طراحی سایت هفت ستاره
با ثبت سفارش آنلاین به مدت محدود از تخفیف 10 درصد روی تمامی پکیج ها بهره مند شوید.مشاهده تعرفه ها

طراحی سایت هفت ستاره

امروزه که علم با سرعت بالایی در حال پیشرفت می باشد نمی توان به روش های معمول و قدیمی برای انجام امور علی الخصوص در زمینه طراحی وب اکتفا کرد. با توجه به اینکه طراحی وب سایت یکی از گسترده ترین و هیجان انگیزترین بسترهای تبلیغاتی و اطلاع رسانی است انتخاب شیوه درست فعالیت در آن بیش از پیش اهمیت پیدا میکند.طراحی دیزاین منحصر به فرد، سرعت فوق العاده بالا و امنیت قابل تضمین که حاصل کار سالها فعالیت و تحقیق در حوزه ی طراحی وب سایت و برنامه نویسی است از ویژگی های محصولات و خدمات ما هستند که می توانید در نمونه کارهای ما آن ها را مشاهده بفرمایید.



سایت خوب چه سایتی است؟
تجربه کلی در استفاده از یک سایت فراتر از محتوا، ساختار، طراحی، کارکرد و تعامل است. این تجربه موارد بیشتری را در بر می گیرد که معمولا غیر ملموس هستند. عواملی که باعث بازگشت دوباره کاربر به وب سایت می شوند یا کاربر را در وب سایت بیشتر نگه می دارند. سایت خوب سایتی است که با داشتن محتوا، ساختار، طراحی، کارکرد و تعامل مناسب محصولات و خدمات شرکت شما را ساده، سریع، ایمن و جذاب به کاربران معرفی کند که نتیجه ی آن رشد روز افزون سازمان شما خواهد بود. 


محتوا
محتوا٬ اطلاعات ارائه شده دریک وب سایت است. محتوا فقط شامل متن نیست بلکه تصویر٬صدا، انیمیشن یا ویدیو و هر چیزی که با مخاطب از طریق وب سایت رابطه برقرار میکند محتوای یک سایت میباشد. محتوای خوب باید برای مخاطب مرتبط٬ مناسب و جذاب باشد. محتوای خوب چه علمی و مفید باشد و چه سرگرم کننده٬ همیشه کاربر را مشتاق تر میکند. 
 

کارکرد
کارکرد یک وبسایت به معنای استفاده از فن آوری در وب سایت است. کارکرد مناسب بدین معناست که یک وب سایت درست کار کند، سریعا بالا بیاید، همه لینک هایش فعال بوده هر فناوری جدیدی که در آن استفاده میشود کاربردی و مرتبط با هدف و درخواست مخاطب باشد. وب سایت نباید وابسته به مرورگر و یا سیستم عامل خاصی باشد. یک وب سایت کاربردی مناسب تنوع نیازهای کاربران را از سایز فایل ها، نوع و فرمت فایل ها، و سرعت دانلود در نظر میگیرد. 
 

تعامل
تعامل با مخاطب روشی است که یک وب سایت به شما اجازه میدهد کاری را در آن انجام دهید. تعامل مناسب به کاربر اجازه میدهد تا ارتباطش با وب سایت دو جانبه باشد. ورودی و خروجی وب سایت مانند جست و جو ها، اتاق های گفت و گو، تجارت الکترونیک و بازیها، فرم ها و بازخوردهای آنی شامل این تعامل میشوند. یک وب سایت تعاملی خوب باعث میشود که کاربر احساس مناسبی از تعامل با آن داشته باشد. معیارهای تعاملی در وب سایت ها این رسانه را از دیگر رسانه ها مانند نشریه و تلویزیون مجزا میسازد. 


ساختار
ساختار و مسیر عبارت است از چارچوب یک وب سایت٬ نحوه سازمان دهی محتوا و اولویت بندی اطلاعات و روشی که شما در سایت هدایت می شوید. یک سایت با ساختار و سامان دهی مناسب باید یک پارچه، قابل درک ، و شفاف باشد. این به شما اجازه میدهد تا یک مدل ذهنی مناسب برای اطلاعات ارائه شده پیدا کنید و بدانید مطالب مورد نیاز را کجا پیدا کرده و بعد از هر کلیک انتظار چه چیزی را داشته باشید. هدایت و مسیر گذاری مناسب باعث میشود تا شما سریعا به محتوایی که میخواهید در هر کجای وب سایت دسترسی پیدا کنید. 


توجه داشته باشید که:
اصلاً مهم نیست که شرکت شما به چه میزان خدمات و یا محصولات خوبی ارانه می‌دهد اگر نتوانید درست خود را معرفی کنید با هدف فروش خود فاصله بسیار زیادی خواهید داشت. هدف حرفه‌ای از هر تبلیغاتی این است که با کمترین هزینه و یا هزینه‌ای مقرون به صرفه به تعداد زیادی از مخاطب دسترسی پیدا کنید که راه را برای پیدا کردن مشتری جدید برای شرکت شما هموار کند. البته ریسک این موضوع همیشه پا برجاست. اگرتبلیغات شما به نحو خوبی انجام شود، یک قدم موفقیت آمیز برای شرکت شماست. و در غیر این صورت پولی است که دور ریخته شده است. 

طراحی سایت نه تنها به ظاهر سایت بلکه به میزان کارایی آن می پردازد و اگر سایتی کارامد نباشد،زیبایی ظاهر آن هیچ اهمیتی نخواهد داشت. طراحی وب بایدها و نبایدهایی دارد که در اینجا به مهمترین آنها اشاره میکنیم:

• از فایلهای تصویری کوچک استفاده کنید. این کار باعث میشود صفحه سریعتر باز شود و بازدیدکننده ای با دستگاه قدیمی و سرعت اتصال متوسط یا پایین (که تعدادشان کم نیست) از دیدن سایت شما منصرف نشوند.هیچ کس حتا 30 ثانیه برای دیدن نشانه سایت منتظر نمی ماند.

• اهمیت صفحه آرایی را فراموش نکنید. سعی کنید مطالب خود را با تیتر جذابی آغاز کنید که شامل مهمترین بخش مطلب باشد. اگر مطلبی طولانی است آن را بخش بخش کنید تا کاربر بتواند به سرعت قسمت مورد نظر خود را پیدا کند.سر فصلها را مرتب و مشخص (با رنگ متفاوت با ضخامت بیشتر) بچینید. از حروف ایتالیک برای تاکید بر جمله یا کلمه مورد نظر خود استفاده کنید تا خواننده متوجه اهمیت آن بشود.

• از رنگ و فونت مناسب استفاده کنید. برای شاخص شدن سایت یک الگوی رنگی مناسب با حال و هوای آن در نظر بگیرید که علاوه بر تنوع بخشیدن به سایت شما به نوعی علامت مشخصه آن هم بشوند. بهتر است برای این کار از یک مشاور طراحی گرافیک کمک بگیرید. هرگز از اهمیت معانی رنگها غافل نشوید.

• از حروف در شکل و اندازه مناسب استفاده کنید. به یاد داشته باشید که خواندن از روی صفحه مانیتور برای همه کار آسانی نیست، پس باید حروفی با شکل مناسب و اندازه قابل استفاده در عموم کامپیوترها انتخاب کنید.فونتهای جدید و فانتزی در بعضی از مدلهای قدیمی سیستمهای عامل باز نمی شوند.

• به سایت خود تشخص ببخشید. سبکی را در نظر بگیرید که با محتوا و شخصیت سایت شما هماهنگی داشته باشدو در نظر داشته باشید که این سبک معرف خود شما هم هست پس اگر میخواهید تاثیر یا مفهوم خاصی به بیننده القا کنید،از همان ابتدا تصمیم بگیریدکه آیا سایت شما: رسمی است یا راحت، دوستانه است یا جدی، مدرن است یا سنتی،سرد است یا گرم؟ برای مثال، رسمی، حالتی است که در محل کار دارید یعنی توجه شما به کار،مسایل اداری و حرفه ای است. با غریبه ها در شدیدترین حالت رسمی هستید و میخواهید تاثیر اولیه بسیار خوبی بر آنها بگذارید. یک سایت رسمی، حرفه ای، مطابق آداب و رسوم و گاهی سنتی است. راحتی،حالتی است که با دوستان و خانواده داریم و مدتها از لزوم تاثیر اولیه خوب گذشته است. یک سایت راحت، دوستانه و خودمانی است.

• هرگز توانایی خود را فدای زیبایی نکنید. پس زمینه را تا حد امکان روشن انتخاب کنید و اگر تصاویریا علایم گرافیکی تزئینی در آن هست ،همه را تا حد امکان در حاشیه بگذارید و در غیر این صورت آیکن تصاویر را کمرنگ کنید. پس زمینه سیاه را فقط در جایی استفاده کنید که مطلبی با حروف درشت دارید،مانند صفحه اول یا تیتر، و پس از آن متن عادی را در زمینه روشن بیاورید.

• طراحی سایت خود را بر مبنای 256 رنگ و رزولوشن 800x600 قرار دهید. با رعایت این حداقل میتوانید حداکثر بیننده را به سایت خود بیاورید، چرا که عده بسیاری از کاربران مانیتورهایی قدیمی با قابلیت پخش 256 رنگ دارند و رزولوشن بالا هم برایشان مشکل ساز خواهد بود. البته این آمار در حال طی سیر نزولی است ولی به هر حال شما باید وضعیت کاربران مختلف را مد نظر داشته باشید.

• نشانی سایت و آدرس e-mail خود را در تمام صفحه ها قرار دهید. خوانندگان صفحات اینترنتی می خواهندبه دلایل مختلف با مسئولین سایت در ارتباط باشند تا از چگونگی محصولات یا خدمات ارائه شده آگاه شوند یا در باره مطالب آن اظهار نظر کنند. قرار دادن نام شرکت، نشانی سایت (و حتی شماره تلفن) در پایین تمام صفحات ضروری است. در غیر این صورت اگر کاربری صفحه ای از سایت شما را چاپ، کپی یا save کند دیگر نمیتواند سایت را مجددا پیدا کند یا با شما تماس بگیرد.

• سایت خود را تازه نگه دارید. بر خلاف یک مطلب چاپی، یک سایت اینترنتی پروژه ای نیست که یکباره به پایان برسد بلکه پروژه ای دائم است. باید آماده باشید تا بنا به نوع سایت، حداکثر ماهی یکبار مطالب آنرا به روز کنید و بخشهای تاریخ گذشته را بردارید. داشتن بازدیدکنندگان دائم بسیار مطلوب است، پس باید به آنها دلیلی برای بازگشت بدهید، چیزی مثل یک سرویس خاص (برای مثال e-mail رایگان)  اطلاعات روز یا مطالبی که متخصصین سایت شما قادر به ارائه آن هستند.

 

 

• دست و دلباز باشید. شبکه اینترنت جایی برای مطالب کوتاه و مختصر و تک جمله ای نیست.هر چه مطالب خود را با ذکر جزئیات و منابع مطالعه بیشتر ارائه کنید،خوانندگان بیشتری خواهید داشت. ممکن است توضیحات واضح به نظر برسد اما اگر فهرست مطالب و سرفصلها در جای مناسب و قابل دسترسی قرار نداشته باشد کاربر سردر گم شده و سایت را ترک خواهد کرد.

• شیوه نگارش مناسبی انتخاب کنید. مطالب خود را طوری بنویسید که مخاطب شما حس کند این مطالب برای او نوشته شده است و از خواندن آن لذت ببرد. برای دست یافتن به این هدف،مطالب خود را تا حد امکان و بدون دور شدن از قواعد نگارشی،با لحن محاورهای بنویسید. این شیوه نه تنها دوستانه تر،بلکه خواندن آن هم ساده تر است.

• سایت خود را تست کنید. در نهایت پس از آماده شدن سایت و قبل از اینکه آنرا روی شبکه قرار دهید لازم است که حتما آنرا تست کنید و مطمئن شوید که در سیستمهای مختلف همانطور دیده میشود که میخواهید. برای این کار سایت را با سیستمهای مختلف، با تعداد رنگ و رزولوشن های متفاوت ببینید و مطمئن شوید سایت شما در هر حال قابل دیدن و خواندن است.

افزودن ماژول جدید
0%