۱۰ مرحله حیاتی در استراتژی سئو

1348/10/11 در ساعت 03:30:00

یک استراتژی SEO برنامه ریزی و اجرای فعالیتهایی است که شما را از رتبه ای که در حال حاضر در موتور های جستجو دارید ، به جایگاه بالاتری می رساند.

۱۰ مرحله حیاتی در استراتژی سئو

استراتژی سئو چیست؟

یک استراتژی سئو برنامه ریزی و اجرای فعالیتهایی است که شما را از رتبه ای که در حال حاضر در موتور های جستجو دارید ، به جایگاه بالاتری می رساند.

نتیجه استراتژی های موفق سئو  ، جذب ترافیک بازدیدکنندگان  با کیفیت بالاتر است که منجر به بازدید و درآمد بیشتر می شود.

با توجه به این که امروزه که تمامی افراد در پی کسب جایگاه بالاتر و رقابت هستند ، رمز موفقیت و پیشرفت در کسب و کار ، دیده‌شدن توسط کاربران می باشد. در نتیجه  باید استراتژی‌ سئو  وبازاریابی محتوا را برای داشتن یک وب‌سایت قوی در جستجوی گوگل بدانید .

این مقاله 10 مرحله اساسی را برای ایجاد یک استراتژی سئو موفق به شما معرفی می کند تا با رعایت این مراحل باعث افزایش ترافیک وب سایت خود شوید.






تحقیق در مورد کلمات کلیدی:

کلمات کلیدی نقش مهمی در سئو سایت دارند. یک کلمه کلیدی موضوع اصلی مقاله شما را نشان می دهد و  سبب میشود تا کاربران بتوانند با جستجوی آنلاین موضوع مورد علاقه خود،مقاله شما را پیدا کنند. کلمه کلیدی در اصل همان چیزی است که افراد هنگام جستجو در گوگل وارد میکنند . به همین دلیل است که باید مطمئن شوید کلمه کلیدی شما با هدف جستجوی مخاطبان مورد نظر شما مطابقت دارد. کلمات کلیدی کوتاه تر ، معمولاً میزان جستجوی بیشتری دارند و پر رقابت تر هستند. این بدان معناست که شما نیاز به کار بیشتری دارید تا بتوانید در آن کلمات رتبه های صفحه ی اول گوگل را به دست آورید . البته کلمات کوتاه و تک سیلابی ، موضوعات کلی تر را شامل می شوند درست است که بازدید سایت شما را افزایش می دهد اما آیا همه ی انها مخاطبین هدف شما هستند ؟ پس بهتر است به کلمات کلیدی طولانی تر ، فکر کنید.
مزیت انتخاب کلمات کلیدی طولانی تر این است که شما می توانید مخاطبان واقعی و علاقه مند به آن موضوع را ، هدف قرار دهید. برای انتخاب کلمه کلیدی بهتر است ترکیب دو کلمه ی کلیدی کوتاه و بلند را انتخاب نمایید.به عنوان مثال اگر شما در حوزه ی فروش ماشین فعالیت می کنید اگر کلمه ی ماشین را به عنوان کلمه ی کلیدی انتخاب کنید علاوه بر اینکه زمان و کار زیادی لازم است تا روی این کلمه به جایگاه بالایی برسید ، با این حال این کلمه برای شما مشتری زیادی نخواهد آورد به دلیل اینکه این کلمه انتخاب درستی نیست و هوشمندانه انتخاب نشده است در حالیکه اگر روی کلمه ی ماشین پراید سفید کار کنید مستقیم مخاطبان هدف را شناسایی می کنید.

علاوه بر این ، لازم است که میزان جستجو و رتبه کلمه کلیدی مورد استفاده خود را بررسی نمایید . ابزارهایی هستند که به شما کمک می کنند تا میزان سختی کلمه ی کلیدی انتخابی را بسنجید و آمار سرچ آنها را در بازه های زمانی خاص بررسی کنید تا مطمئن شوید که آیا کلمه ی کلیدی انتخابی شما درست است یا خیر . برای مطالعه بیشتر در این زمینه به مقاله چگونه کلمات کلیدی در گوگل را پیدا کنیم؟ مراجعه نمایید.

2. محتوای با کیفیت بالا بنویسید. بدون پر کردن کلمات کلیدی!
این روز ها همه به اهمیت محتوا پی برده اند و گوگل به تولید محتوای ارزشمند اهمیت زیادی می دهد . الگوریتم های گوگل هر روز هوشمند تر می شوند و گوگل به وب سایت هایی که اطلاعات مناسب تری در اختیار کاربران قرار می دهد جایگاه بهتری می دهد . پیشنهاد می کنیم در وب سایت خود بخشی به نام بلاگ ایجاد کنید و محتوایی بنویسید که خوانندگان را درگیر خود کند. کاربر ها به دنبال وب سایت هایی می گردند که پاسخ به سوالات خود را از آنها دریافت کنند پس اگر نیاز های کاربران خود را بشناسید و به بهترین شکل به انها پاسخ دهید قطعا ترافیک بالایی جذب خواهید کرد.

3. سرعت صفحه
سرعت وب سایت رسما از سال 2018 توسط گوگل به عنوان عامل رتبه بندی سایت ها در نتایج اعلام شد . بیایید قبول کنیم که سرعت سایت برای خود ما هم به عنوان یک کاربر فعال در اینترنت بسیار مهم است و اگر یک وب سایت کند باشد آن رامی بندیم و به سراغ سایت های دیگر می رویم .رفتار کاربران دیگر هم به همین صورت است و کاربران حوصله ی منتظر ماندن برای مدت طولانی را ندارند . سرعت لود سایت یکی از از استراتژی های سئو محسوب می شود که تعیین می کند کاربر وب سایت شما در سایت باقی می ماند و یا ان را ترک می کند.

طراحی سایت پر سرعت ، یک تجربه کاربری ایده آل را تضمین می کند. اگر بارگذاری صفحه شما بیش از حد طول بکشد ،  نرخ خرج کاربران بالا می رود و گوگل با توجه به این نرخ رتبه ی شما را در نتایج کاهش می دهد.

4. نسخه موبایل خود را فراموش نکنید!
از آنجا که  مردم از تلفن های همراه خود برای دسترسی به اینترنت استفاده می کنند ، بهینه سازی وب سایت شما برای دستگاه های هوشمند ضروری است. در غیر این صورت ، در نهایت نرخ پرش بالایی خواهید داشت . ایجاد نسخه ی ریسپانسو وب سایت به عهده ی شرکت طراحی کننده ی سایت شماست و باید بدون دریافت هزینه ی جداگانه انجام شود . حتما یکبار وب سایت خود را در گوشی موبایل چک کنید و از نمایش درست تمامی صفحات و قسمت های سایت اطمینان حاصل کنید . اهمیت نسخه ی ریسپانسیو به قدری زیاد است که حتی خود گوگل هم اول نسخه ی ریسپانسیو را ایندکس می کند و بعد به سراغ نسخه ی دسکتاپ می رود . این مورد را نیز به عنوان یکی از موارد مهم در استراتژی سئو به یاد داشته باشید.

5. صفحات و مطالب خود را به روز کنید

صفحات و سایتهای قدیمی را مرور کنید ، محتوا را ارزیابی کرده و بررسی کنید که آیا همه آنها به درستی بهینه شده اند یا خیر. اگر محتوای شما  هدف نداشته باشد و در صورت لزوم بهینه سازی نشود ، به احتمال زیاد به رتبه شما در گوگل آسیب می رساند. حتی اگر روی کلمه ی خاصی در صفحه ی اول و حتی رتبه ی اول گوگل باشید اگر مطالب شما قدیمی باشد و یا نیاز کاربران را برطرف نکند به مرور جایگاه خود را از دست می دهید . گوگل این را از رفتار کاربران متوجه می شود . زمانی که کاربری وارد سایت شما می شود و پاسخ به سوالات خود را دریافت نمی کند صفحه ی سایت شما را می بندد و روی نتایج دیگر کلیک می کند این یعنی سایت شما را مناسب ندیده است . گوگل تماما از روی رفتار کاربران سایت شما را آنالیز می کند و رتبه ی شما را افزایش یا کاهش می دهد.

6. تصاویر خود را بهینه کنید
برای بهبود سئو سایت  ، تصاویر بسیار مهم هستند. آنها به تجسم محتوای شما و درک بیشتر آن برای خوانندگان کمک می کنند. یک تصویر نمی تواند توسط ربات های خزنده بررسی شود . به همین علت با استفاده از کلمه کلیدی خود به عنوان Image ALT-Text مطمئن می شوید که Google آن را برای آن کلمه کلیدی خاص فهرست بندی می کند.فشرده سازی تصاویر نیز عامل مهمی است. سرعت وب سایت برای سئو بسیار مهم است و اندازه و قالب تصویر می تواند نقش مهمی در آن داشته باشد. بنابراین مطمئن شوید که تصاویر خود را به درستی بهینه کرده اید. به راحتی می توانید این کار را با استفاده از ابزارهای فشرده سازی تصویر انجام دهید.

7. محتوای موجود خود را به صورت پیوندی اضافه کنید
اگر در حال نوشتن مقاله ای هستید که با مقالات دیگری که قبلا نوشته اید مرتبط است، به آنها لینک دهید! لینک دادن محتوای خود به سایر پست ها و صفحات وب سایت ، باعث میشود تا به خواننده  در کشف بیشتر مطالب مرتبط و حرکت در صفحات دیگر سایت کمک کنید .  این تکنیک یکی از استراتژی های سئوی داخلی محسوب می شود و در صورت استفاده ی درست و بجا تاثیرات مثبتی خواهد داشت . در ایجاد لینک دهی داخلی زیاده روی نکنید چرا که نتیجه ی عکس خواهد داشت . 

8. رقبای خود را فراموش نکنید 
آنالیز رقبا به پیشرفت شما کمک می کند . با شناسایی و تحقیق در مورد رقبای خود ، می توانید مطالب و فرصت هایی را که استراتژی سئو شما باید بر انها تمرکز کند را ، شناسایی کنید. با حلیل رقبا متوجه می شوید که در چه زمینه هایی آن ها قوی تر کار کرده اند و در کجای کار ضعف دارند . انجام این تجزیه و تحلیل به شما درک بهتری از استراتژی سئو آنها داده و  این فرصت را می دهد که از آنها پیروی کرده و در نهایت از آنها پیشی بگیرید. خوب است که رقابای خود را زیر نظر داشته باشید ، اما اهداف و مخاطبان هدف شما ، همیشه باید در استراتژی سئو اولویت داشته باشند.

9. بک لینک ها را در استراتژی سئو خود بگنجانید
بک لینک ها موارد مربوط به لینک به سایت شما ، از طریق سایت های دیگر است که ترافیک را به وب سایت شما هدایت می کند. این بک لینک ها باید در وب سایت های معتبر قرار گیرند تا نتایج قابل توجهی را در جهت ارتقاء رتبه خود مشاهده نمایید.  نکته ای که در خصوص بک لینک های وب سایت وجود دارد این است که ، به طور مرتب سایت خود را بررسی کنید تا لینک های خراب را پیدا کنید زیرا ممکن است به رتبه شما آسیب برساند. تا همین چند سال پیش شرکت هایی بودند که با دریافت هزینه به سایت شما بک لینک می دادند از انجایی که ارزش بک لینک ها مهم است خیلی زود این سایت ها از سمت گوگل اسپم شناخته شدند و برای افرادی که به آن شرکت ها اعتماد کرده بودند پیامد خوبی نداشت پس حتما از سایت های معتبر بک لینک بگیرید .

10.نتیجه ی خود را مشاهده نمایید

سئو یک فرآیند طولانی مدت است و اولین افزایش قابل توجه ترافیک پس از 4-6 ماه از شروع استراتژی سئو شما اتفاق می افتد. با سرمایه گذاری بر روی یک استراتژی سئو خوب  ، شروع به دریافت سرمایه واقعی از وب سایت خود کرده و کسب و کار شما توسط مشتریان بیشتری صورت آنلاین ، یافت می شود.

هر چه بیشتر روی سئو کار کنید ، نتایج بهتری خواهید داشت. به همین دلیل سئو مانند پیوستن به یک باشگاه ورزشی است - اگر به آن پایبند نباشید هیچ نتیجه ای را مشاهده نخواهید کرد. حتی وقتی شروع به مشاهده نتایج اولیه می کنید ، باز هم باید به کار خود ادامه دهید و همیشه یک قدم جلوتر از رقبا باشید. گرایش های جدید و به روزرسانی های SEO را در نظر داشته باشید ، الگوریتم های موتور جستجو دائماً تغییر می کنند ، بنابراین از پیشرفت های جدیدی که ممکن است بر وب سایت شما تأثیر بگذارد آگاه باشید و بر این اساس ، استراتژی سئو خود را تنظیم کنید.

نظر جدید
0%