نرم افزار سی آر ام ابری (Cloud CRM)

1398/08/28 در ساعت 02:00:00

در دنیای امروز بسیاری از کاربران بدون اینکه خودشان اطلاع داشته باشند در حال استفاده از نرم افزار های ابری هستند . بسیاری از نرم افزار های اشتراک گذاری مدیا مانند اینستاگرام ، فلیکر و یوتیوب از سیستم های ابری استفاده می کنند . نرم افزار سی آر ام یکی از نرم افزار هایی است که به صورت ابری قابل ارائه اس

نرم افزار سی آر ام ابری (Cloud CRM)

سیستم های ابری یک فضا برای ذخیره سازی اطلاعات هستند که این فضا و اطلاعات آن هیچ وقت از بین نمی روند در دنیای امروز بسیاری از کاربران بدون اینکه خودشان اطلاع داشته باشند در حال استفاده از نرم افزار های ابری هستند . بسیاری از نرم افزار های اشتراک گذاری مدیا مانند اینستاگرام ، فلیکر و یوتیوب از سیستم های ابری استفاده می کنند . حتی جی میل و هات میل هم همین طور. در واقع سیستم های ابری از قدرت اینترنت برای ذخیره سازی اطلاعات از مقیاس کوچک گرفته تا مقیاس های بزرگ و پیچیده استفاده می کنند .نرم افزار سی آر ام یکی از نرم افزار هایی است که به صورت ابری قابل ارائه است.  

نرم افزار سی آر ام ابری چیست؟

همانطور که می دانید برنامه سی آر ام یک تکنولوژی برای مدیریت و پاسخ سریع به تعاملات مشتری های فعلی و مشتری های بالقوه است.با یک نرم افزار مدیریت مشتری با کیفیت ، شما به راحتی می توانید همه ی اطلاعات مربوط به هر سازمان یا فردی که با سازمان شما در ارتباط است را به صورت کاملا امن و یکپارچه نگه داری کنید. همچنین این نرم افزار سازمان شما را در جهت افزایش فروش هدایت می کند.سی آر ام ابری (CRM cloud) به معنی هر تکنولوژی مدیریت ارتباط با مشتری است که نرم افزار سی آر ام و ابزار های آن از طریق اینترنت قابل دسترسی است. دسترسی به سی آر ام ابری از طریق ابزار های مبتنی بر وب یا مرورگر انجام می شود . همچنین امکان دسترسی همزمان چند کاربر به سیستم نیز وجود دارد .در اکثر مواقع سیستم سی آر ام مبتنی بر کلود به منظور راحتی کاربران با امکان دسترسی در نسخه های موبایل و تبلت ایجاد می شوند .

سی آر ام ابری چیست

به طور کلی دو نوع نرم افزار سی آر ام وجود دارد:
1- نرم افزار سی آر ام نصبی :در این حالت شما نیاز دارید نرم افزار سی آر ام خود را روی سرور در داخل شرکت نصب کنید و هزینه پشتیبانی و نگهداری از آن هم توسط سازمان شما انجام می شود.در این حالت شما  نیازمند خرید سخت افزار ، نرم افزار و مجوز های نرم افزار برای نصب هستید .  همچنین وجود یک تیم آی تی برای نگهداری و آپدیت برنامه ضروری است. استفاده از این روش برای سازمان شما  پر هزینه خواهد بود .
2- نرم افزار سی آر ام ابری( Saas  CRM ) یا Cloud CRM: با سی آر ام ابری می توانید برنامه سی آر ام خود  را  تنها در عرض چند دقیقه بر روی  سرورهای شرکت های ارائه دهنده خدمات نصب کنید .  در این حالت می توانید در هر زمان و با توجه به نیاز، منابع سخت افزاری جدیدی به سرور خود بیفزایید و متناسب با آن منابع هزینه بپردازید. در نرم افزار های سی آر ام ابری دیگر نگران پشتیبانی و نگهداری سرور نیستید و  شرکت های ارائه دهنده سرور های ابری خود مسئول نصب و راه اندازی و کار هایی از قبیل بک آپ گیری و امنیت هستند. سیستم های ابری با حذف هزینه های اولیه راه اندازی سرور و  با دریافت حق سرویس ماهیانه به شما از طریق اینترنت سرویس می دهند. در دنیای امروز استفاده از نرم افزار های ابری به سرعت در حال رشد هستند.
 اولین سی آر ام ابری در سال 2007 توسط شرکت force.com معرفی  شد و سپس سی آر ام ابری به دلیل قابلیت های آن بسیار فراگیر شد.

مزایای سی آر ام مبتنی بر ابر

1-مقیاس پذیری و انعطاف پذیری
یکی از اصلی ترین مزیت های سی آر ام مبتنی بر ابر مقیاس پذیری آن می باشد. سی آر ام ابری به گونه ای طراحی شده است که کاملا با افزایش ظرفیت انعطاف پذیر است و هر کسب و کاری می تواند بر اساس نیاز های سازمان خود نرم افزار سی آر ام داشته باشد. با سی آر ام ابری شرکت ارائه دهنده مسئول مدیریت نرم افزار و حل مشکلات فنی به وجود آمده می باشد. این شرکت ها نیروهای متخصص و حرفه ای دارند که داده ها و اطلاعات شما را پشتیبان گیری و نگه داری می کنند . 
2-قابل دسترسی در هر زمان و هر مکان
سی آر ام های ابری امکان دسترسی در هر زمان ، هر مکان و هر دستگاهی را فراهم می کند که باعث می شوند کار ها به شیوه ای مدرن پیش بروند. به عنوان مثال یک تیم در مکان های مختلف با منطقه زمانی های متفاوت همگی به یک پایگاه داده ی مشترک دسترسی دارند.  همچنین در سطح یک سازمان باعث می شود که کارکنان دپارتمان های مختلف یک سازمان به راحتی به اطلاعات مشتریان دسترسی داشته باشند . در این حالت همه ی چیزی که نیاز خواهید داشت اتصال اینترنت ،  اکانت ورود به برنامه و یک گوشی یا لپ تاپ است. به دلیل اینکه اطلاعات سازمان شما در فضای اینترنت ذخیره شده است همه ی اطلاعات به صورت 24 ساعته قابل دسترسی هستند نه فقط زمانی که در شرکت هستید.
3-قابل پیاده سازی برای کسب و کار های کوچک
یکی از دغدغه های کسب و کار های کوچک و نوپا صرفه جویی در مسائل اقتصادی است . بسیاری از مدیران معتقدند که سی آر ام برای کسب و کار های کوچک توجیه اقتصادی ندارد . در پاسخ به این باور باید گفت بله پیاده سازی سی آر ام نصبی هزینه های زیادی را شامل می شود ولی در عوض سی آر ام مبتنی بر ابر پیشنهاد عالی برای کسب و کار های کوچکی است که تیم آی تی برای پشتیبانی ندارند و همچنین بودجه و منابع محدودی دارند.
4-راه اندازی سریع 
با استفاده از سی آر ام ابری تنها کافی است در سایت شرکت مورد نظر عضو شوید و حق اشتراک خود را بپردازید در حالیکه در سی آر ام نصبی زمان زیادی برای خرید تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری صرف خواهد شد و این تازه اول راه است . استقرار تیم آی تی برای پشتیبانی و نگهداری از سیستم هم هزینه بر است . 

مزایای استفاده از سی آر ام ابری
5-امنیت
در دنیای پرطرفدار اینترنت امنیت همیشه به عنوان موضوع مهمی مطرح است . مدیران شرکت ها اغلب نگران قرار دادن اطلاعات مشتریان خود  بر روی سرور های ابری هستند . اگر شما هم جزو این دسته هستید باید بدانید که نرم افزار های ابری سطح امنیتی بالاتری نسبت به سرور های نصبی دارند دلیل آن  هم این است که شرکت های ارائه دهنده سرویس های ابری از آخرین تکنولوژی های امنیتی استفاده می کنند که تامین این سطح از امنیت برای مشتریان بسیار پرهزینه خواهد بود . از طرف دیگر داده ها در سی آر ام ابری کد گذاری می شوند که بدون رمز گشایی دسترسی به اطلاعات غیر ممکن خواهد بود . 
6-صرفه جویی در هزینه 

شرکت های ارائه دهنده سیستم های ابری برای همه مشتریان خود منابع سخت افزاری تهیه می‌کنند و هزینه‌های نگه داری این تجهیزات نیز بین تمامی مشترکین تقسیم می‌شود؛ بنابراین هزینه استفاده از خدمات ابری به نسبت تهیه و نگه داری تمامی این تجهیزات به صورت مستقل بسیار ارزان‌تر خواهد بود.

بهترین نرم افزار سی آر ام چه ویژگی هایی دارد؟

1398/09/03 در ساعت 11:41:00

5 ویژگی بهترین نرم افزار سی آر ام که باید در سال 2019 بدانید

بهترین نرم افزار سی آر ام چه ویژگی هایی دارد؟

نرم افزار سی آر ام برای کسب و کار های کوچک

1398/08/26 در ساعت 11:11:00

در دنیای امروز افراد به دنبال شرکت های موفق و بزرگ هستند . به همان نسبتی که شرکت شما رشد می کند ، مشتری های بیشتر ، کارمندان بیشتر و در نتیجه درآمد بیشتر حاصل می شود. زمانی که درگیر این پروسه می شوید اولا باید فرآیند های سازمانی در روند کار شما ساده تر شوند و دوما باید روابط خود با مشتریان را حفظ

نرم افزار سی آر ام برای کسب و کار های کوچک

10 گام برای داشتن یک استراتژی سی آر ام موفق

1398/08/26 در ساعت 11:27:00

استفاده ی صد در صدی از نرم افزار سی آر ام در جهت رشد و افزایش فروش بدون داشتن یک استراتژی سی آر ام مناسب محقق نخواهد شد . برای آشنایی با راههای ایجاد استراتژی سی آر ام موفق در این مقاله با ما همراه باشید.

10 گام برای داشتن یک استراتژی سی آر ام موفق
نظر جدید
0%