چگونه نماد بگیریم؟آموزش تصویری

1399/04/25 در ساعت 12:00:00

نماد اعتماد گواهی است که از طرف مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به فروشگاه های آنلاین داده می شود . اگر روی نماد الکترونیکی کلیک کنید اطلاعاتی شامل صاحب امتیاز، تاریخ اعطای نماد ، آدرس شرکت ، تاریخ اعتبار نماد ، تلفن ، آدرس ایمیل و ...

چگونه نماد بگیریم؟آموزش تصویری

چگونه نماد بگیریم؟

نماد اعتماد گواهی است که از طرف مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به فروشگاه های آنلاین داده می شود . اگر روی نماد الکترونیکی یک وب سایت کلیک کنید اطلاعاتی شامل صاحب امتیاز، تاریخ اعطای نماد ، آدرس شرکت ، تاریخ اعتبار نماد ، تلفن ، آدرس ایمیل  و ... در صفحه ای مجزا برای شما نمایش داده می شود . اگر صاحب فروشگاه آنلاین هستید حتما پیشنهاد می کنیم که نماد اعتماد بگیرید چون بسیاری از مشتری ها قبل از اقدام به خرید از سایت های فروشگاهی به سراغ بررسی نماد می روند . اگر جلب اعتماد مشتریان برایتان مهم است از نماد ساده رد نشوید . 
کاربران در اینترنت کمی سخت تر اعتماد می کنند پس برای جلب اعتماد مشتریان و برای این که نشان دهید فروشگاه شما یک فروشگاه معتبر است داشتن نماد یکی از الزامات است . کاربران از فروشگاه های آنلاینی که نماد اعتماد داشته باشد و آن نماد دارای اعتبار باشد ، با اطمینان خاطر بیشتری خرید می کنند . با توجه به موارد ذکر شده در بالا توجه داشته باشید که اگر نماد الکترونیکی در سایتی قابل کلیک نباشد آن نماد معتبر نیست.

 


علاوه بر ضرورت نماد برای جلب اعتماد مشتریان ، داشتن نماد یکی از پیش نیاز های دریافت درگاه بانکی از بانک های معتبر است. قطعا هدف شما از وب سایت فروشگاهی ، فروش آنلاین محصولات است . پس کاربران شما باید قادر باشند تا با اتصال به درگاه ، پرداخت خود را انجام دهند . تنها زمانی می توانید از بانک درخواست درگاه داشته باشید که سایت شما دارای نماد باشد. البته درگاه های واسط مانند زرین پال و یا آیدی پی بدون نیاز به اخذ نماد به فروشگاه ها درگاه ارائه می دهند . طرز کار این درگاه های واسط به این صورت است که کاربر برای پرداخت به درگاه زرین پال یا هر درگاه واسط دیگری متصل می شود و آن درگاه واسط بعد از 24 ساعت مبلغ را به حساب شما با کاهش کارمزد واریز می کند.

نکات مهم قبل از اخذ نماد

قبل از ثبت نام در سایت اینماد وب سایت شما باید شرایط لازم برای اخذ نماد را داشته باشد. شرایط لازم در این قسمت لیست شده اند  : 
1- سایت شما حتما باید فروشگاهی باشد و فروش محصولات در آن انجام شود .
2- تمامی محصولات باید قیمت داشته باشند . 
3- از آنجایی که محتوای سایت شما توسط کارشناسان نماد مورد بررسی قرار می گیرد ، محتوای وب سایت شما باید مرتبط با کسب و کار شما باشد به عنوان مثال اگر شما یک فروشگاه آنلاین فروش میوه و سبزیجات هستید نباید اقدام به فروش گوشت نمایید . 
4- سبد خرید و فرآیند سفارش گیری مانند شرح خرید و شیوه های ارسال تعریف شده باشد و به درستی کار کند .
5- تمامی اطلاعات در وب سایت اطلاعات واقعی باشد و مطالب تستی در آن وجود نداشته باشد.
6- اطلاعات تماس در فوتر سایت به درستی قرار داده شده باشد.
7- صفحات درباره ی ما ، تماس با ما و قوانین و مقررات ایجاد شده باشد و شامل اطلاعات درست و واقعی باشد .
8- شخصی که اقدام به درخواست اینماد می کند باید همان شخصی باشد که دامنه به نام آن شخص خریداری شده است.
9-نماد الکترونیکی دارای تاریخ انقضا می باشد و بعد از تمام شدن مدت اعتبار نیاز به تمدید مجدد دارد. برای تمدید مجدد نماد نباید هیچ تخلفی از سمت کسب و کار شما گزارش شده باشد.

 مراحل اخذ نماد  

مدارک مورد نیاز برای اخذ نماد برای متقاضیان حقیقی و حقوقی

متقاضیان حقیقی:

۱- تصویر مجوز فعالیت (مختص کسب‌وکارهایی است که نیاز به اخذ مجوز از سازمان یا صنف به بخصوصی دارند. (مثلا فروش محصولات حوزه سلامت و دارو نیاز که مجوز سازمان غذا و دارو نیاز دارد)

۲- تعهدنامه شخصیت حقیقی ( این تعهد نامه پس از ثبت نام برای شما ارسال می‌شود که باید آن را دریافت کرده، تکمیل کرده و ارسال نمایید.

متقاضیان حقوقی (تجاری / غیر تجاری / شرکت‌ها)

۱- تصویر آگهی روزنامه رسمی

۲- تصویر اصل اساسنامه

۳- آگهی آخرین تغییرات آدرس (در صورت وجود)

۴- آگهی آخرین تغییرات اسامی اعضای هیئت مدیره (در صورت وجود)

۵- آگهی آخرین تغییرات موضوع فعالیت شرکت (در صورت وجود)

۶- تعهدنامه شخصیت حقوقی

۷- تصویر پروانه / مجوز فعالیت

مراحل اخذ نماد به صورت تصویری 

مرحله ی اول  
وارد سایت اینماد شوید و از منو "کسب و کار ها " ثبت نام یا ورود به پنل کاربری کلیک کنید .


مرحله دوم  
بر روی گزینه ی ایجاد حساب کاربری کلیک کنید . در صفحه ی باز شده ، بسته به اینکه کاربر حقیقی هستید یا حقوقی فیلد های متفاوتی برای تکمیل اطلاعات نشان داده می شود. در نظر داشته باشید که در تکمیل فرم باید شماره همراه  به نام کد ملی وارد شده باشد.  پس از تکمیل فرم و ایجاد حساب کاربری لازم است شماره تلفن همراه وارد شده احراز هویت شود در غیر این صورت اجازه ی ورود به پنل به شما داده نمی شود .



مرحله سوم  
در این مرحله از پنل سمت چپ بر روی تکمیل اطلاعات کلیک کنید و از زیرمنوی باز شده گزینه ی تکمیل فرم اطلاعات را انتحاب کنید . با انتخاب این گزینه صفحه ی زیر برای شما نمایش داده می شود . باید اطلاعات هویتی ، اطلاعات سکونت و اطلاعات تماس فردی را به صورت دقیق و درست تکمیل نمایید.


مرحله چهارم
بعد از پر کردن فرم بالا از قسمت تکمیل اطلاعات زیرمنوی بارگذاری مدارک را انتخاب کنید و مدارک مورد نیاز را آپلود نمایید. ارسال تصاویر کارت ملی و شناسنامه اجباری هستند.


مرحله پنجم  
بعد از ارسال مدارک مجدد به قسمت تکمیل اطلاعات وارد شوید و روی زیرمنوی احراز اطلاعات کلیک کنید . در این مرحله باید احراز اطلاعات انجام شود . اطلاعاتی از قبیل صحت شماره تلفن همراه ، تایید تلفن ثابت و آدرس ایمیل


مرحله ششم
از پنل سمت راست بر روی گزینه کسب و کار "افزودن کسب و کار" کلیک کنید تا وارد صفحه ی زیر شوید . در این مرحله باید فرم مربوط به اطلاعات کسب وکار پر شود . در انتهای این صفحه و بعد از تکمیل اطلاعات مربوطه یک قسمت به نام سامانه اعتبار سنجی وجود دارد .در این مرحله یک نامه اعتبار سنجی به نشانی شما فرستاده می شود . این نامه باید توسط خود شما یا یکی از بستگان درجه ی یک شما با به همراه داشتن کارت ملی دریافت شود . هدف از نامه ی اعتبار سنجی تایید اطلاعات مکانی شما است. 


مرحله هفتم

از زیرمنوی کسب و کار بر روی تاییدیه فنی کلیک کنید . برای اخذ تاییدیه فنی باید یکی از روش های ذکر شده را انتخاب کنید به عنوان مثال ارسال کد به ایمیل دامنه .  پیشنهاد می شود احراز را یا از روش ایمیل انجام دهید که در این روش یک ایمیل حاوی کد از سمت سامانه اینمادبه ایمیل info تعریف شده ارسال می شود و باید آن کد را در باکس تعبیه شده قرار دهید و روی دکمه ی تایید کد کلیک کنید روش پیشنهادی دیگر استفاده از روش افزودن متاتگ است که در این روش باید تگ مورد نظر را برای کارشناسان ما ارسال کنید تا در تنظیمات پروژه ی شما قرار داده شود.


در هر مرحله اطلاعات شما توسط کارشناسان بررسی می شود و نتیجه در قسمت " کار های در دست انجام " به شما اعلام می شود . 


در لیست کسب و کار ها وقتی وضعیت نماد تایید نهایی شد میتوانید کد نماد را دریافت کنید .

 


کد نماد را در این قسمت می توانید مشاهده بفرمایید . این کد را کپی کنید و در تنظیمات وب سایت خود قرار دهید.
 


با سطح دسترسی ادمین به سایت خود وارد شوید و روی تنظیمات وب سایت کلیک کنید.
 


کد نماد کپی شده را در این قسمت قرار دهید 
 

نظر جدید
0%