نکاتی که در OnPageSeo باید رعایت شود

1400/08/17 در ساعت 13:50:00

نکاتی که در OnPageSeo باید رعایت شود را به طور خلاصه شرح می دهیم

نکاتی که در OnPageSeo  باید رعایت شود

اگر می خواهید بر روی سئوی سایت خود کار کنید و از طریق تکنیک های سئو افزایش نرخ ورودی داشته باشید باید دانش به روز در حوزه ی سئو داشته باشید . از آنجایی که بسیاری از روش هایی که قبلا استفاده می شدند امروزه مورد تایید گوگل نیستند و حتی در صورت استفاده از آن ها ممکن است سایت شما جریمه شود ، پیشنهاد می کنیم حتما تکنیک های به روز در این حوزه را یاد بگیرید. در این مقاله تلاش کردیم تا نکات به روز و اصولی سئوی داخلی را برای شما بیان کنیم . در ابتدا تعریف مختصری از سئو ی داخلی ارائه می دهیم :

سئو ی داخلی یا onpage : هر فعالیتی که با هدف بهبود رتبه سایت در نتایج گوگل، در درون صفحات سایت انجام شود را بهینه‌سازی داخلی سایت یا On-Page SEO می‌‌‌‌گویند. دلیل اهمیت سئو داخلی این است که با این کار موتورهای جستجو مانند گوگل درک بهتری از سایت شما خواهند داشت. هر چقدر سایت از ساختار بهتری برخوردار باشد و کاربران بیشتری به آن علاقه­ مند باشند، گوگل نیز توجه بیشتری به آن سایت نشان می­دهد.








عوامل موثر در بهبود OnPageSeo

رعایت اصول کدنویسی برای بهبود OnPageSeo

برای درک بهتر گوگل از ساختار و محتوای وب سایت ، باید استاندارد هایی در کدنویسی سایت رعایت شود . رعایت استاندارد های سئو در کدنویسی را به اصطلاح سئوی تکنیکال می گویند . این فاکتور به تنهایی نمی تواند عامل موفقیت سئو ی سایت شما باشد اما وجود آن برای کسب رتبه ی بهتر در نتایج موتور های ججستجو ضروری است. سئوی تکنیکال شامل چک لیست زیر می شود  : 
استفاده ی درست از تگ های HTML : همانطور که میدانید گوگل توسط ربات ها و خزنده های خود صفحات وب سایت ها را پیمایش می کند . این ربات ها روز به روز باهوش تر می شوند ولی در هر حال ربات هستند . این ربات ها فقط کد ها را مورد بررسی قرار میدهند و مانند کاربران یک صفحه ی زیبا با چینش کاربرپسند را نمی بینند و تنها به پیمایش کد های html می پردازند پس هر چه در استفاده از تگ های html بهتر عمل کنید نتایج بهتری خواهید گرفت.
ساختار درست ادرس های صفحات سایت : ساختار آدرس صفحات در گذشته نسبت به امروز اهمیت بیشتری داشت اما هرچقدر آدرس صفحات سایت کوتاه تر و بهینه تر باشد تاثیر بهتری خواهد داشت. یک URL مناسب دارای ساختار و سلسله مراتب و شامل کلمه ی کلیدی است و با عنوان و محتوای صفحه ارتباط دارد.

استفاده از اسکیما : اسکیما انواع مختلفی دارد مانند اسکیمای مقالات ، اسکیمای ویدئو ، اسکیمای پرسش و پاسخ و .... استفاده از اسکیما علاوه بر اینکه از نگاه کاربر جذاب تر هستند و تاثیر مستقیمی بر  CTR دارند به گوگل هم در یافتن موضوع صفحات سایت شما کمک می کنند.
سایت مپ :  با ایجاد سایت مپ خزنده های گوگل راحت تر به صفحات سایت شما دسترسی خواهند داشت .
کد های بهینه برای نسخه ی موبایل و تبلت : از آنجایی که امروزه اکثر کاربران با گوشی های هوشمند به وب گردی می پردازند نسخه ی ریسپانسیو اهمیت زیادی پیدا کرده است و حتی گوگل ابتدا به ایندکس کردن نسخه ی موبایل می پردازد و بعد به سراغ نسخه ی دسکتاپ می رود و در صورتی که وب سایت شما ریسپانسیو نباشد رتبه ی شما را به شدت کاهش می دهد.
پروتکل ssl : معمولا پیشنهاد می شود زمانی که وب سایت برای ارائه ی خدمات به اطلاعات شخصی کاربر مانند لوکیشن نیاز دارد حتما ssl تهیه شود . در غیر این صورت گوگل اجازه ی دسترسی به گوگل مپ را به وب سایت شما نمی دهد ولی در سال های اخیر گوگل اعلام کرده است که وب سایت هایی که دارای گواهینامه ی ssl هستند نسبت به دیگر سایت ها امتیاز بیشتری دریافت می کنند.
سرعت لود بالای صفحات : از نظر گوگل سرعت به عنوان یک فاکتور مهم در رتبه بندی سایت ها قرار دارد و اگر وب سایت شما در بارگذاری صفحات و قسمت های مختلف مواجه باشد علاوه بر اینکه گوگل امتیاز شما را کاهش می دهد مخاطبان خود را نیز از دست می دهید . برای افزایش سرعت معمولا برنامه نویس ها کد های css و js را فشرده می کنند ، از هاست خوب و باکیفیت استفاده می کنند ، حجم تصاویر را کاهش می دهند و .... 
فایل Robot.txt : این فایل در هاست ذخیره می شود و حاوی کد هایی است که به ربات های گوگل اعلام می کند تا صفحاتی از سایت را ایندکس نکنند.
لینک های شکسته : لینک های شکسته زمانی به وجود می آیند که محتوایی که قبلا در وب سایت شما وجود داشته است و گوگل هم آن را ایندکس کرده بود اکنون پاک شده است و دیگر در دسترس نیست (خطای 404). سعی کنید لینک های سایت را هر چند وقت یکبار مورد بررسی قرار دهید تا از وجود لینک های شکسته آگاه شوید . اگر از مرورگر کروم استفاده می کنید می توانید اکستنشن Broken link check را نصب کنید . این ابزار به سرعت لینک های شکسته را شناسایی کرده و به شما اعلام می کند . راهکار حل این مشکل استفاده از ریدایرکت 301 است.


 عنوان صفحه را با کلمات کلیدی شروع کنید

تگ‌های عنوانی که با کلمه‌ کلیدی شروع می شوند، تاثیر بهتری نسبت به تگ‌های عنوان با کلمه کلیدی در انتهای تگ دارند. به طور کلی هر چه کلمات کلیدی به ابتدای عنوان نزدیک تر باشد،  از نظر گوگل با ارزش تر خواهد بود.

قرار دادن عنوان صفحه در تگ h1  و قرار دادن زیرعنوان، در تگ h2 ,h3,....

به ترتیب تگ h1 مهم ترین و تگ h6 کم ارزش ترین می باشند. پیشنهاد می شود که تیتر اصلی صفحه که شامل کلمه ی کلیدی نیز هست را در تگ H1 قرار دهید و بقیه ی تیتر ها را در تگ های H2,... محدودیتی در استفاده از تگ H1 وجود ندارد . بعضی از افراد به اشتباه تصور می کنند که باید حتما در هر صفحه یکبار از تگ H1  استفاده شود ولی این ذهنیت درست نیست ولی پیشنهاد ما این است که یکبار از این تگ استفاده کنید و بقیه ی تیتر ها را در تگ های بعدی قرار دهید.

  تصاویر سایت و  تگ alt 

گوگل علاقه زیادی به جست و جوی تصاویر دارد . در حالت کلی و به عنوان یه توصیه بسیار مهم و کاربردی، همیشه سعی کنید در داخل صفحه، یک یا دو تصویر و عکس مرتبط داشته باشید. این کار، توجه ربات های گوگل را به صفحه وب شما بیشتر جلب می کند.طبق برسی های انجام شده، سایت هایی که در صفحات داخلی آن ها، از حداقل یک عکس استفاده کرده اند، شانس بیشتری را برای قرار گیری در صفحه ی اول گوگل دارند. در استفاده از تصاویر برای سئو داخلی سایت، به تگ alt توجه کنید
 موتور های جستجو گر تصاویر را تشخیص نمی دهند. تگ alt، یک ویژگی برای عکس است که موجب می شود، ربات های گوگل و سایر موتور های جستجوگر، معنی و محتوای عکس را متوجه شوند. همین طور زمانی که به دلیل کندی سرعت اینترنت کاربر و یا به هر دلیل دیگری تصویر لود نشود تگ alt برای کاربر نمایش داده می شود . به این ترتیب کاربر متوجه می شود که این تصویر متناسب با چه موضوعی نمایش داده شده است.


 استفاده از لینک های داخلی

لینک های داخلی یکی از موارد مهم OnPageSeo است. استفاده از لینک های داخلی بخصوص برای سایت های محتوا محور، دارای اهمیت بیشتری است. زمانی که در بین محتوای صفحه از لینک های دیگر صفحات و یا مقالات استفاده می کنید علاوه بر اینکه کاربران را به صورت هدفمند هدایت می کنید به خزنده های گوگل هم در شناسایی لینک ها و صفحات داخلی کمک می کنید.

 پست و محتوای طولانی

یک مطلب طولانی میتواند ثمرات زیادی داشته باشد. مطلب طولانی به صرف طولانی بودن مفید نیست و شما باید علاوه بر طولانی بودن آن، محتوای جذابی نیز برای آن مطلب خود در نظر بگیرید زیرا محتوا، در صورتی که جذاب و قابل خواندن نباشد، فایده ای نخواهد داشت و کاربران فقط چند خط ابتدایی را مطالعه می کنند و یک مرور کلی از انچه نوشته اید انجام می دهند و در صورتیکه محتوای شما را مناسب خود نبینند سایت شما را ترک می کنند . جذاب بودن نوشته طولانی شما سبب می شود تا کاربران زمان بیشتری در وب سایت شما حضور داشته باشند. گوگل زمان حضور آن ها را محاسبه کرده و در صورتی که این زمان، از معیار های گوگل بالاتر باشد، باعث میشود تا وب سایت شما امتیاز بهتری دریافت کند. هر چه مطلب شما مفید تر باشد با استقبال کاربران بیشتری مواجه می شوید حال اگر محتوای صفحه ی شما طولانی تر باشد و به همه ی سوالات کاربر پاسخ دهد قطعا نتیجه ی بهتری خواهید گرفت . به مقالات خیلی طولانی که تمامی پرسش ها را پاسخ می دهد اصطلاحا مقاله ی آسمان خراش گفته می شود .


در این مقاله به نکات سئو ی داخلی اشاره شد که با رعایت این نکات می توانید به بهبود سئو ی سایت خود کمک کنید . علاوه بر تکنیک های سئو ی داخلی ، راهکار های سئو خارجی نیز وجود دارد که مربوط به بک لینک و تبلیغات و ریپرتاژ آگهی و ... می شود که در مقالات بعدی به طور مفصل به توضیح آنها می پردازیم . اما قبل از ان پیشنهاد می کنیم تا تکنیک های سئو ی داخلی را به خوبی در صفحات مهم سایتتان رعایت کنید به دلیل اینکه حتی اگر از طریق تبلیغات و بک لینک ترافیک ورودی به وب سایتتان را افزایش دهید اگر ساختار صفحه ، محتوا ،لینک دهی ها و سایر نکاتی که در بالا توضیح داده شد مناسب نباشد کاربر پنجره ی سایت شما را می بنند و به مرور با افزایش نرخ خروج مواجه می شوید.















نظر جدید
0%