7 مرحله تاثیرگذار در طراحی سایت موفق

1397/06/20 در ساعت 16:36:00

در طراحی سایت موفق باید به چه نکاتی دقت کنیم ؟ بسیاری از سایت ها با رعایت نکردن نکاتی ساده باعث از دست رفتن مخاطبان می شوند ...

7 مرحله تاثیرگذار در طراحی سایت موفق

رفتار کاربران وب در سال های اخیر نسبت به گذشته متفاوت شده است . زمانی که کاربر وارد سایت شما می شود فقط چند ثانیه کافی است تا تصمیم بگیرد در سایت شما بماند و یا پنجره ی وب سایت شما را ببندد و به سراغ سایت های رقیب برود . ایجاد ساختار درست ، ظاهر گرافیکی مناسب ، تصاویر با کیفیت و محتوای جذاب باعث جذب مخاطبان می شود . دیگر زمان استفاده از انیمیشن ها و گرافیک های پیچیده برای جذب مخاطب گذشته است و یکی از مهمترین اصول طراحی سایت موفق ، "ساده نگه داشتن آن است ". این قانون باید در تمامی قسمت های سایت رعایت شود . در این مقاله به توضیح این مورد می پردازیم که چگونه در 7 مرحله می توانید یک سایت موفق داشته باشید.










1)ارائه امکانات و خدمات با توجه به مخاطبان هدف
ویژگی ها و قابلیت های سایت خود را طوری که با اهداف مخاطبان سازگاری دارد بکار ببرید ، اضافه کردن یک ویژگی که به نفع شما است اما برای مشتریان استفاده ای ندارد، هدر دادن وقت و پهنای باند است.بسیار مهم است که مخاطبان هدف را شناسایی کنید و گرافیک سایت و محتوا را طبق علاقه مندی آنها پیش ببرید . مخاطبان هدف دقیقا همان افرادی هستند که به خدمات و یا محصولات وب سایت شما نیاز دارند و می توانند به مشتری شما تبدیل شوند . علاوه بر این شناسایی مخاطبان هدف باعث می شود تا بودجه ی خود را در مسیر درست تبلیغات صرف کنید تا بتوانید مشتریان بیشتری جذب کنید. پس یکی از فاکتور ها در طراحی سایت موفق شناخت مخاطبان هدف و پیاده سازی سایت و تبلیغات در راستای درست ، برای تبدیل مشتریان بالقوه به خریدار است.



نکات طراحی سایت موفق

2) به حداقل رساندن فایل هایی که نیازمند پهنای باند بالا هستند
از آنجایی که کاربران امروزی بسیار کم حوصله هستند فاکتور سرعت لود صفحات سایت بسیار اهمیت دارد . اگر سایت شما کند باشد کاربر سایت شما را می بندد و به احتمال کمی دوباره به وب سایت شما وارد می شود . به فایل های صوتی و تصویری که در وب سایت و یا فروشگاه خود قرار می دهید توجه کنید. پر کردن صفحات سایت با تصاویر و ویدئو های حجیم باعث می شود تا زمان بارگذاری صفحات سایت به میزان قابل توجهی افزایش یابد واین موضوع کاربران را فراری می دهد.  این مورد حتی بر سئو سایت نیز تاثیر منفی می گذارد . سعی کنید بطور منظم صفحات سایت را چک کنید و زمان بارگذاری صفحات را بررسی و لینک های خراب را اصلاح کنید.



3) مشتریان خود را آگاه کنید
اگر وب سایت شرکتی دارید بخش های خدمات و درباره ی ما مورد توجه بسیاری از مخاطبان شما است . هرچقدر در توضیح خدمات سازمان خود به مخاطبان موفق تر عمل کنید اعتماد مشتریان بیشتری را جذب می کنید همچنین نوشتن متن جذابی درباره ی شرکت به مشتری در شناخت سازمان شما و اعتماد بیشتر کمک می کند. اگر وب سایت شما فروشگاهی است صفحه ی محصولات مهم ترین قسمت سایت می باشد . مشتری باید بداند شما چه چیزی در وب سایت خود می فروشید و در صفحه ی محصولات توضیحات شما درباره ی محصول باید آنقدر کامل و جامع باشد تا کاربر بدون نیاز به مراجعه ی حضوری پاسخ به همه ی سوالات خود را دریافت و اقدام به سفارش آنلاین کند. به صفحات داخلی محصولات دیجی کالا نگاه کنید که چگونه توضیحات کامل برای هر محصول قرار داده است از تصاویر در ابعاد مختلف تا ویژگی های محصول ، نقد و بررسی ، نقاط قوت و ضعف ، پلن های فروش و ...
تا جایی که می توانید اطلاعات کافی از خدمات و محصولاتتان حتی نظرات مشتریان دیگر را در سایت خود ارائه دهید تا مشتریان شما بتوانند تصمیم بهتری برای خرید داشته باشند . هدف از طراحی سایت موفق برقراری ارتباط و گفتگو با مشتریان و جذب مشتریان جدید است.


4) سادگی در زبان و وضوح تفکر
 از زبان ساده و قابل فهم درتولید محتوای سایت استفاده کنید و استفاده از واژه های بیش از حد فنی و اصطلاحات صنعتی را به حداقل برسانید.  سرفصل های جذابی را انتخاب کنید که بازدیدکنندگان را تشویق به خواندن و برقراری ارتباط با شرکت شما می کند. تمام ایده های شما باید به خوبی درک شود و به وضوح در محتوا بیان شود. ابهام در زبان یا بیان میتواند عکس و منفی داشته باشد.


5) تولید محتوای قوی
در طراحی سایت موفق المان های مختلفی در کنار هم تاثیر گذار هستند . محتوا چندین سال است جایگاه ویژه ای پیدا کرده است و همه ی وب سایت های موفق بخشی به نام بلاگ را در وب سایت خود اختصاص داده اند. تولید محتوای مفید و ارزشمند ، هم باعث افزایش اعتماد کاربران به سایت شما می شود و هم اگر تکنیک های سئو در آن ها رعایت شده باشد باعث کسب جایگاه بهتر در موتور های جستجو می شود. پیشنهاد می کنیم که مقالات مفید در وب سایتتان بارگذاری کنید و  مقالاتی بنویسید که مشکلات مشتریان را برطرف و آنها را به پاسخ سوالاتشان می رساند. ارائه اطلاعاتی که بازدیدکنندگان نمی توانند به راحتی در وب سایت های دیگر پیدا کنند به شما یک مزیت بزرگ می دهد و باعث وجه تمایز شما و رقبایتان می شود .


6)  امکان جستجو و دسترسی ساده 
در وب سایت های شرکتی منو ی سایت در بخش هدر باید به گونه ای طراحی شود که امکان مشاهده ی صفحات مختلف وب سایت و حرکت بین صفحات مختلف برای کاربر راحت باشد . در وب سایت های فروشگاهی امکان سرچ از الزمات می باشد بدون سرچ کاربر ها در پیدا کردن محصولات مورد نظر گیج می شوند . فرض کنید فروشگاهی با 1000 محصول و دسته بندی های مختلفی دارید کاربر شما بدون سرچ باید زمان زیادی را صرف کند تا محصول مورد نظر خود را پیدا کند که قطعا این کار از حوصله کاربر خارج است.


7)صفحات جانبی
صفحات درباره ی ما و تماس با ما جزء صفحاتی هستند که باید حتما در سایت شما وجود داشته باشند.  در صفحه ی درباره ی ما اطلاعاتی درباره ی سازمان ، مسیری که تا به امروز طی کردید ، دستاورد ها و افتخارات ، اهداف آینده و هر چیزی که باعث افزایش اعتماد کاربران می شود را توضیح دهید . در صفحه ی تماس با ما اطلاعات درست و واقعی از جمله تلفن ، ایمیل ، آدرس ، ساعات کاری و حتی یک فرم قرار دهید.

کلام اخر

در طراحی سایت موفق المان های زیادی تاثیر گذار هستند که رعایت همه ی آن ها در کنار یکدیگر باعث می شود تا یک وب سایت از دید بسیاری از کاربران آنلاین موفق دیده شود . از رنگ بندی و تم سایت تا فونت ، نحوه ی چینش و گرافیک سایت ، رابط کاربری و تجربه ی کاربری و ....  اگر سایت فروشگاهی دارید پیشنهاد می کنیم مقاله ی نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی را مطالعه کنید چون در این زمینه کمک زیادی به شما خواهد کرد.

نظر جدید
0%