داستان ساخت سایت رایگان چیست ؟

1400/06/25 در ساعت 10:00:00

اگر شما هم به دنبال راه اندازی وب سایت برای کسب و کار خود هستید ممکن است ساخت سایت رایگان به گوشتان خورده باشد ...

داستان ساخت سایت رایگان چیست ؟

اگر شما هم به دنبال راه اندازی وب سایت برای کسب و کار خود هستید ممکن است ساخت سایت رایگان به گوشتان خورده باشد . آیا از خود پرسیده اید که آیا ساخت سایت رایگان می تواند عقلانی باشد ؟ به نظر شما طراحی سایت و یا فروشگاه آنلاین رایگان برای آن شخص یا شرکت چه سودی خواهد داشت ؟ آیا شرکتی بدون در نظر گرفتن منافع مالی خود به شما سایت رایگان ارائه می دهد ؟

در این مقاله قصد داریم ماجرای پشت پرده ی این گونه تبلیغات را برایتان بازگو کنیم .








متاسفانه برخی از افراد بدون جویا شدن اطلاعات بیشتر به این تبلیغات اعتماد می کنند و در نهایت چیزی جز پشیمانی عایدشان نمی شود . ما به شما پیشنهاد میکنیم زمانی که با این تبلیغات مواجه می شوید بیشتر درباره آنها تحقیق کنید . برای طراحی سایت حرفه ای به یک تیم با دانش فنی بالا نیاز است . افرادی که به هر دو حوزه ی برنامه نویسی سمت کلاینت و سمت سرور تسلط داشته باشند تا بتوانند سایتی ارائه دهند که در کنار زیبایی گرافیکی و کارایی ، از نظر امنیت اطلاعات ، سرعت و پشتیبانی خیال شما راحت باشد . پس ارائه ی این خدمات به صورت رایگان اصلا توجیه اقتصادی ندارد . تسلط به حوزه های برنامه نویسی نیازمند صرف زمان ، تلاش و پشتکار است . اگر نگاهی به حقوق برنامه نویس ها در سایت های کاریابی داخلی و خارجی بیندازید متوجه می شوید که برنامه نویس های حرفه ای اصلا ارزان نیستند . پس هیچ شخص یا شرکتی نتایج سال ها زحمت و تلاش خود را رایگان در اختیار دیگران نمیگذارد . 
اگر با تبلیغاتی مانند ساخت سایت رایگان رو به رو شدید بدانید که یک جای کار می لنگد چون هیچ شرکتی بر ضد منافع مالی خود حرکت نمی کند . این شرکت ها ابتدا با شعار ساخت سایت رایگان یا طراحی سایت رایگان مخاطب جذب می کنند ولی در نهایت 2 نتیجه بیشتر نخواهد داشت :
1- یا در ادامه ی روند کار به بهانه های مختلف از شما مبالغی را دریافت می کنند که اگر این مبالغ را جمع بزنید هزینه ی طراحی یک سایت اختصاصی خواهد شد.
2- و یا صاحب سایتی می شوید که دارای دارای مشکلات فراوانی است و خدمات پشتیبانی ندارد که قطعا سایتی با مشکلات فراوان نه ارزش سرمایه گذاری دارد و نه ، بازگشت سرمایه برای شما به همراه خواهد داشت.
زمانی یک وب سایت باعث رشد درآمد شما می شود که علاوه بر گرافیک زیبا ، امکانات مورد نیاز شما را در اختیارتان قرار دهد هنچنین یک پنل ادمین ساده در اختیار شما قرار دهد تا خودتان بتوانید سایتتان را مدیریت کنید . همچنین خدمات پشتیبانی خوبی به شما ارائه دهد تا خیال شما راحت باشد که وب سایت شما همیشه امن و در دسترس خواهد بود . این موضوعات قطعا برای شما هزینه بر خواهد بود ولی در مقایسه با ساخت سایت رایگان خیالتان راحت است که یک تیم در پشت پرده سایت شما هستند و مسئولیت تمامی موارد فنی و امنیتی را به عهده دارند .

ساخت سایت رایگان با سایت ساز های خارجی :

سایت ساز های قوی خارجی مانند ویکس (Wix)و شاپیفای(Shopify) نرم افزار های ساخت سایت آنلاین هستند که به شما امکان ایجاد سایت را به صورت رایگان می دهند اما برای داشتن سایت حرفه ای و دسترسی به ابزار های توسعه باید نسخه های دلاری آن ها را خریداری نمایید .درواقع این نرم افزار ها یک سایت با قابلیت های پایه را به شما ارائه می دهند ولی برای داشتن یک سایت حرفه ای داشتن امکانات پایه کافی نیست و باید آپشن های بیشتری در اختیار داشته باشید . همچنین بسیاری از سایت ساز های خارجی قابلیت پشتیبانی از زبان فارسی و راست چین شدن را ندارند . همانطور که در بالا هم اشاره کردیم حتی در سایت ساز های خارجی هم چیزی با عنوان ساخت سایت رایگان وجود ندارد .




ساخت سایت رایگان با وردپرس :

قطعا نام وردپرس را زیاد شنیده اید . نرم افزار متن بازی که امکان طراحی و ساخت سایت را به شما می دهد ولی راه اندازی ، نصب و انجام تنظیمات آن نیازمند مطالعه و کمی دانش فنی می باشد .
در پیاده سازی سایت با وردپرس هم هزینه هایی وجود دارد که در ابتدا شاید این هزینه ها ، پنهان باشند ولی هر چه پیش می روید برای افزودن امکانات و ویژگی های مختلف به وب سایت خود مجبور به پرداخت هزینه می شوید مخصوصا اگر صاحب یک سایت فروشگاهی باشید . 
هیچ سایت سازی وجود ندارد که به شما تضمین ساخت سایت رایگان بدون حتی پرداخت یک ریال را بدهد . در بهترین حالت نیازمند خرید هاست و دامنه هستید که این هزینه ها به صورت سالیانه هستند و برای اینکه وب سایت شما همیشه در دسترس باشد باید سالیانه دامنه و هاست خود را شارژ نمایید .

در ادامه برای ظاهر یا پوسته ی سایت خود ، قالب های رایگان و پولی زیادی هستند که می توانید از سایت های ایرانی و یا خارجی خریداری کنید . برای اضافه کردن امکانات به سایت خود نیازمند نصب افزونه های مختلفی هستید که افزونه های رایگان تمام نیاز های شما را برطرف نمی کنند و نیاز خواهید داشت  افزونه های غیررایگان را تهیه کنید .
علاوه بر این فرض کنید صاحب فروشگاهی هستید که با گذشت زمان فروشگاه شما بزرگتر می شود و به همان نسبت نیاز های شما از وب سایت خود نیز بیشتر می شود به عنوان مثال میخواهید باشگاه مشتریان وب سایت خود را راه اندازی کنید تا مشتری های وفاوار خودر را بشناسید ، مشتری های جدید جذب کنید و یک استراتژی برای افزایش میزان فروش خود در نظر بگیرید. گاهی با افزونه های پولی نیاز های شما پوشش داده نمی شود و برای اینکه همه ی امکانات را یکجا و به صورت یکپارچه داشته باشید مجبور به استخدام یک برنامه نویس برای پیاده سازی خواسته هایتان می شوید .


در هفت ستاره تمامی امکانات مورد نیاز شما برای ورود به دنیای دیجیتال آماده است...

مشاوره رایگان

برای ساخت سایت از کجا شروع کنیم ؟

1400/06/25 در ساعت 10:06:00

در این مقاله به مراحلی که برای ساخت وب سایت نیاز دارید اشاره می کنیم .

برای ساخت سایت از کجا شروع کنیم ؟
نظر جدید
0%