ضرورت برندسازی یا برندینگ (Branding)
با ثبت سفارش آنلاین به مدت محدود از تخفیف 10 درصد روی تمامی پکیج ها بهره مند شوید.مشاهده تعرفه ها

ضرورت برندسازی یا برندینگ (Branding)

ممکن است به نظر برسد که برندسازی از عناصری مثل لوگو و رنگ ها تشکیل شده است.  برندینگ یا برندسازی چیزی بیش از ایجاد یک نام یا لوگوی خاص و زیبا برای یک محصول یا خدمت است، برندینگ مسیری است که به واسطه آن،  مشتریان محصولات و خدمات یک شرکت را درک و تجربه می کنند.

اگر می خواهید تعریف کامل تری از برندسازی را بدانید و با مهم ترین قوانین برندسازی  آشنا شوید، مقاله برندسازی یا برندینگ (Branding) اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار خواهد داد

اهمیت برندسازی:

برند، به شما شخصیت می بخشد و کل هویت کسب و کار شما است. با گسترش شبکه های اجتماعی، مصرف کنندگان هر روزه در معرض مارک های جدید قرار می گیرند و گزینه های زیادی برای انتخاب دارند . شما باید طوری برند خود را در ذهن مخاطب تعریف کنید که به شما وفادار باشند.  بنابراین امروزه  ضرورت برندسازی بسیار بیشتر از گذشته اهمیت دارد. 
یکی از مهم ترین ضرورت های برند سازی این است که باعث می شود شما بیشتر شناخته شوید . شرکت هایی که هیچ نام و برند مشخصی ندارند، مورد توجه بسیاری از افراد قرار نمی گیرند و به راحتی فراموش می شوند امروزه رقابت، بسیار گسترده است. با ساختن یک برند خوب، می توانید  متمایز از رقبایتان باشید و توجه و اعتماد افراد را به خود جلب کنید . اعتماد مخاطبان یکی از مهم ترین دارایی های شما در کسب و کارتان خواهد بود. خودتان را یک لحظه جای مشتری بگذارید. فرض کنید میخواهید محصولی را خریداری کنید، که یکی از آنها قیمت پایین تری دارد ولی تا به حال اسمی از آن نشنیده اید و محصول دیگر برایتان آشناست ولی کمی گرانتر است. کدام را خریداری می کنید؟ بیشتر مردم به محصولی اعتماد می کنند که برند آن را بشناسند حتی اگر مجبور باشند هزینه ی بیشتری برای آن پرداخت کنند.

چند مورد از دلایلی که به شما ثابت می کند برندسازی امری بسیار ضروری است

  1. برند سازی باعث ایجاد مشتریان وفادار می شود: 
    هیچ شرکتی دوست ندارد که مشتریانش فقط یک بار از محصولاتش استفاده کنند. از طریق برندسازی خوب، شما می توانید افراد را تحت تاثیر قرار دهید و با آنها ارتباط بهتر و ماندگاری برقرار کنید. با داشتن یک برند خوب می توانید مشتریان معمولی را به مشتریانی وفادار تبدیل کنید.

  2. برند نشان دهنده ی وعده ی شما به مشتری است:
    یک برند خوب همیشه انتظار مشتریان از شما را مشخص میکند و مسیر شما را مشخص می کند و شما را با خود و مشتریانتان صادق می کند. به عنوان مثال آمازون را در نظر بگیرید. هنگامی که در سال 1995 راه اندازی شد، فقط کتاب می فروخت با این حال بنیانگذار آن می دانست که قرار هست یک فروشگاهی داشته باشد که همه چیز را به فروش برساند. شعار و وعده ی آمازون این بود که هر کسی به هر چیزی که احتیاج داشته باشند، ما برایش فراهم میکنیم و زندگی را شادتر و آسان تر می کنیم. این شعار حتی به لوگوی آنها هم راه پیدا کرد. همانطور که در لوگوی آمازون مشاهده می کنید، یک فلش از حرف A به حرف Z کشیده شده . از A تا Z نشان دهنده ی ارائه همه چیز هست. لوگوی آمازون در عین سادگی، یک علامت تجاری قوی است. اما وعده ی پشت آن است که آن را متمایز کرده.

  3. جلب اعتماد : 
    بیشتر افراد ترجیح می دهند به جای خرید از محصولات ناشناخته، از برندها خرید کنند. یک برند تجاری خوب، اعتماد اولیه مشتری را جلب می کند و باعث می شود که مشتریان نسبت به شما یک آشنایی اولیه ای داشته باشند و اگر خدمات منحثر به فردی از شما دریافت کنند و یا تجربه ی خوبی نسبت به خرید از شما داشته باشند، به سمت شما باز خواهند گشت.

  4. حفاظت در برابر رقبا : 
    داشتن برند به شما سبک و اصالت می دهد و از شما در برابر رقبایتان محافظت می کند. رقبایتان ممکن است از شما تقلید کنند و محصولات مشابه شما را تولید کنند ولی سبک و اصالت شما را نمی توانند از بین ببرند. داشتن یک برند به یاد ماندنی که پشت آن یک داستان و هویت باشد، شما را به یک قهرمان تبدیل می کند و باعث می شود مردم خودشان شما را به یکدیگر معرفی کنند. بنابراین محصول یا خدمات شما همیشه حفظ خواهد شد. 

  5. یک برند خوب باعث می شود شما کارمندان خود را به راحتی از دست ندهید:
     زمانی که شما دارای یک برند خوب و یک استراتژی مشخص هستید، کارمندان شما حس بهتری ازکار کردن در شرکت شما دارند و مدت زمان بیشتری برای شما کار می کنند. کارمندان شما می خواهند هدفی برای کارکردن داشت باشند . آنها می خواهند بدانند که انتظارات مشتریان و مدیران مجموعه از آنها چیست. اینکه آنها میتوانند در یک مسیر مشخص و در راستای تحقق شعار برند شما حرکت کنند، راضی تر خواهند بود

  6. ایجاد ارزش مالی برای شرکت شما:  
    اگر برندسازی به درستی انجام شود، باعث می شود که شما شانس انتخاب شدن بیشتری در بین رقبایتان داشته باشید . یک برند شناخته شده و دوست داشتنی، یکی از با ارزش ترین دارایی های یک شرکت است. چون طبق یک نظرسنجی 59درصد از مصرف کنندگان ترجیح می دهند محصولات جدید را از مارک های آشنا و شناخته شده بخرند در صورتی که مشتری با برند سازمان آشنا باشد و احساس مناسبی نسبت به آن داشته باشد، سازمان هزینه تبلیغات، زمان و… کمتری برای تبدیل وی به یک مشتری بالقوه یا وفادار متحمل خواهد شد.

تاثیر طراحی وبسایت خوب در ایجاد یک برند موفق

داشتن یک وبسایت خوب یکی از ضروری ترین ابزارها برای داشتن یک برند موفق است . چون وب سایت شما مهمترین ابزار برای بازاریابی نام تجاری شما است. هنگام طراحی وب سایت خود: صدا ، پیام و شخصیت خود را می توانید در در محتوای سایت خود بگنجانید. 

امروزه بیشتر مردم ترجیح میدهند خریدهای خود را به صورت آنلاین و غیر حضوری انجام دهند. 88 درصد از مصرف کنندگان قبل از خرید آنلاین و یا حتی مراجعه حضوری ترجیح می دهند از محصولی که می خواهند خریداری کنند، اطلاعات دقیقی از طریق اینترنت و گوگل به دست آورند که بتوانند با تحقیق بیشتر، خرید هوشمندانه تری داشته باشند. چه بستری بهتر از وبسایت شما می تواند این اطلاعات را در اختیار مشتریان شما قرار دهد؟ وبسایت شما تصویر روشنی از برند شماست و انواع محصولات و خدماتی که ارائه می دهید را برای مشتری مشخص میکند.
اگر بخواهید از غافله فروش آنلاین عقب نمانید، مقاله فروش آنلاین محصولات می تواند به شما کمک کند.


روش های زیادی برای معرفی آنلاین برند شما وجود دارد که یکی از آنها شبکه های اجتماعی است که بهتر است از آن غافل نشوید. اما داشتن یک وبسایت به عنوان ستون فقرات حضور آنلاین شما خواهد بود که شبکه های اجتماعی به محکم تر شدن آن کمک می کند. شما می توانید از شبکه های اجتماعی برای تعامل بیشتر با مصرف کنندگان استفاده کنید و هنگامی که مشتری می خواهد درباره کسب و کار شما اطلاعات بیشتری داشته باشد، یا جزییات بیشتری از محصولات یا خدماتی که شما ارائه می دهید را بدانند، می توانید آنها را به وبسایت خود لینک دهید . هدف نهایی وبسایت شما این است که با اطلاعاتی که ارائه میدهید، به تمامی سوالات کاربران پاسخ دهید. داشتن وبسایت باعث می شود بتوانید با مشتریان خود روابط محکمتر و طولانی مدت تری برقرار کنید.
با حضور آنلاین از طریق وبسایت می توانید به مشتریان بیشتری دست پیداکنید و فرصت های بیشتری برای فروش داشته باشید و محصولات خود را به صورت شبانه روزی بفروشید.
محتوای موجود در وبسایت شما مانند یک بازاریاب 24 ساعته برای شما کار می کند. که به مشتریان کمک می کند اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورند . یک محتوای خوب و تاثیر گذار، مشتریان را درمورد مزایای محصولات یا خدمات شما، متقاعد می کند.
برای داشتن یک وبسایت خوب بهتر است گام اول که انتخاب یک شرکت معتبر است را درست بردارید. قبل از انتخاب شرکت، مقاله ی بهترین شرکت طراحی سایت می تواند کمک زیادی به شما کند.


شرکت هفت ستاره طی سال ها فعالیت خود، تجربه راه اندازی وبسایت برای برند های معتبری همچون عطاویچ، نایب، دانشگاه تهران، مجموعه رفاهی بانک ملی و ... را داشته و بسیار خوشحال خواهیم بود اگر بتوانیم با طراحی وبسایت برای شما ، گامی مثبت در جهت تثبیت برندتان در ذهن مشتریانتان را داشته باشیم. مشاهده نمونه کارها

 


افزودن ماژول جدید
0%