۱۰ مرحله حیاتی در تاسیس یک فروشگاه آنلاین حرفه ای

1402/09/07 در ساعت 16:56:59

اکثر مردم فکر می کنند داشتن یک فروشگاه اینترنتی تنها در طراحی فروشگاه است. اما این تفکر غلط است و باید بدانید که شما تنها دفتر خود را اینترنتی کرده اید و باید ساختار کسب و کار خود را نیز مورد توجه قرار دهید.

۱۰ مرحله حیاتی در تاسیس یک فروشگاه آنلاین حرفه ای

تاسیس فروشگاه اینترنتی حرفه ای

برای طراحی سایت فروشگاهی و فروشگاه های اینترنتی باید به چه نکاتی دقت کنیم؟ اگر تصمیم دارید با تاسیس فروشگاه آنلاین حرفه ای درآمد یبشتری کسب کنید این مقاله راهنمای مناسبی برایتان خواهد بود. قبل از هر اقدامی به چند نکته کلیدی توجه کنید تا از هزینه های اضافی غیر منتظره جلوگیری نمایید . 










۱) انتخاب شرکت طراحی سایت فروشگاهی مناسب
چگونه یک شرکت مناسب برای تاسیس فروشگاه آنلاین حرفه ای انتخاب کنیم ؟ قطعا اولین موضوعی که با آن مواجه می شوید انتخاب یک شرکت طراحی سایت است که تمامی نیاز های شما را بشناسد و دقیقا همان فروشگاهی را طراحی کند که در ذهن شماست . با سرچ در گوگل لیستی از شرکت های مختلف برایتان نمایش داده میشود که این مسئله ممکن است انتخاب را برای شما سخت تر کند . کاملا هم حق دارید . ما مشتری هایی را می شناسیم که ماه ها هزینه و انرژی صرف کرده اند و در نهایت رضایت کامل از وب سایت خود نداشتند .  

برای تاسیس فروشگاه آنلاین شما 3 روش پیش رو دارید :

1 - با یک طراح وب سایت قرار داد ببندید تا صفر تا صد پروژه را به صورت کاملا اختصاصی برای شما کد نویسی کند و یا یک تیم برنامه نویسی استخدام کنید که تمامی مراحل راه اندازی فروشگاه را طبق نیاز ها و خواسته های شما انجام دهند که در این صورت هزینه ی استخدام و استقرار تیم فنی بسیار زیاد خواهد شد .

2 -خیلی از افراد با شعار طراحی فروشگاه اینترنتی رایگان شما را به سمت پلتفرم های آماده مانند وردپرس یا جوملا می کشانند در حالی که چیزی با عنوان طراحی سایت رایگان وجود ندارد . در این باره در مقاله ی داستان ساخت سایت رایگان چیست ؟ مفصل صحبت کرده ایم و پرونده ی آن را یک بار برای همیشه بسته ایم . پیشنهاد میکنیم این مقاله را مطالعه کنید تا اگر شخصی به شما چنین پیشنهادی داد از جزئیات ان آگاه باشید . درابتدا پلتفرم هایی مانند وردپرس شاید ارزان به نظر برسند (نه رایگان) ولی این روش ها با نام هزینه کم شامل هزینه های پنهان هستند و به مرور زمان برای افزودن امکانات و ویزگی ها نیاز به صرف هزینه خواهید داشت . علاوه بر آن برای استفاده از آنها نیاز به دانش فنی و آموزش خواهید داشت.

هزینه های پنهان طراحی سایت با وردپرس
طراحی سایت با سیتم های مدیریت محتوای رایگان مانند وردپرس یا جوملا  تنها یک مزیت دارد و آن هزینه اولیه پایین آنهاست معولا این وب سایت ها در دراز مدت هزینه بیشتری نسبت به سایت های اختصاصی خواهند داشت ...
ادامه مطلب >


3 -انتخاب شرکت طراحی سایت مناسب : قبل از انتخاب شرکت طراحی سایت حتما نمونه کار های انجام شده توسط آن شرکت را بررسی نمایید . خدمات و امکانات ارائه شده را مشاهد کنید و از خدمات پشتیبانی آن شرکت مطمئن شوید . اگر صاحب یک فروشگاه فیزیکی هستید همانطور که در انتخاب دکور و چینش فروشگاه خود وسواس به خرج می دهید در انتخاب فروشگاه اینترنتی خود نیز باید به همین صورت باشید چرا که با تاسیس فروشگاه انلاین حرفه ای می توانید مشتری های بیشتری نسبت به حالت سنتی جذب کنید و درامد خود را افزایش دهید . یکی از بهترین راه های تشخیص یک شرکت معتبر، مشاهده نمونه کارهای آنها است.


تاسیس فروشگاه آنلاین حرفه ای با فروشگاه ساز هفت ستاره۲) هدف خود را برای تاسیس فروشگاه آنلاین تعیین کنید

هنگامی که شما شرکت طراحی سایت خود را انتخاب نمودید ، نوبت به این است که یک طرح مناسب انتخاب کرده و  تاسیس فروشگاه انلاین خود را آغاز نمایید. نکات زیر را در انتخاب طرح خود در نظر بگیرید:

  • نام سایت فروشگاه اینترنتی خود را انتخاب کنید .
  • بدانید چه چیزی می خواهید به فروش برسانید.
  • مجوز های لازم برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی را تهیه نمایید .
  • نیاز ها و اهداف خود را شناسایی کنید.
  • اگر میخواهید از طریق فروشگاه خود محصولات را به فروش برسانید نیاز به درگاه پرداخت دارید.
  • پیش از اقدام برای درگاه نیاز به اقدام برای نماد الکترونیکی (اینماد) خواهید داشت . 


هدف خود را از تاسیس فروشگاه آنلاین مشخص کنید این مورد به شما کمک می کند تا بدانید در ابتدای راه نیاز به کدام امکانات و خدمات در فروشگاه اینترنتی خود دارید
به عنوان مثال اگر شما قصد فروش محصولات زیادی را ندارید و فروشگاه شما یک فروشگاه تازه تاسیس کوچک است ، می توانید با امکانات پایه شروع کنید و به مرور با بزرگ تر شدن فروشگاهتان امکانات بیشتری به آن اضافه کنید ولی اگر فروشگاه بزرگی دارید برای ارائه ی خدمات بهتر به مشتری هایتان قطعا به امکانات بیشتری نیاز خواهید داشت . 
به این موارد نیز فکر کنید:
با خود بیندیشید که برای فروش هر محصول چقدر باید هزینه کنید. هر محصول، دارای یک هزینه و یک حاشیه سود مخصوص به خود می باشد.

  • محاسبه کنید که حاشیه سود شما چقدر است؟
  • بیشترین عددی که می توانید برای فروش هر محصول در فروشگاه اینترنتی خود هزینه کنید چقدر است؟
  • چقدر باید بفروشید تا هزینه های انجام شده در طراحی فروشگاه اینترنتی بازگردند؟
  • آیا مدت زمانی که برای بازگشت هزینه های بدست آورده اید به صرفه اند؟



۳) برسی صفحه ادمینی که در اختیار شما قرار می گیرد

در همگام انتخاب یک شرکت معتبر برای طراحی سایتتان، حتما به این نکته توجه کنید که پنل ادمینی در اختیار شما قرار دهند که بعدا به راحتی بتوانید محتوای همه قسمت های سایت را تغییر دهید 
برای برسی پنل ادمین حتما به این نکات توجه کنید : 

  • آیا ایجاد تغییرات در فروشگاه اینترنتی آسان است؟
  • آیا طراحی انجام شده برای کسب و کار شما مناسب است؟
  • آیا افزودن محصولات و دسته بندی آنها کار آسانی است؟
  • آیا می توانید صفحات موجود را ویرایش و صفحات جدید اضافه کنید؟

اولین موردی که باید به آن توجه داشته باشید سادگی در استفاده است . شما به عنوان مدیر سایت با هر سطح دانشی از کامپیوتر باید بتوانید بدون نیاز به ادمین و بدون وابستگی به شرکت طراحی سایت خودتان فروشگاه خود را مدیریت کنید ، ورود اطلاعات انجام دهید ، محصولات جدید اضافه کنید ، محصولات را موجود و یا ناموجود کنید ، قیمت محصولات را ویرایش نمایید و ....
همینطور برای سنجش میزان تخصص و نیز کیفیت مشتری مداری به گام های زیر توجه کنید:

  • گام اول برای این کار دیدن نمونه کارهای طراحی سایت فروشگاهی آن شرکت و رضایت مشتریان است.
  • گام دوم گرفتن مشاوره حضوری و اطلاع از نحوه پشتیبانی می باشد ، هر شرکت طراحی سایت با نحوه پشتیبانی مشتریان، کیفیت خود را اثبات میکند.


۴) در طراحی فروشگاه اینترنتی داشتن یک دامنه ی مناسب از ضروریات است

در حال حاضر شما یک پلتفرم مناسب را انتخاب کرده اید و امکانات و نیازمندی های خود را از سایت می دانید .حالا نوبت انتخاب یک نام مناسب است. اول از همه، شما باید یک نام دامنه انتخاب کنید،نامی که مشتریان در نوار آدرس و جستجوهای Google مشاهده می کنند همان نام دامنه ی شما خواهد بود . درانتخاب نام دامنه نکاتی را باید در نظر داشته باشید که در مقاله ی چگونه دامنه بخریم به این نکات اشاره شده است .

۵ )  طراحی فروشگاه اینترنتی خود را به شرکت های معتبر بسپارید

ظاهر گرافیکی مناسب یک فروشگاه و در دسترس بودن تمامی دکمه ها و لینک های موجود در آن بسیار ضروری است.  رابط کاربری مناسب باعث می شود که کاربر تجربه خوبی از کار کردن با سایت شما داشته باشد و این می تواند تاثیر بسیار زیادی در فروش شما داشته باشد. زمانی که کاربر شما بتواند تمامی اطلاعات مورد نظرخود را به راحتی پیدا کند ،  محصولات شما را ببیند ، مقایسه کند ، به سبد خرید اضافه کند و فرآیند ثبت سفارش و درگاه را طی کند بدون اینکه با سختی مواجه شود و یا مورد ابهام واقع شود یعنی شما تجربه ی کاربری خوبی برای کاربر خود رقم زده اید . بسیاری از فروشگاه ها با ارتقاء تجربه ی کاربری فروشگاه خود،فروش خود را تا۲۰ درصد افزایش داده اند. همه این مواردی که در بالا ذکر شد، همگی به تیم طراحی یک شرکت معتبر وابسته است که شما را در پیشبرد پروژتان همراهی خواهند کرد.


۶) وارد کردن محصولات در فروشگاه اینترنتی خود

حالا شما با استفاده از قالب ها و ماژول های گرافیکی یک فروشگاه آنلاین ایجاد کرده اید اگر هنوز نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی را مطالعه نکرده اید پیشنهاد میکنیم ان را مطالعه کنید تا مطمئن شوید تمامی نکات را در نظر گرفته اید . رعایت تمامی نکات در کنار هم باعث می شود تا فروشگاه شما از دید کاربر یک فروشگاه حرفه ای دیده شود . برای وارد کردن محصولات در فروشگاه خود این موارد را در نظر بگیرید : 

  • دسته بندی مناسب و تعریف گروه و زیرگروه در صورت نیاز 
  • قرار دادن عنوان و توضیحات محصولات
  • قیمت گذاری بر اساس ویژگی های مورد نظر شما به عنوان مثال تعریف قیمت های مختلف برای یک محصول بر اساس رنگ و یا سایز 
  • تعریف ویژگی های محصول ، نقد و بررسی و نقاط قوت و ضعف
  • تصاویر متعدد در زوایای مختلف (تصاویر محصول باید باکیفیت باشند تا جایی که می توانید ازمحصولات عکاسی تبلیغاتی یا صنعتی کنید و یا با دوربین های حرفه ای عکس بگیرید همچنین تصاویر باید دقیقا محصول شما را منعکس کنند و واقعی باشند . شاید برای شما هم پیش امده باشد که محصولی را به صورت اینترنتی سفارش داده اید ولی زمانی که به دستتان رسیده با چیزی که در تصویر دیده بودید متفاوت بوده است و این موضوع باعث کاهش اعتماد کاربر به فروشگاه شما می شود.)

۷) تنظیم نحوه پرداخت و درگاه های بانکی در طراحی سایت فروشگاهی

حالا که محصولات خود را به فروشگاه اینترنتی اضافه کرده اید ، برای شروع به فروش و کسب درآمد آماده هستید. اما مشتریان چگونه می توانند از شما خرید و هزینه را پرداخت کنند ؟ 

مرحله 7 روش پرداخت شما را تنظیم می کند. این قسمت تاثیر زیادی در تبدیل مخاطب شما به یک خریدار است. پیشنهاد ما به شما این است که مشتری خود را محدود نکنید و اجازه دهید خودش شیوه ی پرداخت را انتخاب کند . در پلتفرم هفت ستاره روش های پرداخت به صورت های زیر قابل تعریف است : 

  • درگاه پرداخت (آنلاین)
  • پرداخت در محل
  • پرداخت کارت به کارت
  • پرداخت با شماره حساب

در نظر داشته باشید برای اتصال به درگاه باید ابتدا نماد الکترونیکی داشته باشید . در مقاله ی چگونه نماد بگیریم راهنمای گام به گام و تصویری از مراحل گرفتن نماد توضیح داده شده است و در مقاله ی چگونه درگاه بگیریم لیست بانک هایی که هفت ستاره به آن ها متصل است و نکات گرفتن درگاه بررسی شده است . 


۸) نحوه ارسال محصولات در فروشگاه اینترنتی

حال شما محصولات را در سایت فروشگاهی خود اضافه و نحوه پرداخت را نیز مشخص کرده اید. حالا چگونه محصولات را ارسال کنید؟

در نحوه ی تعریف شیوه های ارسال هم باز هم پشنهاد ما این است که شیوه های ارسال مختلف را در نظر بگیرید و کاربر را محدود نکنید . شیوه هایی که معمولا در فروشگاه ها تعریف می شوند به صورت زیر هستند : 

ارسال از طریق پیک موتوری برای همان شهر با هزینه ی پیک رایگان و یا تعیین محدوده ها در گوگل مپ مشابه اسنپ 
ارسال از طریق پست 
مراجعه ی حضوری کاربر به فروشگاه و تحویل

۹) مرتب سازی تنظیمات طراحی فروشگاه اینترنتی

  • تنظیم وضعیت فعال یا غیر فعال بودن فروشگاه
  • تنظیم ساعات سفارش گیری 
  • تنظیمات پیام ها در مراحل مختلف سفارش
  • تنظیم پیام در صورت بسته بودن فروشگاه 
  • تنظیم مالیات : تنظیم کنید که آیا باید مالیات را به قیمت محصول اضافه کنید یا خیر؟


۱۰) بارگزاری فروشگاه اینترنتی و تست آن

حال شما شرکت طراحی سایت را انتخاب نموده ، قالب ، نحوه پرداخت ،  ارسال و تنظیمات فروشگاه را انجام داده اید ، اما هنوز یک مرحله بسیار مهم را انجام نداده اید! مشاهده پیش نمایش قبل از انتشار فروشگاه آنلاین شما !

طراحی سایت فروشگاهی و راه اندازی آن بدون آزمایش مانند اجرای یک کنسرت بدون تمرین است.هنگام پیش نمایش و آزمایش فروشگاه خود، موارد کلیدی زیر را بررسی نمایید :

  • آیا پرداخت کار می کند؟
  • اقلام و قیمت در سبد خرید شما درست است؟
  • ایا تخفیفات اعمال می شوند؟
  • آیا فروشگاه شما نمایش درستی در موبایل دارد؟

کلام آخر:
راه اندازی فروشگاه اینترنتی برای فروش آنلاین محصولات ، کار ساده ای نیست. ما سعی کردیم مهمترین مسائل را برای راه اندازی و طراحی فروشگاه اینترنتی ، به شما نشان دهیم . تلاش ما این است که شما بتوانید در کمترین زمان و با حداقل هزینه فروشگاه خود را راه اندازی کنید و به جای صرف هزینه های زیاد برای طراحی اختصاصی سایت بودجه ی خود را برای گسترش و تبلیغات و جذب مشتری صرف کنید . در مقاله ی چگونه با راه اندازی فروشگاه اینترنتی درآمد کسب کنیم به این نکات اشاره کرده ایم.

چرا باید سایت فروشگاهی داشته باشیم؟

1397/09/10 در ساعت 16:11:00

کرونا ، ترافیک ، آلودگی هوا و دلایل دیگر باعث شده تا امروزه مردم خرید انلاین را به خرید سنتی ترجیح دهند ...

چرا باید سایت فروشگاهی داشته باشیم؟

مراحل طراحی فروشگاه اینترنتی

1400/07/29 در ساعت 11:41:52

آمارها نشان می دهد که درصد زیادی از مردم، خریدهای خود را به صورت آنلاین انجام میدهند. اکثر فروشندگان، برای اینکه از بازار رقابت عقب نمانند و مشتریانشان را از دست ندهند، به فکر فروش آنلاین محصولات خود افتاده اند.

مراحل طراحی فروشگاه اینترنتی

ایجاد سایت فروش

1400/07/24 در ساعت 13:21:41

ایجاد و راه اندازی یک وبسایت برای هر شغلی ضروری است. به ویژه در دنیایی که همه چیز در حال دیجیتالی شدن است.

ایجاد سایت فروش

نرم افزار طراحی فروشگاه اینترنتی

1400/07/25 در ساعت 13:16:30

برای طراحی فروشگاه اینترنتی، راه های مختلفی وجود دارد. یکی از کم هزینه ترین و سریع ترین راه ها، طراحی سایت با نرم افزار های فروشگاه ساز است.

نرم افزار طراحی فروشگاه اینترنتی
نظر جدید
0%