هزینه های پنهان سایت های وردپرس و جوملا

1397/04/25 در ساعت 15:14:00

اگر قصد راه اندازی وب سایت دارید حتما نام وردپرس یا جوملا را شنیده اید . مزیت این cms ها نسبت به طراحی اختصاصی در هزینه های اولیه ی پایین آن هاست ولی این cms ها دارای هزینه های پنهانی هستند که در ادامه به توضیح انها می پردازیم

هزینه های پنهان سایت های وردپرس و جوملا

آیا هزینه های طراحی سایت برای شما اهمیت دارد؟

اگر قصد راه اندازی وب سایت دارید حتما نام وردپرس یا جوملا را شنیده اید . محبوبیت این cms ها باعث شده است تا بعضی افراد به این باور برسند که بهترین گزینه برای طراحی سایت استفاده از وردپرس و یا جوملا است در صورتی که محبوبیت لزوما به معنی برتری نیست . یکی از دلایل محبوبیت این cms ها هزینه های اولیه ی پایین است ولی این cms ها دارای هزینه های پنهانی هستند که در درازمدت مشکلاتی را به دنبال خواهد داشت که در ادامه مفصل به توضیح خواهیم پرداخت . یکی از دلایلی که برنامه نویس ها و توسعه دهنده های وب تمایلی به استفاده از وردپرس ندارند محدودیت است . برنامه نویس ها قادر هستند دقیقا همان چیزی که مشتری میخواهد را پیاده سازی کنند چه از نظر طراحی و چه از نظر امکانات و ویژگی ها در صورتی که وردپرس آن ها را با محدودیت هایی رو به رو می کند.








1– طراحی سایت رایگان با وردپرس !!!
اگر کمی درباره ی طراحی سایت در گوگل سرچ کنید حتما به طراحی سایت با وردپرس و یا جوملا برمی خورید . حتی ممکن است با شعار هایی مانند طراحی سایت رایگان با وردپرس هم مواجه شوید اما واقعیت این است که وردپرس تنها یک سیستم مدیریت محتوای رایگان است یعنی درواقع شما می توانید آن را به صورت رایگان از اینترنت دانلود کنید ولی زمانی که شروع به طراحی وب سایت می کنید متوجه می شوید که اصلا این طور نیست. طراحی سایت با وردپرس کاملا به نیاز های شما از وب سایت برمی گردد . اگر تصمیم به راه اندازی یک وب سایت و سرمایه گذاری روی آن هستید قطعا با وردپرس دچار مشکل می شوید . به عنوان مثال اگر یک برند رستورانی هستید قطعا به یک وب سایت رستورانی و به دنبال آن یک سیستم یکپارچه برای مدیریت باشگاه مشتریان ، سفارشات آنلاین و داخلی نیاز خواهید داشت . همچنین یک سیستم مالی و انبارداری هم مورد نیاز شما خواهد بود . داشتن همه ی این نرم افزار ها به صورت یکپارچه با وردپرس امکان پذیر نخواهد بود . 
اگر فروشگاهی هستید برای اضافه کردن امکانات به وب سایت خود نیاز به نصب افزونه های مختلف خواهید داشت که بعضی از این افزونه ها رایگان و بعضی دیگر پولی هستند . در صورتی که نیاز به اصلاحات و سفارشی سازی داشته باشید باید یا خودتان برنانه نویسی php بلد باشید و یا با یک برنامه نویس php قرارداد ببندید. 
پس طراحی سایت با وردپرس نه رایگان است و نه ارزان مگر اینکه یک سایت ساده با امکانات پایه نیاز داشته باشید.


2 – ضعف های امنیتی
WordPress و Joomla پلتفرم های متن باز هستند . بنابراین هرکسی می تواند کدهای آن را ببیند . وب سایت شما اولین نقطه ی تماس مشتری با شما خواهد بود پس قطعا شما به یک وب سایت امن و مطمئن نیاز خواهید داشت. از آنجایی که میلیون ها وب سایت از وردپرس استفاده می کنند اگر هکرها بتوانند نقطه ضعف امنیتی در یکی از آنها پیدا کنند مطمئن خواهند بود که این نقطه ضعف در بسیاری از سایت های دیگر هم وجود خواهد داشت.
به همین دلیل است که این سیستم ها دایما در حال بروز رسانی خود هستند. این به روز رسانی ها رایگان هستند و به سادگی و بدون نیاز به دانش خاصی می توانید آنها را  نصب کنید اما باید به این نکته توجه داشته باشید که نصب کردن آپدیت های مختلف باعث می شود که پس از مدتی هسته مرکزی سایت شما با قسمت های دیگر سایت مانند طرح و تم و همچنین برخی پلاگین و ماژول های آن سازگاری نداشته باشد و این یعنی سایت شما ممکن است بخشی از کارایی خود را از دست بدهد . تقریبا تمام افرادی که از این CMS های رایگان استفاده کرده اند حداقل یک بار به این مشکل بر خورده اند .



3 –  تم ها و پلاگین ها
در مورد نوع تم و پلاگین ها (در وردپرس) و ماژول ها (در جوملا) مشکلاتی وجود دارد. در اینجا به شرح یکی از این مشکلات می پردازیم.  تِم ها و افزونه های وردپرس و جوملا به دو صورت رایگان و پولی ارائه می شوند .تـِم ها  و افزونه هایی که برای استفاده از آن ملزم به پرداخت هزینه هستید، معمولا با ثبات تر و کارامدتر هستند. اما برای استفاده از آنها علاوه بر هزینه اولیه برای نصب، برای بروز رسانی های آینده نیز باید هزینه پرداخت کنید که این خود یکی دیگر از  هزینه های پنهان دیگر برای این نوع سایت ها می باشد .در صورتی هم که نخواهید این پلاگین و یا ماژول ها را آپدیت کنید، به احتمال قوی یکی از بروزرسانی های خودِ وردپرس یا جوملا باعث از کار افتاده  آنها  می شود. بنابراین اگر می خواهید برای وب سایتتان مشکلات مربوط به عدم سازگاری ایجاد نشود، مجبور هستید که بروزرسانی های افزونه ها را انجام دهید و هزینه اش را هم پرداخت کنید.
مورد بعدی پلاگین ها هستند که هر پلاگین قابلیت هایی را به سایت اضافه می کند که در هسته ی اصلی وردپرس نیست که این پلاگین ها توسط برنامه نویس ها در سراسر دنیا توسعه داده می شوند که علاوه بر اینکه ممکن است مشکلات امنیتی خاص خود را داشته باشد ممکن است در صورت نصب دو افزونه به طور همزمان کارکرد آن ها دچار ایجاد تداخل شود.


4– مشکلات توسعه با گذشت زمان
شرکت طراحی سایتی که با سیستم های مدیریت محتوای WordPress و  Joomla  کار می کنند می توانند سایت های زیادی را به سرعت و با صرف کمترین زمان بسازند و  به مشتری تحویل دهند اما با گذشت زمان و به وجود آمدن نیاز های جدید برای افزودن امکانات نیاز به پرداخت هزینه های جداگانه به شرکت طراحی سایت می باشید.  در صورتی که سایتی که به صورت اختصاصی طراحی شده باشد، می تواند کاملا مطابق با تکنولوژی روز دنیا  باشد  و در صورت نیاز، توسعه یابد. بنابراین یک سایتی که با وردپرس یا جوملا اجرا شده باشد، برای شرکت ها و کسب و کارهای بزرگ و معتبر، اصلا مناسب نیستند. به این دلیل که هر کسب و کاری با گذشت زمان و همراه با پیشرفت خود نیاز، به توسعه و افزودن قابلیت های جدید متناسب با نیاز خود خواهد داشت .


هدف ما  از نوشتن این مقاله بیان هزینه های پنهان طراحی سایت با وردپرس و جولا بود تا به افرادی که قصد طراحی وب سایت برای کسب و کار خود دارند کمک کنیم تا تصمیم بهتری داشته باشند. سایت های وردپرس و جوملا و یا پلتفرم های دیگر ممکن است در ابتدا ارزان تر از سایت های اختصاصی باشند اما این به این معنی نیست که شما در آینده نیز هزینه کمتری را پرداخت خواهید کرد.

آیا شما هم با طراحی سایت رستوران قصد رونق کسب و کار خود را دارید؟

1397/06/17 در ساعت 10:41:00

حتما قبول دارید که امروزه بازار رستوران ها بسیار داغ است پس برای ماندگاری و رقابت در این صنعت ، طراحی سایت رستوران اولین قدم است

آیا شما هم با طراحی سایت رستوران قصد رونق کسب و کار خود را دارید؟

چگونه راه اندازی رستوران اینترنتی می تواند به رونق رستوران کمک کند؟

1400/07/04 در ساعت 15:08:00

قبلا اگر راه اندازی یک رستوران اینترنتی و فروش آنلاین برای یک رستوران یک مزیت حساب می شد، اکنون یک ضرورت است که همه ی رستورانها به این ضرورت پی برده اند

چگونه راه اندازی رستوران اینترنتی  می تواند به رونق رستوران کمک کند؟

باشگاه مشتریان رستوران

1400/08/04 در ساعت 12:09:51

تبلیغات و جذب مشتریان جدید، برای همه ی رستورانها مهم است. اما مهم تر از آن راضی نگه داشتن مشتریان فعلی است.

باشگاه مشتریان رستوران

چگونه یک رستوران موفق داشته باشیم؟

1400/07/17 در ساعت 11:18:20

امروزه رقابت در حوزه رستورانها خیلی زیاد است. مهم ترین دلیل شکست رستوران ها در سال های اولیه ی افتتاح، عدم برنامه ریزی درست است.

چگونه یک رستوران موفق داشته باشیم؟

راه اندازی رستوران کوچک

1400/07/19 در ساعت 16:04:28

نکات کاربردی برای چیدمان رستوران های کوچک و هزینه هایی که باید برای راه اندازی رستوران در نظر بگیرید.

راه اندازی رستوران کوچک

نرم افزار مدیریت رستوران

1400/07/20 در ساعت 13:43:20

نرم افزار مدیریت رستوران با این هدف طراحی شده است که به رستورانداران کمک کند تا جنبه های مختلف رستوران خود را به بهترین نحو اداره کنند و سود بیشتری به دست آورند.

نرم افزار مدیریت رستوران
نظر جدید
0%