هر آنچه که باید درباره الکسا آمازون بدانید

1398/06/25 در ساعت 11:20:00

رتبه الکسا از این نظر مهم است که داده های سطح بالایی را در مورد میزان ترافیک و تعامل سایتتان را ، در اختیار شما قرار می دهد. این داده ها به شما این امکان را می دهد که درک بهتری از سایت خود داشته باشید و همچنین نشان میدهد برای افزایش «محبوبیت» خود روی چه چیزی کار کنید. در سال 2020، حدود 1.5 میلیارد

هر آنچه که باید درباره الکسا آمازون بدانید

الکسا آمازون

الکسا به عنوان یک شرکت مستقل در سال 1996 تاسیس شد و در سال 1999 توسط آمازون به قیمت 250 میلیون دلار  خریداری شد. الکسا داده های ترافیک وب، رتبه بندی جهانی و سایر اطلاعات را در بیش از 30 میلیون وب سایت ارائه می دهد. از سال 2020، وب سایت الکسا هر ماه توسط بیش از 400 میلیون نفر بازدید شده است.وب سایت الکسا یکی از سایت های بسیار معتبر جهانی می باشد که می تواند آمار جامع و دقیقی از رفتار کاربران به شما نشان بدهد.
الکسا آمازون یکی از شرکت های وابسته به آمازون   می باشد که یکی از اهداف این سایت ، جمع آوری اطلاعات سایت و ترافیک آن از نظر تعداد بازدیدها ، است . الکسا آمازون با در نظر گرفتن الگوریتم ها و معیارهایی سایت ها را از نظر میزان بازدید صفحات آن ها رتبه بندی می کند و از طرفی اطلاعات مفیدی درمورد رفتار مخاطبین صفحات ارائه می دهد. هر چقدر در رده بندی سایت ها رتبه شما نزدیک به عدد یک باشد این معنا را می رساند که سایتی با بازدید بالا دارید.
در ابتدا نسخه اولیه الکسا به صورت نصبی بود و بلافاصله بعد از آن به شکل نوار ابزاری که بالای مرورگر قرار می گیرد استفاده می شد که به دیتای سایت ها دسترسی پیدا می کرد و آنهایی که ترافیک بیشتری را داشتند را  به ترتیب از بالا به پایین لیست می کرد.



رتبه الکسا به زبان ساده میزان محبوبیت یک وب سایت را می سنجد. اما محبوبیت دقیقاً به چه معناست؟

رتبه الکسا از این نظر مهم است که داده های سطح بالایی را در مورد میزان ترافیک و تعامل سایتتان را ، در اختیار شما قرار می دهد. این داده ها به شما این امکان را می دهد که درک بهتری از سایت خود داشته باشید و همچنین نشان میدهد برای افزایش «محبوبیت» خود روی چه چیزی کار کنید.

 در سال 2020، حدود 1.5 میلیارد وب سایت وجود داشت که  توسط الگوریتم الکسا رتبه بندی شدند. گوگل بر اساس رتبه بندی الکسا وب سایت شماره 1 در جهان است. 

الکسا آمازون میانگین تعداد بازدیدکنندگان سایت ها را می سنجد و هر سایت را فقط در مدت 3 ماه مورد بررسی قرار می دهد.
این رده بندی از یک تا سی میلیون می باشد و هر وبسایتی که در عرض این 3 ماه بازدیدی نداشته باشد در این رنکینگ قرار نخواهد گرفت.
این را بدانید که هرچقدر به قله نمودار نزدیک تر می شوید رقابت بر سر کسب رتبه بیشتر است  به عنوان مثال بالابردن سایت از رتبه 50 به 40 به مراتب خیلی سخت تر از رساندن آن از 25 میلیون به 20 میلیون می باشد.
با این حال عواملی در تعیین و بالا بردن رتبه الکسا نقش اصلی را دارند که بر مبنای آمار سه ماه گذشته سنجیده می‌شوند.


چگونه رتبه الکسا خود را بررسی کنیم؟
 به ابزار تجزیه و تحلیل رتبه الکسا مراجعه کنید و اطلاعات شرکت خود را وارد کنید. اگر کاربر کروم هستید، می‌توانید افزونه مرورگر نوار ابزار الکسا را ​​نیز برای دسترسی آسان‌تر به مرورگر خود اضافه کنید.

در عرض چند ثانیه نوار ابزار الکسا اطلاعات جالبی را در مورد شرکت شما نمایش میدهد. رتبه ی الکسا با تاکتیک های سئو  و محتوای جذاب تر در سایت شما افزایش می یابد.


تاثیر رتبه الکسا بر سئو سایت این است که شما می توانید موارد دیدگاه های ارزشمندی  را در مورد وب سایت خود درک کنید و از آن داده ها برای بهبود رتبه بندی SEO خود استفاده کنید. شما می توانید درک واضح تری از رتبه بندی خود در موتور جستجو  داشته باشید.

اگر الکسا را به نسخه ی پولی ارتقا دهید ، می‌توانید به قابلیت های بیشتری دسترسی داشته باشید. پلن های پولی به شما امکان دسترسی به گزارش های کامل سایت و همچنین ابزارهای  SEO را می دهد. برنامه های الکسا از 79 دلار برای تجزیه و تحلیل اولیه ترافیک وب سایت شروع می شود و تا 299 دلار برای ابزرار های پیشرفته تر ،  می رسد.


عوامل موثر در رنکینگ الکسا آمازون

  • مدت زمان حضور کاربران در سایت : این که کاربر چه مدت زمانی را در سایت شما سپری کند نیز اهمیت دارد و الکسا امازون نیز این موضوع را در رتبه بندی خود موثر می داند.
  •  ترافیک سایت : مهم ترین فاکتور در بهبود رتبه سایت از نظر الکسا آمازون، ترافیک آن می باشد. شاید پیش خودتان فکر کنید که منظور از ترافیک سایت فقط حضور بازدیدکنندگان در آن می باشد اما این را بدانید که این اصطلاح، یک اصطلاح گسترده ای است که در واقع به اطلاعات مبادله شده میان کاربر و سایت گفته می شود.
  • مشاهده تعداد صفحات توسط کاربر : اگر سایت شما جذاب باشد و به صورت حرفه ای طراحی شده باشد مسلما کاربران علاقه مند خواهند شد که دیگر صفحات وبسایتتان را مشاهده کنند که به عنوان یک مورد موثر در بررسی های الکسا آمازون به شمار می رود زیرا الکسا در ابتدا برایندی از متون شما می کند و حدس می زند که خواندن آن شما به چه اندازه وقت می برد، سپس زمانی که کاربر در صفحه آن مطلب بوده است را نیز مورد بررسی قرار می دهد و اگر از آن مدت زمان به اندازه قابل توجهی کم تر باشد امتیاز منفی قلمداد می شود..
  • بک لینک ها : یکی از موارد بسیار مهم هم در الکسا آمازون و هم سئو بک لینک ها هستند. بک لینک گرفتن از سایت های بسیار معتبر نه تنها موجب بهبود جایگاه وبسایت شما در رنکینگ الکسا آمازون خواهد شد بلکه موجب می شود تا در صفحات جستجو گوگل نیز رتبه خوبی را بدست آورید.
  • Bounce rate: می توان برای آن یک فرمولی تعریف کرد یعنی نسبت بازدیدکنندگانی که پس از مدت زمانی خیلی کوتاه سایت را ترک می کنند به کل کاربران،  پس توجه کنید که می بایست Bounce rate سایتتان پایین تر باشد که این موضوع حاکی از عملکرد خوب سایتتان دارد و یک فاکتور مثبت در رنکینگ الکسا آمازون می باشد.


کلام آخر


با قرار گرفتن سایتتان در رتبه های بالای صفحه جستجوی گوگل و همین طور الکسا آمازون می توانید توجهات زیادی را به سمت خود جلب کنید که در نهایت این عامل موجب می شود تا در تجارت و کار خود موفق تر از قبل ظاهر شوید 
با این حال برای رسیدن به این امر می بایست تمامی عوامل موثر در آن را به خوبی فرا بگیرید به همین دلیل به شما پیشنهاد می کنیم که حتما از دیگر مقالات موجود در هفت ستاره دیدن کنید.
 

نظر جدید
0%