10 گام برای داشتن یک استراتژی سی آر ام موفق

1398/08/26 در ساعت 11:27:00

استفاده ی صد در صدی از نرم افزار سی آر ام در جهت رشد و افزایش فروش بدون داشتن یک استراتژی سی آر ام مناسب محقق نخواهد شد . برای آشنایی با راههای ایجاد استراتژی سی آر ام موفق در این مقاله با ما همراه باشید.

10 گام برای داشتن یک استراتژی سی آر ام موفق

استراتژی سی آر ام موفق

سی آر ام یک ابزار ضروری برای ایجاد ارتباط موثر و وفادار با مشتری در جهت افزایش سودآوری کسب و کار شما است. تحقیقات نشان می دهد که سی آر ام به طور میانگین درآمد را به ازای هر نفر نیروی فروش 41% افزایش می دهد. علیرغم این آمار تحقیقات نشان داده است که حدود 50% نرم افزار های سی آر ام نتیجه مورد انتظار را نگرفته اند. این امر بخاطر این است که سی آر ام به تنهایی و بدون یک استراتژی مناسب کارساز نخواهد بود زیرا موفقیت پروژه سی آر ام  مستلزم به کار گیری استراتژی مدیریت ارتباط با مشتری است.

برای پاسخ به این سوال که چگونه یک استراتژی سی آر ام موفق داشته باشیم باید از خود بپرسید که هدف شما از استفاده از نرم افزار سی آر ام دقیقا چه چیزی است و از سی آر ام چه می خواهید. سپس بسته به نیاز ها و هدف گذاری های کسب و کار خود ، برنامه و زمان صرف کنید. با داشتن یک استراتژی سی آر ام مناسب و دقیق می توانید مطمئن باشید که در مسیر درستی حرکت می کنید. به این نکته توجه داشته باشید که ممکن است  استراتژی یک سازمان با استراتژی سی آر ام سازمان دیگر متفاوت باشد پس با صرف زمان و دقت کافی اهداف دقیق کسب و کارتان را تعیین کنید . در تعیین این استراتژی  میتوانید موارد زیر را در دستورالعمل کار خود قرار دهید تا بیشترین بهره وری را از سی آر ام حاصل نمایید .





راهنمای ایجاد استراتژی سی آر ام موفق

1-از کارکنان سازمان خود فیدبک بگیرید
یکی از راه هایی که  میتوانید سی آر ام را با فعالیت های تجاریتان یکپارچه کنید گرفتن فیدبک صادقانه از کارمندان سازمان است به این دلیل که آنها تنها کسانی هستند که به طور مستقیم با مشتریان سازمان شما در ارتباط هستند و شناخت کامل نسبت به انها و نیاز های آن ها دارند. کارمندان شما می توانند راهنمایی های موثری در این زمینه به شما کنند. بعد از جمع آوری نظرات انتخاب راه حل سی آر ام مناسب کسب و کار شما راحت تر خواهید بود.

2-تیم سی آر ام تشکیل دهید
تیم سی آر ام شما گروهی از افرادی هستند که قرار است بیشتر از بقیه از این نرم افزار استفاده کنند. یک تیم ایده آل شامل تلفیق کارکنان بخش های مختلف مجموعه شماست مانند بخش فروش ، بازاریابی و پشتیبانی. توجه به پیشنهادات تیم سی آر ام در چیدن استراتژی سی آر ام بسیار مهم است. از این طریق شما قادر خواهید بود سیستمی انتخاب کنید که نیاز های تمامی دپارتمان های مجموعه شما را برآورده می کند.

3-چالش های تیم خود را بشناسید
برای اینکه بیشترین بهره وری از سی آر ام داشته باشید شناخت چالش های مجموعه شما بسیار ضروری می باشد. با دپارتمان ها و تیم های مختلف مجموعه خود که به طور مستقیم با مشتری ها در ارتباط هستند صحبت کنید و درباره چالش هایی که با آنها مواجه هستند بپرسید. این چالش ها می توانند مواردی از این قبیل باشند: عدم وجود داده های کافی برای پاسخ گویی به موقع  به نیاز مشتریان ، هدر رفتن تایم کاری در انجام کارهای تکراری روزانه و یا مشکل در پیگیری درخواست های مشتری و ...
شما در مقام یک مدیر برای داشتن یک استراتژی سی آر ام موفق باید تمامی چالش های کسب و کار خود را بشناسید تا  در نهایت با داشتن اطلاعات دقیق به بهترین و موثر ترین شکل در انتخاب سی آر ام مناسب حرکت کنید.

4-مشتریان خود را اولویت بندی کنید
در دنیای کاری داشتن برخورد یکسان با تمامی مشتریان یک ایده آل عالی است اما این رفتار شاید کلید موفقیت کسب و کار شما نباشد. در دنیای کسب و کار ، شما باید مشتریان را بر اساس اینکه چقدر برای شرکت شما سرمایه گذاری می کنند اولویت بندی کنید. مشتریان خود را بر اساس میزان سودی که برای شما به همراه داشته اند و یا میزان سود که در آینده ای نزدیک دارند اولویت بندی کنید. در مقایسه مشتریان ،به طور میانگین مشتریان وفادار به دلیل اینکه تمایل به هزینه و سرمایه گذاری بیشتری دارند نسبت به مشتریان جدید در اولویت هستند. با طبقه بندی مشتریان خود ، مشتریان ویژه را می شناسید و درصد تخفیف بیشتری برای آنها لحاظ می کنید و یا تبلیغات هدفمند براساس نیاز مشتری انجام می دهید . از آنجایی که  دریافت حس و رفتار خوب از سوی سازمان برای مشتریان اهمیت دارد با تقسیم بندی و اولویت بندی کردن مشتریان می توانید رضایت حداکثری آن ها را جلب کنید.

5-سیستم پشتیبانی حرفه ای داشته باشید
در کنار استراتژی سی آر ام داشتن سیستم پشتیبانی 24 ساعته و در 7 روز هفته ضروری می باشد دلیل این امر این است که  امروزه بیشتر مشتریان در طول روز بصورت آنلاین هستند و همین انتظار را از شما دارند. سازمانی که نیروی پشتیبانی بهتری دارد شانس بیشتری در جلب رضایت مشتری خواهد داشت. سعی کنید راههای دسترسی مشتری به نیروی پشتیبانی را آسان کنید  به عنوان مثال چت آنلاین ، شبکه های اجتماعی ، شماره تماس و یا ایمیل 

6-مشتریان خود را بشناسید
سی آر ام این قابلیت را دارد که تمامی اطلاعات مشتریان را در یک نگاه به نمایش بگذارد به عنوان مثال اطلاعات فردی ، سوابق خرید ، وضعیت سفارش ها ، خدمات مشتریان ویژه و ... هم چنین شما می توانید از قدرت سی آر ام در جمع آوری اطلاعات مشتریان هدف از طریق  شبکه های اجتماعی مختلف به منظور شناخت بیشتر آن ها استفاده کنید حتی لایک ها و کامنت ها و فعالیت در شبکه های اجتماعی همگی قابل بررسی اند. هر چقدر شناخت بیشتری از مشتریان داشته باشید  امکان برقراری ارتباط موثر تر با آن ها  بیشتر است.

7- محصول یا خدمات خود را به درستی بازاریابی کنید


8- حفظ مشتری باید مهمترین اولویت شما باشد
مشتریان مهم ترین دارایی یک سازمان هستند پس باید حفظ مشتری را در استراتژی سی آر ام خود قرار دهید و با حفظ مشتریان قبلی فرصت های جدید را شناسایی کنید و به سمت سود آوری حرکت کنید.

9-همه چیز را در سی آر ام ثبت کنید
وارد کردن تمامی اطلاعات با جزئیات در سی آر ام بسیار مهم است. باید مطمئن شوید که همه چیز به درستی وارد شده و چیزی از قلم نیفتاده است. اطلاعات مشتریان ، قرار های کاری ، جلسات ، اولویت یندی مشتریان و .. این امر در سازماندهی کار ها و وظایف کمک می کند. هچنین این مورد از استراتژی سی آر ام به این دلیل حائز اهمیت است که تفسیر و تحلیل داده ها و اطلاعات هوشمندانه انجام شود و گزارش  گیری راحت تر انجام شود تا بتوان عملکرد تیم های مجموعه را سنجید و پشتیبانی در زمان مناسب ارائه داد تا در نهایت حداکثر رضایت مشتری جلب شود.

10-ارزیابی ، آزمایش و بهبود
هر کسب و کاری چالش های خودش را دارد.هرجقدر هم که استراتژی سی آر ام شما خوب باشد ، قطعا با مرور زمان قدیمی می شود.مهم این است که شما بار ها و بار ها رویکرد خود را مورد ارزیابی قرار دهید و به عنوان یک مدیر برای داشتن کسب و کار موفق اطلاعات جامع دقیق و به روز از مشتریان و مجموعه خود داشته باشید تا بهترین نتیجه برای سازمان شما حاصل شود.

کلام آخر 
سی آرم ام ابزاری  قدرتمند است  که با بهبود فرآیند های سازمانی به سازمان ها در جهت میزان سودآوری کمک می کند برای استفاده موثر از این برنامه وجود یک استراتژی سی آر ام ضروری است تا با خیالی راحت در مسیر رشد و بالندگی حرکت کنید.

بهترین نرم افزار سی آر ام چه ویژگی هایی دارد؟

1398/09/03 در ساعت 11:41:00

5 ویژگی بهترین نرم افزار سی آر ام که باید در سال 2019 بدانید

بهترین نرم افزار سی آر ام چه ویژگی هایی دارد؟

نرم افزار سی آر ام ابری (Cloud CRM)

1398/08/28 در ساعت 14:00:00

در دنیای امروز بسیاری از کاربران بدون اینکه خودشان اطلاع داشته باشند در حال استفاده از نرم افزار های ابری هستند . بسیاری از نرم افزار های اشتراک گذاری مدیا مانند اینستاگرام ، فلیکر و یوتیوب از سیستم های ابری استفاده می کنند . نرم افزار سی آر ام یکی از نرم افزار هایی است که به صورت ابری قابل ارائه اس

نرم افزار سی آر ام ابری (Cloud CRM)

نرم افزار سی آر ام برای کسب و کار های کوچک

1398/08/26 در ساعت 11:11:00

در دنیای امروز افراد به دنبال شرکت های موفق و بزرگ هستند . به همان نسبتی که شرکت شما رشد می کند ، مشتری های بیشتر ، کارمندان بیشتر و در نتیجه درآمد بیشتر حاصل می شود. زمانی که درگیر این پروسه می شوید اولا باید فرآیند های سازمانی در روند کار شما ساده تر شوند و دوما باید روابط خود با مشتریان را حفظ

نرم افزار سی آر ام برای کسب و کار های کوچک
نظر جدید
0%