چگونه دامنه بخریم؟

1399/04/25 در ساعت 12:00:00

شما برای راه اندازی وب سایت نیاز به یک دامنه و هاست دارید . تمامی پروژه هایی که توسط شرکت هفت ستاره انجام می شوند بر روی سرور اختصاصی این شرکت میزبانی می شوند ...

چگونه دامنه بخریم؟

در کنار طراحی سایت برای اینکه وب سایت شما در دنیای اینترنت توسط کاربران شناخته شود و در دسترس باشد باید یک نام یا همان دامنه خریداری نمایید . حتما نام هاست هم شنیده اید. هاست فضایی بر روی سرور برای ذخیره سازی اطلاعات وب سایت شما است . اگر وب سایت خود را با سایت ساز یا فروشگاه ساز هفت ستاره راه اندازی کرده اید نگران تهیه هاست نباشید . تمامی پروژه هایی که توسط شرکت هفت ستاره ایجاد می شود بر روی سرور اختصاصی این شرکت میزبانی می شوند .شرکت هفت ستاره با در اختیار داشتن سرور اختصاصی  در دیتا سنتر آسیاتک در برج میلاد  با هدف آسایش شما و برداشتن بسیاری از دغدغه ها ، این فضا را در اختیار شما قرار خواهد داد. پس شما تنها نیاز به خرید دامنه دارید . از آنجایی که خرید دامنه نیازمند ثبت اطلاعات شخصی مانند نام ،نام خانوادگی ، شماره تماس ، کدملی و ... است پیشنهاد ما به مشتری ها این است که خودشان کار خرید دامنه را انجام دهند . تمدید دامنه معمولا به صورت سالیانه انجام می شود پس قبل از تمام شدن موعد آن حتما نسبت به تمدید آن اقدام نمایید چرا که در صورت عدم تمدید ، دامنه آزاد شده و توسط دیگر افراد قابل خریداری می باشد . 






از آنجایی که شرکت هفت ستاره خدمات دامنه ارائه نمی دهد برای خرید دامنه باید از یکی از شرکت های ارائه دهنده ی دامنه اقدام به خرید نمایید . با یک سرچ ساده لیستی از این شرکت ها برای شما به نمایش درمی آید . فرقی ندارد که از کدام شرکت دامنه می خرید همه ی ان ها به یک سیستم وصل هستند و خدمات مشابهی ارائه می دهند.

دامنه ای که میخرید باید آزاد باشد و شخص دیگری قبل از شما آن را خریداری نکرده باشد . به عنوان مثال دامنه ی haftsetare.com توسط این شرکت خریدای شده است و امکان خرید آن توسط شخص دیگری وجود ندارد . قبل از خرید دامنه به نام وپسوند آن خوب فکر کنید . پسوند آن بخشی است که در انتهای نام دامنه قرار دارد - برای مثال net، .biz، .org یا .com. و ...برای آنکه مطمئن شوید دامنه ای که انتخاب کرده اید آزاد است باید وارد وب سایت شرکتی شوید که خدمات دامنه ارائه می دهد به عنوان مثال سرور پارس یا هاست ایران و ...
در بخش دامنه ها باکس جستجو قرار داده شده است که باید دامنه ی انتخابی خود را در آن باکس وارد کنید و چند دقیقه صبر کنید تا نتیجه برایتان نمایش داده شود . 
اگر دامنه ی انتخابی شما آزاد باشد می توانید آن را خریداری نمایید ولی اگر آن دامنه قبلا خریداری شده باشد امکان خرید آن برای شما وجود نخواهد داشت. در این تصویر ما دامنه ی haftsetare.com را جستجو کردیم که در دسترس نیست.


مدت زمان ثبت دامنه می تواند بسته به دامنه ای که خریداری می کنید متفاوت باشد. بسیاری از شرکت های فروش دامنه به مشتریان اجازه می دهند که دامنه را سال به سال تمدید کنند ولی امکان تمدید 3 ، 5 و یا 10 سال هم وجود دارد.

اگر اولین بار است که برای خرید دامنه اقدام کرده اید مطالب زیر در انتخاب دامنه به شما کمک می کند :

انتخاب نام دامنه

خرید دامنه یک فرآیند نسبتاً ساده است، اما پیدا کردن نامی که قبلاً انتخاب نشده باشد می تواند یک چالش باشد.  نام دامنه ی سایت شما همان نامی است که با آن در دنیای اینترنت شناخته می شوید پس انتخاب نامی مناسب و در عین حال متناسب با نوع کسب و کار از نکات مهم انتخاب دامنه است .  داشتن یک استراتژی دامنه خوب به شما کمک می کند تا بهترین نام دامنه ممکن را ثبت کنید. در اینجا چند نکته در انتخاب نام دامنه  وجود دارد:

1- دامنه ای انتخاب کنید که به خاطر سپردن آن آسان باشد. به همین دلیل است که بسیاری از کسب‌وکارها دامنه‌هایی همنام با نام کسب‌ و کار خود انتخاب می‌کنن مانند هفت ستاره ، دیجی کالا ، علی بابا و .... حتی برخی از افراد ابتدا نام دامنه را انتخاب می کنند و بعد نام آن را بر روی کسب و کار خود می گذارند . 

2- دامنه ای را ثبت نکنید که دارای علامت تجاری و یا مورد استفاده توسط شرکت دیگری است. این امر میتواند منجر به از دست دادن دامنه و مشکلات قانونی شود.

3- دامنه های کوتاه به دلیل این که راحت تر به خاطر سپرده می شوند پیشنهاد می شود.

4- از بکار بردن اعداد یا خط فاصله پرهیز کنید. هر کسی که آدرس سایت شما را بشنود نمی داند که از عدد 5 استفاده می کنید یا "پنج". (اگر نام کسب‌وکار شما دارای شماره است، هر دو نسخه را ثبت کنید - با شماره و با املای شماره)

5-توصیه میشود که در انتخاب نام دامنه از مواردی که کاربر را به اشتباه می اندازد خودداری شود به عنوان مثال از استفاده از کلماتی که با چند املای مختلف نوشته می شوند ، پرهیز نمایید .

6- اگر به دنبال ثبت برند خود هستید و دامنه ی .com را به عنوان دامنه ی اصلی خریداری کرده اید پیشنهاد می شود که دامنه ی .ir  را نیز خریداری کنید تا شخص دیگری امکان ثبت آن را نداشته باشد.

7-اگر به دنبال استفاده از تبلیغات کلیکی گوگل هستید باید در نظر داشته باشید که به دلیل وجود تحریم ها با دامنه ای با پسوند .ir نمی توانید از این تبلیغات استفاده نمایید و حتما باید دامنه با پسوند .com به عنوان دامنه ی اصلی شما خریداری شود . 


یک نکته در رابطه با دامنه های با پسوند .ir

زمانی که دامنه ی شما ایرانی است باید حتما در سامانه ی ایرنیک ثبت شود در غیر این صورت امکان استفاده از آن وجود نخواهد داشت . برای ثبت دامنه در این سامانه باید وارد سایت ایرنیک شوید ( nic.ir )
ابتدا در این سایت عضو شوید و یک شناسه ی کاربری بسازید . ساختن شناسه ی کاربری اصلا کار سختی نیست تنها کافی است چند مرحله ی ساده را طی کنید و اطلاعاتی مانند نام ، نام خانوادگی ، کد ملی ، شهر و استان محل سکونت و ... را تکمیل کنید . یک سوال امنیتی نیز از شما پرسیده می شود که حتما پاسخ آن را در جایی یادداشت کنید و یا به ذهن بسپارید چون ممکن است در آینده برای تغییر رمز عبور به آن نیاز داشته باشید . بعد از تکمیل مراحل سایت ایرنیک یک شناسه ی کاربری شامل ترکیبی از حروف و اعداد در اختیارتان قرار می دهد و یک گذرواژه به ایمیلتان ارسال می کند . حتما در هنگام وارد کردن اطلاعات ایمیلی وارد کنید که به آن دسترسی داشته باشید . حال با این شناسه و رمز عبور می توانید در سایت وارد شوید و از قسمت دامنه ها > ثبت دامنه نسبت به ثبت دامنه ی خود اقدام کنید. 
در انجام مراحل بالا چنانچه با سوال مواجه شدید و یا نیاز به راهنمایی داشتید می توانید با پشتیبانی ایرنیک تماس بگیرید. فقط به این موضوع توجه داشته باشید همانطور که در سایت ایرنیک ذکر شده است پشتیبانی تنها در ساعت 14:00 تا 15:00 به سوالات کاربران پاسخ می دهد .


چگونه دامنه را به هاست هفت ستاره منقل کنم؟(تغییر dns)

بعد از اینکه دامنه ی مورد نظر خود را خریداری کردید برای انتقال دامنه به سرور هفت ستاره لازم است تا نام سرور های هفت ستاره را در پنل خود وارد نمایید . برای این منظور وارد پنل خود در وب سایت شرکتی که دامنه را از آنها خریداری کرده اید شوید و نام سرور ها را به صورت زیر تنظیم نمایید:

نام سرور 1: ns1.haftsetare.com

نام سرور 2: ns2.haftsetare.com

اگر دامنه ی شما .com باشد پس از عوض کردن نام سرور ها دامنه ی شما به سرعت در دسترس خواهد بود ولی اگر .ir باشد ممکن است تا چند ساعت زمان ببرد.

چگونه دامنه را در پنل سایت خود تنظیم کنم ؟ 

ابتدا به پنل خود در سایت هفت ستاره وارد شوید و مانند تصویر زیر بر روی مدیریت دامنه کلیک کنید. در پنجره ی باز شده نام دامنه هایی که خریداری کرده اید را وارد نمایید . در وارد کردن دامنه محدودیت تعداد وجود ندارد ولی فقط می توانید یک دامنه را به عنوان دامنه ی اصلی انتخاب کنید . با کلیک روی دامنه ی مورد نظر آن را به عنوان دامنه ی اصلی انتخاب کنید . دامنه ی انتخاب شده به رنگ سبز در می آید و از این به بعد سایت شما با آن آدرس شناخته می شود. به این ترتیب بقیه ی دامنه ها به دامنه ی اصلی ریدایرکت می شوند . ما معمولا به مشتری ها پیشنهاد می کنیم که دامنه ها را با هر دو حالت www و بدون www وارد کنند . به تصویر زیر دقت کنید .
 



نظر جدید
0%