7 نکته در طراحی سایت حرفه ای

1397/04/25 در ساعت 17:02:00

اگر بدنبال طراحی سایت هستید، رعایت نکات زیر باعث می شود تا یک سایت حرفه ای و عالی داشته باشید که بازدهی بالا برایتان خواهد داشت

 7 نکته در طراحی سایت حرفه ای

اگر در حال مطالعه ی این صفحه هستید حتما به دنبال طراحی وب سایت برای سازمان و یا فروشگاه خود می گردید و به دنبال شرکتی برای طراحی سایت حرفه ای هستند . قطعا نمی خواهید ماه ها هزینه و زمان صرف کنید و در نهایت وب سایتی تحویل بگیرید که مطابق با خواسته ی شما نبوده است . اول از خودتان بپرسید که منظور شما از طراحی سایت حرفه ای چیست ؟ آیا طراحی سایت حرفه ای را در گرافیک و ظاهر سایت می بینید و یا امکانات ؟ هدف شما از ایجاد سایت چیست ؟ مخاطبان شما چه کسانی هستند ؟  در این مقاله قصد داریم 7 ویژگی طراحی سایت حرفه ای را بررسی کنیم و به شما کمک کنیم تا تصویر روشن تری را از ویژگی های یک وب سایت حرفه ای داشته باشید.










1) تعیین یک نقشه راه منطقی برای طراحی سایت حرفه ای 

یک سایت باید به گونه ای طراحی شده باشد که کاربر بعد از ورود به وب سایت در چند ثانیه اول، متوجه عملکرد آن شود و بخش های مختلف سایت به راحتی قابل مشاهده باشد . کاربران باید مطالبی که در وب سایت شما به دنبال آن هستند را به سرعت پیدا کنند. دسترسی سریع و داشتن یک طرح و نقشه راه استاندارد در طراحی سایت باعث افزایش تجربه ی کاربری خواهد شد. امروزه سایت های مینیمال بسیار ترند شده اند و وب سایت ها در کنار سادگی و تمرکز بر اصل تجربه ی کاربری در گرافیک های زیبایی طراحی می شوند . زیبایی گرافیکی الزما به معنای استفاده از انیمیشن های زیاد و طرح های عجیب و غریب نیست.


2) هدایت راحت کاربران به صفحات مورد نظر

 کاربر باید بتواند به راحتی در صفحات سایت حرکت کند و یا عملی در سایت انجام دهد (خرید یک محصول و یا پر کردن فرم ). برای اینکه کاربران تجربه ی کاربری خوبی داشته باشند بهتر است صفحات و محصولات دسته بندی مناسبی داشته باشند.  همچنین قانون 3 کلیک را فراموش نکنید . این قانون بر اساس اصل سادگی طراحی شده است و می گوید که کاربر باید با نهایتا 3 کلیک در سایت بتواند به صفحه مورد نظر خود برسد و محتوا و یا محصولی که به دنبال آن است را پیدا کند. به عنوان مثال به فرآیند خرید در یک سایت فروشگاهی فکر کنید.
از زمانی که مشتری تصمیم به خرید محصولی می گیرد و آن را به سبد خرید خود اضافه می کند تا ورود به درگاه چند مرحله لازم است ؟ اگر تعداد مراحل زیاد باشد مشتری کلافه می شود و ممکن است مراحل خرید را طی نکند و شما به هدف خود که فروش محصول است دست پیدا نکنید. قانون 3 کلیک به این معنی نیست که حتما باید 3 کلیک تا مقصد نهایی کاربر انجام شود به این معنی است که هر چه تعداد کلیک کمتر باشد کاربر تجربه ی کاربری بهتری خواهد داشت.

3) در طراحی سایت حرفه ای اطلاعات مهم مربوط به کسب و کار را باید در صفحه ی اصلی نمایش دهیم

کاربرانی که به سایت شما مراجعه می کنند، به دنبال خدمات و یا محصولات اصلی شما هستند بنابراین کاربر باید این اطلاعات مهم را در قسمت های اصلی وب سایت مشاهده کند. درواقع به جای اینکه کاربران را با اطلاعات اضافی و غیر ضروری کلافه کنیم. باید او را سریعا به اطلاعاتی که در جستجوی آن می باشد برسانیم. مثلا در طراحی فروشگاه اینترنتی ، کاربر به دنبال مشاهده ی محصولات ، مطالعه ی ویژگی های محصول، مشاهده ی تصاویر ، مطالعه ی نظرات سایر کاربران و... می باشد و به بخش های دیگر توجه زیادی ندارد. از مهم ترین بخش ها در سایت شرکتی نمایش حرفه ای خدمات و در وب سایت فروشگاهی نمایش محصولات است .

4) استفاده از تصاویر با کیفیت در طراحی سایت حرفه ای 

تحقیقات نشان داده است که تصاویر مناسب و باکیفیت به سرعت توجه کاربران را جلب می کند . استفاده از تصاویر مناسب ضروری است، زیرا تصاویر بخشی از فرهنگ بصری مشترک هستند. انتخاب تصویر خوب و با کیفیت به شما این امکان را می دهد که با مخاطبان خود سریعتر از آنچه که فکر می کنید ارتباط برقرار کنید. اگر می توانید عکاسی تبلیغاتی و یا صنعتی انجام دهید . مخصوصا اگر وب سایت شما فروشگاهی باشد.تصاور محصولات باید دقیقا شبیه خود محصول باشند . خودتان را جای کاربر قرار دهید . اگر از طریق اینترنت محصولی خریداری کنید و پس از اینکه محصول به دستتان رسید با تصویر آن زمین تا آسمان متفاوت باشد چه احساسی به شما دست می دهد ؟ 
همچنین تصاویری که استفاده می کنید باید سریع بارگذاری شوند و حجم پایینی داشته باشند. امروزه، کاربران صبر ندارد تا بیش از پنج ثانیه صبر کند! بنابراین به حجم تصاویر در طراحی سایت هم باید توجه ویژه ای داشت . سیستم پردازش تصویر هفت ستاره این کار را برای شما انجام می دهد و سایز تصاویر شما را بدون افت کیفیت کاهش می دهد.

5)انتخاب فونت مناسب 

نوع فونتی که شما استفاده می کنید، می تواند در ارائه‌ی یک تجربه کاربری خوب و هم چنین در موفقیت کسب و کارتان تاثیر به سزایی داشته باشد. ایا تا به حال برای شما پیش آمده که وارد سایتی شوید و به علت استفاده ی فونت نامناسب بدون اینکه مطالب آن سایت را مطالعه کنید پنجره ی مرورگر را ببندید ؟ 
انتخاب فونتی مناسب که زیبا، خوانا و کاربر پسند باشد، جذابیت سایت را افزایش خواهد داد و بازدیدکنندگان بیشتری را به سمت خود جذب خواهد کرد. و برعکس، اگر فونت مناسبی را برای سایت خود انتخاب نکنید، رضایت کاربران از سایت شما کاهش یافته و حتی با وجود محتوای جذاب و کاربردی، ممکن است کاربران، سایت شما به سرعت را ترک کنند. یکی از نکات بسیار مهم که باید به آن توجه کرد، اندازه صحیح آن ها می باشد . اندازه فونت نباید آنقدر کوچک باشد که مخاطب مجبور به بزرگ نمایی شود و نه آنقدر بزرگ باشد که چشم مخاطب را بزند.


6) انتخاب رنگ ها در طراحی سایت حرفه ای

انتخاب رنگ مناسب در طراحی سایت می تواند روی کارکرد آن و بر روی شناسایی برند و نام تجاری تاثیر مستقیم داشته باشد. کافی است به وب سایت های فیسبوک (رنگ آبی ) ، کوکاکولا (رنگ قرمز) ویا وب سایت شرکت اپل (رنگ سفید و سیاه) نگاهی بیاندازید تا متوجه سرمایه گذاری این شرکت روی برندسازی و استحکام نام تجاری از طریق نحوه انتخاب و بکارگیری رنگ در طراحی سایت شوید. انتخاب رنگ ها به این که چه چیزی قرار است در سایت خود ارائه دهید و انتظار چه عکس العملی را از کاربر دارید و یا انتظار برانگیخته شدن چه احساساتی از طرف مخاطبان خود را دارید، بستگی دارد. در انتخاب تم رنگی پیشنهاد می شود که از رنگ های خیلی تیره و خیلی روشن استفاده نکنید.

7) استفاده از فضای سفید در طراحی سایت حرفه ای

استفاده از فضای سفید در سایت یکی از فاکتور هایی است که برخی از طراحان به آن توجهی نمی کنند. در بیشتر مواقع  فضای سفید در سایت به عنوان بک فضای خالی که باعث به هدر رفتن فضای قابل مشاهده در صفحات نمایش می شود در نظر گرفته می شود.با این حال حقیقت این است که فضای سفید یکی با ارزشترین بخش های طراحی سایت حرفه ای و مدرن است.

مزایا و معایب طراحی سایت با استفاده از سیستم های مدیریت محتوای رایگان

1397/04/25 در ساعت 11:34:00

تعداد زیادی از شرکت های طراحی سایت در ایران علاقه خاصی به استفاده از CMSهای آماده دارند زیرا با استفاده از این ابزارهای رایگان می توانند با کمترین دانش برنامه نویسی در مدت زمان بسیار کوتاهی سایت را به مشتری خود تحویل دهند.

مزایا و معایب طراحی سایت با استفاده از سیستم های مدیریت محتوای رایگان

قیمت سایت شرکتی

1400/10/27 در ساعت 15:34:04

چرا قیمت سایت شرکتی در شرکت های مختلف متفاوت است؟ قیمت سایت شرکتی به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت سایت شرکتی

قیمت طراحی سایت

1397/04/23 در ساعت 13:22:00

هزینه طراحی سایت های مختلف (فروشگاه اینترنتی و شرکتی) در شرکت های مختلف متفاوت است اما چیزی که ما قصد داریم بیان کنیم محدوده قیمت های "میانگین" طراحی وب سایت در تهران است که توسط شرکت های نرم افزاری یا طراحی سایت مختلف اعلام می شود.

قیمت طراحی سایت

در سفارش طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی چه نکاتی را در نظر بگیرم؟

1400/08/30 در ساعت 12:55:18

طراحی سایت حرفه ای در کمترین زمان ممکن| نکات مهمی که قبل از سفارش طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی باید بدانید.

در سفارش طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی چه نکاتی را در نظر بگیرم؟

طراحی سایت یا طراحی اپلیکیشن ؟ کدام مناسب تر است ؟

1400/08/10 در ساعت 12:52:54

اگر در فکر راه اندازی کسب و کار آنلاین هستید شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که برای کسب و کار من طراحی سایت مناسب تر است یا طراحی اپلیکیشن ؟

طراحی سایت یا طراحی اپلیکیشن ؟ کدام مناسب تر است ؟
نظر جدید
0%