مراحل طراحی سایت

مراحل طراحی سایتمراحل طراحی سایت با سایت ساز هفت ستاره

ایجاد یک نقشه ی سایت متناسب با نیازمندی های شما

دامنه ای مرتبط با کسب و کارتان انتخاب و خریداری کنید 

محتوای سایت خود را آماده کنید 

با یک شرکت طراحی سایت برای پیاده سازی سایت خود وارد مذاکره شوید

ورود اطلاعات سایت خود را انجام دهید

استراتژی مارکتینگ را فراموش نکنید


برای توضیح هر یک از این مراحل با ما همراه باشید:

تعیین نقشه ی سایت متناسب با اهداف
تعیین نقشه ی سایت متناسب با اهداف
تعیین نقشه ی سایت متناسب با اهداف

مهمترین نکته در این مرحله بررسی نیازمندی های پروژه است. باید در ابتدا مشخص کنید که هدفتان از ایجاد سایت چیست و اینکه سایت شما قرار است چه امکانات و اطلاعاتی را برای کاربران ارائه دهد و چه نیازهایی از کاربر را برطرف سازد. پس از مشخص شدن نیازمندی ها، متناسب با آنها باید معماری سایت مشخص شود . معماری سایت یعنی این که بدانیم صفحات وب سایت به چه شکل می بایست در کنار هم قرار گیرند. این معماری  باید به گونه ای باشد که قوانین UX در آن رعایت شده باشد یعنی کاربر در آن سردرگم نشود و انتظارات کاربر از سایت به صورت کامل برطرف شود. بهترین کار این است که یک نقشه ی سایت برای وب سایت خود آماده کنید . این نقشه باید شامل تمامی صفحات و محتوایی که قرار است در هر صفحه نمایش داده شود ، باشد . در ایجاد این نقشه، نحوه ی لینک شدن صفحات به هم را نیز در نظر بگیرید.

 انتخاب نام دامنه
انتخاب نام دامنه
انتخاب نام دامنه

برای اینکه وب سایت شما در دنیای اینترنت شناخته شود، به یک دامنه نیاز خواهید داشت. به نام دامنه ی خود خوب فکر کنید. دامنه ها پسوند های مختلفی دارند که معمول ترین آن ها استفاده از دامنه ی بین المللی .com و یا دامنه ی داخلی با پسوند .ir است. اگر هنوز برای سایت خود دامنه نگرفته اید نکات زیر به شما کمک میکند:

اگر به دنبال طراحی سایت شرکتی هستید بهتر است که نام دامنه با نام شرکت شما همخوانی داشته باشد مثل دیجیکالا ، هفت ستاره و... ولی اگر به دنبال طراحی سایت شخصی هستید میتوانید از نام خود در دامنه استفاده کنید. اگر هدفتان استفاده از دامنه های بین المللی است میتوانید از پسوند های .com .net .org استفاده کنید. اگر به دنبال ثبت برند خود هستید و دامنه ی .com را به عنوان دامنه ی اصلی خریداری کرده اید پیشنهاد می شود که دامنه ی .ir  را نیز خریداری کنید تا شخص دیگری امکان ثبت آن را نداشته باشد. چگونه دامنه بخریم؟

ممکن است دامنه ای که در نظر دارید توسط شخص و یا سازمان دیگری زودتر از شما گرفته شده باشد ولی جای نگرانی نیست . تا به امروز بیشتر از 300 میلیون نام دامنه های متفاوت رجیستر شده اند ولی میلیون ها نام دیگر آزاد هستند که می توانید آن ها را انتخاب کنید. 

تولید محتوا
تولید محتوا
تولید محتوا

  1. مخاطبان خود را بشناسید و متناسب با نیاز های آن ها تولید محتوا انجام دهید.
  2. رقیبان خود را تحلیل کنید .
  3. در محتوای خود از تیتر های درست استفاده کنید.
  4. محتوای ساده و به دور از پیچیدگی قرار دهید .
  5. کاملا شفاف خود را به مخاطب معرفی کنید و نکته ی مبهمی در ذهن مخاطب باقی نگذارید.
  6. در هر پاراگراف متن های کوتاه  قرار دهید.

تولید محتوا و جمع آوری تصاویر با کیفیت گام مهمی در مراحل طراحی سایت است ، مخصوصا اگر بخواهید محصولی را در سایت خود بفروشید. ما به شما پیشنهاد میکنیم که مهم ترین مطالب سایت را در بالای سایت قرار دهید تا در معرض دید کاربر باشد که نیازی به اسکرول زیاد برای کاربر سایت شما نباشد .شاید برای شما هم پیش آمده که وقتی به سایتی وارد می شوید تمامی مطالب سایت را مطالعه نکرده و فقط یک مرور کلی از سایت انجام دهید ، کاربران شما هم دقیقا چنین رفتاری خواهند داشت . پس تلاش کنید که مطالب خود را بیشتر در قالب بصری مانند استفاده از تصاویر و ویدئو ها قرار دهید . در متن های خود از تیتر ها با فونت بزرگ تر و تضاد رنگی با بک گراند استفاده کنید و تلاش کنید متن های کوتاه و خوانا برای مخاطبان خود بنویسید. رعایت نکات زیر می تواند به تولید محتوای بهتر به شما کمک کند

سفارش طراحی سایت
سفارش طراحی سایت
سفارش طراحی سایت

برای داشتن یک وب سایت کارآمد با زیرساخت حرفه ای و پنل ادمین قدرتمند می توانید با کارشناسان هفت ستاره در تماس باشید.

کارشناسان ما آماده پاسخ گویی به شما مشتریان عزیز هستند. همچنین برای اطلاع از تعرفه ها و امکانات سایت های مختلف می توانید به صفحه ی تعرفه ها مراجعه کنید.

ورود اطلاعات سایت
ورود اطلاعات سایت
ورود اطلاعات سایت

در مرحله ی نهایی یعنی زمانی که مراحل طراحی سایت شما به اتمام رسید، باید اطلاعات سایت خود را که در مراحل قبل هم توضیح داده شد بارگذاری نمایید. اگر شرکت هستید می توانید به معرفی شرکت، اهداف، چشم انداز ها، پروژه های انجام شده و یا خدمات ارائه شده به مشتریان خود بپردازید و اگر فروشگاه هستید می توانید کالا های خود را برای فروش به مشتریان نمایش دهید. در مرحله ی بعد یعنی زمانی که اطلاعات تستی به اطلاعات واقعی شرکت و یا فروشگاه تبدیل شد باید سایت خود را روی دامنه ی اصلی که خریداری کرده اید بارگذاری نمایید. 
به این نکته توجه داشته باشید که شما می توانید چندین دامنه ی مختلف برای سایتتان داشته باشید و همه ی دامنه ها را به دامنه ی اصلی ریدایرکت کنید. در اینصورت اگر کاربر هرکدام از دامنه های شما را در گوگل جستجو کند، در نتایج جستجو، دامنه ی اصلی برایش نمایش داده می شود.
 

استراتژی مارکتینگ
استراتژی مارکتینگ
استراتژی مارکتینگ

بسیاری از افراد تصور میکنند همین که سایت خود را طراحی و راه اندازی کنند،، سایت آنها در نتایج اولیه گوگل است. برای اینکه سایت شما توسط کاربران دیده شود و به صورت بلندمدت در نتایج جستجو قرار بگیرید، باید روی سئو سایت و محتوای سایتتان به درستی کار کنید. یکی از عواملی که روی سئو سایت شما تاثیر به سزایی می گذارد، سرعت سایت ونحوه کدنویسی سایت است. شرکت هفت ستاره در ساختار کدنویسی خود، تمامی قوانین گوگل را رعایت کرده و تمامی سایت هایی که با پلتفرم هفت ستاره ساخته می شوند، سرعت لود بسیار بالایی دارند. عامل مهم دیگر در سئو ،تهیه یک استراتژی محتوای مناسب با کسب و کار شما می باشد. یعنی کلماتی که زیاد سرچ می شوند و هدف شما هستند و رقبایتان از آنها غافل شده اند را پیدا کنید و بر اساس آنها محتواهای ارزشمندی را  برای سایت خود تولید و بارگزاری کنید. یک استراتژی مارکتینگ درست می تواند تا حد زیادی شما در صدر نتایج گوگل منتقل کند.  

بعد از اتمام مراحل طراحی سایت، چگونه باید از سایت خود نگهداری کنیم؟

هر سایتی بعد از راه اندازی و انتشار نیاز به نگهداری مداوم خواهد داشت. اگر وبسایت ها به صورت مرتب به روز رسانی نشوند و باگ های امنیتی آنها رفع نشود، بعد از مدتی سرعت آن کاهش پیدا می کند و ممکن است دچار باگ های امنیتی شوند. حال ممکن است این سوال در ذهنتان ایجاد شود که بعد از طی کردن مراحل طراحی سایت و انتشار سایتم، چگونه می توانم از سایت خود نگهداری کنم؟
اینجاست که می توانید پشتیبانی پلتفرمی که سایت خود را با استفاده از آن راه اندازی کرده اید را محک بزنید. بعد از اتمام مراحل طراحی سایت، کار پشتیبانی فنی تازه شروع می شود.

شرکت هفت ستاره برای بهبود کارایی و سرعت سایت شما به صورت مداوم، نرم افزار خود را گسترش می دهد و با توجه به اینکه همه ی مشتریان ما از یک پلتفرم واحد و یکپارچه برای طراحی سایت خود استفاده می کنند، آپدیت هایی که به صورت سالیانه و گاها ماهیانه انجام می شود، برای همه ی پروژه ها اعمال می شود. ما بابت نگهداری و حفظ امنیت وبسایت شما هزینه ی جداگانه ای دریافت نمی کنیم و ارتقا و گسترش نرم افزار را جزو تعهدات پشتیبانی خود می دانیم و به صورت رایگان برای تمامی مشتریان پلتفرم انجام می دهیم.

برخی از مشتریان ما

عنوان نمایش داده نمی شود عنوان نمایش داده نمی شود
عنوان نمایش داده نمی شود

توضیحات نمایش داده نمی شود

عنوان نمایش داده نمی شود عنوان نمایش داده نمی شود
عنوان نمایش داده نمی شود

توضیحات نمایش داده نمی شود

عنوان نمایش داده نمی شود عنوان نمایش داده نمی شود
عنوان نمایش داده نمی شود

توضیحات نمایش داده نمی شود

عنوان نمایش داده نمی شود عنوان نمایش داده نمی شود
عنوان نمایش داده نمی شود

توضیحات نمایش داده نمی شود

افزودن ماژول جدید
0%