اپلیکیشن رستوران چه مزایایی دارد ؟

1402/09/06 در ساعت 14:59:31

در همه جای دنیا تعداد تلفن های هوشمند از تعداد رایانه های شخصی بیشتر است. بر اساس آمارها هر فرد به طور متوسط، روزی سه ساعت از وقت خود را صرف کار کردن با تلفن همراه می کند .

اپلیکیشن رستوران چه مزایایی دارد ؟

بر اساس آخرین آماری که از درصد استفاده از تلفن همراه هوشمند گرفته شده، 69 درصد از کل جمعیت ایران از تلفن های هوشمند استفاده می کنند. در همه جای دنیا تعداد تلفن های هوشمند از تعداد رایانه های شخصی بیشتر است.  بر اساس آمارها هر فرد به طور متوسط، روزی سه ساعت از وقت خود را صرف کار کردن با تلفن همراه می کند .
اگر شما صاحب یک سایت رستورانی هستید، بهتر است به آمار گوگل آنالیتیکس سایت خود مراجعه کنید. از طریق آمار گوگل آنالیتیکس می توانید متوجه شوید که چند درصد از کاربران شما، با موبایل به سایت شما مراجعه کردند و چند درصد با استفاده از دسکتاپ. بر اساس آمار کلی به دست آمده، بیشتر کاربران، برای مشاهده ی سایت ها از موبایل استفاده می کنند. تعداد کاربران موبایل بسیار بیشتر از تعداد کاربران دسکتاپ است. حتی کاربرانی که دسترسی به دسکتاپ دارند، ترجیح می دهند سایت مورد نظر خود را با موبایل باز کنند. چون موبایل آنها همیشه همراهشان است و کار با موبایل برای همه راحت تر است. بنابراین نحوه ی نمایش سایت شما در موبایل بسیار اهمیت دارد.

امروزه همه ی شرکت های طراحی سایت، در کنار طراحی سایت، نسخه ریسپانسیو سایت را هم برای شما درست می کنند. نسخه ریسپانسیو باعث می شود، کاربر المان هایی که در نسخه دستتاپ هست را در موبایل هم بتواند با ابعاد متناسبی مشاهده کند . البته که نسخه ی ریسپانسیو داشتن سایت بسیار بهتر از نداشتن آن است ولی یک سری معایب دارد . ما به شما پیشنهاد می کنیم که نسخه موبایل را جایگزین نسخه ریسپانسیو کنید.

دو مورد از مزایای موبایل ورژن نسبت به نسخه ریسپانسیو  سایت را برای شما ذکر می کنیم:اپلیکیشن رستوران

  1. سرعت بیشتر: در نسخه ی ریسپانسیو زمانی که کاربر سایت شما را با موبایل باز می کند، همان html نسخه ی دسکتاپ برای مرورگر ارسال می شود که شرکت ها ی طراحی سایت از css برای تغییر نمایش در موبایل وتبلت استفاده می کنند ولی در موبایل ورژن، کدنویسی سایت از ابتدا انجام می شود و کدهای html سایت شما کاملا متفاوت از نسخه دسکتاپ است. در حالت موبایل ورژن زمانی که کاربر سایت شما را با موبایلش باز می کند، کدهای نسخه دسکتاپ دیگر برای مرورگر ارسال نمی شود و فقط کدهایی که برای موبایل نوشته شده به مرورگر اسال می شود. و کاربر با توجه به سایز دستگاه و نوع مرورگر خود، به آدرس متفاوتی ارجاع داده می شود.  موبایل ورژن باعث می شود سایت شما سبکتر باشد و سریعتر باز شود.

  2. نمایش کاربردی تر: لزومی ندارد تمامی المان هایی که در نسخه دسکتاپ هستند در نمایش موبایل هم وجود داشته باشند. بهتر است در موبایل، کاربر فقط موارد ضروری که به آنها احتیاج دارد را مشاهده کند . در موبایل ورژن نمایی که کاربر از سایت شما می بیند، مانند نمای اپلیکیشن است. و این باعث می شود کاربر تجربه ی بهتری در کارکردن با سایت شما داشته باشد.

همچنین شما می توانید برای تثبیت برند خود و افزایش ارتباط خود با کاربر ، اپلیکیشن موبایل هم داشته باشید و همیشه در دسترس مشتریان خود باشید.  اپلیکیشن رستوران ، نرم افزاری است که با هدف راحتی بیشتر کاربران طراحی می شود و کاربران می توانند آن را بر روی موبایل و یا تبلت خود نصب کنند. داشتن اپلیکیشن رستوران به شما این امکان را می دهد که شما در ذهن مخاطب باقی بمانید حتی اگر هر روز نخواهد از اپلیکیشن شما غذای خود را سفارش دهد.
داشتن اپلیکیشن رستورانی ، مزایای زیادی برای رستوران شما خواهد داشت که در زیر به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد.

مزایای داشتن اپلیکیشن رستوران :

  1. دسترسی راحت تر به اطلاعات و ثبت سفارشات خود :اپلیکیشن رستوران
    برای دسترسی به یک وبسایت، کاربر باید مرورگر را باز کند و آدرس سایت یا نام شرکت شما را وارد کند. و اگر سایت شما را به لیست bookmark خود اضافه نکند، باید هر بار این کار را تکرار کند. ولی اگر کاربر، اپلیکیشن رستوران شما را روی موبایل خود نصب کرده باشد ، با یک کلیک روی لوگوی شما در موبایل خود، می تواند به شما دسترسی داشته باشد. در نتیجه کار سفارش دادن غذا برای او راحت تر خواهد شد.

  2. امکان تعامل بیشتر با کاربر :
    با استفاده از یک اپلیکیشن رستورانی شما میتوانید با ارسال نوتیفیکیشن ، با مشتریانتان تعامل بیشتری داشته باشید. شما بدون اینکه به اطلاعات تماس یک کاربر نیازی داشته باشید می توانید برای کاربرانی که اپلیکیشن رستوران شما را نصب کرده اند نوتیفیکیشن ارسال کنید . این تعامل بیشتر ، باعث می شود که مشتریانتان شما را فراموش نکنند . این نوتیفیکیشن می تواند درباره موارد مختلف مثل جشنواره های تخفیف یا نظرسنجی درباره غذای جدیدی که به لیست غذاهای شما اضافه شده باشد.

  3. رابط کاربری مناسب تر:
    در طراحی پلیکیشن رستورانی، سعی می شود از رابط کاربری ساده تر و کاربردی تری نسبت به نسخه ریسپانسیو استفاده شود و همه چیز به سادگی در دسترس کاربر باشد. این سادگی باعث می شود که کاربران تعامل بیشتری با اپلیکیشن داشته باشند. داشتن اپلیکیشن ها باعث می شود که علاوه بر جذابیت طرح نهایی، کاربر را به مقصدی که دوست دارید، هدایت کنید.
     
  4. برندسازی :
    کاربرانی که اپلیکیشن رستورانی شما را روی موبایلشان نصب می کنند، لوگوی شرکت شما را در موبایل خود همواره مشاهده می کنند. بنابراین زمانی که به محصولات شما نیاز دارند، غیرممکن است که شما را به خاطر نیاورند. داشتن یک اپلیکیشن رستورانی باعث به رسمیت شناخته شدن برند شما نزد مشتریانتان خواهد شد و این کار به تقویت نام تجاری شما کمک زیادی خواهد کرد. برای مطالعه بیشتر درباره ضرورت برندسازی ، می توانید مقاله ضرورت برندسازی را مطالعه بفرمایید.

  5. دسترسی به برخی از بخش های تلفن همراه کاربر:
    اپلیکیشن ها این امکان را دارند که به برخی از بخش های تلفن کاربران دسترسی داشته باشند. و این می تواند کار کاربران را راحت کند. مثلا می تواند به کاربران اجازه دهد که از دوربین خود برای ثبت و ارسال تصویر در لحظه استفاده کند.


نتیجه: با توجه به استفاده ی روز افزون از تلفن همراه، داشتن یک اپلیکیشن رستورانی به مشتریان شما کمک خواهد کرد که خدمات را آسان تر از شما دریافت کنند و این در نهایت باعث افزایش فروش شما خواهد شد.

7 راه ساده برای افزایش فروش رستوران

1400/08/05 در ساعت 13:48:01

اگر به دنبال افزایش فروش رستوران خود هستید، سعی کنید زمان و بودجه و انرژی خود را روی ایده هایی سرمایه گذاری کنید که مدرنتر و موثرتر هستند. در ادامه 7 مورد از این ایده ها را به شما معرفی می کنیم...

7 راه ساده برای افزایش فروش رستوران

چگونه راه اندازی رستوران اینترنتی می تواند به رونق رستوران کمک کند؟

1400/07/04 در ساعت 15:08:00

قبلا اگر راه اندازی یک رستوران اینترنتی و فروش آنلاین برای یک رستوران یک مزیت حساب می شد، اکنون یک ضرورت است که همه ی رستورانها به این ضرورت پی برده اند

چگونه راه اندازی رستوران اینترنتی  می تواند به رونق رستوران کمک کند؟

فروشگاه اینترنتی مواد غذایی

1400/06/29 در ساعت 11:45:00

تقاضای خرید آنلاین مواد غذایی در چند سال گذشته به میزان قابل توجهی افزایش یافته و تعداد بیشتری از فروشگاه های مواد غذایی ، تحویل درب منزل را به خدمات خود اضافه کرده اند.

فروشگاه اینترنتی مواد غذایی

باشگاه مشتریان رستوران

1400/08/04 در ساعت 12:09:51

تبلیغات و جذب مشتریان جدید، برای همه ی رستورانها مهم است. اما مهم تر از آن راضی نگه داشتن مشتریان فعلی است.

باشگاه مشتریان رستوران

چگونه یک رستوران موفق داشته باشیم؟

1400/07/17 در ساعت 11:18:20

امروزه رقابت در حوزه رستورانها خیلی زیاد است. مهم ترین دلیل شکست رستوران ها در سال های اولیه ی افتتاح، عدم برنامه ریزی درست است.

چگونه یک رستوران موفق داشته باشیم؟

راه اندازی رستوران کوچک

1400/07/19 در ساعت 16:04:28

نکات کاربردی برای چیدمان رستوران های کوچک و هزینه هایی که باید برای راه اندازی رستوران در نظر بگیرید.

راه اندازی رستوران کوچک
نظر جدید
0%