سیر تا پیاز روش های مقاله نویسی

1400/08/17 در ساعت 13:02:00

اگر به دنبال فراگیری نکاتی کاربردی برای تولید یک محتوای خوب هستید این مقاله را حتما بخوانید!

سیر تا پیاز روش های مقاله نویسی

هیچ چیزی جالب تر از آن نیست که مقالات متفاوتی را با نوشته خودتان در سایت اینترنتی  قرار دهید و روزانه چند نفر نوشته های شما را مطالعه کنند.از طرفی اگر به این نتیجه برسیم که علاوه بر خوانده شدن مقالات شما توسط مخاطبین روزی بتوانید با آن درآمدی  داشته باشید شاید یک انگیزه مضاعفی باشد که بخواهید تکنیک ها و روش های مقاله نویسی را یاد بگیرید. 

محتوا و مقاله خوب چگونه است؟

اگر بخواهم خیلی خلاصه بگویم، مقاله ی خوب به مقاله ای گفته می شود که برای مخاطبین و کاربران کاربرد داشته باشد و این که می گویند: هرچه مقاله دارای محتوای زیاد تری باشد پس خیلی خوب است! یک طرز تفکر اشتباه می باشد البته مقاله ای با تعداد کلمات بالا برای گوگل اهمیت دارد اما می بایست  کیفیت را در الویت قرار داد.
 همچنین در نظر داشته باشید که هرچه مقالات شما حاصل از نوشته، اطلاعات و تجربیاتتان باشد بسیار برای مخاطب پر اهمیت تر است تا این که بخواهید از یک مقاله دیگر کپی کنید حتی اگر آن مقاله دارای محتوای خوب و با کیفیتی باشد. این را بدانید که قرار است روزی مخاطبین، طرفدار خود شما و حتی مشتریتان شوند.



 نکته های مقاله نویسی 

1. استفاده از یک عنوان جذاب یکی از مهمترین اصول مقاله نویسی است

دقت کرده اید که در بسیاری از خبرگزاری ها از عناوینی استفاده می کنند که شما ناخواسته با دیدن آن ها علاقه مند به خواندن گزارش و محتوای داخلش می شوید؟ 
و جالب این است که وقتی آن گزارش را می خوانید ممکن است از قبل اطلاعات آن را داشته باشید اما باز به خواندن آن ادامه می دهید! پس می توان استفاده از عنوان خوب و جذاب را یکی از مهم ترین اصول مقاله نویسی و یا تولید محتوا دانست.
پیشنهاد می کنیم که در عناوین خود از موارد زیر استفاده کنید:

  • کلماتی از قبیل چگونه، چرا، راهکار، دلیل، روش، انواع و اصل 
  • کلماتی از نوع برتر مانند جوان شدن، متمایز شدن و ...
  • جملات تحریک آمیز مثل تا این مقاله را نخواندید چای نخورید!
  • متن آموزشی مانند چگونه یک محتوای الکترونی تولید می شود؟
  • اعداد و درصد همچون 9 اشتباه رایج در سئو


2. مقدمه چینی یکی دیگر از روش های مقاله نویسی و تولید محتوا است

یکی از تفاوت های مقاله نویسی با گزارش نویسی در این است که شما می توانید در مقالاتتان از مقدمه استفاده کنید. بهتر است که مقدمه در قالب 150 تا 170 کلمه ابتدایی نوشته شود که البته در تولید محتوا نیز می تواند از نظر سئو تاثیر خوبی داشته باشد.
پیشنهاد می کنیم که اگر مایل هستید که اطلاعاتی از سئو داشته باشید حتما دیگر مقاله منتشر شده با نام تعریف سئو و بهینه سازی را مطالعه نمایید.


3. توجه به متن مقاله

یکی از نکات مقاله نویسی  این است که سعی کنید ترجیحا پاراگراف های محتوایتان بیشتر از چهار خط نشود اما بهتر است که در هر پاراگراف بیش از 200 کلمه استفاده نشود.
منتها در صورتی که پاراگرافتان دارای جملات طولاتی تری باشد می تواند بین 15 تا 20 درصد بیشتر از 200 کلمه ای باشد که در بالا به آن اشاره شده است.


 4. استفاده درست از کلمات کلیدی یکی دیگر از نکات مقاله نویسی

سعی کنید در انتخاب و استفاده از کلمات کلیدیتان دقت و وسواس لازم را به خرج دهید زیرا استفاده بیش از حد آن نه تنها می تواند دل خواننده را بزند بلکه می تواند در رتبه بندی محتوایتان در گوگل تاثیر داشته باشد.بهتر است که کلمات کلیدی را در طول مقاله پخش کنید و در یک بخش از محتوایتان حجم زیادی از کلمات به کار نبرید. از طرفی تعداد دفعاتی که از آن ها استفاده می کنید نیز بسیار اهمیت دارد که این موضوع تقریبا بسته به کل کلمات استفاده شده در مقاله شما است.


5. نتیجه گیری

همان طور که درمورد دوم به یک تفاوت میان مقاله نویسی و گزارش نویسی اشاره کردیم در این بخش نیز می خواهیم یک مورد دیگر را ذکر کنیم. در واقع در مقالات شما می توانید یک جمع بندی و نتیجه گیری را بر خلاف یک گزارش داشته باشید و بهتر است که در این بخش نیز از کلمه کلیدی نیز استفاده کنید.


 نکاتی مفید از روش های مقاله نویسی در سایت

  1. سعی کنید با زبانی ساده و روان پیام خودتان را به مخاطب انتقال بدهید از طرفی نوشتن یک محتوا به صورت داستان می تواند تاثیر بهتری نسبت به یک نوشته کاملا رسمی داشته باشد.
  2. استفاده از تصاویر از دیگر روش های مقاله نویسی است زیرا ذهن یک انسان این توانایی را دارد که از یک عکس 60 هزار مرتبه بیشتر از یک متن الهام بگیرد. پس سعی کنید در میان محتوای خود از تصویرهای جذا و مناسب استفاده کنید .
  3. سعی کنید ذهن مخاطبانتان را درگیر کنید مثلا از پرسش استفاده کنید زیرا سبب می شود تا خوانندگان به شما اطمینان کنند و در نتیجه بتوانید به پیروزی برسید که این موضوع به نوبه خود یکی از روش های مقاله نویسی جذاب است.
  4. خاص باشید، به این شکلی که لحن و ادبیات منحصر به فرد خودتان را در مقاله به اجرا آورید زیرا  بعد از مدتی موجب می شود تا مخاطبین به نوع نوشته شما عادت کنند از طرفی باعث می شود تا محتوای شما به خالص ترین شکل ممکن تولید و منتشر شود.
  5. از کلماتی از قبیل می باشد، هست، در مقالاتتان کمتر استفاده کنید.
  6. اگر از نقل قول می خواهید استفاده کنید بهتر است که به صورت خلاصه و مفید باشد و هرگز در انتها و مخصوصا در نتیجه گیری، آن را به کار نبرید.


کلام آخر

در این محتوا سعی کردیم تا نکته های مهم مقاله نویسی را به صورت جامع و کاربردی به شما نشان دهیم. از طرفی با توجه به اهمیت این حوزه در کسب و کار و تجارتتان به شما عزیزان پیشنهاد میکنیم با خواندن این مقاله در کنار سایر مقالات قرار داده شده در سایتمان بتوانید اطلاعات به روز و کاملی را داشته باشید.



احمددانایی فر جمعه 13 دی - 06:57:00
0
با سلام و درود متن را خواندم و مختصر و مفید یافتم و چون علاقه مند به نوشتن مقاله هستم برداشت خوبی در ذهنم ثبت کردم. موفق و موید باشید
پاسخ
نظر جدید
0%