فروش آنلاین محصولات

1402/09/06 در ساعت 13:46:00

امروزه بیشتر افراد برای صرفه جویی در وقت، ترجیح می دهند خریدهای خود را به صورت آنلاین سفارش دهند.

فروش آنلاین محصولات

امروزه بیشتر افراد برای صرفه جویی در وقت، ترجیح می دهند خریدهای خود را به صورت آنلاین سفارش دهند. صنعت تجارت الکترونیک ، عصر طلایی خود را سپری می کند. امروزه بیشتر افراد نمی توانند زندگی خود را بدون اینترنت تصور کنند. همه در حباب های کوچک آنلاین خود قرار گرفته اند و قصد بازگشت به روش های قدیمی را ندارند  اگر شما نیز کالایی برای فروش یا خدماتی برای ارائه داشته باشید، قطعا به این فکر کرده اید که برای فروش بیشتر، چگونه می توانید محصولات و خدمات خود را به صورت آنلاین ارائه دهید


فروش آنلاین چیست ؟

اگر بخواهم فروش آنلاین را در قالب یک جمله توضیح دهم، به فروش و تبلیغات محصولات و خدمات با استفاده از اینترنت و رسانه های الکترونیکی، فروش آنلاین می گویند. در این نحوه ی فروش، می توان از ابزارهای متنوعی مثل ایمیل مارکتینگ، شبکه های اجتماعی ، سایت ها و .... استفاده کرد.



برخی از مزایای فروش آنلاین:

1- گستردگی دامنه فروش :
یکی از مزیت های فروش آنلاین این است که فروش شما محدود به محله و اطراف شما نیست. بلکه دامنه ی فروش شما می تواند کل مردم شهر، کل کشور و حتی کشورهای دیگر باشند.

2-نداشتن محدودیت مکانی :
در فروش آنلاین،  هرکجای دنیا که می روید، می توانید کسب و کار خود را همراه خود ببرید و هر کجای دنیا می تواند دفتر کار شما شود. هر جا که باشید، به اندازه ی یک کلیک و اتصال لپ تاپتان به وای فای با تجارت خود فاصله دارید

3- نداشتن محدودیت زمانی:
می توانید به صورت شبانه روزی درآمد کسب کنید.  فروش به روش سنتی، محدود به زمان باز و بسته شدن مغازه ها هستند. و برای فروش حتما باید در مغازه حضور داشته باشید و برای تک تک مراجعه کنندگان، محصول خود را تبلیغ کنید.  اما فروشگاه های آنلاین به صورت 24 ساعته و هفت روز هفته می توانند فروش داشته باشند بدون اینکه نیاز به حضور شما باشد.

4- سرمایه اولیه اندک و ریسک پایین :
در روش سنتی شما برای فروش محصولات خود، حداقل هزینه ای  که باید می کردید، اجاره ی یک مغازه و یک دکور شیک برای چیدمان محصولاتان بود . در دنیای آنلاین می توانید با سرمایه گذاری اولیه اندک و راه اندازی یک وبسایت ، تجارت خود را شروع کنید. قیمت طراحی سایت چه قدر است؟


 استراتژی های بازاریابی و فروش آنلاین بر اساس شرکت و محصولاتی که ارائه می دهند، متفاوت است. ولی ابزارهایی که شرکت ها برای فروش آنلاین از آن استفاده می کنند، یکسان است.


رایج ترین روش های فروش آنلاین محصولات :

  1. می توانید از بسترهای فروش آنلاین موجود استفاده کنید: 
    شرکت های بزرگ و زیادی مثل دیجی کالا، اسنپ و ... هستند که بستر فروش را برای شما آماده می کنند و در سایت خود، یک پنل را در اختیار شما قرار می دهند که  بتوانید محصولات خود را در سایت آنها بگذارید و مشتری های خود را مدیریت کنید. آنها کار تبلیغات و جذب مشتری را برای شما انجام می دهند. از مزایای استفاده از این روش این است که شما می توانید از برند این شرکت ها استفاده کنید و فروش آنلاین محصولات خود را افزایش دهید. اما استفاده از بسترهای واسط معایبی نیز برای شما دارد. اول اینکه فروش از طریق شخص ثالث مانع از ایجاد رابطه مستقیم شما با مشتریان می شود بدون ارتباط مستقیم با مشتریان ، ایجاد روابط طولانی مدت تقریباً غیرممکن است و برند شما در ذهن مشتری ماندگار نمی شود. دومین عیب آن این است که این شرکت ها برای فروش از شما کمیسیون می گیرند و هر کدام قوانین خود را دارند و شما باید قوانین آنها را بپذیرید مثلا بعضی از آنها مدتی بعد از فروش کالای شما، پول را به حسابتان واریز می کنند. سومین اینکه شما نمی توانید در این سایت های واسط برای فروش بیشتر، کمپین های فروش خود را داشته باشید و محتوایی که خودتان می خواهید را در سایت بارگزاری کنید. و یک بانک اطلاعاتی از مشتریان خود داشته باشید بنابراین در کنار استفاده از این شرکت های واسط، بهتر است سایت خود را راه اندازی کنید.

  2. فروش از طریق شبکه های اجتماعی: 
    امروزه می توانید حضور گسترده ی افراد در شبکه های اجتماعی را مشاهده کنید. مردم بخش قابل توجهی از زمان خود را در شبکه های اجتماعی برای دنبال کردن علایق خود سپری می کنند. بنابراین یکی از راه های موثر تبلیغات و به دنبال آن افزایش فروش شما تعامل با افراد در شبکه های اجتماعی است. شبکه های اجتماعی به ما کمک می کند که با مشتریان خود ارتباطی دوستانه برقرار کنیم. می توانید از افرادی که تاثیرگزاری بیشتری در فضای مجازی دارند، برای تبلیغ محصولات خود استفاده کنید. اینستاگرام یکی از محبوب ترین و تاثیرگذارترین شبکه های اجتماعی در ایران است که فعالیت در آن می تواند به تبلیغات و افزایش فروش شما کمک زیادی کند. اما اگر فقط برای فروش خود بخواهید از شبکه های اجتماعی استفاده کنید، مشکلاتی را برای شما به دنبال دارد . 
    یکی از معایب آن این است نمی توانید روی صفحه مجازی خود درگاه پرداخت داشته باشید و ناچارید وقت زیادی را آنلاین باشید و هماهنگی های لازم برای پرداخت کارت به کارت مشتری  و سوالات مشتریان صرف کنید. از معایب دیگر آن این است که فضای شما برای فروش فقط یک صفحه است . اگر تعداد محصولاتتان زیاد باشد، شبکه های اجتماعی امکان دسته بندی محصولات را به شما نمی دهد  بنابراین مشتری شما برای پیدا کردن محصول مورد نیاز خود ممکن است مجبور باشد وقت زیادی را صرف کند. سومین عیب آن این است که هر لحظه ممکن است دولت تصمیم به فیلتر کردن شبکه ی اجتماعی بگیرد مثل تلگرام که فیلتر شد و یا سیاست ها و الگوریتم های آن شبکه اجتماعی تغییر کند.
    اگر قرار هست که کسب وکار بزرگتر و حرفه ای تری داشته باشید که در آینده رشد کند و جای پای محکم تری داشته باشد، به یک پایگاه مطمئن تر مثل وبسایت نیاز خواهید داشت که اختیار کاملش دست خودتان باشد. مخاطبها اعتماد بیشتری به سایت نسبت به شبکه های اجتماعی دارند و این اعتماد می تواند برای شما فروش بیشتری را به همراه داشته باشد.  بنابراین عاقلانه ترین کار این است که تمام تخم مرغ های خود را در یک سبد نگذارید و در کنار فعالیت در شبکه های اجتماعی، وبسایت خود را راه اندازی کنید.

  3. راه اندازی سایت :
    مطمئن ترین و بهترین روش برای فروش آنلاین ، راه اندازی سایت است.  در هر لحظه افراد زیادی در جستجوی خدمات و محصولات شما در گوگل هستند. داشتن سایت به شما این امکان را می دهد که با به کار بردن تکنیک های سئو، در گوگل حضور پیدا کنید و مخاطبانتان شما را پیدا کنند. داشتن یک وبسایت فروشگاهی، مزایای زیادی می تواند برای کسب وکار شما داشته باشد که به برخی از آنها اشاره می کنیم:

 ارتباط مستقیم با مشتری:
ارتباط بدون واسطه و مستقیم شما با مشتریانتان باعث وفاداری آنها به شما می شود و شما می توانید طولانی مدت مشتری را حفظ کنید . 

 دسترسی کامل به اطلاعات مشتری:
کاربران برای خرید در سایت شما، ثبت نام می کنند و شما بعد از مدتی یک بانک اطلاعاتی از مشتریان خود دارید که می توانید به مناسبت های مختلف برای آنها پیامک های کد تخفیف ارسال کنید و آنها را ترغیب به خرید از سایت کنید.

استقلال کامل در تجارت :
شما استراتژی های فروش را خودتان تعیین می کنید ویترین فروشگاه آنلاین خود را طبق سلیقه خود می چینید و قوانین خرید از سایتتان را شما تعیین می کنید . این استقلال باعث بزرگ شدن برند شما خواهد شد. 

هزینه مقرون به صرفه :
شما اگر بخواهید برای فروش محصولاتتان یک مغازه اجازه کنید و یک دکور و ویترین جذاب بزنید، هزینه زیادی را به صورت ماهیانه برای شما به دنبال خواهد داشت. اما برای طراحی سایت فروشگاهی، شما تنها یک بار هزینه خواهید کرد. وبسایت شما همان ویترین شما خواهد بود که تاثیر به سزایی در افزایش فروش شما خواهد داشت.



در هفت ستاره تمامی امکانات مورد نیاز شما برای ورود به دنیای دیجیتال آماده است...

مشاوره رایگان

فروشگاه اینترنتی مواد غذایی

1400/06/29 در ساعت 11:45:00

تقاضای خرید آنلاین مواد غذایی در چند سال گذشته به میزان قابل توجهی افزایش یافته و تعداد بیشتری از فروشگاه های مواد غذایی ، تحویل درب منزل را به خدمات خود اضافه کرده اند.

فروشگاه اینترنتی مواد غذایی

مراحل طراحی فروشگاه اینترنتی

1400/07/29 در ساعت 11:41:52

آمارها نشان می دهد که درصد زیادی از مردم، خریدهای خود را به صورت آنلاین انجام میدهند. اکثر فروشندگان، برای اینکه از بازار رقابت عقب نمانند و مشتریانشان را از دست ندهند، به فکر فروش آنلاین محصولات خود افتاده اند.

مراحل طراحی فروشگاه اینترنتی

در سفارش طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی چه نکاتی را در نظر بگیرم؟

1400/08/30 در ساعت 12:55:18

طراحی سایت حرفه ای در کمترین زمان ممکن| نکات مهمی که قبل از سفارش طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی باید بدانید.

در سفارش طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی چه نکاتی را در نظر بگیرم؟

افزایش فروش فروشگاه اینترنتی (راه های افزایش فروش اینترنتی)

1400/08/23 در ساعت 14:10:16

ما ایده های زیادی برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی شما داریم ...

افزایش فروش فروشگاه اینترنتی (راه های افزایش فروش اینترنتی)

بهترین شرکت طراحی سایت فروشگاهی

1400/08/23 در ساعت 11:32:55

تحقیق برای انتخاب بهترین شرکت طراحی سایت فروشگاهی بسیار مهم است از آنجایی که شما به دنبال سرمایه گذاری از طریق طراحی سایت فروشگاهی هستید و اطلاعات فروشگاه و مشتریان شما بر روی پلتفرم و یا هاست شرکت طراحی سایت قرار می گیرد

بهترین شرکت طراحی سایت فروشگاهی

ایجاد سایت فروش

1400/07/24 در ساعت 13:21:41

ایجاد و راه اندازی یک وبسایت برای هر شغلی ضروری است. به ویژه در دنیایی که همه چیز در حال دیجیتالی شدن است.

ایجاد سایت فروش
نظر جدید
0%