آموزش طراحی سایت

آموزش طراحی سایت

آموزش طراحی سایت

امروزه با توجه به علاقه مندی افراد به طراحی سایت شرکت طراحی سایت هفت ستاره اقدام به آموزش طراحی سایت نموده است که توسط تیم حرفه ای با تجربه یک دهه شما را راهنمایی خواهد کرد تا طراحی ویسایت را بطور اجرایی و کاربردی فراگیرید نه آکادمبک.

ابتدا شما باید با مفاهیم و اصطلاحات در آموزش طراحی سایت آشنا شوید که به اختصار توضیح میدهیم:


Web Page ( صفحه‌ی وِب ) :
به مجموعه ای از تصاویر و نوشته‌ها كه به صورت یك صفحه از طریق اینترنت قابل دسترسی می‌باشند ، صفحه وب می‌گویند .

Web Site ( وب سایت ) :
پایگاهی بر روی فضای مجازی اینترنت ، شامل مجموعه ای از صفحات وب ( Web Page ) است ؛ كه توسط آدرس مخصوصی ( Domain ) از طریق اینترنت قابل دسترسی می‌باشند . این صفحه‌ها می‌تواند حاوی اخبار ، تصاویر ، اطلاعات علمی و تجاری ، تبلیغات و ... باشد .

Domain ( نام ) :
نام بین‌المللی مخصوصی كه برای هر وب سایت ثبت می‌شود و به عنوان آدرس آن سایت محسوب می‌گردد .

Web Host ( میزبان وب ) :
میزبان وب به كامپیوتری گفته می‌شود كه اطلاعات یك یا چند وب سایت بر روی آن قرار می‌گیرد و هنگامی كه كاربری در مرورگر وب خود ، آدرس سایت مورد نظر را ( Domain ) را وارد می‌كند ، مرورگر كامپیوتر شخصی كاربر از طریق خط تلفن و یا آنتن‌های ماهواره‌ای با وب سرور ( Web Server ) كه بر روی آن میزبان نصب شده است ارتباط برقرار نموده و صفحات مورد نظر را به نمایش در می‌آورد .

Web Server ( وب سرور ) :
به نرم افزاری گفته می‌شود كه بر روی كامپیوتر میزبان نصب شده و صفحات وبِ درخواستی مرورگرهای وب را برای آنها ارسال می‌نماید . البته اغلب از میزبان وب ( Web Host ) به عنوان وب سرور نام برده می‌شود كه این از نظر تكنیكی صحیح نمی‌باشد .

Static Page ( صفحه‌ی ثابت ) :
صفحه‌ی وبی می‌باشد كه مطالب داخل آن برای مراجعه كننده ثابت هستند وهمچنین برای تمام كاربران اینترنت به یك صورت نمایش داده می‌شوند .

Dynamic Page ( صفحه‌ی پویا ) :
به صفحه‌ی وبی گفته می‌شود كه مطالب و محتویات آن متغیر هستند و به درخواست كاربران در آن‌ها اطلاعات متفاوتی نمایش داده شده و نیز امكان وارد كردن اطلاعاتی توسط كاربران اینترنت در آن‌ها میسر می‌باشد . برای تولید این صفحه‌ها نیاز به برنامه نویسی‌های خاصی می‌باشد .

Home Page ( صفحه اصلی ) :
صفحه‌ی اصلی و ابتدایی یك وب سایت كه بازدید كننده وب سایت آن را در ابتدا مشاهده می‌نماید . این صفحه شامل ، اخبار مهم ، تصاویر اولیه ، پیوندهایی به بخش های مختلف آن سایت و نیز پیوند‌هایی به سایت‌های دیگر و یا تبلیغات دارنده‌ی وِب سایت می‌باشد .

Intro ( اینترو ) :
انیمیشنی است كه در ابتدای وب سایت جهت جذاب تر شدن ، تاثیر تبلیغاتی بیشتر و خوش آمد گویی به كاربران نمایش داده می‌شود .

Flash Site ( سایت فلش ) :
وب سایتی است كه به شكل كامل و یا در بعضی از بخش‌ها با استفاده از صدا ، انیمیشن و ... توسط نرم‌افزارهای خاصی ساخته می‌شود .


• HTML
HTML در حقیقت زبان اصلی در طراحی وب و آموزش طراحی سایت  و پل ارتباطی بین طراح و مرورگر وب است. امروزه از نسخه جدیدتر HTML که XHTML نام دارد استفاده می‌شود. با استفاده از کدنویسی صحیح و استاندارد XHTML، می‌توان اطمینان داشت که وب‌سایت طراحی شده در مرورگرهای مختلف با کمترین مشکلات نمایش داده خواهد شد.
• CSS
CSS ابزاریست جهت قالب‌بندی، رنگ‌بندی و ایجاد جلوه‌های تصویری و گرافیکی در صفحات HTML. استفاده از CSS اعمال تغییرات جدید گرافیکی را برای دارنده وب‌سایت بسیار آسان می‌کند.
• ASP
ASP یک زبان برنامه‌نویسی تحت وب سمت سرور است که توسط شرکت مایکروسافت گسترش یافته است.ورژن جدیدتر ASP، که بسیار پیشرفته‌تر از ورژن قبلی است ASP.NET نام دارد. از زبان‌های برنامه‌نویسی تحت وب برای ایجاد تعامل با کاربر و طراحی صفحات داینامیک استفاده می‌شود
• PHP
PHP نیز مانند ASP یک زبان برنامه‌نویسی وب سمت سرور است. تفاوت اصلی بین PHP و ASP در "Open Source" یا "کد باز" بودن PHP است. هر یک از این دو زبان قابلیت‌های گوناگونی دارنند که بسته به نیاز مشتری و امکانات سرویس‌دهنده وب قابل استفاده است.
• JS
JavaScript (جاوا اسکریپت) یک زبان کدنویسی سمت کاربر است. بر خلاف زبان های کدنویسی سمت سرور که توسط سرور اجرا می شوند جاوااسکریپت توسط مرورگر کاربر اجرا می شود
• AJAX
AJAX مجموعه ای از روش ها و تکنولوژی های کدنویسی سمت کاربر است. با استفاده از ایجکس برای بارگذاری اطلاعات بخشی از صفحه وب سایت نیازی به بارگذاری مجدد کل صفحه نیست.
• W3C
مرجع جهانی تعیین استانداردها و راهبردهای وب W3C نام دارد. W3C از سال 1994 فعالیت خود را آغاز نموده و گسترش قوانین در جهت پیشرفت وب را در دستور کار خود قرار داده است. از اعضای W3C می‌توان مایکروسافت، اپل، سان مایکروسیستمز و آی بی ام را نام برد.
• SEO
به فرآیند بالا بردن رتبه وب‌سایت ها در موتورهای جستجوی وب (مانند Google.com) تکنیک‌های SEO گفته می‌شود. SEO ارتباط مستقیمی با تکنیک‌های طراحی سایت و کدنویسی صحیح دارد.

Robot
ربات های خودکار موتور های جستجو که گاهی با نام spider یا crawlers شناخته می شوند در واقع کاوشگران دنیای وب هستند. حتما شما هم تا بدین روز در این اندیشه بوده اید که ربات ها مانند کاوشگران واقعی می توانند از هر مانعی عبور کنند یا بروی هر گذر گاهی پل بزنند اما در واقع این یک طرز فکر اشتباه بوده است ، بر خلاف آنچه تصور می شود آن ها آن قدرت کافی را بای انجام این کار ندارند. آنها در طراحی سایت فرقی میان یک فریم ، یک عکس و یا فلش نمی گذارند ، آن ها نمی توانند مانند انسان برای دسترسی به یک صفحه وب که با کلمه عبور محافظت شده ، کلمه عبور وارد کنند و ....
در واقع ربات ها در معقوله تنها و تنها محتوا و لینک را می شناسند نه چیز دیگر...
نحوه عملکرد ربات ها اکثراً بدین صورت است :
• موتوری که صفحات وب را می یابد
شناسایی صفحات جدید پس از طراحی سایت
شناسایی صفحه هایی که قبلاً پیدا شده و اکنون تغییر کرده اند
• به دو روش عمقی و عرضی ارزیابی می شوند
در روش عمقی نه تنها سایت اصلی بلکه صفحات فرعی آن صفحات را نیز می یابد.
در روش عرضی بیشتر سایت های اصلی تر را می یابد.

Ranker
در واقع پس از طراحی سایت Rank همان جایگاه یک سایت در نتایج جستجو است و این موضوع به الگوریتم هایی که موتور جستجو برای رنک بندی استفاده می کند باز می گردد. Ranker هم بخشی است که وظیفه استفاده از الگوریتم و چیدمان نتایج را بر عهده دارد.

Page Rank
یک سیستم انحصاری مربوط به شرکت گوگل است که پس از طراحی سایت برای تعیین کردن اهمیت صفحات یک وب سایت به کار می رود و در واقع فاکتوری از چندین فاکتور Ranking است.

Keywords
در آموزش طراحی سایت در واقع واژه ها و عباراتی هستند که یک صفحه وب را معرفی می کنند. هنگامی که یک کاربر واژه خاصی را در موتور های جستجو ، جستجو می کند ، موتور های جستجو تلاش می کنند تا صفحه هایی را که بیشترین تطابق را دارد نمایش دهد.

Page title
در واقع همان عنوان صفحه ای است که در بالای پنجره مرورگر به نمایش در می آید و در بین تگ های Title قرار می گیرد. دقت داشته باشید که در طراحی سایت این یک سر صفحه و یا هیچ متن بزرگی که ممکن است در صفحه نمایش داده شود نیست.

On-Page Factors
فاکتور هایی از سئو می باشند که در طراحی سایت بروی رنک شما تاثیر گذارند و این فاکتور ها محتویات وب سایت شما یعنی لینک ها ، متون ، تگ ها و غیره بستگی دارند.

Off-Page factor
فاکتور هایی از سئو می باشند که در طراحی سایت بروی رنک شما تاثیر گذار هستند و این فاکتور به عناصر دیگر وب سایت ها بستگی دارند لینک های اصلی که به سایت شما بازگشت داده می شوند.

Spider, Crawler, Robot
نرم افزاری است که کار جمع آوری اطلاعات از صفحات سایتهای مختلف را بر عهده دارد.

Directory
فهرست. نوعی از موتورهای جستجوگر که پایگاه داده آن توسط ویراستاران تکمیل می گردد. در آنها سایتها در گروههایی موضوعی دسته بندی می شوند.

Keyword
بــه واژه ها ی مهم (کلیدی) هر صفحه گفته می شود. اما غالبا" منظور کلماتی است که دوست داریم با آنها رتبه های مناسبی کسب کنیم.

Keyword Density
چگالی کلمه، منظور تعداد دفعات تکرار واژه های کلیدی در مقایسه با سایر کلمات متن است.

Keyword Staffing
تکرار یک کلمه به دفعات و پشت سر هم به منظور بالا بردن چگالی کلمه. این کار تقلب محسوب می شود.

Tinny Text
نوشتن متن با اندازه های بسیار کوچک و ریز به گونه ای که کلمات بسیاری بدین ترتیب در یک خط قرار داده می شود و به سختی نیز در صفحه قابل رویت هستند. نوشتن مطالب به این صورت، تقلب محسوب است.

Invisible Text
متن نامرئی. منظور استفاده از متن های همرنگ با پس زمینه صفحه است. متن هایی که از دید کاربران مخفی می ماند. به عنوان مثال اگر پس زمینه یک صفحه سیاه است، متن صفحه نیز با رنگ سیاه نوشته می شود تا دیده نشود . این نوع متن ها از مصادیق تقلب می باشند.

Spam
تقلب، به تمام تلاش هایی گفته می شود که به کمک آن سعی می شود از راه های غیر معمول، رتبه های بالایی کسب شود. یا در اختیار گذاردن اطلاعاتی که موتورهای جستجوگر آنرا دوست ندارند (اطلاعات ناخواسته) مانند تکرار یک کلمه به دفعات و پشت سر هم، استفاده از متن های هم رنگ زمینه و ...

ALT tag
محتوای این شناسه، متنی است که یک عکس را توضیح می دهد.

Deep Crawl
به معنای این است که موتور جستجوگر، می تواندصفحات زیادی از یک سایت را در پایگاه داده اش قرار دهد. موتور جستجوگر هرچه پایگاه داده اش بزرگتر باشد، صفحات بیشتری از یک سایت را می تواند در پایگاه داده اش قرار دهد. همه موتورهای جستجوگر دارای این ویژگی نمی باشند.

Robots.txt
با این فایل متنی و ساده، میزان دسترسی موتور جستجوگر به محتوای یک "سایت" را می توان کنترل کرد.

META robots tag
به کمک این شناسه میزان دسترسی موتور جستجوگر به محتوای یک "صفحه" را می توان کنترل کرد.

Link
پیوند. در واقع پلی بین دو صفحه است. به کمک آن می توان از یک صفحه به صفحه دیگر رفت.

Link Popularity
مقصود این است که چه تعداد از سایت های دیگر به سایتی مشخص لینک کرده اند یا اینکه از چند سایت دیگر می توان به کمک پیوندها به سایتی مشخص رفت.

Link Reputation
اشاره به این دارد که سایر سایتها درباره سایتی که بدان لینک داده اند، چه می گویند. عموما در این موارد عنوان، متن لینک و کلمات اطراف لینک در سایت مقصد، بررسی می شوند.

Learn Frequency
بعضی از موتورهای جستجوگر می توانند تشخیص دهند که محتوای صفحات پس از چه مدتی تغییر می کند (به روز می گردد) و بعد از آن مدت به آن صفحات مراجعه می کنند.

URL-Uniform Resource Locator
به آدرس منحصر به فرد هر منبع موجود در اینترنت گفته می شود. این منبع می تواند یک صفحه وب، یک فایل متنی و... باشد

Stop Word
به کلماتی گفته می شود که در کل اینترنت از آنها بسیار استفاده شده است. کلماتی نظیرthe, a, an, web www, home page, و ...

Meta tags
به کمک این شناسه ها، اطلاعاتی از صفحه در اختیار بینندگان (موتور جستجوگر، مرورگرها و ...) قرار داده می شود.

META Keywords
به کمک آن، کلمات کلیدی صفحه در اختیار موتورهای جستجوگر قرار داده می شود.

META Description
به کمک آن، توضیحی مختصر از صفحه در اختیار موتورهای جستجوگر قرار داده می شود.

Stemming
به معنای این است که موتور جستجوگر می تواند صورت های مختلف یک کلمه را جستجو کند. به عنوان مثال با جستجوی swim موتور جستجوگر به دنبال swimmer ، swimming نیز می گردد. همه موتورهای جستجوگر دارای این ویژگی نمی باشند.

Rank
رتبه یک صفحه در نتایج جستجو است زمانی که جستجویی مرتبط با محتوای آن صفحه انجام می شود.

Spamdexing
مختصر شده spam indexing است. منظور طراحی و معرفی صفحاتی به موتورهای جستجوگر است که کیفیت نتایج جستجو را پایین می آورند. موتورهای جستجوگر تمایل دارند که کاربران بارها و بارها به آنها مراجعه کنند و کیفیت بالای نتایج می تواند این روند را تضمین کند. لذا آنها هرکدام به نوعی سعی در تشخیص صفحاتی دارند که کیفیت نتایج جستجو را پایین می آورد. برخی از این موارد عبارتند از: ساختن صفحاتی که همگی دارای محتوای یکسانی اند، تکرار یک کلمه بیش از حد و ...

Comment
توضیحاتی است که طراحان سایت در لا به لای کدهای HTML می گنجانند تا برای فهمیدن وظیفه بخش های متفاوت کدهای HTML در مراجعات آتی نیازی به صرف وقت بسیار نداشته باشند.

 

آموزش طراحی سایت،آموزشگاه طراحی سایت،طراحی سایت آموزشی،یادگیری طراحی سایت،آموزش طراحی سایت حرفه ای،هزینه آموزش طراحی سایت،آموزش طراحی وبسایت،آموزش طراحی وبسایت حرفه ای

آموزش طراحی سایت

تماس با مدیریت

تغییر تصویر

افزودن ماژول جدید
0%