افزایش سرعت وب سایت و تاثیر آن بر سئو

1400/08/17 در ساعت 11:29:00

سرعت لود شدن، تاثیر بسیاری بر روی رضایت کاربران از وب سایت و همچنین موفقیت وب سایت خواهد داشت. کاربران معمولا سایت هایی که به کندی باز می شوند علاقه ای ندارند

افزایش سرعت وب سایت و تاثیر آن بر سئو

چرا سرعت وب سایت برای سئو مهم است؟

سرعت وبسایت تاثیر بسیاری بر روی رضایت کاربران و همچنین موفقیت وب سایت خواهد داشت و اولین چیزی است که بازدیدکنندگان هنگام ورود به سایت شما تجربه می کنند. اگر محتوای شما به آرامی بارگیری شود ، به احتمال زیاد صفحه ی شما را ترک کرده و یک نتیجه جستجوی دیگر را امتحان می کنند. 
در اینصورت شانس شما برای قرار گیری در جایگاه اول رتبه بندی گوگل کاهش میابد.  کاربران معمولا به سایت هایی که به کندی باز می شوند علاقه ای ندارند. همچنین سرعت لود شدن وب سایت یکی از فاکتورهای رنکینگ موتورهای جستجو می باشد و در صورتی که بتوانید سایتی با سرعت بالا به کاربران خود ارائه نمایید رتبه بهتری در موتورهای جستجو خواهید گرفت و سرعت وب سایت در سئو و بهینه سازی سایت موثر خواهد بود. 

سرعت وبسایت فقط برای سئو سایت شما مهم نیست. با داشتن سایتی پر سرعت در کنار جلب رضایت مندی کاربران سایت خود می توانید باعث بهبود وضعیت سئو سایت و بهینه سازی وب سایت خود شوید و رتبه وب سایت خود را در موتورهای جستجو ارتقاء دهید.

 سرعت وب سایت تاثیر بسیاری بر روی موفقیت وب سایت خواهد داشت زیرا کاربران، سایت های با سرعت بالا را نسبت به سایت های با سرعت پایین ترجیح می دهند و با افزایش سرعت وب سایت خود از رقبای خود پیشی خواهید گرفت.

در ادامه عوامل موثر بر سرعت سایت را ذکر خواهیم کرد و جهت افزایش سرعت سایت، به شما پیشنهاداتی خواهیم داد. 


تکنولوژی استفاده شده در کدنویسی سایت

یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر سرعت سایت، تکنولوژی استفاده شده در برنامه نویسی سایت است. شرکت هفت ستاره برای افزایش سرعت لود صفحات سایت از تکنولوژی Ajax در برنامه نویسی خود استفاده کرده است و به جرات می توان گفت که سایت هایی که سایت ساز و فروشگاه ساز هفت ستاره ساخته می شوند، سرعت بسیار بالایی دارند. 


استفاده از هاست باکیفیت    تاثیر هاست با کیفیت در سرعت سایت

هاست یا همان فضایی که سایت شما را میزبانی می کند، تاثیر زیادی روی سرعت سایت شما خواهد داشت. متاسفانه اغلب افراد برای سایت خود، از هاست با کیفیتی استفاده نمی کنند چون اطلاعات فنی نسبت به هاست باکیفیت ندارند. شرکت هفت ستاره برای رفع دغدغه مشتران خود و تضمین سرعت و پشتیبانی بهتر وبسایت هایی که روی پلتفرم خود دارد، از سرور اختصاصی برای میزبانی از اطلاعات مشتریانش استفاده می کند. چون پروژه های بزرگی روی سروز ما میزبانی می شوند، در انتخاب سرور، حساسیت زیادی به خرج داده ایم تا علاوه بر افزایش سرعت سایت ها، امنیت اطلاعات مشتریانمان را نیز بتوانیم تامین کنیم.


بهینه سازی کد های css ، جاوا اسکریپت و html

با بهینه سازی کد (از جمله حذف فاصله ها ، کاما و سایر نویسه های غیر ضروری) ، می توانید سرعت صفحه خود را به طرز چشمگیری افزایش دهید. در این راستا استفاده از ابزار های CSSNano و UglifyJS توسط Google توصیه می شود. ما در سایت ساز هفت ستاره کار فشرده سازی کدهای css و javascript را برای شما انجام داده ایم. 
 

بهینه سازی تصاویر  

یکی دیگر از روش های افزایش سرعت وب سایت استفاده از تصاویر بهینه سازی شده و کم حجم می باشد که انجام این کار سرعت لود شدن وب سایت را بسیار کاهش می دهد. بهینه سازی تصاویر وب سایتی موجب شده سرعت لود شدن وب سایت دو برابر گردد. 
سایت ساز هفت ستاره برای کاهش حجم تصاویر شما، از برنامه پردازش تصویر استفاده کرده است. پردازش تصویر بدون اینکه کیفیت تصاویر شما را پایین بیاورد، حجم آن را کاهش داده و باعث افزایش سرعت لود تصویر و در نتیجه سرعت سایت خواهد شد. 
همچنین یکی از کارهایی که برای افزایش سرعت سایت انجام داده ایم، استفاده از تکنیک lazy load برای تصاویر است. استفاده از این تکنیک باعث می شود که محتوای اولیه سایت شما به سرعت لود شود. این تکنیک باعث می شود، همه تصاویر سایت در نمایش اول سایتتان لود نشود و زمانی که کاربر سایت را اسکرول می کند، تصاویر قسمت های بعدی نیز لود خواهد شد.


استفاده از حافظه کش مرورگر

برای افزایش سرعت بازگزاری سایت برای کاربران ، می توانید قابلیت ذخیره سازی در کش مرورگر را فعال کنید. در این صورت زمانی که کاربر برای اولین باز از سایت شما بازدید می کند، اطلاعات و فایل های موجود در سایت شما روی مرورگر کاربر ذخیره می شود. در این صورت فایل ها فقط برای اولین بار نیاز به لود خواهند داشت. و از دفعات بعدی نیازی به دانلود مجدد فایل ها و ارسال درخواست به سمت سرور نیست. در سایت ساز هفت ستاره، استفاده از کش مرورگر برای سایت ها فعال هست و  تاثیر زیادی روی افزایش سایت های پلتفرم داشته است. 


چیدمان مناسب سایت (صفحه اول)    

هرچه در سایتتان از تصاویر بزرگتر و ویدیو های بیشتری استفاده کنید، سرعت لود سایت، کندتر خواهد شد. صفحه اول سایت شما، پربازدیدترین صفحه خواهد بود. بنابراین سعی کنید صفحه اول راخیلی شلوغ و سنگین نکنید. می توانید اطلاعاتتان را به درستی دسته بندی کنید و در صفحات مختلف قرار دهید و برای ازجاع به صفحات جانبی ، از لینک دهی در صفحه اصلی استفاده کنید.


با چه روش هایی می توانم سرعت سایت خود را تست کنم؟    

برای تست سرعت سایت، روش ها و ابزارهای زیادی وجود دارد. که به برخی از آنها در زیر اشاره خواهیم کرد. 

  1. page speed insights : این ابزار یکی از معتبر ترین ابزار های تست سرعت سایت است و یکی از ابزارهای رایگان گوگل است که بر اساس معیارهای گوگل (معیارهایی که گوگل برای رتبه بندی سایت ها استفاده می کند) سرعت سایت ها را برسی می کند.
  2. جی تی متریکس (Gtmetrix): این ابزار نیز یکی از ابزارهای پرکاربرد برای تست سرعت و بهینه سازی سایت می باشد. این ابزار از جهات مختلف مانند سرعت بازگزاری صفحه و حجم تمامی تصاویر و فایل های سایت و ... سایت شما را برسی می کند و به آن نمره می دهد. 

  3. webpagetest: استفاده از این سرویس هم رایگان است. با استفاده از این سرویس شما می توانید زمان بارگزاری سایت و عوامل تاثیرگذار در کندی وبسایت خود را به طور کامل برسی کنید. با استفاده از این ابزار شما می توانید مشکلات امنیتی، تصاویری که حجم زیادی را اشغال کرده، پردازش هایی که سرعت سایت را کند می کند و مشکلات احتمالی دیگر را پیدا کنید.

  4. سرچ کنسول : کاربرد اصلی سرچ کنسول، سنجش عملکرد و حضور سایت شما در نتایج گوگل است. و وظیفه اصلی آن تست سرعت وبسایت شما نیست ولی گوگل در آخرین به روز رسانی که در سرچ کنسول داشته، امکان ارائه گزارش جدیدی را اضافه کرده که سرعت وبسایت شما را اندازه گیری می کند.




نظر جدید
0%