استراتژی فروش در رستوران

1400/08/08 در ساعت 12:00:00

حتما شما هم موافق هستید که این روز ها رقابت در حوزه ی رستوران بسیار زیاد است و اکثر رستوران ها به دنبال این هستند که بهترین ها را به مشتری ها ارائه دهند پس برای اینکه در این بازی عقب نمانید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا با نکات استراتژی فروش در رستوران آشنا شوید .

استراتژی فروش در رستوران

حتما شما هم موافق هستید که این روز ها رقابت در حوزه ی رستوران بسیار زیاد است و اکثر رستوران ها به دنبال ارائه بهترین ها به مشتری های خود هستند پس برای اینکه در این بازی عقب نمانید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا با نکات استراتژی فروش در رستوران آشنا شوید .

استراتژی فروش در رستوران را می توان در دسته های مختلفی بررسی کرد که رعایت همه ی این نکات در کنار هم باعث افزایش فروش و موفقیت رستوران شما خواهد شد .
ارائه ی بهترین خدمات

ایجاد یک سیستم یکپارچه برای مدیریت هر چه بهتر رستوان

استفاده از استراتژی های بازاریابی




در ادامه به تفکیک به توضیح هر کدام از موارد می پردازیم:

ارائه بهترین خدمات 
فضا سازی و دکوراسیون جذاب :برای اینکه در ذهن مشتری ماندگار شوید باید در مخاطب خود حس خوشایندی ایجاد کنید . این حس خوشایند می تواند در فضا و دکوراسیون شما باشد . این روز ها روف گاردن ها و فضای باز بسیار مورد استقبال مشتریان قرار گرفته است. یکی از استراتژی های فروش در رستوران توجه به فضای و نمای رستوران است که تاثیر زیادی در جذب مشتری دارد . به عنوان مثال رستورانی را می شناسیم که یک محیط زیبا با بنایی تاریخی و غذا های ایرانی از مهمان ها پذیرایی می کند . این فضای نوستالژیک و تم تاریخی باعث شده است تا مشتریان زیادی برای صرف غذا به آن جا بروند .

سرویس دهی ویژه: یکی از مواردی که باعث تمایز شما با سایر رستوران ها می شود پارکینگ اختصاصی و یا  ایجاد راهکاری برای پارک ماشین مشتری ها است . این استراتژی فروش در رستوران باعث می شود تا مشتری های شما بدون دغدغه ی جا پارک ماشین ، به رستوران شما وارد شوند .

ایجاد طعم های متفاوت : گاهی افراد به دنبال خارج شدن از روتین و تجربه ی طعم های جدید هستند . می توانید با ارائه ی منوی جذاب و یا حتی چاشنی های متفاوت از رقیبانتان متمایز باشید . این روز ها رستوران هایی که غذا های فرنگی سرو می کنند روز به روز بیشتر می شوند چرا که تست غذا ها و طعم های جدید طرفداران زیادی دارد به همین دلیل است که ایجاد طعم های متفاوت به عنوان یکی از استراتژی های فروش در رستوران نام برده می شود.


کیفیت بالای غذا : قطعا یکی از مهم ترین فاکتور ها برای سنجش یک رستوران کیفیت غذای آن رستوران است.اگر می خواهید مشتری ها با رضایت از رستوران شما خارج شوند باید از مواد اولیه مرغوب استفاده کنید و غذایی با کیفیت مناسب به مشتری ها ارائه دهید . همچنین می توانید در منوی خود غذا های سالم و بدون روغن قرار دهید که این روز ها طرفداران زیادی دارد.

پرسنل خوش برخورد و پرانرژی :  امروزه ارتباط با مشتری از بسیاری از جهات حرف اول را می زند و به عنوان یکی از فاکتور های مهم استراتژی فروش در رستوران شما می باشد. نحوه ی برخورد برخورد پرسنل با مشتری نقش مهمی در بازگشت و یا عدم بازگشت مشتری به رستوران شما دارد . البته همانظور که پرسنل شما باید رفتار حرفه ای با مشتریان داشته باشند شما نیز در سمت یک مدیر باید باید به آنها احترام گذاشته و با ادب  با آنها برخورد نمایید.

ایجاد سیستم یکپارچه برای مدیریت رستوران

شما در سمت مدیر رستوران سفارش های داخلی و تلفنی را چگونه مدیریت می کنید ؟ سیستم گزارش گیری رستوران شما به چه صورت است ؟ آیا سیستم سفارش آنلاین غذا دارید؟ اگر هنوز سیستم آنلاین خود را راه اندازی نکرده اید دیر یا زود این کار را انجام می دهید . از آنجایی که اکثر مردم به سمت سفارش آنلاین رو آورده اند با راه اندازی سیستم سفارش آنلاین غذا می توانید مشتریان بیشتری به دست آورید و درآمد خود را گسترش دهید. بهترین راهکار استفاده از یک سیستم یکپارچه برای مدیریت تمامی سفارشات است . زمانی که برای مدیریت سفارش های آنلاین و داخلی یک سیستم یکپارچه داشته باشید همه چیز منظم تر پیش خواهد رفت . مشتری به محض وارد شدن به رستوران شما متوجه می شود که با چه مجموعه ای روبه رو است . زمانی که از یک سیستم یکپارچه استفاده کنید هم پرسنل شما می توانند خدمات بهتری به مشتری ها ارائه دهند و هم خود شما به عنوان یک مدیر کنترل بهتری بر روی سفارشات سالن و آنلاین خواهید داشت .
یک سیتسم یکپارچه شامل وب سایت رستورانی ، نرم افزار سفارش گیری رستوران ، باشگاه مشتریان ، پنل اس ام اس ، نظرسنجی رستوران ، کال سنتر (نرم افزار مرکز تماس رستوران) ، نسخه موبایل یا اپلیکیشن سفارش آنلاین می باشد .
برای شروع فروش آنلاین نیاز به یک وب رستورانی دارید . با طراحی وب سایت علاوه بر اینکه آزادی بیشتری به مشتری های خود برای ثبت سفارش و پرداخت می دهید ، به تثبیت برند خود نیز کمک می کنید .
از آنجایی که وب سایت رستورانی هفت ستاره با باشگاه مشتریان به شما عرضه می شود ، اطلاعات تمامی مشتریان و حزئیات خرید آن ها را در دست خواهید داشت و با این اطلاعات ارزشمند می توانید مشتری های وفادار را شناخته و برای آن ها تخفیف ها و هدایایی در نظر بگیرید . همین طور مشتری های دیگر را با ارائه ی پلن های مارکتینگ برای خرید مجدد ترغیب کنید و یا به مشتری هایی که برای اولین بار از وب سایت شما خرید می کنند آفر های جذاب دهید . باشگاه مشتریان در جذب مشتری های جدید و نگهداری مشتری های فعلی ابزار ضروری است.
در کنار وب سایت و باشگاه مشتریان ، نرم افزار رستورانی برای مدیریت سفارشات آنلاین و داخلی (حضوری و تلفنی) بسیار سریعتر ، دقیق تر و به صرفه تر است . این نرم افزار به صورت کاملا یکپارچه با سایت ارائه می گردد و تمامی اطلاعات سایت و نرم افزار به صورت کامل با یکدیگر سینک خواهند بود . به عنوان مثال اگر در زمان اوج شلوغی رستوران یکی از غذا ها ناموجود شد ، تنها با یک کلیک می توانید از داخل نرم افزار غذا را ناموجود کنید به این ترتیب همان غذا در وب سایت شما نیز به صورت خودکار ناموجود می شود و مشتری هایی که به صورت آنلاین ثبت سفارش انجام میدهند آن غذا را ناموجود می بینند .  سینک بودن نرم افزار و سایت از لحاظ سرعت و دقت بسیار مهم است . 
با سیستم نظرسنجی می توانید به نقاط ضعف خود پی ببرید و از مشتریان خود فیدبک بگیرید قطعا نظرات مشتری ها در بهبود خدمات ارائه شده به شما کمک زیادی می کند . برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره مقاله نظرسنجی رستوران را مطالعه نمایید .


استفاده از استراتژی های بازاریابی
با توجه به گستردگی استفاده ی شبکه های مجازی و از آنجایی که شبکه های اجتماعی جزء جداناپذیری از زندگی این روز های ما شده اند بهترین راه برای تبلیغات و بازاریابی رستوران خود کمک گرفتن از قدرت شبکه های اجتماعی است . برای اینکه توسط افراد بیشتر دیده شوید کمپین های اینستاگرام راهکار عالی است. علاوه بر این از قدرت بلاگر ها و اینفوئنسرها استفاده کنید و از آنها بخواهید تا با انتشار تصاویر و ویدئو های جذاب از غذا های شما به شناخته شدن شما کمک کنند. پیشنهاد ما به شما این است که هر چه مشتری و درآمد بیشتر جذب می کنید بخشی از آن درآمد را صرف ارتقاء رستوران خود دهید و همواره به روز باشید . این به روز بودن هم شامل فضا و دکوراسیون داخل رستوران است و هم شامل همگام بودن با تکنولوژی . همانطور که در بالاتر هم توضیح داده شد راه اندازی وب سایت خود یک شیوه ی بازاریابی مدرن محسوب می شود که از طریق تکنیک های سئو می توانید در نتایج گوگل دیده شوید و مشتری بیشتری جذب کنید. هر چه نرم افزار شما سریعتر باشد و با تکنولوژی های روز پیاده سازی شده باشد خیال شما در محفوظ ماندن اطلاعات و دیتای رستورانتان راحت تر است همین طور هر چقدر کار با نسخه ی موبایل رستوران شما برای کاربران راحت تر باشد و وب سایت شما برای موبایل بهینه تر باشد مشتریان بیشتری را حفظ کرده اید چرا که اگر مشتریان تجربه ی کاربری مناسبی نداشته باشند وب سایت شما را می بندد و از ثبت سفارش صرف نظر می کنند . همین طور می توانید از کتاب ها و دوره های رستوران اطلاعات بیشتری در این صنعت کسب نمایید.





آیا شما هم با طراحی سایت رستوران قصد رونق کسب و کار خود را دارید؟

1397/06/17 در ساعت 10:41:00

حتما قبول دارید که امروزه بازار رستوران ها بسیار داغ است پس برای ماندگاری و رقابت در این صنعت ، طراحی سایت رستوران اولین قدم است

آیا شما هم با طراحی سایت رستوران قصد رونق کسب و کار خود را دارید؟

7 راه ساده برای افزایش فروش رستوران

1400/08/05 در ساعت 13:48:01

اگر به دنبال افزایش فروش رستوران خود هستید، سعی کنید زمان و بودجه و انرژی خود را روی ایده هایی سرمایه گذاری کنید که مدرنتر و موثرتر هستند. در ادامه 7 مورد از این ایده ها را به شما معرفی می کنیم...

7 راه ساده برای افزایش فروش رستوران

اپلیکیشن رستوران چه مزایایی دارد ؟

1400/07/07 در ساعت 12:27:00

در همه جای دنیا تعداد تلفن های هوشمند از تعداد رایانه های شخصی بیشتر است. بر اساس آمارها هر فرد به طور متوسط، روزی سه ساعت از وقت خود را صرف کار کردن با تلفن همراه می کند .

اپلیکیشن رستوران چه مزایایی دارد ؟

چگونه راه اندازی رستوران اینترنتی می تواند به رونق رستوران کمک کند؟

1400/07/04 در ساعت 15:08:00

قبلا اگر راه اندازی یک رستوران اینترنتی و فروش آنلاین برای یک رستوران یک مزیت حساب می شد، اکنون یک ضرورت است که همه ی رستورانها به این ضرورت پی برده اند

چگونه راه اندازی رستوران اینترنتی  می تواند به رونق رستوران کمک کند؟

فروشگاه اینترنتی مواد غذایی

1400/06/29 در ساعت 11:45:00

تقاضای خرید آنلاین مواد غذایی در چند سال گذشته به میزان قابل توجهی افزایش یافته و تعداد بیشتری از فروشگاه های مواد غذایی ، تحویل درب منزل را به خدمات خود اضافه کرده اند.

فروشگاه اینترنتی مواد غذایی

باشگاه مشتریان رستوران

1400/08/04 در ساعت 12:09:51

تبلیغات و جذب مشتریان جدید، برای همه ی رستورانها مهم است. اما مهم تر از آن راضی نگه داشتن مشتریان فعلی است.

باشگاه مشتریان رستوران
نظر جدید
0%