چگونه فروشگاه آنلاین خود را سریع راه اندازی کنم ؟

1400/08/18 در ساعت 12:55:00

پلتفرم هفت ستاره تمامی امکاناتی که برای راه اندازی فروشگاه خود به آن نیاز دارید را در اختیارتان می گذارد... تنها چیزی که نیاز دارید اتصال به اینترنت و یک ایده تجاری عالی است!

چگونه فروشگاه آنلاین خود را سریع راه اندازی کنم ؟

در هفت ستاره تمامی وب سایت های ساخته شده بر روی یک پلتفرم یکپارچه میزبانی می شوند. در طی سال ها فعالیت و کار با مشتری های مختلف در حوزه های کاری متفاوت از جمله شرکت های تجاری، دانشگاه ها ، مراکز دولتی و خصوصی ، فروشگاه ها و رستوران های زنجیره ای امکانات زیادی به پلتفرم افزوده ایم. پس اگر می خواهید در مدت زمان کوتاهی سایت فروشگاهی داشته باشید و سریعتر فروش آنلاین خود را شروع کنید و مشتریان جدید جذب کنید ما در کنار شما هستیم. به دلیل زیرساخت نرم افزاری قوی، طراحی سایت شما در هفت ستاره زمان زیادی نخواهد برد... مواردی که شما باید در این مسیر در نظر بگیرید به شرح زیر می باشد:





نام دامنه خود را انتخاب کنید

درست مانند نام کسب و کار شما، نام دامنه شناسه منحصر به فرد شما برای مشتریان در فضای مجازی است. علاوه بر راهنمایی آنها به سمت فروشگاه آنلاینتان ، نام دامنه مناسب میتواند یادآور برند شما نیز باشد.

برای اطلاع بیشتر به مقاله ی چگونه دامنه بخریم؟ مراجعه کنید


دسته بندی محصولات را تعیین کنید

هرچه دسته بندی محصولات در وب سایت تجارت الکترونیک شما بهتر باشد، برای مشتریان شما آسان تر خواهد بود که محصولات خاصی را که نیاز دارند پیدا کنند . مهم نیست که چه نوع محصولاتی را می فروشید، درک اینکه کاربران شما چگونه محصولات شما را جستجو می کنند و  ایجاد ساختار دسته بندی محصولات دقیق و منظم برای موفقیت فروشگاه اینترنتی شما بسیار مهم است. ساختار دقیق دسته و زیر دسته نه تنها به شما در بهبود تجربه کاربری در وب سایت شما کمک می کند، بلکه به رتبه بندی سایت شما در موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی خاص کمک می کند.


تصاویر محصولات را آماده کنید
محصولات خود را برای اضافه کردن به  فروشگاه آنلاین خود آماده کنید. تصاویر با کیفیت در افزایش فروش تاثیر بالایی دارند به این دلیل که تصاویر باکیفیت توجه مشتریان را جلب می‌کنند. وقتی مشتریان با تصاویر واضح و جذاب مواجه می‌شوند، احتمال اینکه به محصولات دقت بیشتری داشته باشند بیشتر می شود همچنین تصاویر باکیفیت حس اعتماد بیشتری در مشتری های شما به وجود می آورد.


توضیحات محصول

توضیحات محصول به مشتریان اطلاعات دقیقی ارائه می‌دهد. این اطلاعات می‌تواند شامل ویژگی‌ها، مشخصات فنی، ابعاد، جزئیات استفاده، و دیگر اطلاعات مرتبط با محصول باشند. مشتریان نیاز دارند تا با داشتن اطلاعات دقیق، تصمیم به خرید بهتری بگیرند. همچنین توضیحات جامع و دقیق محصول به مشتریان اعتماد بیشتری به فروشگاه آنلاین شما می‌دهند. وجود اطلاعات کامل و صادقانه این حس را در مشتریان به وجود می آورد که با یک منبع معتبر و قابل اعتماد در ارتباط هستند. نکته ی مهم دیگر این است که توضیحات محصول می‌تواند به مشتریان کمک کنند تا بدون نیاز به تماس با پشتیبانی یا ارسال پیام، پاسخ به سوالات خود را دریافت کنند. این امر همچنین به بهبود تجربه مشتری کمک می‌کند.


درگاه پرداخت خود را راه اندازی کنید
درگاه های پرداخت بخشی جدایی ناپذیر از فرآیند پرداخت فروشگاه های اینترنتی  هستند. اگر راه ارتباطی به درگاه پرداخت درست و آسان را به مشتریان خود ارائه نکنید، تجارت الکترونیک شما موفق نخواهد بود.درگاه های پرداخت دو نوع هستند. درگاه پرداخت واسط و مستقیم. در درگاه های واسط شما نیازی به تهیه ی نماد و تکمیل فرم های مربوط به بانک ها ندارید و  درگاه شما یک روزه آماده اتصال به سایت است ولی درگاه های مستقیم را باید به صورت مستقیم از بانک ها پیگیری کنید. اکثر بانک ها این خدمات را آنلاین ارائه می دهند و معمولا نیازی به مراجعه حضوری و انتظار های طولانی در صف بانک ها را ندارید. 

گزینه های شیوه ی ارسال را تنظیم کنید
خریداران آنلاین به گزینه های شیوه ی ارسالی که ارائه می دهید و هزینه های ارسال بسیار اهمیت می دهند. تعریف چندین شیوه ی ارسال با هزینه های متفاوت به کاربر این امکان را می دهد تا روش ارسال را خودش آزاده انتخاب کند. همچنین در تمامی مراحل خرید باید برای کاربر پیام هایی ارسال کنید تا مشتری در جریان روند تحویل سفارش قرار گیرد. در این صورت رضایت مشتری از خدمات شما بیشتر خواهد شد.


میزبانی وب و SSL
گرفتن گواهینامه SSL (Secure Sockets Layer) برای یک سایت فروشگاهی بسیار حائز اهمیت است. SSL یک پروتکل امنیتی است که اطلاعات ارسالی بین کاربر و سرور را رمزگذاری می‌کند و به این ترتیب اطلاعات حساسی که از طریق اینترنت منتقل می‌شوند، محافظت می‌شوند. این مورد به جلب اعتماد مشتریان کمک می کند.


بهینه سازی موتورهای جستجو - SEO
سئو فرآیند بهبود رتبه جستجوی ارگانیک فروشگاه اینترنتی شما با استفاده از مجموعه ای از تاکتیک ها است. اگر مشتریان بالقوه شما نتوانند فروشگاه اینترنتی شما را در موتورهای جستجو پیدا کنند، فرصت بزرگی را برای فروش از دست خواهید داد

صاحبان مشاغل تجارت الکترونیک معمولاً سئو را نادیده می گیرند فقط به این دلیل که نمی دانند چقدر برای موفقیت طولانی مدت کسب و کار مهم است.

سئو باید با فرآیند طراحی و توسعه فروشگاه اینترنتی شما ادغام شود. اگر نمی دانید چگونه این کار را انجام دهید، در اینجا راهنمای نهایی SEO تجارت الکترونیک ما است.

تیم توسعه وب سایت تجارت الکترونیک شما تست سایت را بر روی مرورگرها و دستگاه های مختلف انجام می دهد، اما شما همچنین باید موارد را در انتهای خود آزمایش کنید تا مطمئن شوید که هر بخش از وب سایت قبل از راه اندازی بسیار خوب کار می کند.

وب‌سایتی که به درستی آزمایش نشده است ممکن است در یک مرورگر و دستگاه خوب به نظر برسد، اما در دیگری از هم بپاشد و اگر عملکردی کار نکند - کاربران به سادگی به جای دیگری خواهند رفت.

هنگامی که فروشگاه اینترنتی فعال شد، باید به انجام تست A/B ادامه دهید تا تشخیص دهید چه چیزی کار می کند و چه چیزی نه


محتوا و استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی
تنها ساختن یک فروشگاه اینترنتی خوب کافی نیست، باید برای موفقیت آن را به خوبی بازاریابی کنید. بازاریابی محتوا و بازاریابی رسانه های اجتماعی دو رکن مهم استراتژی بازاریابی تجارت الکترونیک شما هستند

بازاریابی محتوا همه چیز در مورد ایجاد محتوای مفید برای مخاطبان هدف شما و توزیع آن از طریق کانال های مختلف است

ایجاد و به اشتراک گذاری محتوای ارزشمند به طور منظم به افزایش اعتماد مشتریان به برند شما کمک می کند و کسب و کار شما را به عنوان یک مرجع در جایگاه شما معرفی می کند. همچنین به افزایش تبدیل و رتبه بندی موتورهای جستجو کمک می کند

رسانه های اجتماعی یکی دیگر از کانال های مهم برای تعامل با خریداران و در نهایت افزایش فروش هستند. ادغام رسانه های اجتماعی در بازاریابی فروشگاه تجارت الکترونیک شما بسیار مهم است.

نظر جدید
0%