بهینه سازی وب سایت

بهینه سازی وب سایت

بهینه سازی وب سایت

بهینه سازی وب سایت (SEO) علمی است که باعث می شود صفحات در موتورهای جستجو مانند گوگل رتبه بالاتری کسب کنند. از آنجا که جستجو یکی از اصلی ترین روش هایی است که 
افراد از طریق آن مطالب را به صورت آنلاین بیابند ، رتبه بالاتر در موتورهای جستجو می تواند منجر به افزایش ترافیک به یک وب سایت شود.


بهینه سازی سایتبهینه سازی وب سایت

اگر شما کار طراحی سایت را به اتمام رسانیده اید ولی هنوز به آن اندازه ای که انتظار دارید بازدید کننده ندارید .

به این علت است که هنوز روی یکی از راه های خیلی مهم و مفید افزایش بازدید وب سایت یعنی بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو یا همان سئو سایت کار نکرده اید . 

سئو وب سایت

Search Engine Optimization (بهینه سازی موتور های جستجو ) عبارت است از مجموعه تکنیک ها و مهارت هایی که به یک سایت اجازه می دهد ،

ترافیک و بازدید کننده های بیشتری از موتور های جستجو نظیر Google ، Yahoo و یا Microsoft داشته باشد . 
سئو را می توان به دو محدوده اصلی تقسیم نمود : 
۱- off-page سئو: کارهایی که به طور مستقل از طراحی سایت شما انجام می گیرد مانند بک لینک ها . 
۲ – on-page سئو: کارهایی که طراحی سایت شما را تغییر می دهد تا رتبه بهتری را در موتور های جستجو بگیرید مانند تولید محتوای تخصصی در سایت . 
این آموزش هر دوی این محدوده ها را با جزئیات در بر می گیرد . 
به یاد داشته باشید که یک  سایت به طور کامل در موتور های جستجو بهینه سازی انجام نمی شود مگر این که شما هر دو بخش off-page سئو و on-page سئو را به کار بگیرید .



سئو وب سایت و کلمات کلیدی

برای یافتن کلمات کلیدی خودتان را در جایگاه مخاطب قرار دهید. و در نظر بگیرید  مخاطب در ارتباط با خدمات شما چه کلمه ای را جستجو خواهد کرد.
کلمه ی کلیدی واژه  است که کاربران جستجو می نمایند.

و این کلمات باید کاملا مرتبط با زمینه ی کاری شما باشد در غیر این صورت مخاطبی را که جذب خواهید کرد  برای کسب و کار شما سود اوری نخواهد داشت.

 یکی از بهترین منابع برای یافتن کلمات کلیدی پیشنهادات گوگل می باشد .  کلمه‌ی مورد نظر خودتان را جستحو کرده و پیشنهادات گوگل را مشاهده نمایید .

همچنین توسط ابزار ها و سایت هایی مانند گوگل انالیتیکس  و گوگل ترندز میتوانید از میزان سرچ کلمات توسط گوگل مطلع شوید و روی کلماتی که میزان سرچ بالاتری دارند تمرکز نمایید.


نوشتن محتوای مناسب
محتوای مناسب و تخصصی ، فراتر از آدرس صفحه ، عنوان و سرفصل ها ، محتوا بیشترین تأثیر را در رتبه بندی موتورهای جستجو دارد. کلمه کلیدی خود را چندین بار در سراسر صفحه تکرار کنید - یک یا دو بار در پاراگراف های باز و پایانی ، و دو تا چهار بار دیگر در طول محتوای باقی مانده.
فراموش نکنید که برای برجسته کردن این عبارات کلیدی از فونت های بزرگ ،  تگ های عنوان (مخصوصاً H1) و سایر برچسب های تأکید استفاده کنید .


به روز رسانی مداوم محتوا
محتوای خود را به طور مرتب به روز کنید  محتوای به روز شده  به عنوان یکی از بهترین شاخص های بهینه سازی وب سایت در نظر گرفته می شود، محتوای را بر اساس یک برنامه مشخص  بررسی کنید و در صورت لزوم به روز رسانی کنید.


استفاده از تگ alt برای تصاویر

همیشه رسانه تصویری خود را با استفاده از تگ های alt یا توضیحات متنی جایگزین توصیف کنید. این عمل به موتورهای جستجو اجازه می دهند صفحه شما را پیدا کنند و در بهینه سازی وب سایت شما تاثیر چشمگیری خواهد داشت .


لینک دادن محتوا 

محتوای صفحات داخلی خود را به صفحات دیگر از سایت خود یا سایت های دیگر پیوند دهید . این کار سبب کاهش نرخ خروج کاربران از سایت شما خواهد شد و همچنین بازدید دیگر صفحات وب سایت شما را نیز افزایش خواهد داد.



سئو سایت و پیج رنک گوگل

برای اینکه بتوانید بفهمید PageRank ( رتبه ) طراحی وب سایت شما و یا طراحی سایت دیگران در موتور های جستجو چند است ، میتوانید نوار ابزار گوگل را با نام Google’s toolbar نصب نمایید . گوگل یک نمودار کوچک سبز رنگ دارد که رتبه ی هر طراحی وب سایت را از ۰ تا ۱۰ نمایش می دهد .

لازم است توجه داشته باشید که رتبه نشان داده شده در نوار ابزار گوگل به صورت تخمینی در مقوله سئو سایت می باشد و ممکن هر سه ماه یکبار به روز گردد .





افزودن ماژول جدید
0%