طراحی سایت بهینه

طراحی سایت بهینه

اگر که شما بهترین وب سایت را از لحاظ طراحی، اطلاعات و برنامه نویسی داشته باشید ولی سایت شما بیننده ای نداشته باشد کمترین ارزشی نخواهد داشت.

امروزه در حدود 90 درصد استفاده کنندگان اینترنت از طریق موتورهای جستجوگر به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا

می کنند.

شما می توانید برای تبلیغ در موتورهای جستجو از دو روش استفاده کنید:
روش اول این است که با پرداخت مبلغی به موتور جستجوی مورد نظر (به عنوان مثال گوگل) لینک سایت خود را به ازای جستجوی کلمات خاص در آن قرار دهید. در این روش شما باید مبلغ زیادی را پرداخت کنید ، به این ترتیب که به ازای هر کلیک که از طرف کاربران انجام میشود از حساب شما مبلغی کسر می شود. 

روش دوم به این صورت است که شما سایت خود را برای کلمات کلیدی خاص بهینه سازی می کنید تا در 10 نتیجه اول موتور جستجو قرار گیرد. در این روش سایت شما ، مانند روش اول بازدید کننده خواهد داشت. و با بدون پرداخت مبلغ ، بازدیدکننده زیادی را به سایت خود هدایت می کنید. 


بهینه سازی  وب سایت در موتورهای جستجوگر فرآیندی بسیار ارزشمند است که باعث افزایش قابل توجه بینندگان وب سایت خواهد شد. از طرفی به این دلیل که ، کسانی که به دنبال اطلاعات مورد نظر میگردند به سایت شما راهنمائی خواهند شد بیشترین بازدهی را نسبت به سایر روشها از قبیل تبلیغ در روزنامه، سایتهای تبلیغاتی و یا تبلیغ از طریق پست الکترونیک داراست. 

در این روش شما کاربران هدفمند را به سایت خود راهنمایی می کنید و در واقع بالاترین بازدهی را به ازای بازدیدکنندگان سایت خواهید داشت.




سئو چیست - تعریف سئو و بهینه سازی سایت

بهینه‌سازی موتور جستجو (به انگلیسی: ‎Search engine optimization (SEO)‎) که گاهی در فارسی به آن سئو گفته می‌شود عملیاتی است که برای بهبود بازدید یک وب‌سایت در صفحه نتایج موتورهای جستجو که می‌تواند طبیعی و یا الگوریتمی باشد . 

به صورت کلی وب‌سایت هایی که دارای بالاترین جایگاه در گوگل و بیشترین تکرار در صفحهٔ نتایج موتورهای جستجو باشند، بازدیدکنندهٔ بیشتری از طریق موتورهای جستجو به دست می‌آورند. یکی از عوامل مهم و حیاتی برای سایت ها ، بدست اوردن کاربران جدید از موتورهای جستجو و به خصوص گوگل می باشد.

سئو سایت به معناي فريب و يا دستکاري موتور‌هاي جستجو با روش‌هاي غير اخلاقي نيست . آن‌ها براي کمک کردن به بهبود بازدید و ارتباط وب سايت‌ها در نتايج جستجوي طبيعي با هدف رسيدن به رتبه‌بندي بالا، ايجاد شده‌اند.

سئو فرآيند ساده‌اي نيست که به راحتي پياده‌سازي شود زيرا نيازمند دانش زياد، علم پيش زمينه‌اي و صبر است. موتور‌هاي جستجو با تغيير مداوم الگوريتم‌هاي رتبه‌بندي خود غير قابل پيش‌بيني هستند؛ بنابراين وظيفه مهندسين سئو بروز نگه داشتن اطلاعات خود در اين زمينه است.

سئو سایت یا بهینه سازی وب سایت یکی از فعالیت هایی است که توسط سئوکار انجام می شود.

الگوريتم رتبه‌بندي گوگل داراي بيش از 200 معيار جهت رتبه‌بندي يک سايت است. از اين رو مهندسين سئو مي‌بايست مهم‌ترين اين معيار‌ها را جهت پياده‌سازي موفق سئو بدانند.

به طور خلاصه سئو ( Seo ) عبارت است از مجموعه راهکارهایی که در یک وب سایت اعمال می گردد تا رتبه سایت را در موتورهای جستجو بهبود یابد که به آن بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو و یا بازاریابی موتورهای جستجو نیز می گویند . البته آمارها نشان میدهد که درایران تقریبا 99% جستجو ها از طریق گوگل صورت می پذیرد پس در بحث سئو و بهینه سازی سعی ما بر این است تا یک سایت را برای کاربران و گوگل بهینه نماییم .


 سئو سایت - سئو و بهینه سازی 
امروزه با توسعه روز افزون وب پارسی شاهد به وجود آمدن سایت های متعددی در موضوعات مختلف هستیم ، در این میان اکثریت ترافیک ورودی سایت ها از طریق موتورهای جستجو از جمله گوگل ، یاهو و بینگ صورت می گیرد ،

در واقع سایت هایی موفق هستند که ترافیک قابل توجهی از گوگل دریافت مینمایند . آمارهای نشان می دهند که در ایران بخش عمده بازدید های اینترنتی از طریق گوگل صورت میگیرد که ما از این پس بر روی گوگل تمرکز داریم . 

اما سوال اساسی در اینجاست که چه سایت هایی می توانند ترافیک و بازدید مناسبی از موتور جستجو گوگل داشته باشند ؟

در این جاست که سئو (Seo) و بهینه سازی سایت مطرح میگردد ، موتور جستجو گوگل با توجه به فاکتور های خاصی به ایندکس کردن سایت ها می پردازند.

وب سایتی که رنک (Rank) و رتبه بهتری نسبت به دیگر رقبا داشته باشد در صفحه اول نمایش داده می شود .

بدیهی است که سایت هایی که در صفحه اول جستجو گوگل هستند بیشترین بازدید را دارند . سئو سایت بر بهبود همین فاکتورها برای موتورهای جستجو ( گوگل ) و کاربران توجه دارد . 

فاکتورهای سئو و بهینه سازی سایت عبارتند از :

1 - تولید محتوای مفید برای کاربران 

2 - فعالیت و اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی ( از جمله : گوگل پلاس ، فیسبوک و ... ) 

3 - بک لینک و دریافت لینک یک طرفه از سایت های مرتبط با موضوع 

و ... موارد نام برده اصول کلی سئو سایت می باشند و موارد و نکات ریز بسیاری وجود دارد که در ادامه می پردازیم .

بهینه سازی وب سایت چیست ؟

بهینه سازی وب سایت یا خدمات سئو شامل تکنیک ها و اعمالی است که رتبه بندی وب سایت را بر مبنای کلمات کلیدی خاص در موتورهای جستجو بهبود می بخشد. هنگامی که کاربران در موتورهای جستجو به دنبال مطالب خاصی به جستجو مشغولند، برای یافتن مطالب مورد نظر خود با درج کلمه یا کلمات مرتبط (Keywords) با آن موضوع در موتورهای جستجو شروع به کاوش می نمایند. موتورهای جستجو صفحاتی را که در آنها از کلمه یا کلمات مرتبط (کلمات کلیدی) استفاده شده لیست می کنند و بالاترین رتبه برای هر کلمه کلیدی را بر مبنای قوائد و دستورالعملهای موتور جستجو ، به کاربران ارائه می دهند. به دلیل محبوبیت و امکانات متنوع موتور جستجوی گوگل (Google Search Engine)، آمار نشان می دهد که 65% از جستجوهای کاربران در این موتور انجام می شود و در نتیجه رتبه بندی در این موتور جستجو بسیار حائز اهمیت است. گوگل قواعد و دستورالعملهای رتبه بندی وب سایت ها را بصورت کلی اعلام می نماید تا صاحبان وب سایت ها با رعایت آنان به ارتقاء صفحات وب خود بپردازند.

مزایای بهینه سازی سایت

بهینه سازی سایت در حال حاضر یک عمل علمی و مهندسی محسوب می شود. قبل از هر چیز باید بدانیم که فرآیند طراحی سایت زمانی موفق است که جذب بازدید کننده ، داشته باشد. وب سایت بدون بیننده همانند کاتالوگ و کارت ویزیتی است که چاپ شده ولی به دست مخاطبان نرسیده و یا در کشوی میز شما باقی می ماند. جدای از کیفیت طراحی سایت و همچنین فناوری های مورد استفاده در آن، بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو از اهمیت ویژه ای برخوردار است. لزوماً یک سایت زیبا و پر محتوا تضمینی برای بازدید آن توسط مشتریان شما نمی باشد، پس باید وب سایت شما را در مقابل دید بازدیدکنندگان قرار داد تا موفقیت کامل آن سایت حاصل شود.

زمانی که شما در یک موتور جستجو به دنبال موضوعی خاص می گردید حتما متوجه این مطلب شده اید که برخی از سایت ها دارای رتبه های بالاتری هستند ودر صفحات اولیه موتور های جستجوگر مشاهده می شوند ، با توجه به اینکه خیل عظیمی از کاربران وب صفحات اولیه Google را برای پاسخ خود بررسی می کنند، به اهمیت SEO (بهینه سازی موتور جستجو) برای سایت خود پی می برید.
اصولا هدف از داشتن یک سایت خوب و کامل استفاده مفید از سایت ، بهروری مالی و همچنین معرفی خود به دنیای اینترنت می باشد بنابراين SEO می تواند کمک شایان توجه ای به سریعتر پیدا شدن سایت در موتور های جستجو و تامین نظر دارندگان وب سایت داشته باشد.

چرا به طراحی سایت بهینه نیاز دارید:

  1. معرفی سایت به دنیای اینترنت
  2. نشاندهنده اعتبار فعالیت و حرفه شما
  3. موثرترین تبلیغات مجازی
  4. بالارفتن بازدیدکنندگان و افزایش فروش و خدمات سایت
  5. سرمایه گذاری برای تبلیغات همیشگی


اهداف سئو چیست ؟

  1. در بازدید وب سایت تاثیر بسزایی دارد.
  2. باعث ایجاد برند می شود.
  3. باعث افزایش ترافیک سایت خواهد شد.
  4. باعث شده وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو از رتبه بهتری برخوردار شد.
  5. باعث افزایش فروش محصولات خواهد شد.
  6. بهترین ابزار برای تبلیغات است.



افزودن ماژول جدید
0%