0
منو دسترسی
1397/07/03 در ساعت 10:51:59

طراحی اپلیکیشن موبایل

طراحی اپلیکیشن موبایل

طراحی اپلیکیشن موبایل:

قطعا شما هم برای کسب و کارتان علاوه بر طراحی سایت، به فکر طراحی اپلیکیشن هم بوده اید !! دلیل آن هم استفاده بیشتر کاربران از موبایل است و شما به فکر سهولت کار هستید 

اما آیا در طراحی اپلیکیشن موبایل موفق خواهید بود ؟

تفاوت بین طراحی اپلیکیشن موبایل خوب و بد ، در UX بودن آنها است و تنها وجه تمایز بین آنها همین موضوع است .

امروزه کاربران از یک اپیکیشن زمان بارگذاری سریع ، سهولت استفاده و ... را انتظار دارند، اگر واقعا میخواهید در طراحی اپلیکیشن موبایل برای کسب و کارتان موفق باشید ، UX بودن را جزء ضروری ترین مسائل در استراتژی محصول خود قرار دهید .

چند نکته اساسی را در طراحی اپلیکیشن موبایل باید رعایت کرد :

1) کم بودن بار اطلاعاتی :

بار اطلاعاتی در اینجا به مقدار قدرت مغز برای استفاده از اپیکیشن اشاره دارد،مغز دارای مقدار محدودی از قدرت پردازش است و زمانی که در صفحه ابتدایی اپلیکیشن به یکباره اطلاعات زیادی در اختیار کاربر قرار گیرد ممکن است او را خسته کند و برنامه را رها کند.

2) افشای تدریجی:

از مهمترین توصیه های ما به شما از بین بردن در هم ریختگی است . در هم ریختگی یکی از بدترین دشمنان طراحی اپلیکیشن موبایل (خوب) است. با در هم ریختگی محتوای اپلیکیشن کاربران اطلاعات بیش از حدی را دریافت میکنند، هر دکمه اضافه ، تصویر و ایکون اپلیکیشن را پیچیده تر میکند.

در طراحی اپلیکیشن موبایل از هر چیزی که ضروری نیست مطلقا باید خودداری شود چیدمان درست و نظم بندی شده درک مطلب را بالا می برد. بطور مثال:

  • محتوا را به حداقل برسانید ( فقط چیزی که کاربر نیاز دارد).
  • عناصر رابط را کاهش دهید ، طراحی ساده کاربر را نگه می دارد.
  • برای نشان دادن گزینه های بیشتر از تکنیک  افشای تدریجی(  الگوی طراحی تعامل است که اطلاعات و اقدامات را در چندین صفحه (به عنوان مثال، جریان ثبت نام گام به گام) دنبال می کند)  استفاده کنید. 

3)متحرک سازی اعمال داخلی برنامه:

با انتشار iPhone X طراحان با چالش جدیدی مواجه شدند، فقدان دکمه ی فیزیکی Home باعث شد کوچکترین تعاملات با دستگاه نیز بر پایه ی اشارات و حرکات(gesture) صورت گیرد. این موضوع چه پیامی برای طراحان دارد؟ این شرایط بدین معنی بود که از این پس طراحان می بایست توجه بیشتری به حرکات و اشارات داشته باشند.

انیمیشن در موارد زیر مورد استفاده قرار خواهد گرفت:

  • برای روشن نمودن تعاملات موجود(اشارات متحرک)
  • شفاف سازی روابط بین عناصر UI(انتقالات متحرک)
  • برای ارائه ی بازخورد در تعامل

4) تجربه ی Full Screen:

با انتشار Samsung Galaxy S8 و iPhone X طراحی بدون قاب تبدیل به یک روند و گرایش شد. تمام فضای صفحه برای کاربران در دسترس است و آن ها انتظار تجربه ی Full Screen دارند.

تصاویر و ویدئوهای HD

حقیقت این است که تنها مهیا ساختن تجربه های Full Screen در برنامه شما کفایت نمی کند. کیفیت تصاویر تاثیر مسقیمی در انتظارات کاربران از برنامه ی شما دارد. تصاویر نباید به صورت پیکسلی بر روی صفحه ی موبایل ظاهر شوند.

5)طراحی مکالمات محاوره ای:

به طور میانگین کاربران معمولا از سه برنامه استفاده می کنند و حداقل یکی از آن ها برنامه ی پیام رسان است. مردم صحبت کردن را دوست دارند، به همین دلیل برنامه های چت با ربات(chatbot) و دستیارهای صوتی فعال(voice-activated assistant) که توسط هوش مصنوعی طراحی شده اند از جمله گرایش های مهم 2018 به شمار می آیند.

 

 

 


 

 

نظر جدید
شما هم نظر دهید: