نرم افزار سی آر ام
با ثبت سفارش آنلاین به مدت محدود از تخفیف 10 درصد روی تمامی پکیج ها بهره مند شوید.مشاهده تعرفه ها

نرم افزار سی آر ام چیست و چرا مدیریت ارتباط با مشتری اهمیت دارد؟

با سی آر ام (CRM) روابط خود با مشتریان را مدیریت کرده و با استراتژی دقیق باعث سودآوری کسب و کارتان شوید.

نرم افزار سی آر ام هفت ستاره

نرم افزار سی آر ام

 مهم نیست اگر به تازگی فروش خود را شروع کرده اید و یا در نیمه ی راه هستید استفاده از سی آر ام برای شما ارزشمند خواهد بود . نرم افزار سی آر ام ما راه طولانی را طی کرده است.نرم افزار سی آر ام هفت ستاره  قابلیت های کاربردی برای فرآیند های مهم تجاری را داراست مانند مدیریت اطلاعات مشتریان ، اطلاعات فروش ،اتوماسیون بازاریابی ،  فعالیت ها ، گزارش ها و این فقط شروع ماجرا است. ما کاملا درک میکنیم که برای رشد یک بیزینس ، افزایش درآمد ، بدون کاهش سطح خدمات مورد ارائه برای اثر بخشی بیشتر و کاهش هزینه ها ، نیاز است . نرم افزار سی آر ام ما به شما در جهت افزایش درآمد و تمرکز روی اولویت های کسب و کار شما کمک میکند.


نرم افزار سی آر ام | نرم افزار CRM | نرم افزار سی آر ام چیست؟ | بهترین نرم افزار CRM


آیا شما هم نگران تارگت تیم فروش سازمان خود هستید؟ باید بدانید که شما در این راه تنها نیستید . میلیون ها کسب و کار های در حال رشد هر روز با این نگرانی و چالش ها رو به رو هستند . این نشانه ی خوبی است ،  نشانه ی پیشرفت کسب و کار شما. ولی اگر می خواهید نمودار فروش شما پیشرفت صعودی داشته باشد به چیزی بیشتر از صفحه های اکسل برای جمع آوری اطلاعات نیاز خواهید داشت . شما به راه حلی نیاز دارید که در مرکز کسب و کار شما قرار بگیرد و حرکت های بعدی را هدایت کند. شما نیاز به زیرساختی دارید که بهترین فروشندگان شما را بهتر می کند و مشتریان خود را با پشتیبانی سریع راضی نگه می دارید. این سیستم سی آر ام نام دارد .

در این مقاله به موضوعات زیر پرداخته شده است:

  • تعریف سی آر ام 
  • آیا سی آر ام تنها برای شرکت های بزرگ کاربردی است؟
  • اهداف نرم افزار های سی آر ام چه چیز هایی هستند و نرم افزار های سی آر ام دقیقا چه کاری برای سازمان شما انجام می دهند؟
  • چه زمانی باید از نرم افزار سی آر ام استفاده کنیم؟
  • گزارشات سی آر ام چیست و چه کمکی به شما می کند؟
  • سی آر ام ابری چیست و مزایای آن نسبت به سی آر ام نصبی 
  • چگونه یک نرم افزار سی آر ام انتخاب کنیم؟


تعریف دقیق سی آر ام

سی آر ام (CRM) یا مدیریت ارتباط با مشتری(Customer Relationship Management) یک رویکرد بسیار قوی و موثرترین راه در ساخت و بهبود ارتباط با مشتریان است . مدیریت ارتباط با مشتری کسب و کار شما را به سطح جدیدی از ارتباطات هدایت می کند و وقتی این سطح از ارتباط ساخته شود شناخت نیاز های واقعی مشتری و برآورد نیاز های آن ها راحت تر می شود. هرچقدر استراتژی مدیریت ارتباط با مشتری بهتر باشد کسب و کار شما قوی تر و پربارتر خواهد بود و باعث افزایش سود آوری شرکت شما می شود. سود یک کسب و کار با برقراری ارتباط موثر با مشتریان قبلی و فروش بیشتر به آن ها ، جذب مشتریان جدید و کاهش هزینه های فعلی می باشد.

به سی آرام از دو بعد می توان نگاه کرد : 

  1.  نرم افزار سی آر ام که ابزاری ارزشمند برای مدیریت ارتباط با مشتری و کمک به چرخه ی فروش است .
  2. سی آر ام به عنوان یک استراتژی که موفقیت سی آر ام مستلزم به کارگیری یک استراتژی سی آر ام مناسب است.

با نرم افزار سی آر ام اطلاعات و اسناد کاملا یکپارچه در مورد مشتری هایتان خواهید داشت که امکان دید 360 درجه به مشتری را به وجود می آورد تا به راحتی بتوانید تعاملات خود را مدیریت کنید.

مهم نیست اگر کسب و کار شما بزرگ و یا کوچک باشد با سی آر ام میتوانید خدمات پشتیبانی سفارشی از کامپیوتر موبایل و یا تبلت داشته باشید.

اگر روزانه افراد زیادی برای خدمات یا محصولات با شما تماس میگیرند با نرم افزار سی آر ام می توانید پایپ لاین فروش را مدیریت کرده و قدم های بعدی را شناسایی کنید.

سی آر ام برای کسب و کار های کوچک یا شرکت های تجاری بزرگ؟

صرف بودجه زیاد برای سی آر ام در کسب و کار های کوچک  ممکن است توجیه اقتصادی نداشته باشد. اما در عین کوچک بودن کسب و کار می توانید با توجه به نیاز های سازمان از قابلیت های این نرم افزار قدرتمند استفاده کنید. همچنین وضعیت همیشه به این شکل نخواهد بود . شما در سمت یک مدیر موفق باید به دنبال راه هایی برای رشد کسب و کار خود باشید و به همان نسبتی که کسب و کار شما رشد می کند مشتریان شما نیز افزایش می یابند و این جا است که نقش نرم افزار سی آر ام پررنگ می شود.

اهداف نرم افزار سی آر ام چه چیز هایی هستند؟

  • بهبود ارائه خدمات پشتیانی بهتر برای جلب رضایت مشتری و پیگیری های منظم 
  • کاهش هزینه نگهداری مشتری های قبلی
  • نگه داشتن اطلاعات به صورت امن 
  • کمک به تیم برای سازماندهی بهتر و کارایی بیشتر
  • طبقه بندی مشتریان در سطوح مختلف مانند طلایی نقره ای و برنز با هدف پیگیری درست
  • گزارش گیری کامل از فرآیند فروش


چه زمانی باید از نرم افزار سی آر ام استفاده کنیم ؟

برای یک بیزینس جدید و تازه کار با تعداد مشتری های کم سرمایه گذاری در سی آر ام ضروری نیست اما هر چه پیش می روید بیشتر متوجه می شوید که  فایل های اکسل برای جمع آوری اطلاعات راه حل مناسبی نیستند و فقط راه حل جایگزین موقتی هستند . زمانی که بیزینس شما رو به رشد است بهتر است تغییری در ابزار های ارتباط با مشتری به وجود آورید زیرا بدون نرم افزار مناسب کارمندان فروش شما زمان زیادی را باید صرف یکپارچه سازی اطلاعات کنند و بدترین قسمت آن جایی است که فرصت های ورودی و امکان تبدیل آن ها به مشتری را از دست بدهید. حتما این سوال در ذهنتان پیش می آید که هزینه این تغییر چقدر است ؟ در پاسخ به سوال باید بدانید که در ابتدای کار نیاز به اختصاص بودجه ی زیاد برای داشتن نرم افزار ارتباط با مشتری نیست و هر سازمان با هر اندازه و بودجه  بسته به حجم اطلاعات تعداد کاربران و پروسه فروش می تواند یک نرم افزار سی آر ام داشته باشد.

گزارشات نرم افزار سی آر ام 

گزارشات سی آر ام قطعا یکی از مهم ترین بخش های این نرم افزار می باشد. گزارشات سی آر ام در قالب تصاویر و نمودار ها وضعیت فروش را مشخص می کنند . کارمندان فروش از این گزارش ها برای پیگیری های خود به روشی سریعتر و منظم تر استفاده می کنند و مدیران شرکت در هر زمان می توانند با تحلیل نمودار های آماری و گزارشات ، اطلاعات دقیقی از میزان فروش و وضعیت شرکت به دست آورند . این اطلاعت شامل مواردی مانند شناخت فرصت های ورودی و نرخ تبدیل فرصت های ورودی به مشتریان جدید ، تحلیل پایپ لاین فروش و میزان فروش ، عملکرد کارکنان فروش می باشد. این اطلاعات مدیران را درشناخت نقاط قوت و ضعف و گرفتن تصمیمات درست یاری می دهد.

چگونه یک نرم افزار سی آر ام انتخاب کنیم؟

انتخاب یک نرم افزار درست برای سازمان شما بسیار مهم است . در ابتدایی ترین سطح  انتخاب نرم افزار سی آر ام مناسب دو نکته ی مهم وجود دارد :

  1. با ویژگی ها و قابلیت های نرم افزار سی آر ام آشنا شوید 
  2. تیم شما به کدام قابلیت های سی آر ام نیاز دارد؟

برای پوشش سوال اول تعدادی از قابلیت ها در زیر لیست شده اند:
مدیریت خرید و فروش : شناخت سر نخ های فروش و تبدیل آنها به مشتری و هم چنین حفظ ، نگهداری و پیگیری مشتری های فعلی که این ویژگی اساس ایده ی سی آر ام است.
گزارشات و داشبورد : امکان گزارش گیری یکی از برترین ابزار های سی آر ام محسوب می شود. 
مستند سازی و تحلیل مراحل مختلف فروش : تحلیل فروش از ویژگی های ارزشمند سی آر ام محسوب می شود. با استفاده از این اطلاعات مدیران فروش و کارمندان فروش می توانند برنامه بهتری برای تبلیغات و بازاریابی های آینده داشته باشند.
اتوماسیون بازاریابی : این ویژگی با هدف پیگیری ایمیل ها و یا شبکه های اجتماعی برای تبدیل سرنخ فروش به مشتری وفادار می باشد.
اتوماسیون فروش : جهت انجام بهتر کارهای مربوط به چرخه فروش برای جذب مشتریان جدید و پیگیری مشتریان قبلی
اتوماسیون مرکز تماس : دسترسی به سوابق همه ی تماس ها و کمک به افزایش فروش
اتوماسیون انبار : اتوماسیون انبار به منظور اطلاع از موجودی کالاها ، خرید و فروش و چیدن استراتژی فروش 
اتوماسیون مالی : اتوماسیون مالی با هدف انجام محاسبات و گزارش گیری و پیگیری چک ها واریزی ها و روش های پرداخت قرار گرفته است.
گردش کار پیشرفته : بهبود فرآیند های کسب و کار با تعریف فرآیند ها ، مدت زمان انجام آن و افراد مسئول
پشتیباتی از مشتریان :  حل مشکلات مشتریان و سیستم پاسخ گویی حرفه ای برای جلب رضایت مشتری
هوش تجاری : تحلیل داده ها و شناسایی الگو های خرید و امکان پیش بینی رفتار مشتریان از طریق تحلیل های پیچیده .

سی آر ام ابری چه تفاوتی با سی آر ام نصبی دارد؟

 تحقیقات نشان می دهد که استفاده از سیستم های ابری در سراسر دنیا در حال رشد است و بسیاری از سازمان ها ترجیح می دهند از سرویس های ابری استفاده کنند. امروزه برنامه های سی آر ام قابل ارائه بر روی سیستم های ابری هستند . تفاوت سی آر ام ابری با سی آر ام های نصبی در محل سرور می باشد . در سی آر ام نصبی شما نیازمند تهیه سخت افزار و نرم افزار در محل شرکت خود هستید که هزینه ی پیاده سازی و نگهداری آن برای بسیاری از مشتریان توجیه اقتصادی ندارد ولی در حالت سرویس ابری شما به هیچگونه سخت افزاری احتیاج ندارید و همه چیز از طریق اینترنت قابل دستیابی است. در مقاله ی سی آر ام ابری همه ی نکات مرتبط با این سیستم کامل مورد بررسی قرار گرفته است.
 

کلام آخر

نرم افزار سی آر ام  طی چند سال اخیر نرم افزار ارزشمندی شناخته شده است . سی آر ام یک ابزار ضروری است که به بیزینس شما در برقراری ارتباط مطمئن و وفادار با مشتریان کمک می کند. با استفاده از این نرم افزار می توانید روابط خود را با مشتریان در سطح بالاتری برده و با استراتژی دقیق باعث افزایش درآمد و سود آوری کسب و کارتان شوید.

مقالات سی آر ام

1398/11/13 در ساعت 00:00:00

فروشگاه ساز چیست؟

با امکانات کامل و پلتفرم پیشرفته فروشگاه ساز پلتفرم 7 فروشگاه های اینترنتی حرفه ای بسازید .

ادامه مطلب
فروشگاه ساز چیست؟
1398/09/03 در ساعت 11:00:00

بهترین نرم افزار سی آر ام چه ویژگی هایی دارد؟

5 ویژگی بهترین نرم افزار سی آر ام که باید در سال 2019 بدانید

ادامه مطلب
بهترین نرم افزار سی آر ام چه ویژگی هایی دارد؟
1398/08/28 در ساعت 02:00:00

نرم افزار سی آر ام ابری (Cloud CRM)

در دنیای امروز بسیاری از کاربران بدون اینکه خودشان اطلاع داشته باشند در حال استفاده از نرم افزار های ابری هستند . بسیاری از نرم افزار های اشتراک گذاری مدیا مانند اینستاگرام ، فلیکر و یوتیوب از سیستم های ابری استفاده می کنند . نرم افزار سی آر ام یکی از نرم افزار هایی است که به صورت ابری قابل ارائه اس

ادامه مطلب
نرم افزار سی آر ام ابری (Cloud CRM)
1398/08/26 در ساعت 11:00:00

نرم افزار سی آر ام برای کسب و کار های کوچک

در دنیای امروز افراد به دنبال شرکت های موفق و بزرگ هستند . به همان نسبتی که شرکت شما رشد می کند ، مشتری های بیشتر ، کارمندان بیشتر و در نتیجه درآمد بیشتر حاصل می شود. زمانی که درگیر این پروسه می شوید اولا باید فرآیند های سازمانی در روند کار شما ساده تر شوند و دوما باید روابط خود با مشتریان را حفظ

ادامه مطلب
نرم افزار سی آر ام برای کسب و کار های کوچک
1398/08/26 در ساعت 11:27:00

10 گام برای داشتن یک استراتژی سی آر ام موفق

استفاده ی صد در صدی از نرم افزار سی آر ام در جهت رشد و افزایش فروش بدون داشتن یک استراتژی سی آر ام مناسب محقق نخواهد شد . برای آشنایی با راههای ایجاد استراتژی سی آر ام موفق در این مقاله با ما همراه باشید.

ادامه مطلب
10 گام برای داشتن یک استراتژی سی آر ام موفق
افزودن ماژول جدید
0%