چگونه با راه اندازی فروشگاه اینترنتی درآمد کسب کنیم ؟

1400/06/27 در ساعت 15:00:00

راه اندازی فروشگاه اینترنتی

چگونه با راه اندازی فروشگاه اینترنتی درآمد کسب کنیم ؟

با گسترش زندگی شهرنشینی و دنیای دیجیتال، بسیاری از افراد ترجیح می دهند خریدهای خود را به صورت آنلاین انحام دهند و دیگر حاضر نیستند وقت خود را در ترافیک خیابانها تلف کنند. بنابراین اگر شما محصولاتی برای فروش دارید و هنوز وبسایتی برای فروش و معرفی محصولات خود طراحی نکرده اید، بخش زیادی از مشتری های آنلاین را از دست خواهید داد.
همه ی انسان ها تمایل دارند راهی برای پولسازی بیشتر پیدا کنند . راه اندازی کسب و کار آنلاین یکی از این روش هاست که به واسطه ی آن حتی زمانی که در خواب هستید هم می توانید پول دربیاورید .







برای اینکه بتوانید از طریق فروشگاه آنلاین فروش داشته باشید باید یک وب سایت عالی راه اندازی کنید و نکاتی را که در ادامه توضیح میدهیم را رعایت کنید . راه اندازی فروشگاه اینترنتی در مقایسه با سایت های شرکتی و شخصی جزئیات بیشتری دارد و رعایت همه ی نکات در کنار هم باعث می شود تا سایت شما به یک فروشگاه حرفه ای تبدیل شود . 

 1- برای صفحه ی اصلی سایت خود یک گرافیک ساده و گیرا ایجاد نمایید . برای محصولات تصاویر مناسب و با کیفیت قرار دهید . اگر تصاویر شما بی کیفیت باشند کاربران ،  سایت شما را ترک می کنند . سعی کنید از محصولات خود عکاسی صنعتی یا تبلیغاتی تهیه کنید . کاربران با دیدن تصاویر باکیفیت و از زوایای مختلف حس اعتماد بیشتری خواهند کرد.

2-  اسلاید شو هایی با عرض و ارتفاع زیاد در صفحات فروشگاه خود قرار ندهید. بهتر است بجای اسلایدر بزرگ با ارتفاع زیاد از اسلایدر های کوچک تر استفاده کنید و بلافاصله بعد از آن پیشنهادات شگفت انگیز و یا محصولات پرفروش خود را قرار دهید .

3- حتما اطلاعات تماس خود را در فروشگاه خود قرار دهید . برای مخاطبان شما مهم است که از کجا خرید انجام می دهند . در صورت سوال و یا نیاز به راهنمایی چگونه می توانند با شما در ارتباط باشند ؟ در صورت سفارش محصول امکان پیگیری برای آن ها وجود دارد یا خیر !  سعی کنید تمامی راه های ارتباطی را در وب سایت خود قرار دهید . مانند شماره تماس ، آدرس ، نقشه ی گوگل ، ایمیل  و ...تمامی این اطلاعات باید درست و واقعی باشند . اگر اطلاعات شما درست نباشد امکان ندارد آن کاربر مجدد از سایت شما بازدید کند .

4- در یک فروشگاه اینترنتی تجربه کاربری بسیار مهم است . کاربر باید بتواند به راحتی محصول مورد نظر خود را پیدا کند و به سبد خرید اضافه کند پس قرار دادن جستجو ی مناسب برای دسترسی راحت تر به محصولات بسیار اهمیت دارد .

5- مراحل خرید باید فرآیندی ساده و به دور از پیچیدگی باشد تا کاربر در هنگام ثبت سفارش گیج نشود . باید شرحی از سفارش ، شیوه ی ارسال ، هزینه ی ارسال و هزینه ی نهایی به کاربر نمایش داده شود .


راه اندازی فروشگاه آنلاین و کسب درآمد

6- بعد از خرید می توانید در مراحل مختلف سفارش برای کاربر خود پیام کوتاه ارسال کنید تا کاربر شما در جریان اطلاعات سفارش خود باشد. همچنین یک قسمت باید در پروفایل کاربران برای مشاهده ی سوابق خرید وجود داشته باشد.

7- حتما نماد اعتماد بگیرید . مردم به فروشگاه های آنلاینی که دارای نماد الکترونیکی هستند بیشتر اعتماد می کنند به دلیل اینکه وب سایت ها ملزم به رعایت یک سری قوانین و استاندارد ها برای کسب و دریافت تایید این ارگان هستند و در صورت نقض آن قوانین از داشتن نماد محروم می شوند .

8- از بانک های معتبر درگاه بگیرید . کاربر سایت شما برای خرید به درگاه بانکی متصل می شود و اطلاعات کارت بانکی خود را وارد می کند . بدیهی است که بانک مقصد برای کاربران مهم هستند و در صورت اتصال به درگاه بانکی که شناخته شده نباشد برای کاربران خوش آیند نیست.

9- ریسپانسیو : حتما دقت داشته باشید که وب سایت شما نمایش درستی در موبایل داشته باشد به دلیل اینکه امروزه اکثر کاربران با گوشی های خود در اینترنت جستجو می کنند به علاوه اینکه ریسپانسیو نبودن باعث کاهش رتبه ی سایت شما توسط موتور های جستجو مانند گوگل نیز می شود .

10- 
سعی کنید نظر مشتریان خود را در فروشگاه خود قرار دهید . بسیاری از مردم قبل از اقدام به خرید محصولی تمایل دارند دیدگاه دیگر مشتریان را درباره آن محصول بدانند . این روش تاثیر زیادی در جذب مشتری و ایجاد حس اعتماد در کاربر شما دارد.

با رعایت 10 نکته بالا شما قدم اول را که راه اندازی فروشگاه اینترنتی حرفه ای بود را انجام داده اید. حالا وقت آن رسیده است که با استفاده از استراتژی هایی که در زیر توضیح می دهیم از وب سایت خود درآمد کسب کنید . اگر فروشگاه شما محصولاتی با قیمت های مناسب برای فروش داشته باشد در آن واحد هم ترافیک بیشتر و هم درآمد بیشتری خواهید داشت.

یکی از سریع ترین راه ها برای ایجاد ترافیک به فروشگاه خود استفاده از کمپین های مارکتینگ است. تعداد و تنوع این کمپین ها زیاد است برای مثال می توانیم به نمونه های زیر اشاره کنیم :

1- تبلیغات در شبکه های اجتماعی که شامل
تبلیغات کلیکی گوگل (Google Ads): در این نوع کمپین ها گوگل در ازای نشان دادن شما در رتبه های اول از شما پول دریافت می کند . در این روش شما باید کلمات کلیدی مورد نظر خود را مشخص کنید و صفحات لندینگ را به گونه ای جذاب و حرفه ای ایجاد نمایید . به ازای هر کلیک که کاربر به سایت شما منتقل شود ، مقداری از اکانت شما کم می شود . این روش می تواند بسیار پربازده باشد ولی به دلیل هزینه ی دلاری آن ممکن است در شروع برای کسب و کار های کوچک صرفه ی اقتصادی نداشته باشد.
تبلیغات اینستاگرامی : این روز ها اینستاگرام به محبوب ترین اپلیکیشن ارتباطی تبدیل شده است و بسیاری از کسب و کار ها برای تبلیغ خود از این شبکه اجتماعی استفاد می کنند و به بازار بزرگی برای رقابت تبدیل شده است . یک پیج کاری برای فروشگاه خود ایجاد نمایید و با پست های جذاب شروع کنید . لینک خرید محصولات از سایت را در پست ها و استوری های خود قرار دهید 

همچنین می توانید وب سایت فروشگاهی خود را در شبکه های اجتماعی با دوستانتان به اشتراک بگذارید . دوستان و آشنایان ،  شما را به عنوان فرد قابل اعتمادی می دانند و شما را به دوستان خود تبلیغ می کنند . در دنیای مدرن امروز شبکه های اجتماعی یک ابزار مارکتینگ قوی محسوب می شود و می توانند به دیده شدن فروشگاه آنلاین شما کمک کنند  .از قدرت فیسبوک، پینترست ، اینستاگرام و ... استفاده کنید تا به اولین فروش های خود دست پیدا کنید .


راه اندازی فروشگاه اینترنتی


2- ایمیل مارکتینگ : ایمیل مارکتینگ یکی دیگر از ابزار های قوی برای افزایش فروش محسوب می شود ولی به شرط آن که با هدف و راه درست انجام پذیرد . ارسال ایمیل هایی بدون محتوای درست و فکر شده فقط کاربر شما را کلافه می کند . ایمیل مارکتینگ زمانی موثر است که به بهبود ارتباط شما با مشتری کمک کند به عنوان مثال میتوانید از این طریق تخفیف ها و محصولات جدید را به اطلاع کاربر برسانید ،
اگر کاربر خریدی انجام داده است که هنوز موفق به تکمیل آن نشده است به او یاداور شوید ،
 مقالات جدید و  جذاب ارسال کنید ،
و ....

3- سئو : اگر با استفاد از تکنیک های سئو برای کلمات کلیدی مورد نظر خود در رتبه های اول گوگل قرار بگیرید شبانه روز برای شما مشتری خواهد آمد . از آنجایی که رقابت در این زمینه بسیار بالا است این روش نسبت به بقیه مدت زمان بیشتری نیاز دارد تا به نتیجه برسد ولی نتیجه ی آن ماندگار است .

اینفلونسر : از اینفلوئنسر های اینستاگرام به عنوان ابزار تبلیغاتی برای بیشتر دیده شدن فروشگاه خود استفاده کنید . پست ها و استوری های جذاب تهیه کنید و از اینفلونسر ها بخواهید در پیج خودشان شما را تبلیغ کنند . 

تولید محتوای قوی : تولید محتوای قوی یکی از ضروری ترین استراتژی های بازاریابی مدرن محسوب می شود . باید بر اساس کلمات کلیدی انتخابی محتوایی تولید کنید که بتوانید از طریق آن با کاربر ارتباط برقرار کنید . تولید محتوا می تواند شامل متن ، ویدئو و اینفوگرافیک باشد.


استفاده از پاپ آپ : حتما شما هم بعضی سایت ها را دیده اید که در هنگام ورود یک پاپ آپ برای شما نمایش می دهند و تا زمانی که از آن خارج نشوید نمی توانید ادامه ی سایت را بازدید کنید . گاهی این پاپ ها برای کاربران اذیت کننده است و بدترین تجربه ی کاربری را دربر میگیرند . پس نمایش پاپ آپ به این نصورت اصلا توصیه نمی شود .
وقتی کاربر به سایت شما وارد می شود ممکن است فرصت کافی برای بازدید از تمام محتوا های سایت شما را نداشته باشد و ممکن است از اخبار ، رویداد ها و یا آفر های مهم شما غافل شود . در این حالت با استفاده از پنجره های کوچک و رنگی پاپ آپ می توانید توجه کاربران را جذب کنید .بعد از ورود کاربر به سایت شما و مقداری اسکرول این پاپ آپ ها می توانند در پایین سمت راست و یا چپ ظاهر شوند.

پیگیری آنالیز های وب سایت : دانستن روند حرکت سایت به شما در انجام قدم های بعدی کمک می کند . از طریق ابزار های آنالیز گوگل مانند گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس می توانید اطلاعات ارزشمندی به دست آورید و قدم های بعدی را پیش بینی کنید . این که مخاطبان شما چه کسانی هستند ، چه علایقی دارند ، از کدام مناطق بازدید بیشتری دارید ، کدام صفحات پربازدید هستند و کدام صفحات نیاز به اصلاح و یا ویرایش محتوا دارند و ... همه ی این موارد با ابزار های آنالیز و تحلیل قابل دستیابی است . بدیهی است که با داشتن این اطلاعات می توانید تصمیمات بهتری در بازاریابی و تبلیغات خود داشته باشید.

 راه اندازی فروشگاه آنلاین و افزایش فروش 


بعضی از این استراتژی ها ممکن است نسبت به دیگری پربازده تر باشند مثلا اگر محصولات اداری برای فروش در وب سایت خود دارید قطعا شبکه ی اجتماعی لینکدین برای تبلیغات انتخاب مناسب تری نسبت به پینترست و یا اینستاگرام است ولی اگر یک فروشگاه لباس دارید تبلیغات در اینستاگرام برای شما پربازده تر خواهد بود . از طرفی بعضی از این روش ها سریع هستند و نتیجه خیلی سریع قابل رویت است  مانند تبلیغات کلیکی گوگل ولی بعضی دیگر مانند سئو دیربازده هستند ولی ماندگارتر . 
پیشنهاد ما به شما این است که یکی از روش های تبلیغات را انتخاب کنید و همزمان روی سئو سایت خود هم کار کنید زمانی که سئو سایت شما قوی شود دیگر نیاز به پرداخت هزینه برای کمپین های تبلیغاتی نخواهید داشت .
در انتخاب کمپین های تبلیغاتی حتما نتیجه را آنالیز کنید که کدام بلاگر ، کدام کمپین ، کدام کلمه ی کلیدی برای شما ترافیک و فروش بیشتری داشته است .



در هفت ستاره تمامی امکانات مورد نیاز شما برای ورود به دنیای دیجیتال آماده است...

مشاوره رایگان

فروش آنلاین محصولات

1400/06/30 در ساعت 13:09:00

امروزه بیشتر افراد برای صرفه جویی در وقت، ترجیح می دهند خریدهای خود را به صورت آنلاین سفارش دهند.

فروش آنلاین محصولات

فروشگاه اینترنتی مواد غذایی

1400/06/29 در ساعت 11:45:00

تقاضای خرید آنلاین مواد غذایی در چند سال گذشته به میزان قابل توجهی افزایش یافته و تعداد بیشتری از فروشگاه های مواد غذایی ، تحویل درب منزل را به خدمات خود اضافه کرده اند.

فروشگاه اینترنتی مواد غذایی

مراحل طراحی فروشگاه اینترنتی

1400/07/29 در ساعت 11:41:52

آمارها نشان می دهد که درصد زیادی از مردم، خریدهای خود را به صورت آنلاین انجام میدهند. اکثر فروشندگان، برای اینکه از بازار رقابت عقب نمانند و مشتریانشان را از دست ندهند، به فکر فروش آنلاین محصولات خود افتاده اند.

مراحل طراحی فروشگاه اینترنتی

در سفارش طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی چه نکاتی را در نظر بگیرم؟

1400/08/30 در ساعت 12:55:18

طراحی سایت حرفه ای در کمترین زمان ممکن| نکات مهمی که قبل از سفارش طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی باید بدانید.

در سفارش طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی چه نکاتی را در نظر بگیرم؟

افزایش فروش فروشگاه اینترنتی (راه های افزایش فروش اینترنتی)

1400/08/23 در ساعت 14:10:16

ما ایده های زیادی برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی شما داریم ...

افزایش فروش فروشگاه اینترنتی (راه های افزایش فروش اینترنتی)

بهترین شرکت طراحی سایت فروشگاهی

1400/08/23 در ساعت 11:32:55

تحقیق برای انتخاب بهترین شرکت طراحی سایت فروشگاهی بسیار مهم است از آنجایی که شما به دنبال سرمایه گذاری از طریق طراحی سایت فروشگاهی هستید و اطلاعات فروشگاه و مشتریان شما بر روی پلتفرم و یا هاست شرکت طراحی سایت قرار می گیرد

بهترین شرکت طراحی سایت فروشگاهی
نظر جدید
0%