چگونه درگاه بگیریم ؟

1399/04/25 در ساعت 12:00:00

برای اینکه بتوانید در وب سایت خود تراکنش های مالی انجام دهید نیاز به درگاه پرداخت خواهید داشت . در حالت کلی دو نوع درگاه پرداخت وجود دارد ....

چگونه درگاه بگیریم ؟

چگونه درگاه بگیریم؟

برای اینکه بتوانید در وب سایت خود تراکنش های مالی انجام دهید نیاز به درگاه پرداخت خواهید داشت . در حالت کلی دو نوع درگاه پرداخت وجود دارد :
1-درگاه پرداخت مستقیم   2-درگاه پرداخت واسط







درگاه پرداخت مستقیم :
اگر روزانه تعداد کاربران زیادی از سایت شما بازدید می کنند و  مشتریان شما از طریق سایت و به صورت آنلاین ثبت سفارش انجام می دهند حتما برای درگاه پرداخت مستقیم اقدام کنید . در روش درگاه پرداخت مستقیم کاربر پس از ورود به درگاه و وارد کردن اطلاعات کارت خود مبلغ مستقیما به حساب شما واریز می شود. معمولا بانک ها مبلغی به عنوان کارمزد از حساب صاحب فروشگاه کم نمی کنند اما ممکن است قوانین یک بانک با بانک دیگر متفاوت باشد به همین دلیل حتما فرم قرارداد درگاه بانکی را مطالعه نمایید.
شما می توانید از یکی از بانک هایی که در آن حساب دارید درخواست درگاه پرداخت نمایید. شرایط دریافت درگاه به این صورت است که باید
 وب‌سایت رسمی و فعال برای فروش خدمات یا کالا داشته باشید ،
برای فروشگاه آنلاین خود نماد الکترونیکی دریافت کرده باشید ،
دارای حساب بانکی در  یکی از شعب بانک‌های عضو شبکه شتاب باشید و
مدارک هویتی که این مدارک برای متقاضیان حقیقی و حقوقی متفاوت است را برای بانک مورد نظر ارسال کرده باشید.

برای دریافت درگاه پرداخت مستقیم دو راه وجود دارد :
1-سایت اینماد     2-دریافت مسقیم از بانک 

درخواست درگاه با استفاده از اینماد : با وارد شدن به پنل خود بر روی گزینه ی درخواست درگاه کلیک کنید . توجه داشته باشید تنها در صورتی که برای کسب و کار شما اینماد صادر شده باشد این گزینه نمایش داده می شود . با کلیک بر روی این گزینه فرمی نمایش داده می شود که باید آن را تکمیل نموده و برای نماد ارسال کنید . تمامی مراحل از پنل کاربری خود قابل رویت و پیگیری می باشد.
 


درخواست درگاه از بانک : برای درخواست درگاه پرداخت از بانک باید وارد سایت بانک مورد نظر شده و فرم درخواست درگاه را پر نمایید . بعد از تکمیل فرم مدارک هویتی لازم را از طریق اینترنتی یا پیک برای بانک ارسال نمایید . اکثر بانک ها خدمات درگاه را به صورت غیر حضوری انجام می دهند ولی برای حصول اطمینان راهنمای مراحل مربوط به بانک مورد نظر را مطالعه کنید . پس از دریافت درگاه شماره پایانه (MID) , شماره ترمینال و کلید خصوصی را در پنل هفت ستاره از قسمت فروشگاه آنلاین > مدیریت درگاه های پرداخت وارد کنید.



***در وارد کردن اطلاعات درگاه حتما باید فیلد شماره پایانه پر شود.***

شرکت هفت ستاره در حال حاضر به 12 بانک متصل می باشد که می توانید از یکی از بانک های زیر را برای درگاه وب سایت خود انتخاب نمایید :
1-بانک  سامان 
2-بانک تجارت
3-آسان پرداخت (آپ)
4-یوپال(درگاه واسط)
5-بانک پاسارگاد
6-زرین پال(درگاه واسط)
7-بانک ملت
8-بانک پارسیان
9-بانک اقتصاد نوین
10-ایران کیش
11-بانک مسکن 
12-ID Pay(درگاه واسط)


نکنه ی مهم در رابطه با درگاه پرداخت مستقیم :
برای دریافت درگاه بانکی مسقیم حتما از طریق یکی از بانک هایی که در بالا لیست شده است اقدام نمایید . هفت ستاره در حال حاضر به لیست بانک های بالا متصل است
. از آنجایی که اتصال به یک بانک جدید که در لیست بانک های بالا نباشد کاری زمانبر محسوب می شود شامل هزینه ای مجزا خواهد بود .  


درگاه پرداخت واسط: 
در این نوع درگاه تراکنش های مالی توسط یک واسط انجام می پذیرد و شما درگیر مراحل اخذ نماد و درگاه مستقیم از بانک نخواهید شد . تعداد درگاه های واسط زیاد است و هر روز نیز بر تعداد آن ها اضافه می شود که معروف ترین آن ها زرین پال است . درخواست و اخذ درگاه در سیستم های واسط بسیار راحت است و در عرض کمتر از یک روز درگاه شما آماده است . تنها کافی است وارد سایت  درگاه واسط مانند زرین پال ، آیدی پی و ... شوید و اطلاعات و مدارک خود را به صورت اینترنتی برای آن ها ارسال نمایید. وب سایت شما توسط کارشناسان شرکت های ارائه دهنده درگاه واسط بررسی می شود و در صورت نبود مشکلی درگاه را در اختیارتان قرار می دهند . توجه داشته باشید که شما باید درصدی از هر تراکنش را که معمولا یک درصد می باشد به درگاه واسط پرداخت کنید.   
بعد از تکمیل مراحل و اخذ درگاه برای اتصال درگاه به وب سایتتان به پنل خود در هفت ستاره وارد شوید و از قسمت فروشگاه آنلاین > مدیریت درگاه های پرداخت را انتخاب کنید . کلید خصوصی که از سمت شرکت ارائه دهنده ی درگاه دریافت کرده اید را در بخش اول (شماره پایانه) وارد کنید و از قسمت نام بانک نام شرکت ارائه دهنده را انتخاب کنید . هفت ستاره در حال حاضر به 3 درگاه پرداخت واسط زرین پال ، یوپال و آی دی پی متصل است .


نظر جدید
0%