طراحی سایت یا طراحی اپلیکیشن ؟ کدام مناسب تر است ؟

1400/08/10 در ساعت 12:00:00

اگر در فکر راه اندازی کسب و کار آنلاین هستید شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که برای کسب و کار من طراحی سایت مناسب تر است یا طراحی اپلیکیشن ؟

طراحی سایت یا طراحی اپلیکیشن ؟ کدام مناسب تر است ؟

اگر در فکر راه اندازی کسب و کار آنلاین هستید شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که برای کسب و کار من طراحی سایت مناسب تر است یا طراحی اپلیکیشن ؟
قبل از پاسخ به این سوال به شما برای تصمیم به راه اندازی کسب و کار آنلاین تبریک می گوییم به دلیل این که وب سایت ها و برنامه های کاربردی تحت وب به شما کمک می کنند تا کسب و کار خود را ارتقاء دهید و به سطح بالاتری ببرید. اما، چگونه بفهمید که آیا کسب و کار شما به طراحی سایت یا طراحی اپلیکیشن نیاز دارد؟ این تصمیم مطمئناً برای کسب و کار شما یکی از تصمیمات مهم است چرا که طراحی سایت یا طراحی اپلیکیشن ، جریان کاملا جدیدی از امکانات را برای کسب و کار شما ایجاد می کند. فقط شما نیستید که بین دو راهی طراحی سایت یا طراحی اپلیکیشن قرار گرفته اید . بسیاری از صاحبان کسب و کار ها زمانی که صحبت از ایجاد یک حضور آنلاین قوی می‌شود ، بین طراحی سایت یا طراحی اپلیکیشن سردرگم می شوند .



تعیین اینکه طراحی کدامیک برای شما مناسب‌تر است به عوامل مختلفی از جمله مخاطبان شما، بودجه موجود و هدف مورد نظر بستگی دارد. از آنجایی که هم وب سایت ها(از طریق نسخه ی ریسپانسیو) و هم اپلیکیشن ها از طریق گوشی های هوشمند(مانند آیفون، اندروید و بلک بری)  قابل دسترسی هستند مهم است که تفاوت های کلیدی بین این دو را درک کنید.

تفاوت بین وب سایت و اپلیکیشن چیست؟

1-کاربرها برای استفاده از اپلیکیشن ها باید فایل مربوطه را بر روی گوشی های تلفن همراه خود دانلود و نصب کنند در حالیکه برای استفاده از وب سایت تنها کافی است تا با استفاده از مرورگر گوشی خود آدرس وب سایت شما را وارد کنند . ایجاد نسخه ی ریسپانسیو علاوه بر نسخه ی دسکتاپ از وظایف شرکت طراحی سایت است . زمانی که کاربر از طریق گوشی وارد سایت شما می شود باید نمایش درستی از وب سایت شما داشته باشد . ریسپانسیو بودن وب سایت ها در سال های اخیر به دلیل استفاده ی گسترده از تلفن های همراه بسیار اهمیت پیدا کرده است و یک امر ضروری و مهم در طراحی سایت محسوب می شود .

2- وب سایت و اپلیکیشن در ماهیت کاربرد با هم متفاوت هستند .هدف اصلی وب سایت ها انتقال اطلاعات  از جمله اخبار و مقالات و محتوای های تصویری و ویدئویی به کاربر است . در صورتی که زمانی که نیازهای کسب و کار شما پیچیده می شود و نیاز به سطح بالاتری از تعامل کاربر دارند اپلیکیشن ها مناسب تر هستند. به عنوان مثال اپلیکیشن های چت مانند واتس اپ که تعامل کاربر بالا است و یا  اپلیکیشن Trello که به مدیریت وظایف و کارهای اعضای تیم در پیشبرد پروژه ها کمک می کند بنابراین در مواقعی که هدف وادار کردن کاربر به انجام یک عمل و تکمیل آن می باشد از اپلیکیشن ها استفاده می شود.

3- المان های ساختاری وب سایت و زمان پیادی سازی وب سایت و اپلیکیشن متفاوت است . در کدنویسی وب سایت از html,css,js و یک زبان سمت سرور معمولا php یا سی شارپ و پایگاه داده استفاده می شود در حالیکه برای ساخت یک اپ می توان از زبان های نیتیو مانند جاوا برای اندروید و یا سوئیفت برای ios استفاده کرد . در سال های اخیر اپلیکیشن های هایبرید که بیس آن ها جاوا اسکریپت است و می توان با یک بار کد زدن هر دو خروجی اندروید و آی او اس را گرفت بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند .

در جدول زیر تفاوت های بین سایت و اپلیکیشن نشان داده شده است.

تفاوت هاوب سایتاپلیکیشن
اهداف اصلیبرای انتقال اطلاعات به کاربر به روشی آسان . این اطلاعات می تواند محتوا ، فیلم و یا تصویر باشد.زمانی که نیاز به تعامل بالای کاربر وجود داشته باشد 
ویژگی های اصلی و امکاناتدسترسی و به روز رسانی آسان، صرفه جویی در زمان و هزینه، تبلیغات گسترده (از طریق سئو و شبکه های اجتماعی)تجربه ی کاربری بالاتر 
المان های ساختاری

Html , css , javascript
یک زبان سمت سرور و پایگاه داده

جاوا برای اپلیکیشن های اندروید
object-c برای اپلیکیشن های ios
و یا فریمورک های توسعه موبایل
مثال

Wikipedia.com, Google.com

Skype, Instagram,whatsapp

 

طراحی اپلیکیشن یا طراحی وب سایت ؟

1-برای اینکه آماری از نصب اپلیکیشن های مختلف داشته باشید سری به گوگل پلی ، بازار و یا اپ استور بزنید . تعداد زیای اپلیکیشن در انواع مختلف و در حوزه های مختلف پیدا خواهید کرد . بعضی از این اپلیکیشن ها آمار نصب زیادی دارند و بعضی دیگر با استقبال کمی مواجه شده اند . بعضی از اپلیکیشن ها هستند که در برهه ای از زمان معروف شده اند و توسط بسیاری از کاربر ها نصب و استفاده می شدند ولی با گذشت زمان آمار نصب آن ها کاهش پیدا کرده و به مرور کاربران آن ها را از روی گوشی های خود پاک کرده اند . شاید یادتان باشد که بازی Angry bird یک زمانی مورد استقبال کاربران زیادی بود ولی الان مانند گذشته مخاطبان قبل را ندارد. تجربه نشان داده است که کاربر ها معمولا زیر 5 اپلیکیشن را بر روی گوشی های خود نصب می کنند . شما به عنوان یک کاربر آنلاین چند اپلیکیشن بر روی گوشی خود نصب دارید ؟ اپلیکیشن های پرکاربرد معمولا اپلیکیشن های بانکی ، اسنپ و تاکسی های آنلاین و شبکه های اجتماعی هستند که بر روی گوشی های اکثر افراد نصب هستند . در جواب به سوال افرادی که می پرسند طراحی سایت یا اپلیکیشن پیشنهاد ما در قدم اول راه اندازی وب سایت است . ولی اگر تصمیم به طراحی اپلیکیشن گرفته اید توقع نداشته باشید که آن اپلیکیشن با استقبال زیادی رو به رو شود و به تعداد نصب بالا برسد مگر آنکه ایده ی خلاقانه ای پشت آن باشد و یا نیاز افراد را برطرف سازد .
2-بعضی از کسب و کار ها به دلیل ماهیت کار و خدماتی که در اختیار مخاطبان قرار می دهند نیاز به طراحی اپلیکشن دارند تا مخاطب تجربه ی کاربری بهتری داشته باشد به عنوان مثال زمانی که برای ارائه خدمات به لوکیشن کاربر ها نیاز دارید مانند اسنپ فود و یا تپسی .قطعا خود شما هم در کار با اپلیکیشن اسنپ نسبت به وب سایت آن راحت تر هستید . و یا اگر علاقه مند به بازی سازی هستید و به دنبال ساخت بازی های موبایلی هستید قطعا طراحی اپلیکیشن گزینه ی مناسب تری است .
3-اگر به دنبال تثبیت برند و ایجاد تصویر ذهنی ماندگار در مخاطبان خود هستید به یک سیستم یکپارچه ی آنلاین که شامل طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن است نیاز خواهید داشت . اگر بودجه ی کافی برای پیاده سازی هر دو (سایت و اپلیکیشن) را دارید با طراحی سایت و اپلیکیشن وارد دنیای آنلاین شوید ، در غیر اینصورت ضرورت یک وب سایت حرفه ای بیشتر احساس می شود .  

با توضیحات بالا نتیجه می گیریم که طراحی سایت یا طراحی اپلیکیشن واقعا به هدف نهایی شما بستگی دارد اگر صرفا هدف شما نمایش اطلاعات و یا محصولات سازمان شماست طراحی وب سایت منطقی تر خواهد بود ولی اگر خدمات شما نیاز به تعامل زیاد کاربران دارد مانند اپلیکیشن های چت و یا خدمات آفلاین مانند دیکشنری زبان دارید بهترین انتخاب طراحی اپلیکیشن خواهد بود .


کاربرد های وب سایت

1-ارائه مجموعه ای از اطلاعات در مورد کسب و کار خود به مشتریان .
2-زمانی که می خواهید کسب و کار خود را در یک بازار گسترده تر بازاریابی کنید و حضور جهانی داشته باشید.
3-از طریق به اشتراک گذاری مقالات به مخاطبان درباره برند و حوزه ی کاری خود اطلاعات دهید.
4-افزایش اعتبار کسب و کار خود در دنیای آنلاین

کاربرد های اپلیکیشن

1-زمانی که نیاز به تعاملات زیاد کاربر هستید
2- در دسترس بودن برنامه در حالت آفلاین
3-برند سازی آنلاین
4-ایجاد یک کانال ارتباطی قدرتمند برای مشتریان

مزایا و معایب طراحی سایت با استفاده از سیستم های مدیریت محتوای رایگان

1397/04/25 در ساعت 11:34:00

تعداد زیادی از شرکت های طراحی سایت در ایران علاقه خاصی به استفاده از CMSهای آماده دارند زیرا با استفاده از این ابزارهای رایگان می توانند با کمترین دانش برنامه نویسی در مدت زمان بسیار کوتاهی سایت را به مشتری خود تحویل دهند.

مزایا و معایب طراحی سایت با استفاده از سیستم های مدیریت محتوای رایگان

قیمت سایت شرکتی

1400/10/27 در ساعت 15:34:04

چرا قیمت سایت شرکتی در شرکت های مختلف متفاوت است؟ قیمت سایت شرکتی به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت سایت شرکتی

قیمت طراحی سایت

1397/04/23 در ساعت 13:22:00

هزینه طراحی سایت های مختلف (فروشگاه اینترنتی و شرکتی) در شرکت های مختلف متفاوت است اما چیزی که ما قصد داریم بیان کنیم محدوده قیمت های "میانگین" طراحی وب سایت در تهران است که توسط شرکت های نرم افزاری یا طراحی سایت مختلف اعلام می شود.

قیمت طراحی سایت

در سفارش طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی چه نکاتی را در نظر بگیرم؟

1400/08/30 در ساعت 12:55:18

طراحی سایت حرفه ای در کمترین زمان ممکن| نکات مهمی که قبل از سفارش طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی باید بدانید.

در سفارش طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی چه نکاتی را در نظر بگیرم؟

7 نکته در طراحی سایت حرفه ای

1397/04/25 در ساعت 17:02:00

اگر بدنبال طراحی سایت هستید، رعایت نکات زیر باعث می شود تا یک سایت حرفه ای و عالی داشته باشید که بازدهی بالا برایتان خواهد داشت

 7 نکته در طراحی سایت حرفه ای
نظر جدید
0%