چرا باید سایت فروشگاهی داشته باشیم؟

1402/09/07 در ساعت 17:09:06

کرونا ، ترافیک ، آلودگی هوا و دلایل دیگر باعث شده تا امروزه مردم خرید انلاین را به خرید سنتی ترجیح دهند ...

چرا باید سایت فروشگاهی داشته باشیم؟

چرا باید سایت فروشگاهی داشته باشیم؟

کرونا ، ترافیک ، آلودگی هوا و دلایل دیگر باعث شده تا امروزه مردم خرید انلاین را به خرید سنتی ترجیح دهند . در خرید اینترنتی کاربران : 
1-خرید آسان و بی استرس را تجربه می کنند. (به دلیل اینکه درگیر رفت و آمد در خیابان های شلوغ و گشت و گذار در مغازه ها نیستند و در حالیکه با لباس راحت در خانه نشسته اند خرید های خود را انجام می دهد. )
2-امکان تصمیم گیری بهتری برای خرید دارند (به دلیل اینکه سایت هایی مانند دیجی کالا توضیحات کاملی از هر محصول به همراه نظرات مشتری ها ارائه داده اند که کاربر می تواند تصمیم درست تری برای خرید محصول داشته باشد.)
3-امکان آشنایی کامل با محصول به وسیله فیلم و نقد و بررسی را دارند.
4-تحویل کالا در محل مورد نظر آنها انجام میگیرد.
5-اکثر فروشگاه های آنلاین دارای ضمانت اصالت و بازگشت کالا می باشند.
6-ثبت سفارش در زمان کوتاهی انجام می گیرد.







طراحی سایت فروشگاهی هزینه های شما را به طرز قابل توجهی کاهش میدهند میخواهید بدانید چرا : 
بیایید قبول کنیم که دیگر مانند گذشته نیست که حتما نیاز باشد برای فروش محصولات مغازه ای در گوشه ای از شهر اجاره کنید و از صبح تا شب برای جذب مشتری و کسب درآمد در آنجا حضور داشته باشید . اگر تنها یک روز به هر دلیلی نتوانید در مغازه حضور یابید چند تا از مشتری های خود را از دست می دهید ؟ شاید جالب باشد بدانید که بسیاری از فروشگاه های آنلاین دنیا، محل فیزیکی برای خرید کالا  ندارند و حتی تعدادی از آن ها نیاز به انبار نیز نداشتند . طراحی فروشگاه آنلاین هزینه های شما را برای خرید و یا اجاره ی مغازه و استخدام فروشنده کاهش می دهد . 
زمانی که کسب و کار شما آنلاین می شود امکان مدیریت مشتریان و ارایه ی خدمات پشتیبانی به آنان نیز راحت تر خواهد بود. از طریق ابزار های گزارش گیری و آنالیز فروش خود می توانید تصمیمات بهتری بگیرید.
همچنین از آن جایی که بخش عمده  ای از مراحل فروش و ثبت سفارش به صورت اتوماتیک می باشد در واقع مراحل معرفی محصول ، سفارش گیری ودریافت اطلاعات ، دریافت وجه و مدیریت اقساط  تماما بر عهده ی نرم افزار بوده و نیازی به نیرو انسانی نمی باشد.
از طرفی یک فروشگاه آنلاین یک فروشگاه 24 ساعته است و شما زمانی که در خانه نشسته اید و در حال استراحت هستید مشتریان شما به محصولات و خدمات شما دسترسی دارند و می توانند بدون وابستگی به شما خرید خود را انجام دهند . 
 


اگر دلایلی که در بالا ذکر شد برایتان قانع کننده بود و تصمیم به راه اندازی فروشگاه اینترنتی دارید به شما تبریک می گوییم . تصمیم درستی گرفته اید . رقبای شما در حال کسب درآمد و جذب مشتری از اینترنت هستند . هر چند رقابت با فروشگاه هایی که مدتی است فعالیت خود را شروع کرده اند و شناخته شده هستند کار آسانی نیست ولی این دلیل قانع کننده ای نیست که شما نتوانید سهمی از بازار را از آن خود کنید . ماهی را هر وقت از آب بگیرید تازه است . پس همین حالا ساخت سایت فروشگاهی خود را شروع کنید . نگران هزینه های بالای طراحی فروشگاه هم نباشید . در مقاله ی سرمایه لازم برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی به طور کامل به این موضوع پرداخته شده است .

چرا باید سایت فروشگاهی داشته باشیم؟

چند نکته جهت رشد و حفظ جایگاه شما در طراحی سایت فروشگاهی 

زمانی که فروشگاه خود را راه اندازی می کنید امکان ندارد یک شبه مشتری های زیاد و فروش بالایی داشته باشید . زمانی فروش بیشتری خواهید داشت که :
1- خدمات خوبی به مشتری های فعلی خود بدهید . زمانی که مشتری از شما راضی باشد خودش بهترین تبلیغ است و برای شما مشتری های دیگری را نیز به همراه می آورد که این موضوع باعث رشد درآمد فروشگاه شما خواهد شد . 
2- سایت شما در موتور های جستجو برای کاربران دیده شود . در این صورت است که گوگل شبانه روز برای شما مشتری می آورد ولی این باز به شما برمیگردد که با ارائه ی خدمات خوب به مشتری ها آن ها را حفظ کنید و به مشتری وفادار تبدیل کنید . از قدرت باشگاه مشتریان می توانید برای حفظ مشتری های فعلی استفاده کنید . برای بالا آمدن فروشگاه آنلاین شما در نتایج گوگل تنها اتکا به زمان کافی نیست چیزی که باعث رشد برند شما و افزایش فروش شما در فروشگاه آنلاین می شود، کار کردن روی سئوی سایت شماست . در واقع کار شما از این پس باید به وجود آوردن دلایلی برای چک کردن روزانه ی فروشگاه اینترنتی توسط کاربران باشد. به این دلیل که هرچه زمان ماندگاری کاربران در سایت شما بیشتر باشد، گوگل به شما امتیاز بیشتری می دهد و شما را در نتایج جستجو، در جایگاه بالاتری قرار می دهد. همچنین سئو شامل تکنیک هایی است که با انجام آن ها می توانید وب سایت خود را برای موتور های جستجو بهینه کنید و شانس خود را برای قرارگیری در نتایج افزایش دهید .


رعایت موارد زیر، برای جذب کاربران بیشتر برای سایت فروشگاهی، بسیار دارای اهمیت است:

1-طراحی فروشگاه اینترنتی قابل اجرا در موبایل یا طراحی ریسپانسیو 
امروزه کمتر کسی پیدا میشود که با اهمیت اسمارت فون ها آشنا نباشد تقریبا همه ی کاربران اکثر خرید های اینترنتی و کار های روزمره ی خود را از طریق موبایل خود انجام می دهند. پس طراحی فروشگاه اینترنتی برای کاربران باید به گونه ای باشد که با موبایل خود بتوانند نمایش درستی از فروشگاه آنلاین شما داشته باشند  پس به خاطر داشته باشید که یک سایت فروشگاهی خوب باید چه در قالب لپ تاپ و چه در قالب موبایل به صورت کاملا پایدار و درست اجرا شود . اهمیت این موضوع به اندازه ای زیاد است که حتی خود گوگل ابتدا نسخه ی ریسپانسیو فروشگاه شما را ایندکس می کند و اگر سایت شما ریسپانسیو نباشد رتبه ی شما را تا حد زیادی کاهش می دهد . این موضوع تماما بر عهده ی شرکت نرم افزاری یا همان شرکت طراحی سایت ای می باشد که شما طراحی فروشگاه اینترنتی خود را به آن سپرده اید .

2-زیبایی بصری سایت در طراحی فروشگاه اینترنتی
 
تیم طراحی هفت ستاره قالب هایی در دسته بندی های مختلف برای شما ایجاد کرده اند که همه ی آن ها از استاندارد های UI و UX پیروی می کنند . ظاهر گرافیکی وب سایت در جذب مخاطب شما بسیار مهم است . طبق قانون 5 ثانیه شما فقط پنج ثانیه فرصت دارید تا بازدید کننده ی فروشگاه خود را جذب کنید در غیر این صورت کاربر پنجره ی مرورگر خود را بسته و به سراغ رقبایتان می رود . قالب های آماده شده صرفا برای راحتی شما ایجاد شده اند و کاملا توسط خود شما قابل مدیریت هستند . می توانید از هدر تا فوتر سایت را پاک کنید و یک قالب با چینش متفاوت ایجاد نمایید . 
سعی کنید در طراحی سایت فروشگاهی خود به سایت های مطرح دنیا توجه کنید تا بتوانید مدرن بودن و بروز بدون سایت خود را تضمین کنید. در دنیای امروز طراحی مینیمال بسیار ترند شده است و یک وب سایت با انیمیشن های زیاد کاربر را فراری می دهد . به فروشگاه دیجی کالا نگاه کنید که در عین سادگی برای کاربر جذاب است . قطعا تیم طراحی و برنامه نویسی دیجی کالا می توانستند انیمیشن و افکت های جذابی طراحی کنند و از بالا تا پایین سایت به کار ببرند ولی این کار مخالف قوانین ux است . 

3-تعادل میان زیبایی و راحتی کار با سایت 
اصولا این دو موضوع در مقابل هم هستند زیبایی بصری الزاما به معنای استفاده از انیمیشن های سنگین و یا طراحی های گنگ نیست بلکه با بررسی سایت های فروشگاه آنلاین بزرگ متوجه میشوید که به سادگی تمام سایت را طراحی کرده اند که نه تنها موجب زیبایی آن شده بلکه راحتی کار با سایت را نیز در افزایش داده است ، به صورت خیلی خلاصه میگوییم کاربران سایت های گنگ را دوست ندارند چه کاربر حرفه ای باشد و چه کاربر مبتدی .

4- شناخت مشتری و طراحی سایت با توجه به گروه مخاطبان اصلی
در طراحی سایت فروشگاهی بهترین پیشنهاد این است که مشتریان خود را بشناسید ، و متناسب با علایق و خواسته های آن ها چینش وب سایت خود را انجام دهید . آیا مشتریان شما جوان هستند و یا افراد میانسالی هستند که به راحتی با کامپیوتر کار نمیکنند؟ آیا مشتریان شما بیشتر گوشی به دست هستند یا با لپ تاپ سایت ها را مرور میکنند ؟ آیا کاربران شما بیشتر صبح ها به سایت مراجعه میکنند یا شب؟  پس حتما مشتریان خود را بشناسید و با توجه به آن شروع به طراحی فروشگاه اینترنتی کنید.


5-تبلیغات
موضوع تبلیغات بسیار گسترده تر از آن است که بتوان در یک مقاله توضیح داد اما باید بدانید همیشه استفاده از یک روش تبلیغات الزاما موثر نیست روش های مختلف را امتحان کنید. توجه کنید که کاربران مورد نظر شما اکثرا چه افرادی هستند . برای مثال اگر شما یک فروشگاه آنلاین کالا های دیجیتال دارید به احتمال قوی پخش تراکت نشان از غیر حرفه ای بودن شما برای چنین فیلدی دارد و احتمال قوی کاربران شما با موبایل سر و کار دارند و ممکن است اکثر آن ها کاربران فعال در شبکه ی اجتماعی اینستاگرام باشند پس بهتر است برای تبلیغات از ابزار های آنلاین استفاده کنید .
یک روش موثر دیگر که تقریبا بیشتر کسب و کار ها از آن برای جذب مشتری استفاده میکنند ، پخش کوپن است برای مثال کوپن تخفیف 50% در شبکه ی اینستاگرام و یا تخفیف در اولین سفارش آنلاین و...


6- از تخفیف ها به بهترین شکل استفاده کنید
شما میتوایند در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی با پیشنهاد شگفت انگیز که همان تخفیف های کوتاه مدت میباشد کاربران را به فروشگاه خود هدایت کنید و یا حتی میتوانید به صورت مناسبتی تخفیف های قابل توجهی را در نظر بگیرید . هیچ به چیز به اندازه ی یک تخفیف خوب کاربران را مجاب به خرید نمیکند. معمولا تخفیف ها را در بالای سایت قرار می دهند تا کاربر زمانی که وارد وب سایت می شود در نگاه اول تخفیف ها را ببیند . 


7-تبلیغات ایمیلی
 
یکی از موثر ترین روش های تبلیغ ، به ایمیل مارکتینگ معروف است . به این صورت که شما در وب سایت خود بخشی برای دریافت ایمیل ها از مشتری های خود در نظر می گیرید و به مناسب ها و رویداد های مختلف برای آن ها ایمیل ارسال می کنید . برای مثال می توانید برای اطلاع از
تخفیف های آخر فصل ،
موجود شدن کالاهایی که قبلا ناموجود بودند و تقاضا برای آن ها زیاد بود،
برگذاری رویداد ها ،
به اشتراک کذاشتن مطالب و محتوای ازرشمند در حوزه ی کاری خود ،
 و یا حتی ارسال ایمیل به کاربرانی که مدتی است خرید انجام نداده اند.
ولی توجه داشته باشید که افراط در ارسال ایمیل کاربر شما را کلافه می کند و نتیجه ی کاملا عکس بر روی تبلیغات شما میگذارد.


8-فراهم آوردن روش های مختلف پرداخت 
در نظر داشته باشید طراحی سایت فروشگاهی شما فقط و فقط به رضایت و راحتی مشتریان نیاز دارد تا مسیر موفقیت خود را بپیماید.شما باید علاوه بر امکان خرید اینترنتی ، امکان پرداخت در محل تحویل کالا و حتی پرداخت قسطی یا واریز به حساب را نیز فراهم نمایید تا به مشتریان خود نشان دهید که راحتی آنان در خرید اینترنتی برای شما بسیار مهم است. پس حتما در هنگام انتخاب شرکت طراحی سایت مورد نظر این موضوع را در اولویت خود قرار دهید.
روش پرداخت وجه در فروشگاه های آنلاین معمولا به 2 روش انجام می شود :

  1. پرداخت اینترنتی :در این روش شما پس از آنکه کالاهای داخل سبد خرید خود را تایید کردید وارد مرحله ی تکمیل اطلاعات خریدار شده و سپس وارد درگاه های پرداخت اینترنتی می شوید.در فروشگاه هایی که کالای دیجیتال اعم از گیفت کارت ،  فیلم و فایلی را به فروش میرسانند تنها روش ممکن می باشد و بدون پرداخت امکان دستیابی به آن ها وجود ندارد.
     
  2. روش پرداخت در محل :در این روش که اصطلاحا به آن پس کرایه نیز گفته می شود، پرداخت هزینه ی کالا در محل تحویل توسط مامور پست و یا شخص تحویل دهنده ی کالا صورت میگیرد که اکثر فروشگاه های معتبر و بزرگ برای کالا های فیزیکی از این روش برای جلب اعتماد مشتری استفاده میکنند.

 مهم ترین موضوع در فروشگاه اینترنتی، وجود نماد اعتماد الکترونیک در سایت است که این نماد از سمت وزارت صنعت و معدن به دارندگان سایت فروشگاه های اینترنتی تعلق میگیرد که اگر فروشگاه اینترنتی دارای نماد اعتماد معبتر باشد به معنای آن است که شرکت مورد نظر دارای اعتبار لازم و مدارک لازم برای ارایه خدمات فروش آنلاین بوده است.

۱۰ مرحله حیاتی در تاسیس یک فروشگاه آنلاین حرفه ای

1397/06/15 در ساعت 17:19:00

اکثر مردم فکر می کنند داشتن یک فروشگاه اینترنتی تنها در طراحی فروشگاه است. اما این تفکر غلط است و باید بدانید که شما تنها دفتر خود را اینترنتی کرده اید و باید ساختار کسب و کار خود را نیز مورد توجه قرار دهید.

۱۰ مرحله حیاتی در تاسیس یک فروشگاه آنلاین حرفه ای

مراحل طراحی فروشگاه اینترنتی

1400/07/29 در ساعت 11:41:52

آمارها نشان می دهد که درصد زیادی از مردم، خریدهای خود را به صورت آنلاین انجام میدهند. اکثر فروشندگان، برای اینکه از بازار رقابت عقب نمانند و مشتریانشان را از دست ندهند، به فکر فروش آنلاین محصولات خود افتاده اند.

مراحل طراحی فروشگاه اینترنتی

ایجاد سایت فروش

1400/07/24 در ساعت 13:21:41

ایجاد و راه اندازی یک وبسایت برای هر شغلی ضروری است. به ویژه در دنیایی که همه چیز در حال دیجیتالی شدن است.

ایجاد سایت فروش

نرم افزار طراحی فروشگاه اینترنتی

1400/07/25 در ساعت 13:16:30

برای طراحی فروشگاه اینترنتی، راه های مختلفی وجود دارد. یکی از کم هزینه ترین و سریع ترین راه ها، طراحی سایت با نرم افزار های فروشگاه ساز است.

نرم افزار طراحی فروشگاه اینترنتی
عظیمی یک شنبه 11 آذر - 14:28:00
0
سلام هزینه طراحی سایت فروشگاهی چقدر میشه و اینکه مطلب مفید بود بیشتر بزارید
developer یک شنبه 11 آذر - 14:33:00
0
با سلام کاربر گرامی با توجه به نحوه کارکرد شرکت های طراحی سایت و تعرفه ها ابتدا درخواست خود را در ثبت نموده و با توجه به نیازهای خود در طراحی سایت فروشگاهی هزینه اعلام خواهد شد. علاوه بر این شما میتوانید طراحی سایت اختصاصی داشته باشید و یا در صورت تمایل از قالب های پیش ساخته یا هماان قالب آماده که توسط شرکت هفت ستاره طراحی گشته است استفاده نمایید . همچنین پیشنهاد میشود از نمونه کارها بازدید نمایید
پاسخ
نظر جدید
0%