نظرسنجی رستوران

1400/08/03 در ساعت 12:00:00

نظرسنجی رستوران چیست و چرا مهم است ؟ امروزه نظرسنجی رستوران های مدرن به چه صورت انجام می شود ؟ ...

نظرسنجی رستوران

نظرسنجی رستوران چیست؟

در دنیای امروز بازار رستوران ها بسیار داغ است و رستوران های مختلف در سبک های متفاوت در شهر به چشم می خورند . از رستوران های ایرانی گرفته تا ایتالیایی ، هندی ، دریایی و ...  حتما برای شما هم پیش آمده که در حال گذر از خیابانی که به مرور از آن رد می شوید شاهد بازگشایی یک کافه و یا رستوران جدید باشید . بسیار دیده شده است که کافه و یا رستورانی تازه تاسیس از یک رستورانی که سال هاست فعالیت می کند مشتریان بیشتری جذب کرده است .شاید برای شما هم پیش آمده باشد زمانی که با خانواده و یا جمع دوستان بیرون رفته اید فلان کافه و یا فلان رستوران را انتخاب کرده اید حتی اگر مجبور به طی کردن مسیر بیشتری بوده اید . رمز موفقیت این رستوران ها ایجاد حس و تجربه ی عالی در مشتری است . اگر مشتری از خدمات و کیفیت غذای رستوران شما راضی باشد به احتمال زیاد دوباره به رستوران شما برمیگردد و شما را برای دوستان و آشنایان خود تبلیغ می کند ولی اگر تنها یکبار خدمات مناسب را دریافت نکند به احتمال خیلی زیاد به سراغ رقبایتان می رود .



همه ی رستوران ها به فکر جذب مشتری های بیشتر هستند ولی خیلی از آن ها مشتری های فعلی را فراموش می کنند در حالیکه رضایت مشتری های فعلی مهم تر از جذب مشتری های جدید است . مشتری راضی خودش برای شما مشتری می اورد و باعث رشد درآمد رستوران شما می شود . بهترین راهکار برای جویا شدن نظر مشتریان ایجاد فرآیند نظرسنجی رستوران است .


چرا نظرسنجی رستوران مهم است ؟

نظرسنجی رستوراننظرسنجی رستوران کمک بزرگی در شناخت مشتریان ، کشف علایق آن ها و سنجش میزان رضایت و یا عدم رضایت از کیفیت غذا و یا برخورد پرسنل  می کند . بهترین راهکار برای شناخت نقاط قوت و ضعف رستوران خود برقراری ارتباط موثر با مشتری از طریق نظرسنجی است .
شما در سمت یک مدیر رستوران موفق تمام تلاش خود را برای ارائه ی بهترین خدمات انجام می دهید اما از کجا مطمئن هستید که مشتری های شما هم همین نظر را دارند.آیا از کیفیت غذای شما راضی هستند ؟ از خدمات ارائه شده و برخورد پرسنل چطور ؟  امروزه بازار در زمینه های مختلف بسیار رقابتی است . در حوزه ی رستوران این رقابت به وضوح قابل مشاهد است پس وجود راهکاری که برای انتخاب درست استراتژی ها و تصمیمات آینده رستوران به شما کمک کند امری ضروری است . بهترین راهکار ، جمع اوری اطلاعات از مشتریان است . شاید جالب باشد که بدانید بسیاری از برند های بزرگ قبل از عرضه ی محصولات خود ابتدا تحقیقات بازار انجام می دهند تا مطمئن باشند محصول آنها دقیقا همان چیزی است که مشتری می خواهد . همچنین نیاز و علایق مشتری ها پیوسته در حال تغییر است و جمع آوری نظرات مشتریان  باعث می شود تا با آن ها همگام باشید . زمانی که شما نظر مشتری ها را درباره ی خدمات خود جویا می شوید نشان دهنده ی این است که برای مشتری های خود ارزش و احترام قائل هستید و برای هر چه بهتر شدن برند خود تلاش می کنید.



نظرسنجی رستوران به صورت آنلاین

مزایای نظرسنجی رستوران به صورت آنلاین در مقایسه با حالت سنتی

زمانی که صحبت از نظرسنجی می شود شاید اولین چیزی که به ذهن بسیاری از ما می رسد این است که پرسنل شما با یک فرم کاغذی از مشتری ها فیدبک بگیرند و یا این فرم ها را روی میز هرکدام از مشتری ها قرار دهند تا مشتری ها بعد از سرو غذا آن را تکمیل کنند . اما آیا این شیوه ی جمع آوری نظرات مشتریان ، شما را در نگهداری و یا گزارش گیری دچار چالش نمی کند ؟ شاید در گذشته نظر سنجی ها به صورت سنتی و دستی انجام می شده است ولی در دنیای امروز که دنیای آنلاین است نظر سنجی رستوران به شیوه ای مدرن تر و با فرم های آنلاین انجام می شود . در نظر سنجی رستوران آنلاین هم مشتری تجربه ی کاربری بهتری دارد و هم شما در سمت یک مدیر رستوران کار جمع آوری اطلاعات و گزارش گیری را تنها با چند کلیک انجام می دهید . در این روش کمی بعد از مراجعه ی مشتری به رستوران ، یک پیام کوتاه حاوی لینک فرم نظرسنجی رستوران برای مشتری ارسال می شود تا نظر خود را درباره ی کیفیت خدمات ارائه شده ثبت کند . اگر مشتری به دلایلی ناراضی بود در کوتاهترین زمان ممکن با او تماس بگیرید ، به صحبت های او گوش دهید و از او عذرخواهی کنید . از این زمان طلایی استفاده کنید و برای برگرداندن مجدد او به مجموعه ی خود تلاش کنید و حتی در صورت نیاز برای مشتری های ناراضی تخفیف و آفر های جذاب در نظر بگیرید.




از مزایای نظرسنجی رستوران به صورت آنلاین این است که تمامی نظرات مشتریان در پنل شما به صورت یکجا قابل مشاهده خواهد بود . نمودار های آماری درصد رضایت و عدم رضایت (و دلایل عدم رضایت )را در یک نگاه مشخص می کنند که در مقایسه با حالت سنتی سرعت و دقت بیشتری دارند .

یکی دیگر از مزایای نظرسنجی آنلاین رستوران این است که مشتری در تکمیل فرم نظرسنجی رستوران محدودیت زمانی ندارد و می تواند هر زمان که فرصت داشت فرم را پر و ارسال کند .

شاید مهم ترین مزیت نظرسنجی رستوران ایجاد ارتباط بهتر و موثر تر بین شما و مشتری رستوران شما باشد . ممکن است شما در سمت مدیر رستوران مشغول رسیدگی به امور دیگری باشید و به دلیل مشغله های کاری متوجه مشکلاتی که در رستوران وجود دارد نباشید زمانی که مشتری ایرادات و نواقص کار شما را در نظرسنجی ثبت می کند از ان ایرادات مطلع می شوید و در جهت اصلاح آنها تلاش می کنید . از طرفی زمانی که شما به نظرات مشتری خود گوش می دهید و برای آنها ارزش قائل هستید باعث اعتماد و رضایت هر چه بیشتر مشتری می شوید .


سوالات نظرسنجی رستوران چگونه باید باشد ؟

از آنجایی که مشتری ها زمان و حوصله ی پاسخ به سوالات طولانی را ندارند باید سوالات خود را به گونه ای هدفمند و هوشمند و بیشتر در قالب سوالات چهارگزینه ای بپرسید تا پاسخ گویی برای مشتری راحت تر و سریع تر باشد . خودتان را جای مشتری بگذارید اگر با صفحه ای با تعداد زیادی سوال رو به رو شوید آیا به سوالات جواب می دهید ؟ قطعا خیر پس نظرسنجی شما باید کوتاه ولی هوشمند باشد .
زمانی که مشتری ها در رستوران شما حضور دارند بعد از سرو غذا از آنها بخواهید تا به پیام نظرسنجی که برای آنها ارسال می شود پاسخ دهند . به مشتری این حس را منتقل کنید که نظرات و پیشنهادات آن ها برای شما مهم است و نقش آن ها چقدر می تواند در بهبود کیفیت خدمات به شما کمک کند . همچنین بسیاری از افراد اگر مطمئن باشند که نظرات آن ها بررسی می شود حتما نظرات و پیشنهادات خود را ثبت می کنند پس حتما یک زمانی را برای خواندن نظرسنجی رستوران خود اختصاص دهید و برای مشتری های ناراضی خود همانطور که در بالاتر گفته شد زمان بگذارید و با آن ها تماس بگیرید .

حتی می توانید برای افرادی که فرم نظرسنجی را پر کرده اند برای خرید های بعدی اعتبار یا کد تخفیف هدیه دهید و از این طریق مشتری هایتان را برای خرید مجدد ترغیب کنید .

سوالات نظرسنجی رستوران انواع مختلفی دارد به عنوان مثال :

  • سوالات نظرسنجی برای شناخت علایق مشتری
    سوالات بررسی کیفیت غذا
    سوالات نظرسنجی سفارش و تحویل آنلاین
    سوالات نظرسنجی کلی از تجربه مشتری


این سوالات می توانند به صورت سوالات بله/خیر ، سوالات رتبه بندی (به عنوان مثال در مقیاس 1 تا 5) ، سوالاتی مانند (کاملاً موافقم تا کاملاً مخالفم) ، سوالات چند گزینه ای یا حتی سوالات باز باشند ( که در این حالت به پاسخهای طولانی تری نیاز دارند. )

در این قسمت لیستی از سوالات کلی که بسیار میان رستوران ها متداول است قرار داده شده است :

1- چند وقت یکبار در رستوران ما غذا می خورید؟(شاید برای شروع این سوال مناسبی باشد . از این جهت که به شما این دیدگاه را می دهد که مشتری شما دفعه ی اولی است که به رستوران شما مراجعه کرده است ، گاهی اوقات به رستوران شما می آید و یا مشتری وفادار شماست.)

2- آیا از سفارش خود راضی بودید ؟در صورت نارضایتی دلیل ان را بنویسید.(کیفیت غذا یکی از مهم ترین فاکتور های انتخاب مجدد رستوران توسط مشتری است .هرچقدر که دکوراسیون و فضای رستوران شما عالی باشد و پرسنل شما خدمات خوبی به مشتری ها ارائه دهند اگر غذای رستوران شما کیفیت خوبی نداشته باشد درصد بازگشت مشتری به رستوران شما کاهش پیدا می کند.)

3- زمان رسیدن سفارش شما چقدر بوده است ؟(در صورت سفارش انلاین ، آیا سفارش در مدت زمان کوتاه و بسته بندی مناسب به دست مشتری رسیده است؟)

4- آیا از برخورد و سرویس دهی پرسنل راضی بودید؟(خدمات ارائه شده بخش مهمی از تجربه مشتری است ، مهم است که کارکنان شما مطابق استانداردهای رستوران عمل کنند و حس خوبی به مشتری انتقال دهند. در این صورت شما متوجه خواهید شد که آیا پرسنل رفتار درستی با مشتری ها دارند یا خیر. آیا پرسنل شما نیاز به آموزش بیشتر دارند و یا مجبور به استخدام افراد بیشتری برای ایجاد تجربه بهتر در مشتری هستید .)

5- پیشنهاد یا انتقادی برای بهبود خدمات یا کیفیت غذایی ما دارید؟








آیا شما هم با طراحی سایت رستوران قصد رونق کسب و کار خود را دارید؟

1397/06/17 در ساعت 10:41:00

حتما قبول دارید که امروزه بازار رستوران ها بسیار داغ است پس برای ماندگاری و رقابت در این صنعت ، طراحی سایت رستوران اولین قدم است

آیا شما هم با طراحی سایت رستوران قصد رونق کسب و کار خود را دارید؟

7 راه ساده برای افزایش فروش رستوران

1400/08/05 در ساعت 13:48:01

اگر به دنبال افزایش فروش رستوران خود هستید، سعی کنید زمان و بودجه و انرژی خود را روی ایده هایی سرمایه گذاری کنید که مدرنتر و موثرتر هستند. در ادامه 7 مورد از این ایده ها را به شما معرفی می کنیم...

7 راه ساده برای افزایش فروش رستوران

اپلیکیشن رستوران چه مزایایی دارد ؟

1400/07/07 در ساعت 12:27:00

در همه جای دنیا تعداد تلفن های هوشمند از تعداد رایانه های شخصی بیشتر است. بر اساس آمارها هر فرد به طور متوسط، روزی سه ساعت از وقت خود را صرف کار کردن با تلفن همراه می کند .

اپلیکیشن رستوران چه مزایایی دارد ؟

چگونه راه اندازی رستوران اینترنتی می تواند به رونق رستوران کمک کند؟

1400/07/04 در ساعت 15:08:00

قبلا اگر راه اندازی یک رستوران اینترنتی و فروش آنلاین برای یک رستوران یک مزیت حساب می شد، اکنون یک ضرورت است که همه ی رستورانها به این ضرورت پی برده اند

چگونه راه اندازی رستوران اینترنتی  می تواند به رونق رستوران کمک کند؟

فروشگاه اینترنتی مواد غذایی

1400/06/29 در ساعت 11:45:00

تقاضای خرید آنلاین مواد غذایی در چند سال گذشته به میزان قابل توجهی افزایش یافته و تعداد بیشتری از فروشگاه های مواد غذایی ، تحویل درب منزل را به خدمات خود اضافه کرده اند.

فروشگاه اینترنتی مواد غذایی

باشگاه مشتریان رستوران

1400/08/04 در ساعت 12:09:51

تبلیغات و جذب مشتریان جدید، برای همه ی رستورانها مهم است. اما مهم تر از آن راضی نگه داشتن مشتریان فعلی است.

باشگاه مشتریان رستوران
نظر جدید
0%