تعریف سئو و بهینه سازی

1400/08/17 در ساعت 16:19:52

عبارت SEO مخفف سه کلمه Search Engine Optimization است که به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است.

تعریف سئو و بهینه سازی

تعریف سئو و بهینه سازی

سئو سایت یا بهینه سازی موتورهای جستجو، مجموعه ای از استراتژی های بهینه سازی برای سایت ها، وبلاگ ها و صفحات در وب است که هدف آن بهبود موقعیت شما در نتایج موتورهای جستجوی ارگانیک است.

در هر ثانیه، میلیون ها جستجو توسط موتورهای جستجو پردازش می شوند - عمدتاً گوگل، محبوب ترین موتور جستجو در سراسر جهان است.

هر جستجو فرصتی را برای برند شما فراهم می کند تا بهترین پاسخ را به آنچه کاربران به دنبال آن هستند ، ارائه دهید. با توجه به این موضوع، شانس بیشتری برای افزایش بازدید  سایت خود دارید. اما، برای رسیدن به این هدف، باید به گوگل ثابت کنید که سزاوار این هستید که در رتبه اول صفحه نتایج موتور جستجو قرار بگیرید.  وقتی به موتورهای جستجو اشاره می کنیم، فقط در مورد گوگل صحبت نمی کنیم، بلکه Bing، Yahoo! ، Baidu و ... را نیز در نظر می گیریم. به طور خاص، وظیفه شما این است که مطمئن شوید که یک موتور جستجو، سایت شما را به عنوان بهترین نتیجه برای جستجوی یک شخص نمایش دهد.
هر موتور جستجو متدولوژی و معیارهای رتبه بندی خاص خود را دارد. اما هدف نهایی همیشه یکسان است: ارائه بهترین نتایج به آنچه کاربران به دنبال آن هستند.

اما موتورهای جستجو چگونه کار می کنند؟ آیا تا به حال به این فکر کرده اید که گوگل هنگام جستجوی چیزی دقیقا چه کاری انجام می دهد؟ نمایش نتایج فقط چند میلی ثانیه طول می کشد، اما در واقع یک فرآیند طولانی برای نمایش لیستی از نتایجی که به سوال شما پاسخ می دهد، وجود دارد.


موارد موثر در بهبود سئو سایت

1- شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی، منبعی برای ایجاد ترافیک وب سایت می باشند اگر به دنبال ترافیک برای و وب سایت خود هستید و یا قصد برندیگ دارید، شبکه های اجتماعی یک فرصت بسیارعالی برای شما فراهم خواهد کرد که در اکثر موارد نیازی به پرداخت هزینه نخواهید داشت.

گوگل به طور واضح اعلام کرده است که رسانه های اجتماعی تاثیر مستقیمی بر موتورهای جستجو ندارد اما به طور غیر مستقیم تاثیر گذارند. با محبوب شدن در شبکه های اجتماعی تعداد بازدید از پست ها و مطالب منتشر شده بالا رفته و باعث افزایش بازدید از وب سایت شما می گردد.


مزایا استفاده از شبکه های اجتماعی در سئو و بهینه سازی سایت  :

  • افزایش ترافیک سایت
  • ایجاد پلی مطمئن میان شرکت و مشتریان
  • ایجاد برند تجاری با کمترین هزینه


2- وبلاگ نویسی

اگر یک سایت، دارای بخشی مجزا، تحت عنوان بلاگ باشد، یک مزیت برای آن محسوب می شود. شما می توانید مقالات مرتبط با حوزه فعالیت خود را تهیه کرده و در قسمت بلاگ، با کاربرانتان به اشتراک بگذارید.

در رابطه با محصولات و خدمات خود، توضیحاتی ارائه نمایید و پرسش های کاربران را به صفحات با ارزشی تبدیل کنید و آنها را متقاعد کنید که لینک های مد نظر شما ( لینک های داخلی سایت) را ببینند.

توصیه می کنیم که برای سایت خود ، تا حد زیادی محتوای اختصاصی تولید کنید. در هنگام نوشتن محتوا دقت داشته باشید که می خواهید چه چیزی را به کاربران و مخاطبین خاص خود، انتقال دهید.

بدین صورت با مطالب تازه و جدید و کاربردی جای خود را در موتورهای جستجو باز کنید.


3-  تبادل لینک

زمانی که یک وب سایت، آدرس سایت شما را در سایت خود به گونه ای قرار دهد که کاربران با کلیک کردن بر روی آن وارد وبسایت شما شوند، درواقع وب سایت شما یک بک لینک دریافت کرده است

یکی از روش هایی که در سئو برای بالا بردن رنک وب سایت در موتورهای جستجو استفاده می شود بک لینک سازی می باشد. در صورتی که عملیات بک لینک سازی طبق اصول درستی انجام گردد. رتبه وب سایت در موتورهای جستجو بالا می رود و در غیر این صورت ممکن است صدمات جبران ناپذیری به رنکینگ وب سایت وارد آید.


5- Cross-Linking یا لینک‌های داخلی

لینک های داخلی، لینک هایی هستند که از صفحه ای داخل یک دامنه به صفحه ای دیگر از همان دامنه اشاره می کند. کاربرد های این نوع لینک به شرح زیر است:

  • - به کاربران سایت کمک می کند که در صفحات سایت جا به جا شوند.
  • - رشته ای از اطلاعات را برای سایت به وجود می آورد.
  • - کمک می کند تا رنکینگ، بین صفحات مختلف سایت پخش شود.
  • - نرخ خروج کاربران از سایت را کاهش خواهد داد.


6- از مالتی مدیاها و فیلم ها در سایتتان استفاده کنید

در دنیای پر مشغله امروزی مردم تمایل دارند خیلی سریع و بدون خوندن مقاله های بزرگ به نتیجه برسند و برای این که مردم و مخاطبان سایتتان را سریع تر به نتیجه دلخواه برسانید، می توانید فیلم و فایل صوتی تهیه کنید و در سایتتان ارائه دهید تا مردم خیلی راحت تر و سریع تر محتوای سایت شما را بررسی کنند. مطمئن باشید که محتوا های شامل مالتی مدیا ها خیلی سریع توسط خود مردم به اشتراک گذاشته میشوند و نتیجه خوبی برای سایت شما به همراه دارد و البته برای پیاده سازی چنین محتوا هایی باید زمان و انرژی بیشتری صرف کنید و کارهای خلاقانه ای انجام دهید.


7- تبلیغات کلیکی گوگل یا PPC

در تبلیغات کلیکی گوگل، کلمات کلیدی با پرداخت هزینه از طریق سیستم “گوگل ادوردز” در رتبه اول نتایج گوگل قرار می گیرد و گوگل بابت هر کلیک ورودی به سایت شما، مبلغی را از حساب تبلیغ دهنده کسر میکند. تبلیغات در گوگل بصورت مستقیم تاثیری بر روی سئو و بهینه سازی سایت ندارد اما با توجه به افزایش ورودی کاربران از سایت گوگل و همچنین افزایش بازدید سایت، در نهایت باعث ارتقاء رتبه گوگل خواهد شد. پس از مدتی نام شرکت شما به یک برند تبدیل میشود و افراد از میان نام سایر رقبا در گوگل سایت شما را انتخاب میکنند .

تبلیغات کلیکی گوگل، فرصتی است که به ازای دریافت هزینه‌هایی، برای مدت مشخص ( مصرف شدن تمام شارژ ) وب سایت شما در اولین صفحه از گوگل نمایش خواهد داد. این شیوه برای فروش محصولات خاص بسیار کارایی دارد اما برای سایت‌های عمومی این روش پیشنهاد نمی‌شود. چون هزینه بالایی را برای شما به دنبال خواهد داشت و نتایج آن کوتاه مدت است.
 

8- کامنت دهی و ارسال بررسی و نظر در زیر وبلاگ‌ها

اگر فرصت کافی داشته باشید می‌توانید در وب سایت‌های مختلف اقدام به نوشتن نظر و بررسی کنید و بدین طریق با انتشار لینک تان، یک بک لینک طبیعی بگیرید. البته فراموش نکنید در این کار نباید زیاده روی کنید و باید وب سایت‌هایی را مد نظر قرار دهید که کیفیت کافی را دارند.
 


نظر جدید
0%