چگونه راه اندازی رستوران اینترنتی می تواند به رونق رستوران کمک کند؟

1402/09/06 در ساعت 14:50:31

قبلا اگر راه اندازی یک رستوران اینترنتی و فروش آنلاین برای یک رستوران یک مزیت حساب می شد، اکنون یک ضرورت است که همه ی رستورانها به این ضرورت پی برده اند

چگونه راه اندازی رستوران اینترنتی  می تواند به رونق رستوران کمک کند؟

در سال 1399 با همه گیری ویروس کرونا و ایجاد قوانین دولت مبنی بر منع خرید حضوری، فروش حضوری رستورانها بسیار کاهش پیدا کرد . این باعث شد که بسیاری از رستورانها که فروش غیر حضوری نداشتند، بسته شوند یا نحوه ی فروش خود را تغییر دهند. رستورانهایی که از قبل خدمات سفارش آنلاین را در کنار سفارش حضوری خود داشتند، بهتر توانستند خود را با شرایط جدید سازگار کنند. قبلا اگر راه اندازی یک رستوران اینترنتی و فروش آنلاین برای یک رستوران یک مزیت حساب می شد، اکنون یک ضرورت است که همه ی رستورانها  به این ضرورت پی برده اند. امروزه با گسترش تلفن های هوشمند و اینترنت، اغلب مردم برای برای سفارش غذا ویا سایر کالاهای خود، به جای مراجعه ی حضوری ترجیح می دهند، آنلاین سفارش دهند. بنابراین رستورانهایی که فروش اینترنتی را به خدمات خود اضافه نکنند، دیر یا زود از بازار رقابت کنار گذاشته خواهند شد.  



برای داشتن فروش اینترنتی دو راه متفاوت وجود دارد که به توضیح هر دو راه خواهیم پرداخت:


راه حل اول: استفاده از نرم افزار های فروش واسطه:

اغلب رستورانهای تازه تاسیس ترجیح می دهند که سفارش های آنلاین خود را به یک نرم افزار واسط برون سپاری کنند. نرم افزار هایی مثل اسنپ فود ، ریحون و ... این کار را برای رستورانها انجام می دهند. این روش مزایا و معایبی دارد که در زیر به برخی از مزایای آنها اشاره خواهیم کرد.
1- شناخته شدن : رستوران های تازه تاسیس در ابتدای کار، هنوز برند شناخته شده ای ندارند. شاید ماه ها و یا سالها طول بکشد که برند آنها در بین مردم جا بیافتد . این نرم افزار های واسط به شناخته شدن بیشتر این نوع رستورانها کمک بسیاری می کند.
2 - دسترسی سریع : با استفاده ی رستورانها از این نرم افزارهای واسط، همان روز که رستوران به این نرم افزار ملحق می شود، مشتریان می توانند به منوی آنها دسترسی داشته باشند.

3- کارهای اداری کمتر: مدیران رستوران، دیگر نگران پاسخ گویی به تلفن و دریافت و لغو سفارش و استخدام پیک و ... نخواهند بود.


راه حل دوم :راه اندازی رستوران اینترنتی برای خود:

 راه اندازی رستوران اینترنتیدر کنار استفاده از سیستم های فروش واسط، رستورانها می توانند رستوران اینترنتی خود را راه اندازی کنند. در اینصورت مدیران رستورانها می توانند کنترل کاملی روی روند سفارش تا تحویل غذا داشته باشند و پیکها و وسایل نقلیه خود را برای تحویل غذا اختصاص دهند.
در زیر ما 6 مورد  از مزایای راه اندازی سیستم سفارش و تحویل آنلاین اختصاصی را بیان می کنیم. 


  1. مدیریت همه چیز دست شماست :
    با استفاده از سیستم های واسط، شما باید خود را با قوانین و مقررات آنها تطبیق دهید ولی راه اندازی رستوران اینترنتی اختصاصی به شما این امکان را می دهد که کنترل همه ی امورر (تصاویر غذاها، زمانهای ارسال، شیوه و هزینه ی ارسال و ... ) را به دست بگیرید و قوانین خود را داشته باشید.

  2. درآمد بیشتر:
    نرم افزارهای واسط ، برای فروش محصولات شما، درصد فروش می گیرند. شما با راه اندازی رستوران اینترنتی خود، دیگر مجبور به پرداخت درصد فروش نیستید . علاوه بر این مشتریان هنگام سفارش آنلاین در مقایسه با سفارش تلفنی یا حضوری ، گزینه های بیشتری از منو را مشاهده می کنند. بیشتر مشتری ها در کنار غذای اصلی ترجیح می دهند پیش غذا، دسر و یا نوشیدنی هایی را هم سفارش دهند . شما می توانید منوی اختصاصی خود را به گونه ای بچینید که مشتری ترغیب شود صورت حساب خود را افزایش دهد.

  3. ثبت سفارش بدون خطا:
    نرم افزارهای واسط، به رستوران های زیادی همزمان خدمات می دهند و این ممکن است باعث به وجود آمدن خطاهای مکرر شود . این برای رستوران ها ضایعات غذا و مشتریان ناراضی را به دنبال خواهد داشت. این مشتریان ممکن است به خاطر خطای ایجادشده دیگر هیچگاه باز نگردند. راه اندازی رستوران اینترنتی، به مدیران رستورانها کمک می کند که نحوه ی سفارش و ارسال را کاملا مدیریت کنند و با ارائه خدمات خوب، باعث بهبود تجربه ی مشتری و ثبت برند خود در ذهن مشتری شوند .

  4. داشتن یک باشگاه مشتریان :
    نرم افزارهای واسط، امکان دسترسی کامل به اطلاعات مشتری ها را برای رستورانها فراهم نمی کنند. رستورانها با راه اندازی رستوران اینترنتی خود می توانند، یک بانک اطلاعاتی کامل (آدرس، شماره تلفن، سابقه سفارش و ... ) از مشتریان خود را داشته باشند . این اطلاعات می تواند به رستوران کمک کند تا بتواند کمپین های بازاریابی موفق تری را اجرا کند. برای اطلاع از امکاناتی که می توانید برای باشگاه مشتریان خود داشته باشید، مقاله ی باشگاه مشتریان را مطالعه کنید.

  5. تحویل سریع و ایمن :
    نرم افزارهای واسط روزانه باید سفارشات چندین رستوران را همزمان اداره کنند. اگر نتوانند این کار را به درستی انجام دهند، نمی توانند تحویل سریع، بهداشتی و ایمنی را داشته باشند. داشتن یک فروشگاه اینترنتی رستورانی اختصاصی، باعث می شود که مدیر رستوران نظارت کاملی روی ارسال به موقع و رعایت استانداردهای ایمنی و بهداشتی داشته باشد. این کار باعث ایجاد رضایت بیشتر مشتریان می شود.

  6. برندسازی :
    امروزه ضرورت برندسازی بر کسی پوشیده نیست. برندسازی باعث می شود در این بازار پر رقابت، مشتریان از بین صدها رستوران، ترجیج دهند غذای خود را از شما سفارش دهند. راه اندازی رستوران اینترنتی اختصاصی، به شما در ایجاد و تثبیت برندتان در ذهن مشتریان ، کمک بسیاری خواهد کرد.


اگر شما صاحب یک رستوران هستید و قصد راه اندازی رستوران اینترنتی و به دنبال آن رونق کسب و کار خود را دارید،  ادامه ی این مقاله می تواند کمک زیادی به شما بکند.
برای راه اندازی یک رستوران اینترنتی، شما باید ابتدا به این فکر کنید که به چه ابزارهایی نیاز دارید. سپس کل فرایند توصعه رستوران اینترنتی خود را می توانید به یک شرکت مطمئن بسپارید. بهتر است شرکتی را انتخاب کنیدکه تمامی ابزارهای لازم برای یک فروش آنلاین موفق (وبسایت، باشگاه مشتریان، نرم افزار سفارش گیری ، اپلیکیشن، پنل اس ام اس و ...) را بتواند به صورت یکپارچه در اختیار شما بگذارد و با برند های معتبر رستورانی کار کرده باشد.

  • اولین گام برای راه اندازی رستوران اینترنتی ، داشتن یک وبسایت است. همانطور که شما برای تاسیس یک رستوران و فروش حضوری، احتیاج به یک مغازه دارید، برای فروش آنلاین هم احتیاج به یک وبسایتی دارید که بتوانید محصولات خود را به مشتریانتان معرفی کنید. همانطور که شما برای تاسیسراه اندازی رستوران اینترنتی مغازه ی و چیدمان دکور خود بسیار حساسیت به خرج می دهید، برای راه اندازی سایت رستورانی خود نیز باید همینقدر حساس باشید و طراحی سایت خود را به هر شرکتی نسپارید. مشاهده ی نمونه کارهای آن شرکت، می تواند شما را در انتخاب بهترین شرکت طراحی سایت کمک کند . شرکت هفت ستاره تجربه ی طراحی سایت برای رستورانهای معتبری همچون رستورانهای زنجیره ای عطاویچ، پیتزاخونه مشهد، نایب، روکالانژ و ... را داشته. کار با این رستوران های بزرگ باعث شده پلتفرم سایت ساز ما روز به روز مطابق با نیازهای رستوران ها گسترش یابد. با مشاهده امکانات سایت رستورانی و نمونه کارهای هفت ستاره این گستردگی را می توانید مشاهده کنید.

  • داشتن یک نرم افزار داخلی مناسب که بتواند به وبسایت شما متصل شود برای شما بسیار ضروری است. با استفاده از نرم افزار داخلی ، صندوقدار شما می تواند سفارشات حضوری، آنلاین و سفارشاتی که از نرم افزار واسط اسنپ برای شما ارسال می شود را همزمان مدیریت کند. این نرم افزار بهتر است به سایت شما متصل باشد تا باعث افزایش سرعت سفارش گیری شما شود و برای مدیریت میزان موجودی به مشکل نخورید. اگر نرم افزار با سایت شما متصل نباشد، شما مجبور هستید دو نیروی مجزا برای مدیریت سفارشات خود داشته باشید. یک اپراتور  برای مدیریت سفارش های آنلاین که از سمت سایت برای شما ارسال می شود و یک نیروی دیگر برای مدیریت سفارشات حضوری و سفارشات اسنپ. نرم افزار رستورانی هفت ستاره بر اساس نیاز رستوران های بزرگ زنجیره ای گسترش پیدا کرده و امکانات گسترده ای را برای شما فراهم کرده که  می تواند بهترین گزینه برای شما باشد. اطلاعات کامل درباره نرم افزار رستورانی

  • رستوران اینترنتی شما باید  باشگاه مشتریانی داشته باشد که به سایت شما متصل باشد. داشتن باشگاه مشتریان در راه اندازی رستوران اینترنتی بسیار مهم است و به فروش بیشتر رستورانها کمک زیادی می کند. باشگاه مشتریان به شما این امکان را می دهد که مشتریان خود را به مشتریانی وفادار تبدیل کنید. با استفاده از کد تخفف ها و پیشنهاداتی که شما به مشتریان خود می دهید، می توانید به افزایش فروش خود کمک کنید. شرکت هفت ستاره ، باشگاه مشتریان را هم به پلتفرم خود اضافه کرده. مشاهده امکانات باشگاه مشتریان



در هفت ستاره تمامی نرم افزارهای مورد نیاز شما برای مکانیزه کردن رستورانتان، به صورت کاملا یک پارچه آماده شده است. مشاهده نرم افزار های رستورانی

مشاوره رایگان

آیا شما هم با طراحی سایت رستوران قصد رونق کسب و کار خود را دارید؟

1397/06/17 در ساعت 10:41:00

حتما قبول دارید که امروزه بازار رستوران ها بسیار داغ است پس برای ماندگاری و رقابت در این صنعت ، طراحی سایت رستوران اولین قدم است

آیا شما هم با طراحی سایت رستوران قصد رونق کسب و کار خود را دارید؟

7 راه ساده برای افزایش فروش رستوران

1400/08/05 در ساعت 13:48:01

اگر به دنبال افزایش فروش رستوران خود هستید، سعی کنید زمان و بودجه و انرژی خود را روی ایده هایی سرمایه گذاری کنید که مدرنتر و موثرتر هستند. در ادامه 7 مورد از این ایده ها را به شما معرفی می کنیم...

7 راه ساده برای افزایش فروش رستوران

اپلیکیشن رستوران چه مزایایی دارد ؟

1400/07/07 در ساعت 12:27:00

در همه جای دنیا تعداد تلفن های هوشمند از تعداد رایانه های شخصی بیشتر است. بر اساس آمارها هر فرد به طور متوسط، روزی سه ساعت از وقت خود را صرف کار کردن با تلفن همراه می کند .

اپلیکیشن رستوران چه مزایایی دارد ؟

فروشگاه اینترنتی مواد غذایی

1400/06/29 در ساعت 11:45:00

تقاضای خرید آنلاین مواد غذایی در چند سال گذشته به میزان قابل توجهی افزایش یافته و تعداد بیشتری از فروشگاه های مواد غذایی ، تحویل درب منزل را به خدمات خود اضافه کرده اند.

فروشگاه اینترنتی مواد غذایی

باشگاه مشتریان رستوران

1400/08/04 در ساعت 12:09:51

تبلیغات و جذب مشتریان جدید، برای همه ی رستورانها مهم است. اما مهم تر از آن راضی نگه داشتن مشتریان فعلی است.

باشگاه مشتریان رستوران

چگونه یک رستوران موفق داشته باشیم؟

1400/07/17 در ساعت 11:18:20

امروزه رقابت در حوزه رستورانها خیلی زیاد است. مهم ترین دلیل شکست رستوران ها در سال های اولیه ی افتتاح، عدم برنامه ریزی درست است.

چگونه یک رستوران موفق داشته باشیم؟
نظر جدید
0%