نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی

1400/07/18 در ساعت 14:00:00

همانطور که میدانید بازار فروشگاه های اینترنتی در روز های اخیر با شیوع کرونا بسیار داغ تر از گذشته شده است ...

نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی

همانطور که میدانید بازار فروشگاه های اینترنتی در روز های اخیر با شیوع کرونا بسیار داغ تر از گذشته شده است. کسب و کار هایی که در کنار فروش فیزیکی و سنتی صاحب فروشگاه اینترنتی بودند سهم زیادی در فروش داشته اند. اگر صاحب فروشگاه انلاین هستید و یا تصمیم به راه اندازی فروشگاه اینترنتی دارید با ما همراه باشید تا نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی را به دست آورید نکاتی که در ادامه گفته می شود به شما کمک می کند تا بدانید که برای افزایش درآمد از فروشگاه اینترنتی چه مسیری را باید طی کنید .







نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی

 با یک جستجوی ساده در گوگل لیستی از شرکت های طراحی سایت برای شما به نمایش درمی آید که ممکن است شما را دچار سردرگمی کند . کاملا هم حق دارید چون شما قرار است روی فروشگاه اینترتی خود سرمایه گذاری کنید و در صورتی که آن فروشگاه برای شما بازگشت سرمایه و سود آوری نداشته باشد اتلاف سرمایه ، انرژی و زمان است .اگر تا الان به دلیل هزینه های طراحی فروشگاه وب سایت خود را راه اندازی نکرید در مقاله ی سرمایه لازم برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی به تمامی سوال ها و نگرانی های شما پاسخ داده شده است 


نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی : 

چینش صفحه ی اصلی از نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهیصفحه ی اصلی فروشگاهتان معرف شماست
معمولا صفحه ی اصلی سایت نسبت به بقیه صفحات بیشترین بازدید را دارد . حتی اگر کاربر شما از طریق یک لینک به صفحه ی محصولات یا درباره ی ما وارد شود به احتمال زیاد بعد از بازدید آن صفحه سری به صفحه ی اصلی سایت هم می زند پس چینش صحیح و اصولی صفحه ی اصلی بسیار مهم است . 
در این مقاله دیجی کالا که یکی از موفق ترین فروشگاه های آنلاین است را مورد بررسی قرار میدهیم . اولین موضوعی که باید در نظر بگیرید انتخاب تم رنگی مناسب است . با توجه به بحث روانشناسی رنگ ها پیشنهاد ما این است که از تم های رنگی مشکی و تیره استفاده نشود .همچنین استفادها از رنگ های خیلی روشن مانند طوسی کم رنگ و سفید هم به دلیل اینکه باعث بی روح شدن فروشگاهتان می شود توصیه نمی شود  . 
به نوع فونت نیز توجه کنید و از فونت پیش فرض و یا فونت مناسبی که در لیست فونت ها قرار دارد استفاده نمایید.اگر دسته بندی محصولات فروشگاهتان زیاد است از مگامنو استفاده نمایید و اگر دسته بندی محدودی دارید استفاده از منو خطی انتخاب مناسب تری است . شاید رعایت این موارد کوچک به نظر بسیاری از افراد مهم نباشد ولی زمانی یک فروشگاه از دید کاربر حرفه ای و جذاب بنظر می رسد که تمام نکات استاندارد و نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی را رعایت کرده باشد. دقت کنید که می گوییم تمام نکات ! اگر چند تا از نکات را از قلم بیندازید ممکن است به نتیجه ی دلخواهتان نرسید . همانطور که می دانید رقابت بین فروشگاه های اینترنتی بسیار زیاد است و هر کسی به فکر جذب مشتری و درآمد زایی بیشتر است پس تمامی نکات را در نظر بگیرید تا از رقبایتان عقب نمایید. 
چینش صفحه اصلی فروشگاه شما باید به گونه ای باشد که کاربر بتواند در کمترین زمان دسته بندی های محصولات ، تخفیف ها و خدمات را ببیند . به صفحه ی اصلی دیجی کالا دقت کنید که چگونه المان ها را در کنار یکدیگر قرار داده است . نکته ای که در آن وجود دارد این است که به جای استفاده از اسلاید شو با ارتفاع زیاد از اسلاید شو با عرض کم و تصاویر استفاده شده است . بعد از آن پیشنهاد های شگفت انگیز نمایش داده شده است تا کاربر ابتدا تخفیفات را مشاهده کند و با مشاهده تخفیف های جذاب، میل بیشتری برای ادامه خرید از فروشگاه شما داشته باشد و سپس دسته بندی محصولات قرار گرفته است که کاربر با کلیک بر روی هر دسته بندی وارد صفحه جدیدی می شود که محصولات مربوط به همان دسته قرار دارد .


توضیحات کامل در صفحه ی داخلی محصول
تا حالا برای شما هم اتفاق افتاده است که وارد فروشگاه انلاینی شوید و نتوانید اطلاعات کاملی درباره ی محصول مورد نظرتان دریافت کنید ؟ در چنین شرایطی واکنش شما چه بوده است ؟ یکی دیگر از دلایل موفقیت دیجی کالا قرار دادن اطلاعات کامل و جامع درباره محصولات است . هر چه اطلاعاتی که برای محصول قرار میدهید کامل تر باشد برای مخاطب شما رضایت بخش تر خواهد بود . تمام اطلاعات مانند عنوان ، توضیحات ، نقد و بررسی ، تصاویر محصول ، نقاط قوت و ضعف ، ویژگی ها و قیمت را به صورت دقیق و درست وارد کنید.
بسیاری از فروشگاه ها این نکته را رعایت نمی کنند از همین نقطه ضعف رقبایتان استفاده کنید و برای محصولاتتان توضیحات کاملی قرار دهید . حتما در توضیحات خود موارد ضروری و پرسش های کاربر را پاسخ دهید . خودتان را جای کاربر بگذارید و به تمامی نکات و موارد مورد نیاز اشاره کنید . اجازه بدهید کاربر با خیال راحت خریدش را انجام دهد هر چه توضیحات کامل تر باشد احتمال اینکه مخاطب شما تبدیل به مشتری شود افزایش می یابد . 




دسته بندی محصولات از نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهیامکان جستجوی پیشرفته و مقایسه ی محصولات
فرض کنید که برای خرید گل و گیاه وارد مغازه ای می شوید . دراین مغازه گل ها در دسته بندی های مختلف قرار داده شده اند به عنوان مثال گیاهان اپارتمانی ، گلدان های تزئینی ، جعبه های گل و ... زمانی که شما برای خرید بین دو یا چند انتخاب شک میکنید انها را کنار هم قرار میدهید تا بتوانید به نتیجه ی بهتری برسید . در فروشگاه اینترنتی هم دقیقا به همین صورت است  در تمامی سایت های فروشگاهی ساخته شده توسط فروشگاه ساز هفت ستاره می توانید محصولات در دسته بندی های مختلفی تعریف کنید و آن ها را از طریق ماژول لیست محصولات با امکان سرچ پیشرفته برای کاربرانتان قرار دهید . در این صورت کاربران سایت شما می توانند نمایش بهتری از محصولات مورد نظر خود بر اساس خواسته هایشان داشته باشند . 
همچنین با امکان مقایسه ی محصولات این امکان وجود دارد تا کاربران چندین محصول را در کنار هم ببیند ، ویژگی های هرکدام را با دیگری مقایسه کنند تا در نهایت به بهترین تصمیم برای خرید برسند . در این جاست که نکته ی مهم توضیحات و ویژگی های محصول که در بالا توضیح داده شد پررنگ تر می شود چون در صورت عدم وجود توضیحات امکان مقایسه وجود نخواهد داشت . 


امکان جستجوی سریع
یکی دیگر از نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی توجه به امکان سرچ (جستجو) است . زمانی که تعداد محصولات فروشگاه شما زیاد باشد کاربر باید بتواند از طریق جستجو محصولات مورد نظر خود را پیدا کند.حتی در فروشگاه های فیزیکی هم همین اتفاق می افتد . زمانی که وارد مغازه ای با محصولات زیاد می شوید از فروشنده می خواهید تا در پیدا کردن دسته بندی محصول مورد نظر به شما کمک کند . در فروشگاه های اینترنتی با هزاران محصول امکان سرچ در حکم فروشنده ی مغازه ی شماست و به کاربر کمک میکند تا در عرض چند ثانیه محصول مورد نظر خود را پیدا کند اگر به این صورت نباشد کاربر قطعا سایت شما را ترک می کند و به سراغ رقیبانتان می رود .


فرایند خرید به دور از پیچیدگی
از زمانی که کاربر فروشگاه شما محصول مورد نظر خود را به سبد خرید اضافه می کند باید با 3 ، نهایتا 4 کلیک وارد درگاه شود . در صورتی که فرآیند خرید پیچیده باشد ممکن است کاربر، فرآیند ثبت سفارش را ناتمام رها کند . این موضوع بسیار اهمیت دارد چرا که شما کاربر را تا مرحله ی خرید راهی می کنید ولی به دلیل سختی مراحل ثبت سفارش مشتری خود را از دست می دهید و باعث کاهش فروشتان می شوید . در فرآیند خرید باید مختصری از شرح سفارش ، شیوه ی ارسال ، آدرس ، هزینه ی ارسال ، کد تخفیف در صورت نیاز و فاکتور نهایی به کاربر نشان داده شود . اگر فروشگاه خود را از هفت ستاره خریداری کردید به سادگی فرآیند خرید که یکی از نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی است توجه شده است . حتما یک بارمراحل خرید و ثبت سفارش را با تلفن همراه و یک بار از طریق لپ تاپ تست کنید تا مطمئن شوید همه چیز درست است .


شیوه های پرداخت در طراحی سایت فروشگاهیقرار دادن شیوه های پرداخت مختلف
پیشنهاد ما به فروشگاه های آنلاین تازه تاسیس این است که دست کاربر را در پرداخت باز بگذارند و اجازه بدهند کاربر خودش شیوه ی پرداخت را انتخاب کند . در ابتدای کار تا زمانی که شناخته شوید نیاز خواهید داشت تا اعتماد کاربران را جلب کنید و با ارائه ی خدمات خوب مشتریان بیشتری جذب نمایید . مشتریان را محدود نکنید و چندین راه برای پرداخت به مشتری بدهید . در هفت ستاره امکان تعریف شیوه های مختلف مانند پرداخت از طریق درگاه بانکی ، کارت به کارت ، واریز به حساب و یا پرداخت در محل وجود دارد . البته اگر تصمیم به استفاده از درگاه های مستقیم بانکی دارید ابتدا باید برای نماد الکترونیکی اقدام کنید درحالیکه اگر تصمیم به استفاده از درگاه پرداخت های واسط دارید اجباری برای اخذ نماد ندارید . ولی پیشنهاد ما این است که برای جلب بیشتر کاربران برای نماد اقدام کنید . 



شیوه های ارسال در طراحی سایت فروشگاهیقرار دادن شیوه های ارسال مختلف
زمانی که شما با راه اندازی فروشگاه انلاین وارد دنیای کسب و کار اینترنتی می شوید دیگر برای فروش محصولات به شهر خود محدود نیستید و هر کسی در هر کجا باشد می تواند به فروشگاه شما دسترسی داشته باشد . در اینستاگرام نمونه های این فروشگاه ها زیاد دیده می شوند که فروشگاهی در گرگان مشتریان زیادی از تهران و شهر های دیگر به خود جذب کرده است . پس در این حالت باید قادر باشید تا شیوه های ارسال مختلفی مانند پیک موتوری ، پست و ...را در فروشگاه خود قرار دهید . بسیاری از فروشگاه ها هزینه های بالایی برای ارسال با پیک تعیین می کنند که ممکن است برای مشتری ها قابل قبول نباشد . تا آنجایی که می توانید هزینه های پیک را پایین تر در نظر بگیرید تا وجه تمایزی بین شما و رقیبانتان ایجاد شود . ممکن است برای بعضی از مشتری ها هزینه ی پیک قابل توجیه باشد و برای آنها کیفیت و دریافت خدمات خوب اولویت باشد و بعضی دیگر به دلیل هزینه های بالای پیک از خرید خود صرف نظر کنند . پس تا جایی که می توانید هزینه ها را مدیریت نمایید .


 

ریسپانسیو بودن
شما به عنوان یک کاربر فعال معمولا برای گشت و گذار در اینترنت از تلفن همراه خود استفاده می کنید یا از طریق لپ تاپ و  pc این کار را انجام می دهید ؟ در دنیای امروز که بیشتر افراد از گوشی های هوشمند خود برای جستجو در اینترنت استفاده می کنند اگر وب سایت شما ریسپانسیو نباشد (نمایش درستی در موبایل و تبلت نداشته باشد) سایت شما را می بندند و شما بسیاری از مشتری های بالقوه خود را از دست می دهید  . اهمیت ریسپانسو بودن وب سایت ها به قدری زیاد است که حتی خود گوگل ابتدا نسخه ی موبایل را ایندکس می کند و در صورتی که ریسپانسیو نباشد رتبه ی شما را به شدت کاهش می دهد . حتما یکبار تمامی صفحات و قسمت های مختلف سایت را با گوشی خود چک نمایید تا مطمئن شوید تمامی قسمت ها نمایش درستی داشته باشند .



اطلاعات تماس خود را در بخش فوتر سایت قرار دهید
تمامی وب سایت های دنیا از استانداد هایی پیروی می کنند که یکی از انها قرار دادن فوتر در بخش پایینی سایت است . فوتر بسته به سلیقه و نیازمندی شما می تواند اطلاعات و بخش های مختلفی را شامل شود و یا می تواند تنها شامل یک متن کوتاه و شماره تماس باشد . 
پیشنهاد ما به شما این است که حتما برای فروشگاه خود فوتر در نظر بگیرید و اطلاعات تماس ، شبکه های اجتماعی ، توضیحات مختصری درباره فروشگاه ، ساعت کاری و ... را عنوان کنید . رعایت کردن این موارد در جلب اعتماد مشتری بسیار اهمیت دارد از آنجایی که کاربران در فضای اینترنت کمتر اعتماد می کنند پس تا جایی که می توانید باید اعتماد ان ها را به دست آورید. علاوه بر آن به شما پیشنهاد می کنیم صفحه ای با عنوان تماس با ما ایجاد نمایید و اطلاعات تماس و یک فرم تماس با مدیریت هم در آن صفحه قرار دهید . این صفحه هویت شما را مشخص می کند پس تلاش کنید اطلاعات واقعی از خودتان برای کاربرانتان به نمایش بگذارید . ممکن است کاربر شما بخواهد قبل از خرید اینترنتی با شما تماس برقرار کند و یا نیاز به مشاوره ی بیشتر برای خرید محصول داشته باشد در این صورت اگر اطلاعات شما دقیق و درست نباشد باعث کاهش اعتماد کاربر می شود . تمامی سایت های استاندارد فروشگاهی به جز صفحه ی اصلی دارای صفحات درباره ما ، تماس با ما و قوانین و مقررات هستند .


نماد اعتماد الکترونیکی بگیرید
نماد الکترونیک یکی دیگر از مواردی است که در جلب اعتماد مشتریان اهمیت دارد . زمانی که فروشگاه شما نماد الکترونیکی دارد به این معنی تلقی می شود که فروشگاه شما یک فروشگاه قانونی است  و از فیلتر های این سازمان عبور کرده است و در صورت نقض قوانین مربوطه مجازات می شود و از داشتن نماد محروم می گردد . علاوه بر اینکه افراد به فروشگاه هایی که نماد دارند بیشتر اعتماد می کنند ، زمانی که اقدام به دریافت درگاه بانکی می کنید نیز داشتن نماد شرط لازم برای بانک محسوب می شود . 


فاکتور سرعت را فراموش نکنید
یکی از نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی سرعت بالای وب سایت است . کاربر ها در مواجه با کندی صبر و حوصله ی کافی را ندارند و عدم توجه به این فاکتور باعث می شود تا مشتری های شما به سمت رقبایتان کشیده شوند . در فروشگاه ساز هفت ستاره به دلیل استفاده از تکنولوژی ajax سرعت تعویض صفحات بسیار بالاست علاوه بر آن استفاده از سیستم کش ، سیستم پردازش تصویر و هاست مناسب باعث شده است تا وب سایت های تولید شده با پلتفرم هفت ستاره از سرعت بالایی برخوردار باشند . 




سادگی صفحه ی ثبت نام 
زمانی که کاربر برای اولین بار می خواهد در فروشگاه شما عضو شود دریافت یک شماره تماس برای اهراز هویت و یک پسورد کافی می باشد و نیازی به پر کردن اطلاعات اضافی مانند کد ملی ، جنسیت ، تاریخ تولد و ... نیست . هر اطلاعات اضافی که از حوصله کاربر خارج باشد را حذف کنید .  در پنل هفت ستاره امکان ادیت فیلدهای ثبت نام وجود دارد و میتوانید اطلاعاتی مانند ایمیل ، کد ملی و ... را در هنگام ثبت نام از کاربر دریافت کنید ولی پیشنهاد ما تنها دریافت شماره تماس آنهاست. . 



در شرکت هفت ستاره تمامی امکانات مورد نیاز شما برای داشتن یک فروگاه اینترنتی موفق را فراهم کرده ایمو
مشاوره رایگان

فروش آنلاین محصولات

1400/06/30 در ساعت 13:09:00

امروزه بیشتر افراد برای صرفه جویی در وقت، ترجیح می دهند خریدهای خود را به صورت آنلاین سفارش دهند.

فروش آنلاین محصولات

فروشگاه اینترنتی مواد غذایی

1400/06/29 در ساعت 11:45:00

تقاضای خرید آنلاین مواد غذایی در چند سال گذشته به میزان قابل توجهی افزایش یافته و تعداد بیشتری از فروشگاه های مواد غذایی ، تحویل درب منزل را به خدمات خود اضافه کرده اند.

فروشگاه اینترنتی مواد غذایی

مراحل طراحی فروشگاه اینترنتی

1400/07/29 در ساعت 11:41:52

آمارها نشان می دهد که درصد زیادی از مردم، خریدهای خود را به صورت آنلاین انجام میدهند. اکثر فروشندگان، برای اینکه از بازار رقابت عقب نمانند و مشتریانشان را از دست ندهند، به فکر فروش آنلاین محصولات خود افتاده اند.

مراحل طراحی فروشگاه اینترنتی

در سفارش طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی چه نکاتی را در نظر بگیرم؟

1400/08/30 در ساعت 12:55:18

طراحی سایت حرفه ای در کمترین زمان ممکن| نکات مهمی که قبل از سفارش طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی باید بدانید.

در سفارش طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی چه نکاتی را در نظر بگیرم؟

افزایش فروش فروشگاه اینترنتی (راه های افزایش فروش اینترنتی)

1400/08/23 در ساعت 14:10:16

ما ایده های زیادی برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی شما داریم ...

افزایش فروش فروشگاه اینترنتی (راه های افزایش فروش اینترنتی)

بهترین شرکت طراحی سایت فروشگاهی

1400/08/23 در ساعت 11:32:55

تحقیق برای انتخاب بهترین شرکت طراحی سایت فروشگاهی بسیار مهم است از آنجایی که شما به دنبال سرمایه گذاری از طریق طراحی سایت فروشگاهی هستید و اطلاعات فروشگاه و مشتریان شما بر روی پلتفرم و یا هاست شرکت طراحی سایت قرار می گیرد

بهترین شرکت طراحی سایت فروشگاهی
نظر جدید
0%