مزایا و معایب طراحی سایت با استفاده از سیستم های مدیریت محتوای رایگان

1402/09/07 در ساعت 16:36:21

تعداد زیادی از شرکت های طراحی سایت در ایران علاقه خاصی به استفاده از CMSهای آماده دارند زیرا با استفاده از این ابزارهای رایگان می توانند با کمترین دانش برنامه نویسی در مدت زمان بسیار کوتاهی سایت را به مشتری خود تحویل دهند.

مزایا و معایب طراحی سایت با استفاده از سیستم های مدیریت محتوای رایگان

اگر تصمیم به طراحی سایت برای کسب و کار خود دارید و با سرچ در گوگل و یا پرس و جو از افراد مختلف دچار سردرگمی شده اید در این مقاله با ما همراه باشید تا برایتان توضیح دهیم که برای طراحی سایت چه راه  هایی پیش رو دارید و مزایا ومعایب هر کدام چیست تا بتوانید با ذهن باز تصمیم بهتری بگیرید.
زمانی که صحبت از طراحی سایت می شود دو راه پیش رو دارید :
1- راه اندازی سایت با سیستم های مدیریت محتوای متن باز و رایگان که معروف ترین آن ها وردپرس است و قطعا نام آن را بار ها و بار ها شنیده اید
2- راه اندازی سایت با سیستم های مدیریت محتوای اختصاصی . (CMS هایی که شرکت های برنامه نویسی از صفر و بدون استفاده از کد های آماده ایجاد کرده اند و سورس کد های آن در اختیار همان شرکت است )







مزایای طراحی سایت با استفاده از سیستم های مدیریت محتوای رایگان ( وردپرس و جوملا) :

کاربری آسان : بسیاری از افراد و شرکت هایی که در حوزه ی وب کار می کنند از وردپرس برای طراحی سایت استفاده می کنند . مزیتی که وردپرس برای افراد مبتدی دارد این است که بدون حتی یک خط کد نویسی می توانند یک وب سایت را پیاده سازی کنند . اولین کار دانلود وردپرس از سایت wordpress.org است . کانفیگ و نصب وردپرس و کار با آن نیاز به کمی دانش فنی و مطالعه دارد . برای انتخاب تم سایت ، بسیاری از سایت های ایرانی و خارجی تم های رایگان و پولی ارائه می دهند که با دانلود و نصب آن ها بر روی وردپرس وب سایت شما با آن پوسته قالب مشاهده خواهد بود . برای افزودن امکانات مختلف بنابر نیازمندی های پروژه پلاگین و یا افزونه های مختلفی (رایگان و پولی) در درسترس خواهد بود. 
از آنجایی که وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای متن باز است کد های آن توسط همه ی افراد قابل مشاهده است و برنامه نویس های سراسر دنیا می توانند آن را توسعه دهند و امکانات و قابلیت های جدیدی به آن اضافه کنند . به همین دلیل است که اگر فردی مسلط به تکنولوژی های طراحی وب سایت مانند زبان های برنامه نویسی سمت فرانت (html , css ,javascript) و زبان برنامه نویسی بک اند (php برای وردپرس) هم نباشد می تواند از تم ها و پلاگین هایی که توسط افراد دیگری ایجاد شده است استفاده کند . یکی از مزیت های بزرگ این است که به جای صرف زمان زیاد برای یادگیری مباحث برنامه نویسی به راحتی و با کمی مطالعه می توان از آن برای طراحی سایت استفاده کرد . ولی زمانی که برنامه نویسی php بلد باشید انعطاف پذیری بیشتری خواهید داشت . 
هزینه ی راه اندازی اولیه پایین : طراحی سایت با وردپرس و استفاده از قالب ها و پلاگین های آماده به نسبت طراحی سایت اختصاصی بسیار ارزان تر خواهد بود . در طراحی اختصاصی متناسب با نیاز ها و نوع وب سایت ابتدا ایده پردازی انجام می شود سپس از صفر برای شما کدنویسی انجام می شود و شرکت طراحی سایت مسئول حفظ امنیت و پشتیبانی از وب سایت شما خواهد بود به همین دلیل طراحی سایت اختصاصی به مراتب هزینه ی بالاتری خواهد داشت.

برخی از معایب طراحی سایت استفاده از سیستم های مدیریت محتوای رایگان

 امنیت پایین
با توجه به اینکه سورس کدهای برنامه  در اختیار عموم برنامه نویسان  قرار دارد، سیستم از لحاظ امنیتی در خطر بیشتری قرار دارد. هک یک وب سایت ساخته شده با وردپرس به مراتب ساده تر از هک سایتی است به صورت اختصاصی کدنویسی شده است. برای هک سایت هایی که با CMS ها ساخته شده اند کافی است هکر یک افزونه اختصاصی طراحی کند که یک اختلال در سایت ایجاد کند . حال تنها کاری که باید انجام دهد این است که با استفاده از این باگی که توسط افزونه در سایت ایجاد کرده، وارد سایت شود. روزانه هزاران افزونه ناشناخته روی CMS ها نصب می شود و همین کار باعث به وجود آمدن هزاران اختلال می شود.هر از چند گاهی نیز راه حل ها و بسته های امنیتی توسط برنامه نویسان سیستمهای مدیریت محتوا ی  آماده بر روی اینترنت قرار میگیرد که اگر مدیران سایت به سرعت آن را بر روی سایت خود اعمال نکنند احتمال بروز مشکل امنیتی به مراتب بیشتر خواهد شد.

بهینه نبودن سایت
هر کسی که به زبان برنامه نویسی php تسلط داشته باشد می تواند افزونه های کاربردی ایجاد کند ، گاهی یک برنامه نویس برای افزودن قابلیتی به وب سایت خود یک افزونه ایجاد می کند و آن را در اختیار بقیه نیز قرار می دهد اما مشکلی که گاها پیش می آید این است که ممکن است آن برنامه نویس به تکنیک های روز دنیا مسلط نباشد و اطلاعات درستی درباره کد نویسی بهینه نداشته باشد . علاوه بر این مورد ممکن است نصب چندین افزونه که توسط افراد مختلفی نوشته شده است باعث بروز اختلال در کارکرد سیستم شود.


همانطور که در بالاتر هم توضیح داده شد مزیت اصلی طراحی سایت  با وردپرس ، جوملا و یا هر سیستم مدیریت محتوای رایگان دیگر،کاربری آسان و هزینه اولیه پایین آنهاست . اگرچه با در نظر گرفتن مشکلات مربوط به نگهداری این وب سایت ها معولا این وب سایت ها در دراز مدت هزینه بیشتری نسبت به سایت های اختصاصی خواهند داشت. در واقع ساخت وب سایت از طریق سیستم های مدیریت محتوای خارجی، نیاز به مهارت زیادی ندارد و با کمی آموزش می توان با این پلتفرم ها کار کرد از این رو هزینه طراحی آنها نسبت به هزینه طراحی وب سایت های اختصاصی کمتر است.


مزایای طراحی سایت با استفاده از سیستم های مدیریت محتوای اختصاصی 

زمانی که با یک شرکت طراحی سایت که دارای CMS اختصاصی است قرار داد میبندید خیالتان از جهات زیر راحت است :
انعطاف پذیری و امکان سفارشی سازی : از آنجایی که هسته ی اصلی نرم افزار توسط برنامه نویس های همان شرکت نوشته شده است کنترل قسمت های مختلف و امکان ایجاد تغییرات و سفارشی سازی راحت تر خواهد بود . از طرفی از آنجایی که برنامه نویس ها مشرف به تمامی بخش ها هستند اضافه شدن امکانات جدید باعث ایجاد تداخل در قسمت های دیگر نمی شود .
امنیت بالا :از آنجایی سورس کد ها در CMS های اختصاصی توسط شرکت نگه داری می شود و در اختیار عموم و یا مشتری ها قرار نمی گیرد امنیت بالاتری نسبت به وردپرس دارد . همچنین شرکت طراحی سایت موظف به ایجاد بک آپ های منظم از سایت در صورت بروز هرگونه مشکلی است تا در صورت نیاز امکان بک اپ گیری وجود داشته باشد و اطلاعات وب سایت شما از بین نرود . در این حالت خیال شما از بابت امنیت و نگه داری از داده ها راحت است و آن شرکت تمامی این وظایف را به عهده می گیرد.
ایجاد سیستم یکپارچه : زمانی که با بزرگ شدن بیزینس شما ، نیاز هایتان از سایت بیشتر می شود نیاز به یک سیستم یکپارچه برای مدیریت بهتر سایت احساس می شود . به عنوان مثال در یک سایت فروشگاهی یا رستورانی نیاز به سیستمی خواهید داشت که بتوانید  باشگاه مشتریان ، پیام ها ، سفارشات داخلی و آنلاین را مدیریت نمایید همین طور سیستم گزارش گیری قوی برای تحلیل فروش داشته باشید . این امکانات اگر یکپارچه نباشند کارایی مناسبی نخواهند داشت.  


از آنجایی که استفاده از وردپرس معایبی دارد که در بالا تر ذکر شد و هزینه ی طراحی اختصاصی نیز بسیار گران است پیشنهاد ما به شما این است که اگر کسب و کار کوچکی دارید و نیاز به یک وب سایت با  امکانات پیچیده ندارید ، می توانید از سایت ساز و فروشگاه ساز ها استفاده نمایید . سایت ساز ها معایب وردپرس را ندارند و نسبت به طراحی سایت اختصاصی بسیار ارزان تر هستند.




قیمت سایت شرکتی

1400/10/27 در ساعت 15:34:04

چرا قیمت سایت شرکتی در شرکت های مختلف متفاوت است؟ قیمت سایت شرکتی به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت سایت شرکتی

قیمت طراحی سایت

1397/04/23 در ساعت 13:22:00

هزینه طراحی سایت های مختلف (فروشگاه اینترنتی و شرکتی) در شرکت های مختلف متفاوت است اما چیزی که ما قصد داریم بیان کنیم محدوده قیمت های "میانگین" طراحی وب سایت در تهران است که توسط شرکت های نرم افزاری یا طراحی سایت مختلف اعلام می شود.

قیمت طراحی سایت

در سفارش طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی چه نکاتی را در نظر بگیرم؟

1400/08/30 در ساعت 12:55:18

طراحی سایت حرفه ای در کمترین زمان ممکن| نکات مهمی که قبل از سفارش طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی باید بدانید.

در سفارش طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی چه نکاتی را در نظر بگیرم؟

طراحی سایت یا طراحی اپلیکیشن ؟ کدام مناسب تر است ؟

1400/08/10 در ساعت 12:52:54

اگر در فکر راه اندازی کسب و کار آنلاین هستید شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که برای کسب و کار من طراحی سایت مناسب تر است یا طراحی اپلیکیشن ؟

طراحی سایت یا طراحی اپلیکیشن ؟ کدام مناسب تر است ؟

7 نکته در طراحی سایت حرفه ای

1397/04/25 در ساعت 17:02:00

اگر بدنبال طراحی سایت هستید، رعایت نکات زیر باعث می شود تا یک سایت حرفه ای و عالی داشته باشید که بازدهی بالا برایتان خواهد داشت

 7 نکته در طراحی سایت حرفه ای
نظر جدید
0%