکنان شما این امکان را فراهم می کند تا سفارشات بیشتری را در مدت زمان کمتری رسیدگی کنند.
    برای فروش اینترنتی، شما نیاز به طراحی یک سایت رستورانی خواهید داشت. سایتی که بتوانید خود را معرفی کنید و در گوگل دیده شوید. برای اینکه بیشتر در گوگل دیده شوید، لازم است روی سئو سایتتان به درستی کار کنید و یا از روش تبلیغات در سایت های پربازرید استفاده کنید. بنابراین طراحی سایت رستورانی علاوه بر تقویت برند رستوران شما، یکی از مهم ترین راه های افزایش فروش رستوران شما خواهد بود.
    شرکتی را برای طراحی سایت انتخاب کنید که علاوه بر سایت رستورانی بتواند نرم افزار سفارش گیری داخلی را هم در اختیار شما قرار دهد. چون برای مدیریت یکپارچه ی سفارشات آنلاین و سفارشات حضوری، شما نیاز به نرم افزاری خواهید داشت که به سایتتان متصل باشد. در این صورت می توانید تمامی سفارشات آنلاین و حضوری را از طریق یک پنل واحد مدیریت کنید. شرکت هفت ستاره علاوه بر طراحی سایت شما، نرم افزار سفارشگیری متصل به سایت را هم برای شما فراهم کرده است. که با استفاده از آن شما می توانید تمامی سفارشاتی که از اسنپ فود برای رستوران شما می آید را با همین نرم افزار مدیریت کنید. 

  2. استفاده از یک نرم افزار رستورانی خوب برای مدیریت رستوران:
    نرم افزار مدیریت رستوران، به منظور مکانیزه کردن مدیریت رستوران و افزایش بازدهی و صرفه جویی در وقت پرسنل تهیه شده اند. استفاده از نرم افزار داخلی می تواند بسیاری از کارهای اضافی را به صورت خودکار انجام دهد و در وقت پرسنل شما صرفه جویی کند. مشاهده امکانات کامل نرم افزار رستورانی هفت ستاره.
    حال یک نرم افزار رستورانی خوب چگونه می تواند باعث افزایش فروش رستوران شما شود؟ نرم افزارهای رستورانی، سیستم گزارشگیری دارند. شما می توانید بفهمید که کدامیک از غذاها فروش بیشتری را داشته اند و محبوب تر بوده اند. می توانید میزان فروش خود در بازه های زمانی مختلف را برسی کنید. این گزارش ها به شما کمک می کند که بتوانید بهتر برنامه ریزی کنید. مثلا در بازه های زمانی که رستوران فروش بیشتری دارد، می توانید از قبل برنامه ریزی کنید که بتوانید بهترین خدمات را به مشتریانتان ارائه دهید و یا در بازه های زمانی که فروش رستوران کم است، می توانید با ارسال کد تخفیف برای باشگاه مشتریانتان، باعث افزایش فروش رستوران خود شوید.

  3. از باشگاه مشتریان استفاده کنید:
    یکی از مطمئن ترین راه های افزایش فروش، تمرکز بر مشتریان فعلی است. شما باید به دنبال راه هایی باشید که مشتری فعلی خود را ترغیب کنید تا دوباره از رستوران شما سفارش دهد. یک نرم افزار باشگاه مشتریان خوب می تواند به راحتی این کار را برای شما انجام دهد. یکی از مهمترین مزیت های داشتن باشگاه مشتریان، افزایش مشتریان است. چون کسانی که به دنبال جایی برای غذاخوردن هستند، ممکن است همکاران، دوستان و یا خانواده ی خود را به رستوران شما بیاورند. مطالعه مزایای باشگاه مشتریان رستوران
    شرکت هفت ستاره، علاوه بر خدمات سایت، در نرم افزار رستورانی خود، امکانات گسترده ای در زمینه ی مدیریت باشگاه مشتریان برای شما فراهم کرده است. مشاهده امکانات باشگاه مشتریان

  4. از رسانه های اجتماعی استفاده کنید:
    شبکه اجتماعی برای افزایش فروش رستورانامروزه بخشی از زمان بیشتر افراد در طول یک روز، صرف شبکه های اجتماعی می شود. استفاده از شبکه های اجتماعی کاملا رایگان است و شما می توانید با استفاده از آن با مشتریانتان در سطح فردی ارتباط برقرار کنید. با کارهایی از قبیل به اشتراک گذاری تصاویری از غذاها و فضای رستوران خود، اظهار نظر درباره پست های طرفداران خود و ... می توانید با افراد ارتباط برقرار کنید و مخابان بیشتری را برای رستوران خود جذب کنید. بنابراین شبکه های اجتماعی باعث افزایش آگاهی و معرفی شما خواهد شد که فروش بیشتری را برای شما به دنبال خواهد داشت.

  5. منوی خود را به دقت بسازید
    برخی از اقلام منو و قیمت غذا در رستوران شما ممکن است باعث کاهش فروش شما شود. شاید غذایی که شما فکر می کنید سودآورترین است، از نظر مشتریان شما بسیار گران قیمت باشد. با استفاده از سیستم نظرسنجی باشگاه مشتریان هفت ستاره می توانید از این موارد اطلاع پیدا کنید. ی شاید زمان آن رسیده باشد که تولید غذاهایی را که فکر می کنید کسی سفارش نمی دهد، متوقف کنید. بنابراین یکی از راه های افزایش فروش رستوران شما، مهندسی و چیدمان درست منوی غذایی می باشد. نرم افزار سفارش گیری رستورانی هفت ستاره ، گزارشهای مفیدی به شما درباره میزان فروش هر غذا و یا گروه غذایی می دهد که به شما میتواند در انتخاب یک استراتژی درست برای چیدمان منو بسیار کمک کند.

  6. از فناوری ها و تکنولوژی های بروز استفاده کنید:
    استفاده از تکنولوژی های قدیمی می تواند یک تجربه ی ناامیدکننده برای کارکنان و مشتریان شما را فراهم کند. در مقابل استفاده از سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری به روز، تاثیر مستقیمی روی افزایش فروش شما خواهد گذاشت. سعی کنید از سیستم های به روز استفاده کنید. نرم افزاری را برای سفارشگیری انتخاب کنید که استفاده از آن برای صندوقدار رستوران راحت باشد و از به روزترین فناروی ها استفاده کرده باشد. ما در نرم افزار رستورانی هفت ستاره از جدید ترین تکنولوژه ها (سیستم cloud) استفاده کرده ایم. که یکی از مهمترین مزیت های آن این است که اطلاعات فاکتورها و مشتریان شما تحت هیچ شرایطی از بین نمی رود و به شما این امکان را می دهد که در هر مکانی که باشید، تنها با اتصال به اینترنت، بتوانید به اطلات مورد نیازتان دسترسی داشته باشید.

  7. مشتریان خود را به تبلیغ کننده تبدیل کنید:
    سعی کنید خدمات با کیفیتی را به مشتریانتان ارائه دهید. افزایش رضایت مشتریان فعلی، تاثیر مستقیمی روی افزایش فروش رستوران شما خواهد گذاشت. همیشه این نکته را در نظر داشته باشید که یک مشتری راضی، رضایت خود را با سه نفر درمیان خواهد گذاشت و یک مشتری ناراضی، نارضایتی خود را با ده نفر در میان خواهد گذاشت. بهترین راه برای اطلاع از میزان رضایت مشتریانتان، استفاده از سیستم نظرسنجی است. با استفاده از سیستم نظرسنجی باشگاه مشتریان هفت ستاره، شما می توانید مشتریان ناراضی را شناسایی کنید و از آنها دلجویی کنید تا دوباره به سمت شما باز گردند.   

تعداد زیادی رستوران جدید هرساله افتتاح می شوند و بسیار موفق هستند. با این حال این اشباع بیش از حد می تواند کار را برای رستوران دارها دشوارتر کند. بنابراین اگر می خواهید رستوران شما از بقیه متمایز باشد، این هفت راه ساده را برای افزایش فروش رستورانتان به کار گیرید.        

اپلیکیشن رستوران چه مزایایی دارد ؟

1400/07/07 در ساعت 12:27:00

در همه جای دنیا تعداد تلفن های هوشمند از تعداد رایانه های شخصی بیشتر است. بر اساس آمارها هر فرد به طور متوسط، روزی سه ساعت از وقت خود را صرف کار کردن با تلفن همراه می کند .

اپلیکیشن رستوران چه مزایایی دارد ؟

چگونه راه اندازی رستوران اینترنتی می تواند به رونق رستوران کمک کند؟

1400/07/04 در ساعت 15:08:00

قبلا اگر راه اندازی یک رستوران اینترنتی و فروش آنلاین برای یک رستوران یک مزیت حساب می شد، اکنون یک ضرورت است که همه ی رستورانها به این ضرورت پی برده اند

چگونه راه اندازی رستوران اینترنتی  می تواند به رونق رستوران کمک کند؟

فروشگاه اینترنتی مواد غذایی

1400/06/29 در ساعت 11:45:00

تقاضای خرید آنلاین مواد غذایی در چند سال گذشته به میزان قابل توجهی افزایش یافته و تعداد بیشتری از فروشگاه های مواد غذایی ، تحویل درب منزل را به خدمات خود اضافه کرده اند.

فروشگاه اینترنتی مواد غذایی

باشگاه مشتریان رستوران

1400/08/04 در ساعت 12:09:51

تبلیغات و جذب مشتریان جدید، برای همه ی رستورانها مهم است. اما مهم تر از آن راضی نگه داشتن مشتریان فعلی است.

باشگاه مشتریان رستوران

چگونه یک رستوران موفق داشته باشیم؟

1400/07/17 در ساعت 11:18:20

امروزه رقابت در حوزه رستورانها خیلی زیاد است. مهم ترین دلیل شکست رستوران ها در سال های اولیه ی افتتاح، عدم برنامه ریزی درست است.

چگونه یک رستوران موفق داشته باشیم؟

راه اندازی رستوران کوچک

1400/07/19 در ساعت 16:04:28

نکات کاربردی برای چیدمان رستوران های کوچک و هزینه هایی که باید برای راه اندازی رستوران در نظر بگیرید.

راه اندازی رستوران کوچک
نظر جدید
0%