راه اندازی رستوران کوچک

1400/08/20 در ساعت 11:06:00

نکات کاربردی برای چیدمان رستوران های کوچک و هزینه هایی که باید برای راه اندازی رستوران در نظر بگیرید.

راه اندازی رستوران کوچک

بسیاری از رستوران های کوچک، یک محیط صمیمی و دنجی دارند که مشتری های خاص خود را خواهند داشت. هر رستوران بزرگ و زنجیره ای ابتدا کار خود را با راه اندازی یک رستوران کوچک آغاز کرده. چون راه اندازی یک رستوران کوچک قطعا نیاز به سرمایه ی اولیه ی کمتری دارد و هزینه های جاری آن کمتر از رستورانهای بزرگ خواهد بود.


اگر شما به تازگی رستوران کوچک خود را راه اندازی کرده اید و یا در حال جستجو و تدارک دیدن برای راه اندازی رستورانتان هستید، در این مقاله نکاتی ذکر شده که می تواند برای شما بسیار کاربردی باشد. در این مقاله ابتدا به نکاتی برای چیدمان رستورانهای کوچک اشاره ای کرده ایم. سپس هزینه هایی که باید برای راه اندازی رستورانتان در نظر بگیرید را به صورت موردی ذکر کرده ایم . در آخر نکات مهمی را برای گسترش رستوران و افزایش فروش رستوران کوچک شما بیان کرده ایم.




طراحی دکوراسیون و چیدمان رستورانهای کوچک چگونه باید باشد ؟


یکی از چالش های راه اندازی یک رستوران کوچک، نحوه ی چیدمان و طراحی داخلی آن می باشد. چون فضایی که در اختیار دارید محدود است. در اینجا چند ایده برای طراحی رستوران های کوچک را ذکر می کنیم که با به کارگیری آنها می توانید رستوران کوچک خود را به مکانی زیبا برای صرف غذا تبدیل کنید.

  • - با استفاده از نورپردازی مناسب، فضا را بزرگتر نشان دهید: از نورپردازی مینیمالیست استفاده کنید. یعنی به جای اینکه نور فضا از یک نقطه تامین شود، نور باید از جاهای مختلف و در زاویه های مختلفی به فضا بتابد. رنگ نور بهتر است ترکیبی از سفید و زرد باشد. سعی کنید از پنجره های بزرگ استفاده کنید که بتوانید از نور طبیعی بهره ببرید .
  • - رنگ های مناسب استفاده کنید: استفاده از رنگ های روشن باعث می شود که فضا بزرگتر به نظر برسد. برای کفپوش همه ی قسمت ها از یک رنگ واحد و روشن استفاده کنید . استفاده از یک رنگ باعث می شود مرز بین بخش های مختلف رستوران از بین برود و فضا بزرگتر به نظر برسد.
  • - از تابلوها و قاب های هنری، در جای درست استفاده کنید: استفاده از تابلوهای هنری، باعث زیبایی فضای رستوران میشوند. اندازه ی تابلو ها را با توجه به اندازه دیوارها انتخاب کنید. بر روی دیوارهای کوچک، تابلو ها را وسط دیوار نصب نکنید. چون با این کار، کوچک بودن دیوار، بیشتر به چشم بیننده می آید.
  • - از همه قسمت های رستوران، حداکثر استفاده را بکنید: برای طراحی یک رستوران کوچک، چیدمان بسیار مهم است. باید بتوانید از همه ی قسمت ها ، نهایت استفاده را بکنید. از وسایلی استفاده کنید که می تواند چندین کاربرد مختلف داشته باشد. به عنوان مثال برای استفاده از فضای کمتر، می توانید یک میز پیشخوانی را برای صرف غذا تعبیه کنید که رو به پنجره خیابان باشد تا مشتریان بتوانند منظره ی بیرون رستوران را مشاهده کنند.

 


هزینه ی راه اندازی یک رستوران کوچک چه قدر است؟


هزینه های راه اندازی یک رستوران کوچک به عوامل متعددی بستگی دارد ازجمله هزینه های دکور، تجهیزات مورد نیاز، تعداد پرنسل رستوران و ... قبل از راه اندازی رستوران خود، حتما این هزینه ها را پیشبینی کنید برای اینکه بتوانید برنامه ریزی دقیق تری برای میزان هزینه ی راه اندازی رستوران خود داشته باشید، حتما هزینه های زیر را پیش بینی کنید:

  • - در نظر گرفتن یک فضای تجاری: این هزینه با توجه به محله ای که برای تاسیس رستوران کوچک خود انتخاب می کنید و متراژ مغازه متغیر خواهد بود.
  • - بازسازی و دکوراسیون: بعد از اجاره یا خرید رستوران، تخمین بزنید که چه میزان نیاز به بازسازی و تغییر دکور رستوران دارید.
  • - لوازم و تجهیزات آشپزخانه : مشخص کنید که در رستوران شما چه غذاهایی باید تبخ شود. سپس لیست ابزارها و تجهیزات مورد نیاز برای رستورانتان را بنویسید تا بتوانید قیمت حدودی آنها را تخمین بزنید
  • - مجوزهای مورد نیاز برای راه اندازی رستوران: قبل از راه اندازی رستوران ، درباره تمامی مجوز های لازم برای رستوران و زمان و هزینه ای که برای هر مجوز باید صرف شود، مشاوره بگیرید.
  • - تعداد پرسنل رستوران: یک لیست از عنوان های شغلی که برای راه اندازی یک رستوران لازم است را تهیه کنید. هرچه رستوران کوچکتر باشد، پرسنل کمتری برای شروع کار نیاز خواهد داشت.
  • - تبلیغات و بازاریابی: صرفا راه اندازی یک رستوران، برای شما مشتری نمی آورد. برای اینکه مردم شما را ببینند، نیاز به تبلیغات و بازاریابی خواهید داشت. لیست تمامی روش هایی که می خواهید برای تبلیغات و بازاریابی رستوران استفاده کنید را بنوسید.
  • - تکنولوژی های رستوران : تمامی تکنولوژی هایی که قرار هست برای افزایش فروش و ارتقای رستوران کوچکتان داشته باشید را در نظر بگیرید. ازجمله طراحی یک سایت رستورانی، یک نرم افزار سفارش گیری رستورانی و نرم افزار باشگاه مشتریان و .... این تکنولوژی ها می توانند سرعت کار شما را افزایش دهند و کار نیروی انسانی را برای شما انجام خواهند داد. در نتیجه باعث صرفه جویی در هزینه هایتان خواهند شد و برای بازاریابی و افزایش مشتری، به شما کمک زیادی خواهد کرد که در ادامه به طور مفصل توضیح خواهیم داد. مشاهده تمامی نرم افزار های مناسب رستوران


رستوران کوچک خود را گسترش دهید و فروش خود را افزایش دهید.


شاید اولین چیزی که با شنیدن جمله " گسترش رستوران کوچک "به ذهن شما می رسد این باشد که یک شعبه ی دیگر افتتاح کنید یا اینکه رستوران خود را به یک فضای بزرگتری منتقل کنید که هزینه ی زیادی را برای شما به دنبال خواهد داشت. درصورتی که با انجام کارهای دیگری که هزینه ی خیلی کمتری برای شما دارد، می توانید رستوران خود را گسترش دهید. در زیر به مهم ترین آنها اشاره خواهیم کرد.


  1. یک نرم افزار سفارش گیری برای رستوران خود تهیه کنید:
    اگر هنوز به روش سنتی سفارش مشتران را می گیرید، شاید اکنون وقت آن رسیده که برای افزایش سرعت عمل و ایجاد حس بهتر در مشتری، از یک نرم افزار رستورانی حرفه ای استفاده کنید. نرم افزاری که بتواند کار چند نیروی انسانی را برای شما انجام دهد و کار مدیریت رستوران را برای شما ساده تر کند. برای اطلاع کامل درباره ی امکانات یک نرم افزار سفارش گیری برای رستوران کوچک خود می توانید صفحه نرم افزار رستوران را مطالعه کنید.

  2. باشگاه مشتریان تشکیل دهید:
    یکی از بهترین راه های افزایش فروش در رقابت تنگاتنگ بین رستورانها، داشتن مشتری های وفادار است که همیشه شما را به رقبایتان ترجیح دهند. این مشتری های وفادار، شما را به یکدیگر معرفی می کنند و دامنه ی مشتریان شما را افزایش می دهند. پس حسابی هوای آنها را داشته باشید. با راه اندازی باشگاه مشتریان می توانید پلن های مختلفی بچینید و مشتریان را ترغیب به خرید بیشتر و معرفی رستورانتان کنید. داشتن یک نرم افزار باشگاه مشتریان، می تواند کار شما را در این زمینه راحت کند.

  3. مشتریان خود را تشویق کنید سفارشات غذا را آنلاین انجام دهند:راه اندازی رستوران
    امروزه همه ی رستوراندارها به خصوص رستوران های کوچک به این نتیجه رسیده اند که راه اندازی رستوران اینترنتی، می تواند به رونق رستوران آنها کمک کند. رستوران های کوچک به علت فضای کمی که دارند، به تعداد کمی از مشتری های خود می توانند سرویس ارائه کنند و ممکن است به علت کمبود فضا، بسیاری از مشتریان خود را از دست بدهند. برای جلوگیری از این اتفاق می توانند با در نظرگرفتن امتیازها و تخفیف هایی که برای ثبت سفارش های آنلاین می گذارند، تعداد مشتری های آنلاین خود را افزایش دهند. در اینصورت به جای پرداخت هزینه ی اضافی برای بزرگ کردن رستورانتان، کافیست یک پیک استخدام کنید که سفارشات آنلاین را درب منزل مشتریها تحویل دهد. حتی اگر امتیاز و تخفیفی هم در کار نباشد، فضای مجازی و سفارشات آنلاین به قدری گسترش پیدا کرده که امروزه اغلب افراد ترجیح می دهند غذای خود را آنلاین سفارش دهند و در خانه یا محل کار، غذای خود را میل کنند. برای فروش غذا به صورت آنلاین، شما احتیاج به طراحی یک سایت رستورانی خواهید داشت. یکی از بزرگترین مزیت های داشتن سایت رستورانی برای رستوران های کوچک این است که می توانند برند خود را برای همه معرفی کنند و بیشتر دیده شوند. به این نکته توجه داشته باشید که از شرکتی سایت خود را سفارش دهید که بتواند سیستم یکپارچه ای از سایت، نرم افزار سفارشگیری داخلی، باشگاه مشتریان و پنل پیامک و سایر نرم افزارهایی که در آینده ممکن است مورد نیاز شما باشد  را در اختیار شما قرار دهد. در صورت یکپارچه بودن سیستم، هزینه های جانبی شما کاهش میابد و بهتر می توانید رستوران خود را مدیریت کنید و می توانید تمامی سفارشات آنلاین و حضوری را توسط یک نیروی صندوقدار مدیریت کنید.

شرکت هفت ستاره با سالها تجربه در زمینه ی طراحی سایت و نرم افزار رستورانی ، آماده ی ارائه خدمات لازم در زمینه ی کمک به شما جهت راه اندازی رستوران اینترنتی  می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره، با کارشناسان ما تماس بگیرید:  09128387480

آیا شما هم با طراحی سایت رستوران قصد رونق کسب و کار خود را دارید؟

1397/06/17 در ساعت 10:41:00

حتما قبول دارید که امروزه بازار رستوران ها بسیار داغ است پس برای ماندگاری و رقابت در این صنعت ، طراحی سایت رستوران اولین قدم است

آیا شما هم با طراحی سایت رستوران قصد رونق کسب و کار خود را دارید؟

7 راه ساده برای افزایش فروش رستوران

1400/08/05 در ساعت 13:48:01

اگر به دنبال افزایش فروش رستوران خود هستید، سعی کنید زمان و بودجه و انرژی خود را روی ایده هایی سرمایه گذاری کنید که مدرنتر و موثرتر هستند. در ادامه 7 مورد از این ایده ها را به شما معرفی می کنیم...

7 راه ساده برای افزایش فروش رستوران

اپلیکیشن رستوران چه مزایایی دارد ؟

1400/07/07 در ساعت 12:27:00

در همه جای دنیا تعداد تلفن های هوشمند از تعداد رایانه های شخصی بیشتر است. بر اساس آمارها هر فرد به طور متوسط، روزی سه ساعت از وقت خود را صرف کار کردن با تلفن همراه می کند .

اپلیکیشن رستوران چه مزایایی دارد ؟

چگونه راه اندازی رستوران اینترنتی می تواند به رونق رستوران کمک کند؟

1400/07/04 در ساعت 15:08:00

قبلا اگر راه اندازی یک رستوران اینترنتی و فروش آنلاین برای یک رستوران یک مزیت حساب می شد، اکنون یک ضرورت است که همه ی رستورانها به این ضرورت پی برده اند

چگونه راه اندازی رستوران اینترنتی  می تواند به رونق رستوران کمک کند؟

فروشگاه اینترنتی مواد غذایی

1400/06/29 در ساعت 11:45:00

تقاضای خرید آنلاین مواد غذایی در چند سال گذشته به میزان قابل توجهی افزایش یافته و تعداد بیشتری از فروشگاه های مواد غذایی ، تحویل درب منزل را به خدمات خود اضافه کرده اند.

فروشگاه اینترنتی مواد غذایی

باشگاه مشتریان رستوران

1400/08/04 در ساعت 12:09:51

تبلیغات و جذب مشتریان جدید، برای همه ی رستورانها مهم است. اما مهم تر از آن راضی نگه داشتن مشتریان فعلی است.

باشگاه مشتریان رستوران
نظر جدید
0%