طراحی سایت بهینه

طراحی سایت بهینه

اگر شما بهترین وب سایت را از لحاظ طراحی، اطلاعات و برنامه نویسی داشته باشید ولی سایت شما بیننده ای نداشته باشد کمترین ارزشی نخواهد داشت.

امروزه در حدود 90 درصد استفاده کنندگان اینترنت از طریق موتورهای جستجوگر به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا می کنند در نتیجه اولین و مهم ترین گام برای معرفی کسب و کار خود در فضای مجازی و انلاین طراحی شسایت بهینه می باشد.

شما می توانید برای بهنیه ساز ی وب سایت خود در موتورهای جستجو از دو روش استفاده کنید:
روش اول این است که با پرداخت مبلغی به موتور جستجوی مورد نظر (به عنوان مثال گوگل) لینک سایت خود را به ازای جستجوی کلمات خاص در آن قرار دهید. در این روش شما باید هزینه ای را پرداخت کنید و به این ترتیب به ازا هر کلیک که از طرف کاربران انجام میشود از حساب شما مبلغی کسر می شود. 

روش دوم به این صورت است که شما سایت خود را برای کلمات کلیدی خاص ، بهینه سازی می کنید  و به تولید محتوای تخصصی میپردازید تا سایت شما  در 10 نتیجه اول موتور جستجو قرار گیرد. 

طراحی سایت بهینه ، فرآیندی بسیار ارزشمند است که باعث افزایش قابل توجه بینندگان وب سایت خواهد شد .










سئو چیست - تعریف سئو و بهینه سازی سایت

سئو سایت یکی از کلیدی ترین موارد مورد نیاز برای طراحی سایت بهینه می باشد به همین جهت بر آن شدیم تا تعریفی جامع از سئو ( SEO ) و بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو ارائه دهیم :

ابتدا به تعریفی اجمالی از سئو و بهینه سازی از دیدگاه مراجع انگلیسی و فارسی همچون ویکیپدیا و سپس به ارائه مطالب تکمیلی جهت درک بهتر سئو سایت و وبلاگ میپردازیم . 

بهینه‌سازی موتور جستجو (به انگلیسی: ‎Search engine optimization (SEO)‎)  عملیاتی است برای بهبود بازدید یک سایت در صفحه نتایج موتورهای جستجو ، که می‌تواند طبیعی و یا الگوریتمی باشد.

در واقع سئو ( Seo ) عبارت است از مجموعه راهکارهایی که در یک وب سایت اعمال می گردد تا رتبه ( Rank ) و جایگاه یک وب سایت در موتورهای جستجو بهبود یابد.

که به آن بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو و یا بازاریابی موتورهای جستجو نیز می گویند .

البته آمارها نشان میدهد که درایران تقریبا 99% جستجو ها از طریق گوگل صورت می پذیرد پس در بحث سئو و بهینه سازی سعی ما بر این است تا یک سایت را برای کاربران و گوگل بهینه نماییم.

سئو سایت - سئو و بهینه سازی
امروزه با توسعه روز افزون وب سایت های فارسی شاهد به وجود آمدن سایت های متعددی در موضوعات مختلف هستیم ،

در این میان اکثریت ترافیک ورودی سایت ها از طریق موتورهای جستجو از جمله گوگل ، یاهو و بینگ صورت می گیرد ، در واقع سایت هایی موفق هستند که ترافیک قابل توجهی از گوگل دریافت مینمایند .

آمارهای نشان می دهند که در ایران بخش عمده بازدید های اینترنتی از طریق گوگل صورت میگیرد

که ما از این پس بر روی گوگل تمرکز داریم . 

اما سوال اساسی در اینجاست که چه سایت هایی می توانند ترافیک و بازدید مناسبی از موتور جسنجو گوگل داشته باشند ؟

در این جاست که سئو (Seo) و بهینه سازی وب سایت مطرح میگردد ، موتور جستجو گوگل با توجه به فاکتور های خاصی که برخی مشخص و برخی محرمانه هستند

به ایندکس کردن سایت ها می پردازند وب سایتی که رنک (Rank) و رتبه بهتری نسبت به دیگر رقبا داشته باشد در صفحه اول نمایش داده می شود .

بدیهی است که سایت هایی که در صفحه اول جستجو گوگل هستند بیشترین بازدید را دارند . سئو سایت بر بهبود همین فاکتورها برای موتورهای جستجو ( گوگل ) و کاربران توجه دارد .

فاکتورهای سئو و بهینه سازی سایت عبازتند از :

1 - تولید محتوای مفید برای کاربران 

2 - فعالیت و اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی ( از جمله : گوگل پلاس ، فیسبوک و ... ) 

3 - لینک بلدینگ و دریافت لینک یک طرفه از سایت های مرتبط با موضوع 

و ... موارد نام برده اصول کلی سئو سایت می باشند و موارد و نکات ریز بسیاری وجود دارد که بعدا به آنها می پردازیم .


بهینه سازی وب سایت چیست ؟

ساده ترین تعریف برای بهینه سازی وب سایت: قرار دادن وب سایت شما در مقابل دید بازدید کنندگان مورد نظرتان که همان تبلیغات هدفمند است. (Targeted Advertising)

بهینه سازی وب سایت یا خدمات سئو شامل تکنیک ها و اعمالی است که رتبه بندی وب سایت را بر مبنای کلمات کلیدی خاص در موتورهای جستجو بهبود می بخشد. هنگامی که کاربران در موتورهای جستجو به دنبال مطالب خاصی به جستجو مشغولند، برای یافتن مطالب مورد نظر خود با درج کلمه یا کلمات مرتبط (Keywords) با آن موضوع در موتورهای جستجو شروع به کاوش می نمایند. موتورهای جستجو صفحات وبی را که در آنها از کلمه یا کلمات مرتبط (کلمات کلیدی) استفاده شده لیست می کنند.

بالاترین رتبه بر مبنای هر کلمه یا کلمات کلیدی بر مبنای قوائد و دستورالعملهای هر موتور جستجو طبقه بندی شده و به کاربران ارائه می دهند.

به دلیل محبوبیت و امکانات متنوع موتور جستجوی گوگل (Google Search Engine)، آمار نشان می دهد که 65% از جستجوهای کاربران در این موتور انجام می شود

و در نتیجه رتبه بندی در این موتور جستجو بسیار حائز اهمیت است. گوگل قواعد و دستورالعملهای رتبه بندی وب سایت ها را بصورت کلی اعلام می نماید تا صاحبان وب سایت ها با رعایت آنان به ارتقاء صفحات وب خود بپردازند.

به تنوع و تغییر بعضی از این دستورالعمل ها در فواصل زمانی معین و نامعین توسط گوگل است که باید رتبه بندی وب سایت ها را امری نسبی و متغییر دانست.

از مهمترین این دستورالعمل ها می توان به سه مورد مهم و اساسی که گوگل به آن همواره تاکید دارد اشاره کرد که شامل:

  1. محتوا و طراحی سایت (متن، عکس ها و نمایشهای ویدیویی-تصویری وب سایت) (Content & Design)
  2. مسائل فنی وب سایت (Technical)
  3. مسائل مربوط به کیفیت وب سایت (Quality)


مزایای بهینه سازی سایت

بهینه سازی وب سایت در حال حاضر یک عمل علمی و مهندسی محسوب می شود. قبل از هر چیز باید بدانیم که فرآیند طراحی سایت  زمانی موفق است که جذب بیینده کند. وب سایت بدون بیینده همانند کاتالوگ و کارت ویزیتی است که چاپ شده ولی به دست مخاطبان نرسیده و یا در کشوی میز شما باقی می ماند. جدای از کیفیت طراحی سایت و همچنین فناوری های مورد استفاده در آن، بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو از اهمیت ویژه ای برخوردار است. لزوماً یک سایت زیبا و پر محتوا تضمینی برای بازدید آن توسط مشتریان شما نمی باشد، پس باید وب سایت شما را در مقابل دید بازدیدکنندگان قرار داد تا موفقیت کامل آن سایت حاصل شود.

هنر بهینه سازی سایت (SEO) در واقع فرایندیست که در جهت افزایش بینندگان سایت یا بالا بردن ترافیک آن گام بر می دارد تا امتیاز (Ranking) سایت را در موتور های جستجوگر بالا ببرد. استفاده از متد SEO به ما این اطمینان را می دهد که سایت در موتور های جستجو در دسترس بوده و شانس پیدا کردن آن از طریق این موتورها بالاتر می رود.
با توجه به اینکه امروزه Google سردمدار موتور های جستجو محسوب می شود بیش از 90% از کاربران وب پاسخ خود را در Google جستجو می کنند.
زمانی که شما در یک موتور جستجو به دنبال موضوعی خاص می گردید حتما متوجه این مطلب شده اید که برخی از سایت ها دارای رتبه های بالاتری هستند ودر صفحات اولیه موتور های جستجوگر مشاهده می شوند ، با توجه به اینکه خیل عظیمی از کاربران وب صفحات اولیه Google را برای پاسخ خود بررسی می کنند به اهمیت SEO (بهینه سازی موتور جستجو) برای سایت خود پی می برید.
اصولا هدف از داشتن یک سایت خوب و کامل استفاده مفید از سایت ، بهروری مالی و همچنین معرفی خود به دنیای اینترنت می باشد بنابراين SEO می تواند کمک شایان توجه ای به سریعتر پیدا شدن سایت در موتور های جستجو و تامین نظر دارندگان وب سایت داشته باشد.




چرا به بهینه سازی وب سایت و سئو نیاز دارید:

  1. معرفی سایت به دنیای اینترنت
  2. نشاندهنده اعتبار فعالیت و حرفه شما
  3. موثرترین تبلیغات مجازی
  4. بالارفتن بازدیدکنندگان و افزایش فروش و خدمات سایت
  5. سرمایه گذاری برای تبلیغات همیشگی


مزایای بهینه سازی وب سایت و بهبود جایگاه وب سایت چیست (ارتقاء رتبه بندی وب سایت چیست)؟

امروزه حدود 85% از بازدیدکنندگان در وب از طریق موتورهای جستجوگر (Search Engine) به وب سایت ها راه پیدا می کنند. بر طبق همین آمار حدود 65% بازدیدکنندگان جذب وب سایت هایی می شوند

که در صفحه اول نتایج موتور جستجو و فیمابین رتبه 1 الی 3 قرار دارند . مهمترین مزایای بهینه سازی وب سایت شامل موارد زیر می گردد:

  1. افزایش بینندگان و مراجعه کنندگانی که با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با زمینه کاری شما در حال جستجو در موتورهای جستجو هستند. (تبلیغات هدفمند)
  2. افزایش آمار بینندگان و بالا رفتن آمار ترافیک وب سایت شما که نتیجه آن افزایش آگاهی و اطلاع از محصولات و خدمات شماست و مستقیما" به فروش بیشتر می انجامد.
  3. کسب اعتبار و محبوبیت بیشتر برای شرکت شما
  4. برتری جایگاه شما نسبت به رقبای تجاری خود
  5. تبلیغات همیشگی، هدفمند، پایدار و بسیار کم هزینه در مقایسه با روشهای دیگر تبلیغاتی برای محصولات و خدمات خود در سطح ملی و جهانی
  6. از شما درخواست می شود رفتار خود را در این مورد ارزیابی کنید. اگر به دنبال کالا و یا خدمتی خاص باشید و شخص یا سازمان ارائه کننده ی این خدمات را از قبل نشناسید،
  7. معمولاً از چه راه هایی محصولات و خدمات مورد نظر خود را می یابید؟ قطعاً یکی از راه های متداول، استفاده از موتورهای جستجوگر، به خصوص گوگل خواهد بود.

همانند سایر امور مربوط به طراحی سایت،خدمات بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجوگر خدمات سئو سایت (Search Engine Optimization) نیز کاملاً تخصصی و زمان بر است.

برای کسب رتبه های بالا در رابطه با یک کلمه خاص گاه 3 الی 6 ماه به وقت نیاز وجود دارد.





اهداف سئو چیست ؟
هدف سئو کمک به وب سايت‌ها در بدست آوردن محل بالا در نتايج جستجوي طبيعي و افزايش ارتباط بين صفحات و کلمات کليدي وارد شده توسط کاربران است. نمايش دادن بيشترين صفحات مرتبط با پرس‌و‌جوي جستجوي وارد شده داراي مزاياي زيادي هم براي کاربر و هم براي موتور جستجو است که در آن کاربر بيشترين نتايج مرتبط جستجو شده را پيدا مي‌کند و موتور جستجو قابل اعتماد مي‌شود چرا که الگوريتم آن بيشترين صفحات مرتبط را نشان مي‌دهد.

بعد از اينکه سئو براي بهبود رتبه‌بندي سايت‌ها در نتايج جستجوي طبيعي کار خود را شروع کرد، اين فرآيند نيازمند دانش و زمان براي پياده‌سازي روش‌هاي خود شد. زمان، بزرگ‌ترين سرمايه‌گذاري اوليه براي بهينه شدن سايت و يا يک صفحه است.

بسته به اينکه چگونه کلمات کليدي رقابتي در بهينه سازي مورد استفاده قرار مي‌گيرند، سئو هفته‌ها يا ماه‌ها طول مي‌کشد تا به نتيجه برسد. اگر چه ممکن است نتايج بهينه‌سازي جستجو به سرعت ديده نشود ولي در دراز مدت مزاياي سئو باعث افزايش رتبه‌بندي سايت و افزايش بازديدکنندگان است. براي وب سايت‌ها خيلي مهم است که در صفحه اول نتايج جستجو گوگل به خصوص جزو سه تا نتيجه طبيعي اول که 58.4 درصد کليک‌ها را شامل مي‌شود، قرار گيرند.

اين جاي تعجب نيست که وب سايت‌ها با محصولات و خدماتي که بفروش مي‌رسانند بر سر رسيدن به رتبه يک نتايج جستجو رقابت کنند. به عنوان مثال کلمه کليدي رقابتي "بيمه خودکار" 1.5 ميليون جستجوي گوگل را در ماه به خود اختصاص مي‌دهد، اين بدين معني است که 3 جايگاه اول 58.4 درصد بازديدکنندگان و خود جايگاه اول 36.4 درصد بازديدکنندگان را به خود اختصاص مي‌دهد. اين مسئله براي خيلي از سايت‌ها سودمند است که در بالاي نتايج جستجو قرار گيرند به خصوص آنهايي که با افزايش ترافيک سايت به تعداد مشتريانشان اضافه مي‌شود.





يک مطالعه ديگر نشان مي‌دهد جستجو کنندگان خيلي دوست دارند روي پيوندهاي طبيعي نتايج جستجو کليک کنند؛

اين مطالعه مشخص مي‌کند 72.3 درصد کاربران گوگل روي پيوندهاي طبيعي نتايج جستجو کليک مي‌کنند و تنها 27.3 درصد کاربران روي پيوندهاي ليستهاي پرداخت شده کليک مي‌کنند.

اين يکي ديگر از دلايلي است که شرکت‌ها تاثير سئو را دانسته و حاضر هستند براي آن زمان و هزينه صرف کنند.

بطور کلی اهداف سئو را می توان بصورت زیر خلاصه نمود:

  1. در بازدید وب سایت تاثیر بسزایی دارد.
  2. باعث ایجاد برند می شود.
  3. باعث افزایش ترافیک سایت خواهد شد.
  4. باعث شده وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو از رتبه بهتری برخوردار شد.
  5. باعث افزایش فروش محصولات خواهد شد.
  6. بهترین ابزار برای تبلیغات است.
سئو درون صفحه چیست ؟ (On Page SEO) سئو درون صفحه چیست ؟ (On Page SEO)
سئو درون صفحه چیست ؟ (On Page SEO)

سئو درون صفحه به کنترل مستقيم کدها و يا محتويات وب سايت شما اعم از متن، تصوير، پيوند و ... مرتبط مي‌شود؛ به طور کلي هر چيزي که در سايت خود بارگذاري مي‌کنيد مربوط به SEO On Page مي‌شود. اين روش پايه تمام تلاش‌هاي بهينه‌سازي است زيرا جايي است که شما بيشترين کنترل را روي آن داريد. هر گونه تغييري را که شما در محتويات سايت خود ايجاد مي‌نماييد در نتايج جستجو تاثير گذار خواهد بود بنابراين خيلي مهم است که روش SEO On Page بدرستي قبل از روش SEO Off Page انجام شود.

سئو بیرون صفحه چیست ؟ (Off Page SEO) سئو بیرون صفحه چیست ؟ (Off Page SEO)
سئو بیرون صفحه چیست ؟ (Off Page SEO)

بر خلاف روش SEO On Page که توسعه وب سايت با کنترل مستقيم بالايي انجام مي‌شد، روش بهينه سازی بیرون صفحه شامل تمام ارتقاهايي است که در خارج از وب سايت شما انجام مي‌شود؛ اين شامل تمام چيزهايي است که مي‌تواند در بدست آوردن رتبه‌بندي بالاي سايت شما کمک کند. SEO Off Page در درجه اول در بدست آوردن پيوند دهندگان (پيوندهايي که از سايت‌هاي ديگر به سايت شما اشاره مي‌کنند) متمرکز مي‌شود سپس با استفاده از روش‌هايي که در خارج از وب سايت انجام مي‌شود به بهينه‌سازي موتور جستجو مي‌پردازد.

SEO Off Page يک فرآيند نامحدود است که توسط مهندسين سئو در جهت بدست آوردن پيوند دهندگان، اداره مي‌شود.

سئو کلاه - سفيد چیست ؟ (White Hat) سئو کلاه - سفيد چیست ؟ (White Hat)
سئو کلاه - سفيد چیست ؟ (White Hat)

در اصطلاحات فني اين حوزه، سئو کلاه – سفيد به مجموعه تکنيک‌ها، روش‌ها و استراتژي‌هاي که از قوانين و راهنمايي‌هاي موتورهاي جستجو تبعيت مي‌کنند، اشاره دارد. که اين به معني فريب يا دستکاري موتور‌هاي جستجو و يا کاربران به هيچ وجه نيست. اين همچنين به سئو اخلاقي نيز ياد مي‌شود زيرا دليل آن اين است که يا اجراي بلند مدت داشته و يا از دستورالعمل‌ها و سياست‌هاي صحيح جهت بدست آوردن رتبه‌هاي بالا در نتايج موتور‌هاي جستجو استفاده مي‌کند.

سئو کلاه - سیاه چیست ؟ (Black Hat) سئو کلاه - سیاه چیست ؟ (Black Hat)
سئو کلاه - سیاه چیست ؟ (Black Hat)

به عبارتي ديگر اصطلاح سئو کلاه – سياه اشاره به مجموعه‌اي از دستورات دارد که به منظور فريب، بازي و دستکاري الگوريتم‌هاي موتورهاي جستجو با هدف بدست آوردن رتبه‌بندي بالا، بکار مي‌رود. اين مهم است که بدانيد اين‌ روش‌ها غير اخلاقي بوده و توسط هيچ موتور جستجويي تاييد نمي‌شود و بکارگيري اين روش‌ها خطر خارج شدن از فهرست پايگاه داده را براي هميشه در بر دارد.

انجام تاکتيک‌هاي سئو کلاه – سياه ممکن است که باعث افزايش رشد ناگهاني در نتايج جستجو شود ولي مي‌تواند منجر به پرداخت جريمه و يا حذف کامل از فهرست پايگاه داده موتور جستجو شود.

چه کسانی به SEO نیاز دارند؟ 
هر سایتی که به دنبال تجارت پویایی است، باید وب خود را برای موتور های جستجو بهینه سازی کند. هدف یک وب سایت جلب بیشتر کاربران اینترنتی می باشد، و مطالعات نشان داده است که بسیاری از کابران اینترنتی، وب سایت ها از طریق موتور های جستجو ی پیدا کرده اند. اگر شرکت شما نظر به طراحی و بهینه سازی یک وب سایت جدید یا طراحی پرتال و یا به روز کردن وب سایت قدیمی خود را دارد باید برای پیشرفت باید SEO را در الویت قرار داد. به یاد داشته باشید که SEO شما را در بازار معرفی می کند.
 

روش‌های معمول بهینه سازی سایت 
1-شاخص گذاری کردن 
موتور های جستجوی پیشتاز همچون Yahoo! ،Google ،Bing، MSNو…از خزنده ها جهت یافتن صفحات برای نتایج بهینه سازی وب سایت جستجوی الگوریتمی استفاده می کنند.صفحاتی که از داخل باقی صفحات ایندکس شده توسط موتور های جستجو  Link شده اند نیاز به ارسال به موتور جستجو نداشته و بصورت خودکار پیدا می شوند.بعضی از موتور های جستجو ازجمله !Yahoo سرویس پولی ارسال را پیاده می کنند که استفاده از خزنده ها را هم بصورت مجموعه ای از قیمت ها و نیز بصورت سیستم بها به ازاء هر Click، اجرا می کند.این برنامه ها معمولا قرارگیری در بانک اطلاعاتی موتور جستجو را ضمانت کرده و در قبال رتبه ای مشخص برای صفحه در لیست نتایج جستجو ضمانتی نمی کنند.دو فهرست اصلی اینترنتی یعنی Yahoo Directory و Open Directory Project، هردو نیاز به ارسال دستی و بررسی انسانی دارند. اما برخی شیوه های بهینه سازی وب سایت موتورهاى جستجوگر خریدنى نیستند و شما نمى توانید براى سایت خود رتبه اى بخرید، اینجا رتبه ها را باید به چنگ آورید و به طور مداوم براى حفظ آنها باید تلاش کنید.Google ابزاری به نام Google Webmaster Tools ارائه می دهد که در آن می توان نقشه سایت را توسط خوراک XML ایجاد کرده و بصورت رایگان ارسال نمود تا از یافته شدن تمام صفحات حتی صفحاتی که بصورت خودکار از طریق دنبال کردن Link ها پیدا نمی شوند، اطمینان حاصل نمود. خزنده های موتور های جستجو می توانند به عوامل مختلفی در هنگام خزیدن در یک سایت توجه کنند.تمامی صفحات ایندکس نمی شوند.همچنین فاصله یک صفحه از ریشه سایت می تواند عاملی در پیدا شدن یا عدم آن توسط خزنده های موتور های جستجو  باشد. امروزه بسیاری از شرکتهای مطرح در دنیا به بررسی و اجرای خدمات بهینه سازی سایت و سئو برای شرکتهای مختلف مشغول هستند.
2-صفحه فرود یا landing page 
یکی از فاکتورهای مهم در خصوص سئو و بهینه سازی مشخص کردن صفحات فرود یا landing page است.
3-انتخاب کلید واژه های مناسب 
انتخاب کلید واژه های مناسب یکی از فاکتورهای مهم در این در بهینه سازی سایت است که بایستی توسط دارندگان وب سایت و برنامه نویسان در نظر گرفته شود.
4-جلوگیری از اجرای خزنده ها در صفحات 
وبمسترها برای جلوگیری از نتایج ناخواسته در شاخص های جستجو می توانند عنکبوتهایی توسط فایل استاندارد robots.txt که در فهرست ریشه دامنه ذخیره می شود، بسازند که فایلها و فهرست های خاصی را مورد خزیدن (Crawl )قرار ندهد.
 

سئو سایت چیست؟
سئو سایت به معنی انجام تمام فرآیندهایی است که باعث می شود سایت شما نتایج بهتری را در گوگل و سایر موتورهای جستجو کسب کند. عواملی که در بهبود وضعیت سایت شما تاثیر می گذارند را به دو دسته می توان تقسیم کرد: عوامل داخلی و عوامل خارجی. سئو سایت بیشتر بر روی عوامل داخلی تکیه دارد و با بهبود ساختار وب سایت و همچنین قالب آن سعی میکند وضعیت سایت شما در گوگل را بهبود بخشد.
به این نکته توجه داشته باشید که عوامل مهم سئو داخلی عبارتند از: نحوه طراحی سایت (شامل کد نویسی، سرعت لود شدن، ساختار صفحات، نحوه طراحی قالب، نحوه قرار گرفتن محتوا در صفحه و...) و محتوای سایت. بنابراین هیچ متخصص سئو نمی تواند به تنهایی باعث بهبود وضعیت سایت شما شود و شما علاوه بر اینکه باید یک سایت مناسب و بهینه سازی شده برای گوگل داشته باشید نیاز دارید که محتوای مناسب نیز در سایت خود تولید کنید (مطابق با استانداردهای گوگل).
به طور خلاصه سئو سایت یعنی از بین بردن مشکلات کدنویسی و قالب سایت شما و تعریف پارامترهای مناسب در آن برای بهبود وضعیت رتبه سایت شما در گوگل.



پژوهشی در استراتژی های بهینه سازی موتور جستجو برای توسعه وب سایت های بزرگ
در این پژوهش محقق معتقد است که هنگامی که پیاده سازی وب سایت به پایان می رسد مشکلی که خیلی از شرکت ها با آن مواجه هستند این مسئله است که نمی دانند که چگونه وب سایت خود را در اینترنت معرفی نماید که بهترین روش برای معرفی وب سایت , بهنیه سازی موتور جستجو است. در این تحقیق بر اساس 77 معیاری که از منابع مختلف و موتورهای جستجو بررسی نموده است استراتژهای بهینه سازی برای توسعه وب سایت را بصورت زیر معرفی می نماید:

  1. بهبود ساختار سایت
  2. استراتژی کلمات کلیدی
  3. استراتژی URL
  4. بهینه سازی کد
  5. پردازش کردن متن
  6. بهینه سازی لینک های ورودی
  7. استراتژی نام دامنه و هاست
  8. آنالیز تکنیک های بهینه سازی موتور جستجو

این پژوهش استراتژی بهینه سازی شرکت های گوگل و مایکروسافت را بررسی و توضیح داده است و موردی که جهت مطالعه و آنالیز قرار داده است، استراتژی های مربوط به شرکت مایکروسافت است. مهمترین معیارها برای بهینه سازی موتور جستجو از نظر محقق عبارتند از:

  1. اضافه کردن Allow یا DisAllow به نقشه سایت
  2. اضافه کردن URL به نقشه سایت
  3. اضافه کردن نقشه سایت به robots.txt
  4. استفاده از ابزارهای آنالیز جهت crawl
  5. بهینه سازی موتور جستجو جهت افزایش بهبود رویت وب سایت

در این تحقیق محققین عواملی که در افزایش رتبه سایت تاثیر دارند را به 3 سه بخش تقسیم بندی می کنند:

  1. شرکت های دارنده موتور جستجو: جستجوکنندگان در صفحات موتورهای جستجو یک پرس و جو را اجرا می کنند سپس نتیجه آن در صفحه نتایج موتور جستجو نمایش داده می شود.
  2. وب مسترها و شرکت های بهینه سازی موتور جستجو: شرکت هایی که با استفاده از یکسری ابزار و مهارت ها تلاش می کنند رتبه وب سایت ها را در صفحه نتایج موتور جستجو افزایش دهند
  3. جستجو کنندگان در موتورهای جستجو: افرادی هستند که در موتورهای جستجو بدنبال یافتن اطلاعات مورد نظرشان هستند.  محققین معتقد هستند افرادی که فعالیت بهینه سازی را انجام می دهند می بایست از آخرین تغییرات الگوریتم ها ی موتورهای جستجو مطلع باشند و عواملی که باعث می شود ترافیک سایت افزایش پیدا نماید را بخوبی بشناسند و همچنین از کلماتی که کاربران نهایی بدنبال آن می گردند نیز آگاهی داشته باشند و بعبارتی دیگر می بایست اطلاعات خود را در سه دسته بندی بالا همیشه بروز نگه دارند.


نمونه کار های ما

مشاهده تمامی قالب ها
افزودن ماژول جدید
0%